Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 30.03.2020 19:33

Stanley_vy: To uz jsme tu probirali. Ja jen na prikladu 1.0eb a 2.0i ukazuji tu zaujatost.
Aspon, ze jsme se konečně shodli, ze hlavne ze zacatku to byl s nastupem tb docela pruser. A nejde o to, ze se vetsina nevysypala, to jeste zadna automobilka asi ani nedokazala.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 30.03.2020 20:47

ballu píše:Stano , v tom poměřování máš opravdu toho pindíka největšího a nejdelšího.
Dakujem, Aj zeny mi to vravia. :perfect:

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 03.04.2020 19:42

Úsměvné čtení. Faktem zůstává, že porovnatelné nové turbo motory oproti starým atmosferickým (i starým turbo) lépe jedou, mají lepší průběh výkonu, vyšší výkon a to vše za menší spotřebu. Jsou většinou složitější, ale i lehčí. Doba pokročila pánové, tak se nebojte být nároční, určitě si to zasloužíte :nazdravi:

Za mne má nejistou budoucnost kočkopes od Mazdy. To raději poctivé turbo (nejlépe ne víc jak 10 let staré) :palec_nahoru:
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 04.04.2020 10:01

Tohle tu nikdo nerozporuje.
A dodej taky B: pro jizdni rezim nezanedbatelne skupiny lidi naprosto nevhodne s rizikem fatalnich poruch, drazsi nez atmosfera, takze pri malem najezdu to nema ani ekonomicky vyznam, deklarovana spotreba neodpovídá, takze nabulikovane uspory na palivu jsou mnohem mensi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 04.04.2020 13:50

Nepřeháněj. Ta tvoje nezanedbatelná skupina lidí obsahující důchodce, sváteční jezdce atp. jsou jednotky procent z celkového počtu řidičů. Ani tam nepatří slovní spojení "totálně nevhodné", spíše jen nevhodné, ve smyslu, že v tomto jízdním režimu nevyužijí (nebo nevyniknou) lepší vlastnosti motoru.
Dražší než atmosféra.. najdi, kolik stál starý 2.0 duratec a kolik stojí nový tříválec 1.0EB/1.5EB, započítej do toho inflaci a můžeme se o tom pobavit.
Neřeš deklarovanou spotřebu, ta je měřená v ideálních podmínkách a bude se více méně vždy lišit od reálné v provozu s konkrétním řidičem. Porovnáváme dva produkty, kde nové turbo motory jsou úspornější, o tom nemá cenu polemizovat.

A poslední, riziko fatálních poruch. Tenhle důvod, neznaje konkrétní data, první, poslední a jediná nesmrtelná obhajoba pro vás, zastánců starých jednoduchých atmosfér. Nevěř tomu, že se vaše motory nesypou. Kolem mě se sypou právě staré atmosféry a občas stará turba (těch tolik není). Jejich problém je, že jsou prostě staré. Naprostou většinu aut (běžných řidičů 15-20tkm/rok) jejich motor přežije a ta auta se šrotují kvůli jiným problémům. Jsou to nebezpečné staré shnilé krámy s nulovou hodnotou, bez ohledu na typ spalovacího motoru :nazdravi:
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 04.04.2020 15:17

Pleteš se. Takových řidičů je spousta. Klasika je rodina s dětmi. Škola, nákup, doktor, kroužky, vše cukačky okolo domova. Pak semtam výlet, dovolená a za rok 10 tis. km.
Inflace je poslední dobou sakra nízká. Na jednu stranu auta zlevňují díky vyšší produktivitě, na druhou stranu jsou složitější. To, že výroba atmošky bude jednodušší a levnější, pochopí snad každý blbec.
Deklarovanou spotřebu řeším, s atmoškou jsem se běžně dostal pod udávaný průměr a to těch krátkých jízd a města mám fakt dost. S turbem ani náhodou a pak ten slibovaný rozdíl je sakra menší. Co mám naměřeno se známým na stejné trase - Mondeo 2.0 kombi vs. Focus 1,0EB combi - rozdíl na dálkách při dodržení limitů cca 1l/100km, max. 1,5, vyšší rozdíl je na dálnici. Když jsme si auta prohodili, to samé. Mondeo těžší s papírově silnějším motorem (pocitově silnější o něco asi v otáčkách), tak kde je ten super ekologický rozdíl? I ten známý uznává, že ten dvoulitr je fakt vyhlazenější a nahoře živý, mně by se líbila šestka na dálnici. Když ty turba budou držet, tak je jasný, že to je lepší.
Data průserů Ti nikdo nedá, kdo by se tím chlubil. Jasně, že se serou starý atmosféry... ale rozdíl je ten, že turba se serou už jako nový. A o shnilých krámech se dalo psát možná tak před 20 lety, kdy auta hnily ve velkém. Dnes jezdí spousta aut 15, 20 let starých, kde rez nenajdeš a bez problémů jezdí. Že se motor vysype po 300 tis. km, to asi není nic divného. Dnes to ve 30 tis. km už skoro ani nikoho nepřekvapí, protože už to stokrát slyšel, nebo četl, nezřídka viděl.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 04.04.2020 16:21

Volakedy mali auta ludia, ktori sa tomu rozumeli, starali sa o ne, spravali sa k nim slusne. Inak sa ani nedalo, nastartovat 120tku v zime nebolo len tak.
Dnes ma auto bars ake poleno. Na servis seru, nevedia ako vyzera merka od oleja, ze studeny motor nemaju tocit a slapat plyn na podlahu... atd.
Ked das takemu, co dojebe aj gulicky od loziska akekolvek auto, ci 1.0EB alebo 2.0 atmo, skonci podobne. (Aj tu na fore boli taki.) Cim dalej, tym viac takych ludi ma auto a casto tieto maloobjemy.
Lebo inak nie je vysvetlitelne to, ze niekomu ten isty motor sluzi roky a cez 200t km a niekto ho dokaze znicit za dva roky.

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 04.04.2020 17:38

A v čem se tedy pletu?
Ten, kdo za rok najezdí 10 tisíc kilometrů (cukačky, výlet, dovolená), dobře pozná výhody nových turbomotorů a lepší jízdní vlastnosti ocení.
Nad cenou motorů to chce přemýšlet právě jinak než blbec. Vem si, jaký výkon má 1.0EB a jaký starý obyčejný dvoulitr. Jaká je tedy jejich výrobní cena?
Stále polemizuješ nad spotřebou. Co ti ve větě "nové turbo motory jsou úspornější než porovnatelné staré atmo/turbo motory" není jasné?
Data průserů jsou, jen tam nepřevládají nové turbomotory v takovém počtu, jak by si nevěřící přáli a proto jim nevěří. Naopak se tyto motory chválí, ale to jsme zase u těch nevěřících. Neházím všechna stará auta na jedno vrakoviště, ale obecně to tak platí. Nelze se rmoutit nad 20 let starým krámem, že má odslouženo. A naopak ten, kdo se o auto stará, klidně ho může časem mít jako plně funkčního veterána. A to platí opět pro snad každý spalovací motor.
Zbytek viz stano.
Ford Focus ST 2014

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 04.04.2020 18:05

Proč to vždy sklouzne tam, jak to píšeš.
Tak tedy jednou větou.
Vyrobená fungl nová atmosféra
2,0L 107 kw
Proti stejnému výkonu nový
1.0eb ani nevím jaké hodnoty má
A u těchto nových motorů porovnejme způsob zajíždění .....až po porovnání spotřeby nezatíženého , zatíženého vozu, při dodržení stejného rychlostního průměru v jednotlivých režimech.
A jde o to , že nikdo netvrdí že eb nejsou výkonější, úspornější , jak vždy to sklouzne na tuto argumentaci ,ale o to, že tyto motory nesplnily požadovanou razantní úsporu paliva, zvýšila se náročnost na výrobu, zvýšila se pravděpodobnost poruch. Proto tvrdím, že tento typ motoru šel do slepé uličky, "zatím" .
A většinou slyším , hezky to jede, má to výkon jak motor přes dva litry, nemusím to ani vytáčet a málo to žere. A od koho, spíše naopak , od lidí, kteří si toto auto kupují jako nové na důchod. Mladí na to nemají, ti nedosáhnou na hypotéku na byt, né tak na auto.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 04.04.2020 18:30

Pro mne odkojeného na skvělých atmosferických motorech od BMW a Hondy, vešel vývoj automobilismu do slepé uličky kolem roku 2005. Zmiňované motory byly na výkonové špičce, nebylo je kam dál smysluplně posouvat. Turbo motory byly drahé, nevychytané (zpoždění turba, výkonová křivka i samotný výkon), dávaly se do vybraných modelů, spotřeba neadekvátní, poruchové a náročné na jízdní režim mnohem mnohem více, než ty dnešní.
Proto já s dosavadním vývojem nemám žádný problém, naopak.
Ford Focus ST 2014

maverick
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 981
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od maverick » 04.04.2020 18:42

ballu píše: 04.04.2020 18:05 A u těchto nových motorů porovnejme způsob zajíždění .....až po porovnání spotřeby nezatíženého , zatíženého vozu, při dodržení stejného rychlostního průměru v jednotlivých režimech.
Tohle bys se zeptal jako prodejce jo ? Resp. tohle je pro tebe kriterium ke koupi noveho vozu ?
ballu píše: 04.04.2020 18:05 ...že tyto motory nesplnily požadovanou razantní úsporu paliva, zvýšila se náročnost na výrobu, zvýšila se pravděpodobnost poruch.
ja nevim, s atmo 74kW jsem jezdil nanjevys v rozmezi 6,8-7,4 a ted to mam 6,1 a jezdim vetsinou mesto + okresky...a ze mu nakladam...
u novych motoru, kde jeste nevychytaly mouchy, bude pravdepodobnost poruchovosti porad vetsi, jako u kazdeho spotrebaku

ballu píše: 04.04.2020 18:05 Mladí na to nemají, ti nedosáhnou na hypotéku na byt, né tak na auto.
ono je rozdil mi treba 50-100tisic na akontaci pri cena auta cca 400tisic (a dnes mozna davaji i nulovou) nez 20procent na byt za 4mio, kde, pokud vim, 100procent hypoteky zadna banka nedava...a i kdyby, si vem tu splatku

Skratka trh je takovy, ze vetsina je oturbena a nic s tim neudelas. Pokud chce nekdo atmo za kazdou cenu, vyber se mu zužuje, což je vlastne pro nej plus :palec_nahoru:
FFIII kombi 1.5 110kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 04.04.2020 19:06

Špatně jsi pochopil, zase to sklouzlo tam , jak to myšleno nebylo. Třeba se toho tu někdo chopí a vysvětlí . Průser je ten, že hlavní slovo mají ti, co se dovedou vyjádřit ve smyslu, má to větší akceleraci a menší spotřebu než atmo, co jsem měl. Beru to tak, že co se děje v motoru, nemají sebemenší páru. Pak jsou tu ti, co připadají že něco ví , nějaký kurz technického minima na úrovni traktoristy. Nejvíce vášnivá sorta je těch, kteří tu háží ciframa, kterým ani nerozumí , ale Gugl to tak vyplivl. Nakonec vyjde na světlo to, že tady jen uráží a přitom je to obyčejný pinkl.
Tak že všichni, co máte strojárnu, jak střední, tak vysokou, papíry jsou vám k ničemu, protože stačí při smažení řízků v oboru kuchař-číšník, levou zadní zvládnout uložení jednotného hřídele nebo otvoru.
A pak se nedivme, že to tu vypadá jak vypadá. Každý odborník, a stačí mu na to mít jen jednou šroubovák v ruce.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 04.04.2020 19:19

A potom si tu ty, majster sveta, odbornik na vsetko, co tu vsetkych presviedca, ze napriklad motor na A1/A5 olej najazdi maximalne 80t km, potom sa rozsype. Mozes sa tu ohanat strojarinou a mysliet si o sebe neviem co. Mam motor, co na ten olej po 250t km stale jazdi. Takze tvoje premudrele reci maju vahu krcmoveho odbornika.

maverick
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 981
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od maverick » 04.04.2020 19:24

ja nejsem odbornik, ani nevim jak funguje prevodovka :mrgreen:
je mi prijde, ze kazdy tu obhajuje to sve...ten ma motor z Matiza a soused 3litr a twinturbo, jen aby dovez decka do skoly a na krouzky...no a ? kazdy ma co chce a stejne bude priste nucen vybrat to, co bude aktualne trh nabizet...teda pokud dojde k situaci, ze bude vubec resit nakup dalsiho auta
my vyvoj neovlivnime, automobilky moc dobre vedi co delaji, samozrejme s prihlednutim na zisk a "potreby" zakazniku
FFIII kombi 1.5 110kW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 04.04.2020 19:30

Ballu co se na strojárně učilo před x desítkama let o moderních přímovstřikovejch motorech?Co chceš víc než od lidí kteří to vlastní a najezdili s tím x desítek tisíc km.Dneska jsem koukal tátovi na tacho u Yetiho 1,4 TSI a má na něm 150 t km a jediný co měnil navíc byl řetěz ve 110 km kdy přeskočil o zub a furt to jelo a jezdí bez poruchy a to jezdil couračky i 500 m do a z práce.V podstatě celá rodina oturbená a nikdo si nestěžuje nic neměnily.V práci jenom turba a jezdí se a nesype se žádný turbo jak tu tvrdíte jenom údržba.Kámoši služebáky,operáky turba nakládaj tomu a nic.Žádnej Google.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů