Vlhko a zima / startování / škrtící klapka + palivové čerpadlo

Odpovědět
alesh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29.03.2023 09:01

Vlhko a zima / startování / škrtící klapka + palivové čerpadlo

Příspěvek od alesh » 31.03.2023 09:24

Zdravím,

asi mám 2 závady najednou, prosím podívejte se na tento dlouhý popis, díky za trpělivost. :)

Focus 2010, benzin 1.6 74KW, najeto cca 170 tis.:
  • Už několik let mívám problém když je mokro a zima: nastartuju -> chyba motoru omezená rychlost.
  • Motor ale běží, nezhasíná. Nechám chvíli blafat, zkusím znovu, v pořádku, kontrolka do druhého dne zhasne.
  • Stane se tak 2x do měsíce, ale jen když je deštivé počasí a chladno.
  • Načetl jsem chybu přes čínskou krabičku z aliexpresu do mobilu: něco ve smyslu "nelze zjistit polohu škrticí klapky".
  • Myslel jsem, že to dělá konektor, vytáhl jsem ho, prostříknul, zdálo se, že pomohlo, časem začalo občas dělat znovu, ale byla to jen malá nepříjemnost.
A teď:
  • Ráno, teplota kolem nuly, všechno mokré, včera pršelo.
  • Nastartuju, motor se rozběhne, ale začne kolísat, po chvíli zhasne.
  • Dál už chytit nechce: slyším cvakání, všechno se rozsvítí, startér točí. Buď nechytne vůbec, nebo krátce zavrčí a zhasne.
  • Když se nechá chvilku "odležet", zase naskočí, ale po chvíli zhasne.
  • Nic takového se nikdy předtím nestalo.
  • Říkám si: něco s palivem, palivové čerpadlo.
Odtáhl jsem do servisu.
  • Připojili na diagnostiku a hodilo jim to tyto chyby:
    P2108: Řídící modul hnacího agregátu - chyba sledovače - Trvale.
    P2176: Řídící modul hnacího agregátu, řízení elektronické řídící klapky - chyba adaptivní strategie - Trvale.
    P2119: Kontrolér polohy elektronické škrtící klapky - chybná funkce škrtící klapky - přerušovaný.
  • Proto mi vyměnili tu klapku.
  • Ze servisu jsem přijel v pořádku. Jen jsem si všiml, že to chvílemi houpe ve volnoběhu a někdy zakolísá při přidávání plynu. Ale nic velkého, kdybych to nesledoval, ani bych si nevšiml.
  • Druhá cesta ten den cca 20 km, zcela bez problémů.
Další den ráno: opět mokro a zima, celé auto orosené. Zase jsem neodjel.
Stejné chování: 1. naskočí, ale za chvíli zhasne, dál už nechce nastartovat.
  • Myslím, že tím je klapka jako příčina vyloučena.
  • Když otočím klíčkem, slyším zezadu zřetelně zavrčení čerpadla.
  • Když zkusím otočit několikrát bez nastartování (napumpovat palivo), na chvíli zase chytí a zhasne.
Takže pořád myslím, že je to to čerpadlo a nová závada s klapkou nesouvisí.

Četl jsem tady, že se časem nějak vyhřejou elektrické kontakty.
Možná teda, že když je vlhko a zima, tak se částečně zkratují, opotí se a čerpadlo nemá tlak?
V servisu jim to uschlo, proto se zdálo, že oprava byla úspěšná.

Co si o tom myslíte?

Díky.
Focus 2010 hatchback, 1.6L / 74 kW, benzin

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 667
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Vlhko a zima / startování / škrtící klapka + palivové čerpadlo

Příspěvek od gecko-x » 31.03.2023 11:05

Chtelo by to vycist treba forscanem. Mozna te dostihlo, co uz mnohe pred tebou... Tohle umí studene spoje v budících....
Mozna se pletu, ale fordi diagnostka by to ukazala...
Z kama jsi?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

alesh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29.03.2023 09:01

Re: Vlhko a zima / startování / škrtící klapka + palivové čerpadlo

Příspěvek od alesh » 31.03.2023 11:18

gecko-x píše: 31.03.2023 11:05 ...Tohle umí studene spoje v budících....
Myslíte, že studené spoje by způsobovaly, že když natlakuju benzin, tak motor na chvíli chytne?
Právě to se mi zdálo důkazem, že to dělá to čerpadlo.

Jsem z východních Čech, nedaleko Opočna.
Focus 2010 hatchback, 1.6L / 74 kW, benzin

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 667
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Vlhko a zima / startování / škrtící klapka + palivové čerpadlo

Příspěvek od gecko-x » 01.04.2023 03:26

Jak píšu....chce to diagnostiku...budiky umi i tohle
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

alesh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29.03.2023 09:01

Re: Vlhko a zima / startování / škrtící klapka + palivové čerpadlo

Příspěvek od alesh » 12.04.2023 20:18

VYŘEŠENO

Problém zmizel s výměnou palivového čerpadla. Nové čerpadlo je podstatně tišší, auto startuje na škrtnutí.

Původní, 12 let staré, čerpadlo jsem prohlédl, určitě nešlo o poškozené kontakty. Zjistil jsem, že je v něm zatavený palivový filtr. Ten byl z jedné strany černý, ale jestli mohl způsobovat závadu si nejsem jist. Jinak by to musel být samotný motorek. Staré čerpadlo před nastartováním vždy zřetelně zavrčelo. Obrázky starého čerpadla jsou v příloze.

Celkově (po výměně škrtící klapky a čerpadla) auto lépe jede, jde za plynem, má o něco nižší spotřebu.

Cena klapky byla 3 800, čerpadlo 5 800.
Přílohy
20230407_104656-01.jpeg
20230407_104825-01.jpeg
20230407_174552-01.jpg
20230407_104814-01.jpg
20230407_180919-01.jpg
Focus 2010 hatchback, 1.6L / 74 kW, benzin

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů