Unik chladiacej kvapaliny

Motor, převodovka, DPF ...
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 535
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od foker » 20.03.2023 08:17

Ahoj.Ta moja hajtra si povedala ze mi narobi dalsie vrasky na cele a pusta mi na zem chladiacu kvapalinu. Nasiel som mokre miesto vpravo( z pohladu vodica) dole. A kedze je to mokre dole a nad tym je vsetko suche a ak som spravne pozeral tak dole ziadny spoj neni, tak mi to vychadza na deravy chladic. Neviem preco sa mu chcelo prederavit, ale uz to tak asi bude.
Otazka znie, dobre som pozeral do servisneho manualu a pusta sa to smerom dole po odmontovani spodnej konzoly na ktorej sedi?

https://i.postimg.cc/yNrJTnyb/20230318-160057.jpg
Obrázek
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od stano. » 20.03.2023 08:32

Ano. Ale musis vytiahnut/povolit saharu. A takisto oddelit vymennik z klimy, ak ju nechces vypustat.
Ja som to robil na 2.0 mondeu. Ak som chcel oddelit chladic vody a klimy musela ist sahara uplne von. Navyse to malo aj automat, takze dalsi vymennik.
Co si pamatam, tak isla dole ta prepazka, obe svetla (kvoli pristupu) a sahara.
Alebo vypustis klimu a cely blok oboch chladicov a vrtule zhodis dole.

Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 535
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od foker » 20.03.2023 09:50

Dakujem za potvrdenie, takto som to pochopil aj ja. Tesim sa.
Zlaty Focus,do toho som rypat nemusel, iba ked som chcel.
Dobre som pozeral, ze tam ziadny spoj neni?
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od stano. » 20.03.2023 10:08

Aky spoj? Na chladici? Je. Hlinikove rebrovanie do plastovych bocnic. Tam tiekol aj ten, co som menil. Opravovali pred rokmi po nehode, dali tam lacny suvix, a zacal v spodnom rohu tiect.

Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 535
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od foker » 20.03.2023 13:01

Aj tento tecie asi v spodnom rohu.To akeho dementa napadlo spojit kovovy chladic s plastovymi vyvodmi?
Odporucas nejake znacky? Original som nikde nenasiel a bude asi mastna cena
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od stano. » 20.03.2023 13:58

Ked demontujes, uvidis ako je to riesene. Tecu aj celokovove. Majitelia Audi/VW by vedeli rozpravat.
Kovovo-plastovy mam/mal som na niektorych autach cez 20 rokov a netiekli. To je skor chyba smejd znacky ako samotneho riesenia.

Z lepsich Nissens.

Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 535
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od foker » 20.03.2023 14:24

Ford do prvovyroby dufam nedava smejd.Aspon nie uplny smejd.
Mal by tam byt este povodny
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od stano. » 20.03.2023 14:53

Pisal som skor o tom mojom pripade. Tak...chybne kusy sa vzdy najdu aj u tych lepsich. Mne zatial origo netiekol ani na 24 rocnom aute.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od otík » 22.12.2023 23:18

Ahojte, mám v Galaxy motor 2.2tdci,129kW a již delší dobu jsem pozoroval, že při těchto teplotách kolem 2-5 st nad nulou má motor problém udržet teplotu chl. kapaliny nad 80stupni. Občas tam sice skočí i 82st, ale ani za jízdy do kopce tam není víc než 83. Topení uvnitř taky není žádný zázrak.
Říkal jsem si, že po 5 letech jde asi termostat do věčných lovišť, ale dnes jsem měnil prasklou žárovku v potkávačkách a všiml jsem si, že nádrž na chladící kapalinu byla úplně prázdná. Nalil jsem tam cca 1.5 litru chladicí kapaliny a i tak to bylo jen po spodní hranu nápisu MAX, víc jsem doma neměl. Pak jsem jel pro ryby a po cca 30km jsem zase dojel domů. Kontrola nádržky a opět prázdná. Motor takhle na první pohled ok, nikde mokré místo. Jen těsně za chladičem vpravo dole z pohledu řidiče byly mokré hadice sání a přívodu do chladiče. Ale mohlo to být taky jen mokro jak jsou mokré cesty. Zítra zkusím dát foto.
Poradíte prosím jak přesně zjistit unik, případně co by to mohlo být za problém? Nechci tam teď v zimě dolít jen destilku a další chl. kapalinu už doma nemám. Motor jinak normálně jede, páry z výfuků jsem si nevšiml.
Díky.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od otík » 23.12.2023 13:10

... slíbené fotky. bohužel víc místa na pořádné focení tam není..
Přílohy
IMG_7908.JPG
IMG_E7906.JPG
IMG_E7907.JPG
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od stano. » 23.12.2023 14:38

Vyzera to na prasknuty chladic. Ak je to ruzove (co na fotkach vyzera), tak odstrojit a na 99% nebude tesnit plastovy bok chladica k hlinikovemu stredu. Tipujem, ze nie je origo.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Unik chladiacej kvapaliny

Příspěvek od otík » 23.12.2023 17:32

Tak jsem to byl ještě jednou zrevidovat a myslím si, že prášky chladič to není. To mokro je tam asi spíš od oleje, měnili mě cca před měsícem olej. Pod autem je sucho.

Co takhle tam nalit obyčejnou vodu z kohoutku a nastartovat a dívat se, kde se voda ztrácí. Stejně ta kapalina půjde vyměnit a mrznout teď nemá. Co vy na to? Ideálně natlakovat, ale nemám to správně víčko.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti