chovani MAF na 2.0 TDCi / 110kW

Odpovědět
xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

chovani MAF na 2.0 TDCi / 110kW

Příspěvek od xkendy » 16.04.2023 22:21

Resim v jinem vlaknu chybu P2000. Jedna z x moznosti je MAF.
Jelikoz je to jednoduse vymenitelne cidlo, a je asi nejlevnejsi z moznych zavad, tak jako prvni hledam ruzne po netu, jak tento sensor zdiagnostikovat.
(ac jsou otazky primo v textu, sepsal jsem je vsechny i na konec, textu je dost a lehce se tam ty otazky ztrati)

Abych mel nejake alespon trosku nejake porovnani, tak jsem zajel za brachou, ktery ma 1.5TDCi Focus rv 2018.

- vypnuty motor Focus (1.5TDCi): hodnota z MAF trvala 4.44g/sec
- studeny nastartovany motor Focus na volnobeh 7.6g/sec
- teply motor Focus nebylo mozne otestovat, bracha odjel pryc a nebude > tyden, takze jsem rad alespon za neco
- vypnuty motor Mondeo (2.0TDCi): hodnota trvala 2.11g/sec (nezavisle na tom zda je ohraty, studeny)
- studeny nastartovany motor Mondeo na volnobeh 9.8g/sec
- nastartovany a ohraty motor Mondeo na volnobeh 11.5g/sec

Rozdil mezi mnozstvim vzduchu teply vs. studeny motor si vysvetluji tak, ze motor vyrabi zamerne bohatsi smes do doby nez se ohreje a tim padem potrebuje k tomu mene vzduchu, je to spravne vysvetleni ?

Je spravne, ze vyple motory ukazuji nejakou hodnotu? Vzdyt motor nic nemuze tahat, nemelo by byt 0 ? Nicmene Focus ukazuje taky neco, beru to jako ze je to ok. Akorat na forscan foru jsem nasel https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=8705, ze pri vyplem motoru by to mela byt 0. Tak nevim.

Focus: nastartovany studeny motor:
Volnobeh (800ot ca) 7.6g/sec, zacnu pridavat plyn a mnozstvi vzduchu zacne ihned stoupat.

Mondeo: nastartovany studeny motor:
Volnobeh (800ot ca) 9.8g/sec, zacnu pridavat plyn a mnozstvi vzduchu zacne ihned stoupat. Stejne chovani jako u Focuse

Mondeo: nastartovany a zahraty motor na volnobeh: 11.5g/sec, je to ok hodnota pri volnobehu u tohoto motoru ?
Ted prijde mozna to zajimave:
Zacnu pridavat mirne plyn a maf hlasi pokles prutoku vzduchu az do 1100ot/min, pak to zacne stoupat, a az teprve od 1500ot/min je to na hodnote jako kdyz jede motor na volnobeh.
Auto stoji na miste a nejede, vse jen manipulace s plyn. pedalem, otacky vs hodnoty z MAF:
Volnobeh (800ot ca) 11.5g/sec
850ot - 10.3/sec (klesa)
900ot - 9.1g/sec (klesa)
1000ot - 9g/sec (klesa)
1100ot - 9.15g/sec (zacina mirne stoupat)
1200ot - 9.24g/sec
1300ot - 9.8g/sec
1400ot - 10.6g/sec
1500ot - 11.66g/sec (az zde na 1500ot je stejna hodnota prutoku vzduchu jako pri volnobehu)
2000ot - 17.6g/sec

Je tento prubeh normalni ? Tj na volnobeh 11.5g/sec pak mirne pridam zacne prutok klesat a pak od urcitych otacek zase stoupat. Pak stoupa podle otacek.


Hledal jsem dal a na youtube jsem nasel nejakeho borce, co na diagnostice ukazuje prubeh MAFky, ikdyz pro jine auto: [YouTube]https://youtu.be/5JaPksGMAy0?t=234[/YouTube], borec slapne na plyn a graf prutoku vzduchu rozhodne neklesa jako u me ale ihned mu stoupa.
Je mi jasne, ze to nemusi byt uplne stejny prubeh u bmw tak jako u fordu, ale nemelo by se to chovat +- podobne ?

Opet nevim, zda se to da pausalizovat, ale nasel jsem nejaky dokument o chovani MAF na ford focus 2.0L r.v.2009: https://www.alldata.com/sites/default/f ... 110918.pdf a v nem je par grafu, v podstate toho prvniho to nedosahuje ani nahodou, ale zase nemam k porovnani jiny ford (se stejnym motorem jako mam ja).

A jeste jsem nasel nejaky anglicky clanek o diagnostice problemu (sice jiny problem, ale jsou v nem zajimave hodnoty ohledne mnozstvi vzduchu na pocet otacek motoru): [url]https://www.vehicleservicepros.com/serv ... esting[url]. Prelozeny vycuc:
Základním pravidlem pro průtok vzduchu MAF při 500 otáčkách za minutu je jeden gram za sekundu na litr zdvihového objemu motoru.
Takze kdybych to zkusil prepocitat na muj 2L motor, tak by to melo byt pri 750ot/min 3,2g/sec, nikoliv mych 11,5g/sec.
Opet nevim, zda se tato "prepoctova" poucka da aplikovat na Euro6 motor od Fordu.

Velice se vsem omlouvam, ze toho je tak fakt hodne, ale sepisuji sadu otazek. Ty co jsou v textu nahore jednoduse zapadnou. Kdyz nekdo budete vedet, budu rad, kdyz zodpovi cast ci vsechno :D :
- mel byste tu nekdo z vas fotku/video z (podobneho ci stejneho grafu) prubehu live data MAF na zahratem motoru, kde bude videt: volnobeh, pak mirne pridani na 900, 1000, 1100 atd. ?
- je v poradku, ze pri vyplem motoru senzory MAF ukazuji nejake hodnoty ?
- je spravne, ze studeny motor bere mene vzduchu nez ten zahraty ?
- kolik by melo mit 2.0TDCi mondeo prutok vzduchu na volnobeh a dejme tomu na 2000 otackach ? (motor stoji bez zateze na miste)
- je spravny prubeh u zahrateho motoru, ze se stoupajicimi otackami prutok vzduchu nejdrive klesa a pak zacne od urcite urovne teprve stoupat ?

Dekuji vsem co mi zodpovi otazky a take vsem co si to alespon prectou :-)
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk5 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů