Spotřeba
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Spotřeba
4,5 - 5,3 v zavislosti od pocasia a jazdneho rezimu
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Několikrát prověřeno, PP ukazuje přesně to co bylo dotankováno u stejného stojanu. Minimální rozdíl je zima - léto.
Upozorňuji, že i 110 je o 20 km porušení předpisů, ale předjížděl jsem a předjet jsem nebyl.
Některé reakce u mne vyvolávají bouři smíchu, když někdo porovnává nový a 19 let starý motor s přiblblou poznámkou. Jak by to vypadalo, kdyby ten starý motor právě vyjel z výrobního pásu. A jinak u těch nových, pokecejme na toto témá třeba za 15 let. Ten můj po 255 tisících servis , krom spojky, neviděl a uvedenou spotřebu dovede . Když se mu šlape za krk po okrskách, dovede za 7,6, město a dálnici shodně za 9,5.
Upozorňuji, že i 110 je o 20 km porušení předpisů, ale předjížděl jsem a předjet jsem nebyl.
Některé reakce u mne vyvolávají bouři smíchu, když někdo porovnává nový a 19 let starý motor s přiblblou poznámkou. Jak by to vypadalo, kdyby ten starý motor právě vyjel z výrobního pásu. A jinak u těch nových, pokecejme na toto témá třeba za 15 let. Ten můj po 255 tisících servis , krom spojky, neviděl a uvedenou spotřebu dovede . Když se mu šlape za krk po okrskách, dovede za 7,6, město a dálnici shodně za 9,5.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Spotřeba
U Mondea k lepší spotřebě chybí i šestka, stejně jako u většiny starých aut. Nové motory se vyrábějí a vypadají právě takhle, aby dosáhly vyššího výkonu a nižší spotřeby. Nic moc na tom nezmění ani sympatický Skyactiv. A zůstaňme u té spotřeby, servis se probírá jinde
Ford Focus ST 2014
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
To tě vyvedu z omylu, celá trasa byla jeta za čtyři, jen z kopce jsem měl za pět.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5313
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Spotřeba
Dovolil bych si připomenout, že s tím srovnáváním jsi začal Ty.ballu píše:Několikrát prověřeno, PP ukazuje přesně to co bylo dotankováno u stejného stojanu. Minimální rozdíl je zima - léto.
Upozorňuji, že i 110 je o 20 km porušení předpisů, ale předjížděl jsem a předjet jsem nebyl.
Některé reakce u mne vyvolávají bouři smíchu, když někdo porovnává nový a 19 let starý motor s přiblblou poznámkou. Jak by to vypadalo, kdyby ten starý motor právě vyjel z výrobního pásu. A jinak u těch nových, pokecejme na toto témá třeba za 15 let. Ten můj po 255 tisících servis , krom spojky, neviděl a uvedenou spotřebu dovede . Když se mu šlape za krk po okrskách, dovede za 7,6, město a dálnici shodně za 9,5.
A za 15 let si klidně pokecat můžeme, ale protože by tou dobou měl Focus už cca 360t +, bude tou dobou jezdit u někoho jiného nebo ve vysoké peci.
No a hlavně by to chtělo chápat že Ty, když tomu šlapeš za krk po okreskách, tak já tomu na stejné svzení šlapat za krk nepotřebuju a pojedu vždycky o cca litr na 100 km levněji.
Tímto bych kauzu turbogates ukončil a můžeme se vrátit zase ke svým turbobenzinům a atmosférám.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Ty jezdis 110 na ctyrku a petku das jen z kopce? Ja to vidim na palubaku, ze na petku je pri 110 okamzita spotreba cca do 7, ale na ctyrku to bude tak 8,5, tezko timhle stylem neco zajedes za 6,4. Ja kdyz jedu za takhle nizkou spotrebu, tak se motam okolo 2500 ot. a u Tebe to bude fungovat stejne
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Spotřeba
Víc převodových stupňů není omyl a těch 100kW by tu šestku zvládlo. Nezlepšila by se jen spotřeba, ale i dynamika auta.
Ford Focus ST 2014
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12833
- Registrován: 18.07.2011 19:55
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Spotřeba
Tak jasně že Balluovi by ta šestka byla asi k ničemu, ale pokud se budeme bavit obecně, já bych ji bral i ve slabších autech. Plachtit po dálnici 140 km/h při 3000 ot/min je lepší, než tam kroutit 4000+. I ten hluk motoru už není příjemný.
Ford Focus ST 2014
- Stastlivec
- Zkušený
- Příspěvky: 1195
- Registrován: 19.05.2016 12:40
- Bydliště: Jesenice
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Sestka by byla super a motor by to utahl i na D1 do kopcu. Na tu sestku to zvládne i Insignia s 1.8 103kW.
Na druhou stranu jsou auta se 6-kvaltem (napr. i30) a clovek zjisti, ze 6ka je zhruba dlouha jako 5ka v Mondeu pullitr na sto by to asi usetrilo.
Na druhou stranu jsou auta se 6-kvaltem (napr. i30) a clovek zjisti, ze 6ka je zhruba dlouha jako 5ka v Mondeu pullitr na sto by to asi usetrilo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Rozdíl mezi čtverku a pětkou je 500 otáček. Abych na pětku jel úsporně, musel bych řádit ve 140 A držet to na krouťáku kolem 4000 otáček. Jinak ta pětka vezme více, než lehkou nohou točená čtverka.
Když to shrnu, na okrskách je mně pětka k ničemu, jen zvyšuje spotřebu.
Když to shrnu, na okrskách je mně pětka k ničemu, jen zvyšuje spotřebu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Tak to je pekny nesmysl. Ma cenu tocit kvuli zrychleni, ale pri ustalene rychlosti je vyssi kvalt uspornejsi. Uz jen z principu efektivnosti spalovaciho motoru. Tam kde je nejvyssi Nm, tam neni nejvyssi efektivnost. Kdybys mel pp s okamzitou spotrebou, tak bys to videl jasne. Myslíš, ze ecorallye se jezdi v otackach s nejvyssim kroutakem? 4000 otacek rozhodne neni pasmo nizke spotreby, tam si atmoska uz neco vezme.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Efektivnost každého motoru je v oblasti maximálního krouťáku.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
V oblasti max.kroutaku je max.kroutak, nic vic, to s efektivnosti nema nic spolecneho. U atmosky je nejnizsi merna spotreba kolem 2500 ot/min.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti