Problém se stěračem

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 14.01.2007 20:40

FastGeorge píše:Ahoj. Já jsem náhodou jel kolem značkového servisu Ford v Brně a tak mi to nedalo. Koupil jsem tam nové relátko na stěrače. Stálo 187 Kč. S jedním pánem tam se dobře znám a tak jsme chvíli diskutovali (já si stěžoval, že je to drahé). To mi potvrdil a zároveň to srovnal s jinými náhradními díly. Například tlumič výjde asi na 2000 kč. Myslel jsem přitom, že je o dost dražší. Ještě Ti poskytnu výpis z emailu, kterým jsem se dotazoval v servisu Ford na záležitosti kolem stěračů apod.:

Můj dotaz:
Ford Focus combi, rv. 2003
Nemám cyklovac na sterace.
1.Kolik by u Vás stála výmena ovladace steracu za nový s cyklovacem?
2.Kolik by stála montáž automatického rosvícení po startu?
3.Je možné namontovat ovladac smerových svetel s dobehem (po tuknutí je?ste asi 3x probliknou smerovky) jako má Fabie?

Odpověď:
ad1): je možné, mění se přepínač stěračů (1713,- Kč, práce cca 350,- Kč a
přeprogramování modulu GEM - povolení této funkce cca 1100,- Kč ). Pokud
vozidlo nemá přípravu na tento přepínač, je nutná ještě úprava kabelového
svazku spínače cca 1000,- Kč. Celkem cca 3200,- nebo 4200,- Kč.
ad2): montáž modulu celoročního svícení: materiál i práce 1190,- Kč
ad3): u některých vozů lze řešit přeprogramováním GEM modulu, tzn. pokud to
bude možné, nastavíme při programování podle bodu 1) a bylo by to bezplatně.
Je ale možné, že tato funkce nastavit nepůjde - nedá se řešit výměnou
spínače směrových světel, je to jen věc programování.
Ceny jsou včetně DPH.

vedoucí oddělení servisu vozidel XXX Brno
.......

Já tam byl neohlášený asi 30 min před zavíračkou a tak jsem se zeptal "jestli mohou na místě zjistit, jestli v mém FORDU ten GEM vůbec mám". Prý to musí zjistit jen elektrikář (ten už tam nebyl :( ) přes diagnostický program.
Neví náhodou někdo jestli to nemohu poznat doma ? (tzn. v garáži")
Co se tu kdy kde psalo, tak staci, kdyz tam mas vsechny draty, co tam maji byt a pak to normalne funguje, o programovani tusim nikdo nic nerikal. Za natahnuti jednoho dratu 1000,- :D Vymena prepinace steracu trva asi 60 sekund od odemknuti auta. Jsou to blazni, hodte na ne sit 8O :x
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8645
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 15.08.2007 11:27

Taky mi to zacalo delat. Kdyz dam jednou setrit okno (packou dolu), tak jakmile ju pustim (tu packu), tak se sterace okamzite zastavi. Je mi ale divne, ze se to deje jenom obcas. A taky se mi obcas zapne sam od sebe zadni sterac pri zpatecce (i kdyz samozrejme nemam pusteny predni sterace). Taky jenom obcas :roll:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 15.08.2007 11:38

to su neskutocni zlodeji:-)
mam 2003..kupil som si páčku, natiahli kabel do GEM modulu, malinko sa s tým pohrali, nechcel na začiatku behat ale ked som začal menit rychlosti-asi nejaky impulz tak sa chytil..nebolo treba žiadne programovanie!!!ako sa to tu spomina, hlavne z nemeckých stránok..

greywolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od greywolf » 17.09.2007 18:30

Taky se mi kouše stěrač při promáčknutí páčky o jednu pozici dolů - rychlosetření. Když páčku pustím, okamžitě se stěrač zastaví.
Vytáhl jsem relátka R18 a 19. Ale ty jsou asi jen na "cyklovač", i bez nich se rychlostírání rozběhne.
Kontakty na relátkách jsou OK.
Netuším co s tím, fakt že ne.
Ford Focus Combi 1.6i 16V 74kW (100k), r.v. 2002, stříbrná metalíza

Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 17.09.2007 23:25

Steracovy motorek ma dobehovy kontakt, pokud je tesne pro dostelovanim, tak se sterace obcas zastavi po pusteni spousteci packy.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 18.09.2007 08:15

greywolf píše:Taky se mi kouše stěrač při promáčknutí páčky o jednu pozici dolů - rychlosetření...
Mam to stejne. Kdyz jen brnknu, tak se sterac jen trochu pohne, staci to ale podrzet o zlomecek vteriny dele a je to OK. Ja to nevidim jako problem ale vlastnost. Ten koncak musi by nastavenej tak, aby sterac vypnul o trochu driv nez dojede dolu (je tam asi nejaka mala setrvacnost takze se sterac potom zastavi presne tam kde ma). Jde o zvyk a ja uz si zvyknul 8)
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
sebi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Holešov

Příspěvek od sebi » 18.09.2007 13:01

Já mám zas trochu jiný problém se stěračema. A to že fungují jen když páčku přepnu do nejrychlejšího stírání. Ostřík také nefunguje. Tahle vlastnost se projevuje až když je chladno,čili už teď. V létě fungují naprosto v pohodě, i ostřik.Nevíte někdo čím by to mohlo být?Děkuji za odpověď. :wink:

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 18.09.2007 18:33

V horku funguje + v chladu nefunguje = studeny spoj.
Kontroloval bych konektory, mozna jsou zoxydovane.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

greywolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od greywolf » 18.09.2007 18:39

pelen píše:Steracovy motorek ma dobehovy kontakt, pokud je tesne pro dostelovanim, tak se sterace obcas zastavi po pusteni spousteci packy.
musím to držet celou dobu, to asi nebude tím, nebo jo?
Ford Focus Combi 1.6i 16V 74kW (100k), r.v. 2002, stříbrná metalíza

Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 18.09.2007 21:55

Stahni si schemata:
ford_focus_2002.pdf
na str. 52 - Intermittent Wiper/Washer Circuit
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

greywolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od greywolf » 18.09.2007 22:17

pelen píše:Stahni si schemata:
ford_focus_2002.pdf
na str. 52 - Intermittent Wiper/Washer Circuit
Stáhnul, vidím, nerozumím.
Nejsem elektrikář.
Ale poradím se(si) 8)
Ford Focus Combi 1.6i 16V 74kW (100k), r.v. 2002, stříbrná metalíza

Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 18.09.2007 22:41

Prepinac PARK - RUN je ten dobehovy kontakt, ktery je ovladan pohybem motorku (naznaceno carkovanou carou).
Přílohy
sterac motor.jpg
sterac motor.jpg (14.46 KiB) Zobrazeno 4218 x
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
sebi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Holešov

Příspěvek od sebi » 19.09.2007 17:14

To Pelen: Píšeš studený spoj? :( No,jen takový poznatek, zatím jsem zjistil,že relé zřemě spíná protože se objevuje zvuk cvakání relé, při zvolení nejmenší rychlosti stírání. Nemohl bys poradit kde a které kontakty prověřit (páčka,motorek apd)? Mooc se nevyznám kde ty kontakty hledat, ale zkusit bych chtěl to opravit.
Děkuji.

Uživatelský avatar
petpol
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Branky na Moravě

Příspěvek od petpol » 29.09.2007 10:04

pelen píše:Steracovy motorek ma dobehovy kontakt...............
Mám problém nejen s doběhem při rychlosetření, ale i s doběhem po ukončení běžného stírání. Co se tedy s tím doběhovým kontaktem dá dělat?

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 29.09.2007 12:08

petpol píše:
pelen píše:Steracovy motorek ma dobehovy kontakt...............
Mám problém nejen s doběhem při rychlosetření, ale i s doběhem po ukončení běžného stírání. Co se tedy s tím doběhovým kontaktem dá dělat?
Vsetky nedokoncenia stierania, niekde v polovicke okna a pod, sa riesia vymenou rele.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů