Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 12.06.2017 17:17

Proč tedy nezkusit správné nastavení?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
bembek
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 08.05.2014 17:06
Bydliště: KE

Příspěvek od bembek » 12.06.2017 23:00

Skusim, len som chcel vediet, ci to uz niekro nenastavoval a ako sa to potom chovalo. Nechcem to zbytocne rozhasit.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Alternátor

Příspěvek od ZaQik » 13.06.2017 04:51

12,3V je zatracene malo ... neni alternator nejaka druhovyroby?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
bembek
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 08.05.2014 17:06
Bydliště: KE

Re: Alternátor

Příspěvek od bembek » 13.06.2017 05:30

Viem, že 12,3V je málo. Kontrolka dobíjania mi nesvietila a prišiel som na to, až keď som nenaštartoval a baterka bola vybitá. Preto je alternátor teraz vonku z auta. Je to originál Valeo od výroby. Zháňam teraz regulátor, ale je to boj zohnať originál Valeo. Náhradu nechcem.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Alternátor

Příspěvek od stano. » 13.06.2017 09:37

A co tak nastavit to najprv poriadne. A az potom menit.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Alternátor

Příspěvek od ZaQik » 13.06.2017 09:48

nevysledoval jsem, ze by vystupni napeti alternatoru zaviselo na jeho vykonu zadanem v parametrech auta
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
bembek
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 08.05.2014 17:06
Bydliště: KE

Re: Alternátor

Příspěvek od bembek » 13.06.2017 21:46

Tiež si myslím, že na výstupné napätie to nemôže mať vplyv. Dnes som namontoval nový regulátor a napätie pekne drží na 14,0-14,1V. Lenže asi po 30 sekundách sa rozsvieti kontrolka dobíjania hoci alternátor dobíja. Takže teraz mám opačný stav, ako som mal na začiatku - dobíjanie funguje, kontrolka svieti. Je treba po výmene regulátora robiť nejaký reset alebo kalibráciu diagnostikou?
Podotýkam, že regulátor nebol presne rovnaký ako pôvodný, nakoľko ten sa nedá zohnať.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od vitr73 » 14.06.2017 20:14

a prave tohle se mi na tehle autech libi...kontrolka dobijeni jiste dobijeni nekontroluje...vidis sam..nedobiji a nesviti..a dobiji a sviti...konstrukter musi hulit strasny svinstvo :D :D :D
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Alternátor

Příspěvek od stano. » 14.06.2017 22:18

Ta kontrolka skor signalizuje problem komunikacie medzi alternatorom (regulatorom) a riadiacou jednotkou.
(Ne)dobijanie veru nesignalizuje

Uživatelský avatar
bembek
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 08.05.2014 17:06
Bydliště: KE

Re: Alternátor

Příspěvek od bembek » 20.06.2017 21:53

bembek píše:Tiež si myslím, že na výstupné napätie to nemôže mať vplyv. Dnes som namontoval nový regulátor a napätie pekne drží na 14,0-14,1V. Lenže asi po 30 sekundách sa rozsvieti kontrolka dobíjania hoci alternátor dobíja. Takže teraz mám opačný stav, ako som mal na začiatku - dobíjanie funguje, kontrolka svieti. Je treba po výmene regulátora robiť nejaký reset alebo kalibráciu diagnostikou?
Podotýkam, že regulátor nebol presne rovnaký ako pôvodný, nakoľko ten sa nedá zohnať.
Dnes namontovaný regulátor z iného, ale rovnakého alternátora. Dobíjanie funguje, kontrolka nesvieti.
Konečne po dvojitom vymontovávaní alternátora všetko funguje ako má.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od hihi » 21.09.2018 16:40

Oživím téma.
Začíná být ráno chladněji (12°C) a po nastartování kolísá palubní napětí (pulsuje např. podsvícení rádia, stropní lampičky..). Proto to poznám a vím, že je to tu. To trvá do doby, než se motor (alternátor ?) zahřeje. V létě se to neděje, poprvé jsem si toho všiml loni v zimě. Alternátor jsem měnil za Denso asi před...třemi (čtyřmi ?) lety a hned po namontování to bylo v pořádku. Teď je někde za chladu chyba. Kde hledat? Ukostření, uhlíky, regulátor, diodový můstek... Co z toho v chladu může způsobovat disfunkci dobíjení? Neřešil jste někdo něco podobného?

Kde jsou kostřící body?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Alternátor

Příspěvek od Andymaniac » 21.09.2018 22:09

Napadaji me dve veci. Neprokluzuje volnobezka alternatoru ? Nebo neklouze primo remen ?
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od hihi » 23.09.2018 21:23

Díky za tip. Tak to zkusím prohlédnout, ale poslechově neprokluzuje. Nicméně to by se dělo podle mě při všech teplotách.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od hihi » 29.09.2018 16:51

Znám pseudo příčinu. Mám elektrické topení a to se v chladu aktivuje automaticky a altík nestíhá.... Divné je, že se evidentně aktivuje asi vždy, když je venkovní teplota pod požadovanou. A divnější, že altík nestíhá. Neprokluzuje, alespoň to tak vypadá...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5328
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Alternátor

Příspěvek od Stanley_vy » 13.09.2019 15:57

Téma jsem téměř celé pročetl a přidám svůj dotaz ještě sem:

viewtopic.php?p=1169672#p1169672

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů