Baterie / autobaterie / nabijecka
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Baterie
j.j. na boku krytu baterie je " čidlo " , které sleduje teplotu v motor. prostoru a tím řídí dobíjení.
dal bych foto, ale nejdou vkládat, fota.
dal bych foto, ale nejdou vkládat, fota.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.01.2019 10:00
Re: Baterie
Vážení !
Video jsem vložil, aby bylo vidět, co se děje s napětím (NE proud) v autě. Pro těch 15V by tam neměla co dělat obyčejná baterie (např. VARTA Silver, už mám dvě načatý pod stolem,vydržely cca 1,5 roku). Na předchozích stranách už jsem popisoval, jsou tam i fotky i návod od výrobce origo nové baterie při nabíjení (v pohodě 16,3V). Už mě nebavilo stále vozit měřáky (a byly po kalibraci !), tak jsem pořídil tu čínu (myslím ,že je to němec) a dělá úplně to samé. V autě je jen jedna palubní síť, pokud má někdo rozdílné napětí na baterce a v zapalovači ( nebo někde jinde), ať odstraní přechodové odpory ve spojích, ukostření. Není žádné teplotní čidlo na krytu baterie, teplota baterie se počítá z teploty nasávaného vzduchu a z teploty hlavy. S počtem ujetých kilometru napětí klesne na 14,6V (při těchto teplotách cca 10°C). Obyč. baterie 14,4V tady prostě dostávaj za uši.
Video jsem vložil, aby bylo vidět, co se děje s napětím (NE proud) v autě. Pro těch 15V by tam neměla co dělat obyčejná baterie (např. VARTA Silver, už mám dvě načatý pod stolem,vydržely cca 1,5 roku). Na předchozích stranách už jsem popisoval, jsou tam i fotky i návod od výrobce origo nové baterie při nabíjení (v pohodě 16,3V). Už mě nebavilo stále vozit měřáky (a byly po kalibraci !), tak jsem pořídil tu čínu (myslím ,že je to němec) a dělá úplně to samé. V autě je jen jedna palubní síť, pokud má někdo rozdílné napětí na baterce a v zapalovači ( nebo někde jinde), ať odstraní přechodové odpory ve spojích, ukostření. Není žádné teplotní čidlo na krytu baterie, teplota baterie se počítá z teploty nasávaného vzduchu a z teploty hlavy. S počtem ujetých kilometru napětí klesne na 14,6V (při těchto teplotách cca 10°C). Obyč. baterie 14,4V tady prostě dostávaj za uši.
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Pravdu máte oba - benzínová 1.8 má čidlo u baterky, naftová ne.
Jinak první Varta Silver mi sloužila 5 let, druhá dosáhla téhož věku letos u nového majitele - zatím nemám žádné zprávy, že by zdechla. Auto stále denně v provozu...
Jinak první Varta Silver mi sloužila 5 let, druhá dosáhla téhož věku letos u nového majitele - zatím nemám žádné zprávy, že by zdechla. Auto stále denně v provozu...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: Baterie
Zkusil jsem při spadnutí dobíjení pod 13.5V (Galaxy 2014) pustit výhřev skla či zrcátek a spadlo ještě na 13.1V. Zatím jsem se pod 13V nedostal a vyzkouším až při nějaké delší jízdě, až bude baterie plně dobyta a začene se teprve nedobíjet. Bohužel po asi 10denním stání a jen asi 20km přejezdu s nákupem po zastvavení a pár vteřin do vyložení a uzamčení stačila spadnout na 12.6V.
Ale opravdu to velký problém nebude, protože čínské GPS (bylo týden vypnuté, zapnul jsme až teď) po dalších 6dnech hlásí stále 12.6V. Jen až zase přijdu k autu s cca <10min běžícím bufikem, tak mě tech cca 11.8V zase vyděsí.
Nemá někdo nějaké přesnější info nebo schéma toho měření? Je to nějaký proudový bočník s primitivním ampérmetrem, co opravdu měří kolik se nabíjí a vybíjí? Ale pak by bylo divné, že to nejlze najít v diagnostice. Alespoň ForScan nic ohledně baterie nezná (jen MainECU tedy napětí na GEMu a nejspíše už po nějakém downměniči).
Zkoušel někdo nacpat plnou baterku 190mm místo 175mm? Že by nikdo neřešil jako třeba jako karavan tam dostat o těch 2cm delší a 1.5cm vyšší třeba 100Ah ? Nemá někdo fotku toho držáku na autě ? Přece by neměl být problém ten držák předělat a nebylo by to ani snad za raketu. Kdyby někdo vyráběl, koupím také jeden kus. viz: Schema drzaku
Nebojím se, že by se ta 100aH při nějaké několikaset km jízdě v kuse nedobila, ale na víkendovku a různou cestovatelkou podporu by to bylo super. Házet druhou baterii do kufru a řešit napájení by byla ještě větší zhovadilost.
Ale opravdu to velký problém nebude, protože čínské GPS (bylo týden vypnuté, zapnul jsme až teď) po dalších 6dnech hlásí stále 12.6V. Jen až zase přijdu k autu s cca <10min běžícím bufikem, tak mě tech cca 11.8V zase vyděsí.
Nemá někdo nějaké přesnější info nebo schéma toho měření? Je to nějaký proudový bočník s primitivním ampérmetrem, co opravdu měří kolik se nabíjí a vybíjí? Ale pak by bylo divné, že to nejlze najít v diagnostice. Alespoň ForScan nic ohledně baterie nezná (jen MainECU tedy napětí na GEMu a nejspíše už po nějakém downměniči).
Zkoušel někdo nacpat plnou baterku 190mm místo 175mm? Že by nikdo neřešil jako třeba jako karavan tam dostat o těch 2cm delší a 1.5cm vyšší třeba 100Ah ? Nemá někdo fotku toho držáku na autě ? Přece by neměl být problém ten držák předělat a nebylo by to ani snad za raketu. Kdyby někdo vyráběl, koupím také jeden kus. viz: Schema drzaku
Nebojím se, že by se ta 100aH při nějaké několikaset km jízdě v kuse nedobila, ale na víkendovku a různou cestovatelkou podporu by to bylo super. Házet druhou baterii do kufru a řešit napájení by byla ještě větší zhovadilost.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
- Sirk9
- Nováček
- Příspěvky: 148
- Registrován: 02.01.2011 20:38
Výměna baterie EFB
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jestli je nějak složitá výměna autobaterie ve Ford C-max, 1,6TDCi, 85kW.
Mám start-stop systém, tak jsem se díval, že tam patří EFB, ale trochu se obávám výměny, někde v časopise jsem četl, že samotná výměna není složitá, ale po výměně se musí zajet na diagnostiku, kde se resetuje inteligentní snímač a musí se nově nastavit přes diagnostiku, kvůli tomu, že řídící jednotka si ukládá i data a upravuje dobíjení podle stáří baterie.
Dále se nejspíš zakóduje autorádio. Dá se nějak zjistit code podle VIN?
Občas se ztratí schopnost u jednotky pravých dveří vytahování okna jedním dotykem.
Díky za vaše rady a zkušenosti.
Mám start-stop systém, tak jsem se díval, že tam patří EFB, ale trochu se obávám výměny, někde v časopise jsem četl, že samotná výměna není složitá, ale po výměně se musí zajet na diagnostiku, kde se resetuje inteligentní snímač a musí se nově nastavit přes diagnostiku, kvůli tomu, že řídící jednotka si ukládá i data a upravuje dobíjení podle stáří baterie.
Dále se nejspíš zakóduje autorádio. Dá se nějak zjistit code podle VIN?
Občas se ztratí schopnost u jednotky pravých dveří vytahování okna jedním dotykem.
Díky za vaše rady a zkušenosti.
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014 (od 2017), ~5,5l/100km za 3 roky
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5082
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Výměna baterie EFB
Radio u tveho auta nema kod, nic se nezakoduje.
BMS se da resetovat i bez diagnostiky - viewtopic.php?p=1145302#p1145302
Dojezdy oken bude treba znova nastavit, postup mas v manualu k autu.
BMS se da resetovat i bez diagnostiky - viewtopic.php?p=1145302#p1145302
Dojezdy oken bude treba znova nastavit, postup mas v manualu k autu.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 320
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výměna baterie EFB
Pokud chces uchovat vsechna nastaveni, muzes to zkusit s pripojenim tzv. Memory Saveru, da se to vybrouzdat ruzne na webu. Princip je v tom, ze vezmes jinou baterku (9-12V) a tu pripojis paralelne do el. soustavy auta (napr. pres interni nespinanou zasuvku zapalovace) a kdyz se to povede, tak se ti nic nevymaze.Sirk9 píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jestli je nějak složitá výměna autobaterie ve Ford C-max...
Díky za vaše rady a zkušenosti.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 73
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Baterie
Zajímalo by mě, jestli je opravdu nutné při výměně baterie připojovat externí zdroj, aby se něco nevymazalo. Na videích, viz níže, nic takového jsem neviděl.
https://www.google.cz/search?sxsrf=ACYB ... rJi87Lloko
Jak to vidíte?
https://www.google.cz/search?sxsrf=ACYB ... rJi87Lloko
Jak to vidíte?
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 73
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Baterie
Nemám žádnou čtečku dat, tak ztráta dat mne netrápí. Mne zajímá, zda se nezmění chování auta a auto (řídící jednotka) se nebude znova "učit", nebo zda budu muset nastavovat dojezdy oken nebo něco dalšího.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
- FLA
- Zkušený
- Příspěvky: 1385
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Re: Baterie
3 x ano
Kuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 320
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Baterie
No, určitě jde vyměnit baterku i bez Memory Saveru (a většina to asi tak i dělá). Pokud ti nevadí, že se auto bude "znovu učit", vymaže se paměť rádia a další věci (okna, nastavení zamykání atd.).fordkuga píše:Zajímalo by mě, jestli je opravdu nutné při výměně baterie připojovat externí zdroj, aby se něco nevymazalo. Na videích, viz níže, nic takového jsem neviděl.
Jak to vidíte?
Ke způsobům realizace toho Memory Saveru - je šikovné to spíš připojit někde v interiéru, protože při manipulaci s novou baterií v motorovém prostoru je velká šance,
že se zavadí o připojené svorky záležní baterie a stačí chvilka a je to vymazané.
Praktická realizace má mnoho varianta - další baterie (9V, motobaterie), napájecí zdroj s usěmrňovací diodou atd., viz zde:
https://www.youtube.com/watch?v=9HREVVZAqNI
https://www.youtube.com/watch?v=R-xKST1r2uU
https://www.youtube.com/watch?v=CWQXGPp7i0E
https://www.youtube.com/watch?v=IXELDLBbmoU
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 73
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Baterie
Na aliexpressu Memory Saver
https://www.aliexpress.com/item/3297108 ... b201603_55
https://www.aliexpress.com/item/3297108 ... b201603_55
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Baterie
Bateriu som menil dvakrat.
Prvy raz bolo treba nastavit radio a okna, druhykrat som vymenil asi velmi rychlo, pretoze radio si pamatalo stanice, ale okna uz napamatam...
V manuale sa pise, ze par km sa auto moze chovat inak a RJ sa musi znovu naucit, ale nic take som si nevsimol, auto jazdilo uplne normalne.
Prvy raz bolo treba nastavit radio a okna, druhykrat som vymenil asi velmi rychlo, pretoze radio si pamatalo stanice, ale okna uz napamatam...
V manuale sa pise, ze par km sa auto moze chovat inak a RJ sa musi znovu naucit, ale nic take som si nevsimol, auto jazdilo uplne normalne.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů