Baterie / autobaterie / nabijecka
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2227
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Baterie
Jestli si dobre pamatuju z jedne diplomky, tak vykony starteru se pohubuji prave kolem 1000-1500 Wattů coz je (pro zjednoduseni) při 10 Voltech prave 100-150 Amperu.
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Otazka, zdali jen z othoto se da vychazet, proc se tedy resi treba u dieselu startovaci proudy na baterce 680A a podobne? Ono treba u dieselu de i o ten prvotni odber, kdyz ma starter zabrat a ten je rozhodne vyssi (rozbehovy proud)... Takze baterka merakem 100A muze v poho dat,a le nic to neznamena (kor kdyz ti v te prvni fazi poklesne napeti pod urcitou hodnotu, muze ti to i resetovat RJ).
P.S.: toto muj nazor, nejsem elektrikar, jen vychazim z toho, co sem cetl
P.S.: toto muj nazor, nejsem elektrikar, jen vychazim z toho, co sem cetl
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Baterie
to ACEMajky - nezapomeň že diesel ještě při startování má zapnutý žhavení
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
BMS nechavam vypnute. 12,2V vs. 14,5V je rozhodne poznat pri jazde v noci. Halogenky svietia podstatne lepsie (bodaj by nie, o 2V vyssie napatie). Pri xenonoch/LED nebude mat vypnutie BMS vplyv na svietivost.
Naposledy upravil(a) stano. dne 25.03.2019 10:09, celkem upraveno 1 x.
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Baterie
Bohužel na xenony to neplatí , ty svítí pořád stejně i když mají 12 V ,nebo 15 V , řídí si to elektronika xenonustano. píše:Pri xenonoch/LED to bude to iste.
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Ok, nenapisal som to zrozumitelne. Bude to to iste pred a po vypnuti BMS - budu svietit stale rovnako.
Upravim to.
Upravim to.
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Baterie
v pohodě .
Jen upřesním ,že měnič na světle dodává výbojce 85V
Jen upřesním ,že měnič na světle dodává výbojce 85V
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: Baterie
Tak jsem asi vůl a reset BMS (dobíjení baterie) by se nejspíše musí dělat u plně dobité, což ta nová 12.6V na prázdno na svorkách neměla. Včera jsem dobil do 3\4 (firemní nabíječka dobila, ale nová procesorová hlásila jen 1/2 kapacity) a během 3h dobila do 3\4. Poté ačkoliv jsem a těch cca 30km musel 4x startovat, napětí nepřekročí 13,8V.
Při tom 3\4 při startu nespadla pod 11V. Takže opět dobít a provést reset. Obávám se, že to samé se stalo v bazaru, tedy ta stará se chovala podobně jak ta moje nová. Nabí se sice 15.2 (no, teď již ne) - 13.8 občas spadne na 12V, ale nikdy se nedobila.
Při tom 3\4 při startu nespadla pod 11V. Takže opět dobít a provést reset. Obávám se, že to samé se stalo v bazaru, tedy ta stará se chovala podobně jak ta moje nová. Nabí se sice 15.2 (no, teď již ne) - 13.8 občas spadne na 12V, ale nikdy se nedobila.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: Baterie
Tak extrempóre s baterkou možná pokračuje. Baterii jsem dobil Lidl (nová dává již 5A) dobíječkou při 14.4 do plna těsně před půlnocí. Ráno při odemknutí se ukázalo na palubáku (Convers+ při odemčení a otevření dveří, tedy obrysovky apod) jenom 12.6V. Provedl jsem změnu z původně nastavené H7 80A 700Ah na H8 90Ah 800A (mám Exide CA 85Ah 800A) a provedl restart a při startování palubák ukazovat něco těsně nad 9V, tedy málo. Bál jsem se, že byla nechána fleška v AUX a tedy že se třeba nevyplo rádio.
Tak jsme nechal baterii opět dobít na 14.4 přes 24h a nabíječka ukazovala 12.9V. Vypnul jsem nabíječku, opět připojil a dal na 14.7. Ukázala 1/2 kapacity a během chvilky byla již 3\4 13.5V. Opět jsem odpojil, provedl restart a palubák ukazovla si 12.7V. startování zase dosti pod 10V.
Jistě jsem přepnul blbě, protože auto nedobíjí 14.4, ale jen 13.8/13.7V. Ráno dnes po asi 30min jízdy a 10h stání palubák jen 12.4V. Ale při startování skočilo těsně pod 11V.
CL u řidiče se vypne do pár sec od zaknutí auta a napětí dig. mutimetrem na baterii kolem 12.8V, což by mělo být snad OK.
Tedy mám dotazy:
Předpokládám, že jsem nastavil špatnou baterku, ale z Hx na Hx. Nebo je těch jen 13.8V po studeném startu OK ? vypadá že dobíjí OK. SmartChrge funguje, po startu napětí pomalu roste, tedy při startu bude altík odpojen.
To okamžité vypnutí CL je proč? Jsem tímto potěšen, ale má být do 30sec. Od resetu baterie najeto cca 20km+10km a 30+30min.
Ten pokles na až 12.4 není to málo? Kupoval jsem místo 75Ah asi 700 85Ah 800A aby byla rezerva. Trošku se obávám, zda nemám aušusovej kus. Chápu, že ty obrysovky (denní svícení je již vypnuté) si pár A vezmou. Ale kurnik je to baterka jak kráva. Nemá někdo návod, jak pořádně a nedostruktivně ověřit kapacitu baterie? Na startovací proud ji asi hodím někomu na test.
Jako IMG příloha možnosti nastavení baterie.
Tak jsme nechal baterii opět dobít na 14.4 přes 24h a nabíječka ukazovala 12.9V. Vypnul jsem nabíječku, opět připojil a dal na 14.7. Ukázala 1/2 kapacity a během chvilky byla již 3\4 13.5V. Opět jsem odpojil, provedl restart a palubák ukazovla si 12.7V. startování zase dosti pod 10V.
Jistě jsem přepnul blbě, protože auto nedobíjí 14.4, ale jen 13.8/13.7V. Ráno dnes po asi 30min jízdy a 10h stání palubák jen 12.4V. Ale při startování skočilo těsně pod 11V.
CL u řidiče se vypne do pár sec od zaknutí auta a napětí dig. mutimetrem na baterii kolem 12.8V, což by mělo být snad OK.
Tedy mám dotazy:
Předpokládám, že jsem nastavil špatnou baterku, ale z Hx na Hx. Nebo je těch jen 13.8V po studeném startu OK ? vypadá že dobíjí OK. SmartChrge funguje, po startu napětí pomalu roste, tedy při startu bude altík odpojen.
To okamžité vypnutí CL je proč? Jsem tímto potěšen, ale má být do 30sec. Od resetu baterie najeto cca 20km+10km a 30+30min.
Ten pokles na až 12.4 není to málo? Kupoval jsem místo 75Ah asi 700 85Ah 800A aby byla rezerva. Trošku se obávám, zda nemám aušusovej kus. Chápu, že ty obrysovky (denní svícení je již vypnuté) si pár A vezmou. Ale kurnik je to baterka jak kráva. Nemá někdo návod, jak pořádně a nedostruktivně ověřit kapacitu baterie? Na startovací proud ji asi hodím někomu na test.
Jako IMG příloha možnosti nastavení baterie.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Podle mně to řešíš zbytečně. Stejně so to chová mě na S-MAxu a i kolegovi.
Prvně zkus připojit měřák k baterce v autě a zamkni auto a ráno zkontroluj napětí před odemčením auta. Po odemčení auta má auto dost velký odběr a ta baterie prostě při zatížení nebude ukazovat 12,7 V.
Kapacitu baterie změříš jen při nějaké zátěži (žárovka) a měření proudu, napětí a času do doby než napětí klesne na nějakou mez.
Prvně zkus připojit měřák k baterce v autě a zamkni auto a ráno zkontroluj napětí před odemčením auta. Po odemčení auta má auto dost velký odběr a ta baterie prostě při zatížení nebude ukazovat 12,7 V.
Kapacitu baterie změříš jen při nějaké zátěži (žárovka) a měření proudu, napětí a času do doby než napětí klesne na nějakou mez.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Po odomknuti budes mat 12, 6V v lepsom pripade s novou. Za normalne sa da povazovat aj 12,5V (na novej).
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: Baterie
Tak to bude asi OK, dik. Bohuzel na ulici nechta pred noc odemcenou kapotu nemohu. Ale zjistil jsem, ze po usnuti se tech 12.6V zvedne na 12.8V. No, snad to bylo opravdu baterkou a nova bude slouzit OK. Je pravda, ze dobijeni na 14.4V se u predchoziho nastaveni zacalo cca po 3-4dnech provozu.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 1116
- Registrován: 11.12.2018 23:36
Re: Baterie
Ahoj, ceka me vymena baterie tak jsem to dnes zkousel tu co tam mam dostat ven a zase dovnitr Mam dojebany ruce a fakt sem mel problem ji vytahnout a to si myslim ze nejakou silu mam
Problem je ze ta baterie co tam mam od forda sedi fatk na milimetr a i kdyz povolim tu stranu boxu na baterii tak to jde fakt blbe.. a dovnitr to slo jeste hur
Ted k veci. chtel sem koupit tuhle baterku ale fakt me desi ten rozmer 315mm (origo ma taky 315mm) a tak premyslim ze bych dal tuhle baterku ktera je sice o trosku slabsi ale zaroven jen 278mm dlouha takze instalace by mela byt o dost lepsi...
Je to jedno kterou tam dam nebo by mohl by nejaky problem s tou lehce slabsi do budoucna?
Dik
Problem je ze ta baterie co tam mam od forda sedi fatk na milimetr a i kdyz povolim tu stranu boxu na baterii tak to jde fakt blbe.. a dovnitr to slo jeste hur
Ted k veci. chtel sem koupit tuhle baterku ale fakt me desi ten rozmer 315mm (origo ma taky 315mm) a tak premyslim ze bych dal tuhle baterku ktera je sice o trosku slabsi ale zaroven jen 278mm dlouha takze instalace by mela byt o dost lepsi...
Je to jedno kterou tam dam nebo by mohl by nejaky problem s tou lehce slabsi do budoucna?
Dik
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Pri extremnej zatazi sa moze skor vybit. Ale 70 vs 75 Ah nie je velky rozdiel. Tam dost spravi aj tolerancia kusu od kusu z vyroby.
Potom si len zmen parameter baterky cez diag a resetni BMS.
Potom si len zmen parameter baterky cez diag a resetni BMS.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 1116
- Registrován: 11.12.2018 23:36
Re: Baterie
Mno I když nerad asi sáhnu po té větší.
Krom toho že to mám v čipu tak teď budeme dělat víc popojíždění než dřív.
To s tou diag nevím zda bude třeba vzhledem k tomu že mám inteligentní nabíjení vyple. Poradím se u zaqika až u něj budu.
Dík za odpověď
Krom toho že to mám v čipu tak teď budeme dělat víc popojíždění než dřív.
To s tou diag nevím zda bude třeba vzhledem k tomu že mám inteligentní nabíjení vyple. Poradím se u zaqika až u něj budu.
Dík za odpověď
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů