Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Spotřeba

Příspěvek od memento » 12.02.2019 17:07

4,5 - 5,3 v zavislosti od pocasia a jazdneho rezimu :)
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 12.02.2019 19:05

Několikrát prověřeno, PP ukazuje přesně to co bylo dotankováno u stejného stojanu. Minimální rozdíl je zima - léto.
Upozorňuji, že i 110 je o 20 km porušení předpisů, ale předjížděl jsem a předjet jsem nebyl.
Některé reakce u mne vyvolávají bouři smíchu, když někdo porovnává nový a 19 let starý motor s přiblblou poznámkou. Jak by to vypadalo, kdyby ten starý motor právě vyjel z výrobního pásu. A jinak u těch nových, pokecejme na toto témá třeba za 15 let. Ten můj po 255 tisících servis , krom spojky, neviděl a uvedenou spotřebu dovede . Když se mu šlape za krk po okrskách, dovede za 7,6, město a dálnici shodně za 9,5.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Spotřeba

Příspěvek od IvanSt » 13.02.2019 00:55

U Mondea k lepší spotřebě chybí i šestka, stejně jako u většiny starých aut. Nové motory se vyrábějí a vypadají právě takhle, aby dosáhly vyššího výkonu a nižší spotřeby. Nic moc na tom nezmění ani sympatický Skyactiv. A zůstaňme u té spotřeby, servis se probírá jinde :wink:
Ford Focus ST 2014

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 13.02.2019 02:06

To tě vyvedu z omylu, celá trasa byla jeta za čtyři, jen z kopce jsem měl za pět.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5313
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Spotřeba

Příspěvek od Stanley_vy » 13.02.2019 08:10

ballu píše:Několikrát prověřeno, PP ukazuje přesně to co bylo dotankováno u stejného stojanu. Minimální rozdíl je zima - léto.
Upozorňuji, že i 110 je o 20 km porušení předpisů, ale předjížděl jsem a předjet jsem nebyl.
Některé reakce u mne vyvolávají bouři smíchu, když někdo porovnává nový a 19 let starý motor s přiblblou poznámkou. Jak by to vypadalo, kdyby ten starý motor právě vyjel z výrobního pásu. A jinak u těch nových, pokecejme na toto témá třeba za 15 let. Ten můj po 255 tisících servis , krom spojky, neviděl a uvedenou spotřebu dovede . Když se mu šlape za krk po okrskách, dovede za 7,6, město a dálnici shodně za 9,5.
Dovolil bych si připomenout, že s tím srovnáváním jsi začal Ty. :hah:

A za 15 let si klidně pokecat můžeme, ale protože by tou dobou měl Focus už cca 360t +, bude tou dobou jezdit u někoho jiného nebo ve vysoké peci.

No a hlavně by to chtělo chápat že Ty, když tomu šlapeš za krk po okreskách, tak já tomu na stejné svzení šlapat za krk nepotřebuju a pojedu vždycky o cca litr na 100 km levněji.

Tímto bych kauzu turbogates ukončil a můžeme se vrátit zase ke svým turbobenzinům a atmosférám.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 13.02.2019 08:12

Ty jezdis 110 na ctyrku a petku das jen z kopce? :) Ja to vidim na palubaku, ze na petku je pri 110 okamzita spotreba cca do 7, ale na ctyrku to bude tak 8,5, tezko timhle stylem neco zajedes za 6,4. Ja kdyz jedu za takhle nizkou spotrebu, tak se motam okolo 2500 ot. a u Tebe to bude fungovat stejne
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Spotřeba

Příspěvek od IvanSt » 13.02.2019 11:09

Víc převodových stupňů není omyl a těch 100kW by tu šestku zvládlo. Nezlepšila by se jen spotřeba, ale i dynamika auta.
Ford Focus ST 2014

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12833
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Spotřeba

Příspěvek od stano. » 13.02.2019 11:48

Lenze pri 3000ot/min to nema ani polovicu max. vykonu.
Přílohy
dyno.jpeg

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Spotřeba

Příspěvek od IvanSt » 13.02.2019 12:14

Tak jasně že Balluovi by ta šestka byla asi k ničemu, ale pokud se budeme bavit obecně, já bych ji bral i ve slabších autech. Plachtit po dálnici 140 km/h při 3000 ot/min je lepší, než tam kroutit 4000+. I ten hluk motoru už není příjemný.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Stastlivec
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1195
Registrován: 19.05.2016 12:40
Bydliště: Jesenice

Spotřeba

Příspěvek od Stastlivec » 13.02.2019 12:41

jj casto nadavam ze ji tam nemam

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 13.02.2019 13:14

Sestka by byla super a motor by to utahl i na D1 do kopcu. Na tu sestku to zvládne i Insignia s 1.8 103kW.
Na druhou stranu jsou auta se 6-kvaltem (napr. i30) a clovek zjisti, ze 6ka je zhruba dlouha jako 5ka v Mondeu :) pullitr na sto by to asi usetrilo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 13.02.2019 16:27

Rozdíl mezi čtverku a pětkou je 500 otáček. Abych na pětku jel úsporně, musel bych řádit ve 140 A držet to na krouťáku kolem 4000 otáček. Jinak ta pětka vezme více, než lehkou nohou točená čtverka.
Když to shrnu, na okrskách je mně pětka k ničemu, jen zvyšuje spotřebu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 13.02.2019 16:43

Tak to je pekny nesmysl. Ma cenu tocit kvuli zrychleni, ale pri ustalene rychlosti je vyssi kvalt uspornejsi. Uz jen z principu efektivnosti spalovaciho motoru. Tam kde je nejvyssi Nm, tam neni nejvyssi efektivnost. Kdybys mel pp s okamzitou spotrebou, tak bys to videl jasne. Myslíš, ze ecorallye se jezdi v otackach s nejvyssim kroutakem? 4000 otacek rozhodne neni pasmo nizke spotreby, tam si atmoska uz neco vezme.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 13.02.2019 17:01

Efektivnost každého motoru je v oblasti maximálního krouťáku.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 13.02.2019 17:10

V oblasti max.kroutaku je max.kroutak, nic vic, to s efektivnosti nema nic spolecneho. U atmosky je nejnizsi merna spotreba kolem 2500 ot/min.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů