Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Ja nevim presne, jestli u klasiky Duratecu umi ECU skutecne merit, zda EGRem tece spravne mnozstvi vzduchu, ale nejspis jo. Mela by se tedy kontrolka casem opet rozsvitit, pokud jsi motorek odsadil a ventil je tedy porad zavreny. EGR se nemusi demontovat, chladici okruh muze zustat bez zasahu. Mrknul bych na tu trubku do sani, musi to delat stejnou neplechu jako u toho SCicka. Nemam po ruce fotku, ale saze se usazujou na tom prechodu horky-studeny (horke spaliny-studeny vzduch v sani), vypada to jak vodovodni trubka zarostla zelezem.
Mimochodem, tahle zavada vubec nicemu nevadi a vymene drahych dilu bych se vyhnul, IMHO se tam nema co pokazit. Je to mechanickej ventil proti pruzine (jde ti lehce a tesni dobre) ovladanej krokovym motorem, kterej ti funguje.
Edit: Jo ted sem si precet, ze uz ti zase sviti. Napichni to a uvidis. Bude to zase to same. Nema cenu to mazat
Mimochodem, tahle zavada vubec nicemu nevadi a vymene drahych dilu bych se vyhnul, IMHO se tam nema co pokazit. Je to mechanickej ventil proti pruzine (jde ti lehce a tesni dobre) ovladanej krokovym motorem, kterej ti funguje.
Edit: Jo ted sem si precet, ze uz ti zase sviti. Napichni to a uvidis. Bude to zase to same. Nema cenu to mazat
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- benobiker
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 12.07.2014 07:27
- Bydliště: České Budějovice
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Jj, je to tak jak říkáš,
EGR jsem vyřadil tím, že jsem vyndal ten kovovej bazmek, co tlačil na píst EGR ventilu.. Teď po těch asi 200Km se kontrolka motoru rozsvítila, takže jsem EGR ventil dal do původního stavu, raději teda prostříkal WD40 konektor a očekávám, jestli kontrolka nezhasne sama, nebo až mi přijde diagnostika, tak to napíchu a uvidím, co vyleze...
Jinak raději jsem si objednal nový těsnění mezi ten ventil a blok motoru, kdyby náhodou došlo na to, že bych to celý rozebíral a čistil, jako že na to asi dojde.. Na Ebay jsem ho našel za stovku i s poštovným, tak jsem si objednal rovnou dvě...
V příloze máš fotografie mého motorovýho prostoru, detail na EGR ventil a pak zvlášť ten bazmek kovovej, než jsem ho zase vrátil na své místo..
A s tím tvým návodem vyčistit tu hadičku co vede z EGR ventilu zpět do sání, tak u klasiky Duratecu je to asi jinak, než u SCI, našel jsem na netu fotky klasického Duratec motoru, mám to stejně.. V bloku motoru jsou dva otvory... Spodní je přívod spalin DO EGR ventilu a horní otvor je na přívod spalin Z EGR ventilu, tento otvor vede blokem motoru až přímo k parohám sání, kde zaúsťuje kovovou trubkou přímo do sání hned vedle vířívých klapek (sdružuje se to v jeden prostor dole u sání...) Ten malý otvor úplně nahoře, je pro napojení chladícího okruhu, který protéká skrz EGR ventilem...
EGR jsem vyřadil tím, že jsem vyndal ten kovovej bazmek, co tlačil na píst EGR ventilu.. Teď po těch asi 200Km se kontrolka motoru rozsvítila, takže jsem EGR ventil dal do původního stavu, raději teda prostříkal WD40 konektor a očekávám, jestli kontrolka nezhasne sama, nebo až mi přijde diagnostika, tak to napíchu a uvidím, co vyleze...
Jinak raději jsem si objednal nový těsnění mezi ten ventil a blok motoru, kdyby náhodou došlo na to, že bych to celý rozebíral a čistil, jako že na to asi dojde.. Na Ebay jsem ho našel za stovku i s poštovným, tak jsem si objednal rovnou dvě...
V příloze máš fotografie mého motorovýho prostoru, detail na EGR ventil a pak zvlášť ten bazmek kovovej, než jsem ho zase vrátil na své místo..
A s tím tvým návodem vyčistit tu hadičku co vede z EGR ventilu zpět do sání, tak u klasiky Duratecu je to asi jinak, než u SCI, našel jsem na netu fotky klasického Duratec motoru, mám to stejně.. V bloku motoru jsou dva otvory... Spodní je přívod spalin DO EGR ventilu a horní otvor je na přívod spalin Z EGR ventilu, tento otvor vede blokem motoru až přímo k parohám sání, kde zaúsťuje kovovou trubkou přímo do sání hned vedle vířívých klapek (sdružuje se to v jeden prostor dole u sání...) Ten malý otvor úplně nahoře, je pro napojení chladícího okruhu, který protéká skrz EGR ventilem...
- Přílohy
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Hm, tak to bude chtit rozebrat a hledat. Hledas neco jako tohle:
http://s2.hubimg.com/u/6626277_f260.jpg
Pak mozna jestli tvoje auto nema treba senzor tlaku v sani.
http://www.obd-codes.com/faq/images/map-sensor.jpg
Taky se umi radne zaprasit. Hodnoty z cidla tlaku (pripadne i vahy vzduchu) se pouzivaji k pocitani prutoku vzduchu pres EGR. A kdyz to dlouhodobe spatne vychazi, tak pak prave vyskoci chyba. Kdyz je to zapraseny jen stredne, tak o to dele trva, nez si je ECU jista, ze neco neni jak ma byt. Takze rozsviceni kontrolky trva nekolik desitek km nebo i vice.
Skoda, ze nemas SCi, tam bych te odnavigoval najisto
Jeste bych dukladne prostrikal konektory u EGR, MAFu a pripadne MAPu a parkrat je nasadil/sundal, aby byl dokonaly kontakt, aby ses vyhnul treba tomu, ze se nepovede prenest nektere pulsy pro krokac, ktery pak zustane v nezname poloze. Pri startu motoru se dela kalibrace, ale pak uz ne a postupne se to muze pri spatnem kontaktu rozhodit a ventil muze zustat treba zavreny, prestoze ECU si mysli, ze je otevreny. Vic uz asi fakt nevymyslim.
http://s2.hubimg.com/u/6626277_f260.jpg
Pak mozna jestli tvoje auto nema treba senzor tlaku v sani.
http://www.obd-codes.com/faq/images/map-sensor.jpg
Taky se umi radne zaprasit. Hodnoty z cidla tlaku (pripadne i vahy vzduchu) se pouzivaji k pocitani prutoku vzduchu pres EGR. A kdyz to dlouhodobe spatne vychazi, tak pak prave vyskoci chyba. Kdyz je to zapraseny jen stredne, tak o to dele trva, nez si je ECU jista, ze neco neni jak ma byt. Takze rozsviceni kontrolky trva nekolik desitek km nebo i vice.
Skoda, ze nemas SCi, tam bych te odnavigoval najisto
Jeste bych dukladne prostrikal konektory u EGR, MAFu a pripadne MAPu a parkrat je nasadil/sundal, aby byl dokonaly kontakt, aby ses vyhnul treba tomu, ze se nepovede prenest nektere pulsy pro krokac, ktery pak zustane v nezname poloze. Pri startu motoru se dela kalibrace, ale pak uz ne a postupne se to muze pri spatnem kontaktu rozhodit a ventil muze zustat treba zavreny, prestoze ECU si mysli, ze je otevreny. Vic uz asi fakt nevymyslim.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- benobiker
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 12.07.2014 07:27
- Bydliště: České Budějovice
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Uvidím, jak se to teď bude chovat, při nejhorším na to dojde, no.. Trebas to už svítit ale nebude..
Tady je odkaz na nové samostatné vlákno na fordfans.cz, kde je tento problém u mé motorizace řešen, ať je to provázané, kdyby někdo tento problém taky řešil...
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 4b#p483119
Tady je odkaz na nové samostatné vlákno na fordfans.cz, kde je tento problém u mé motorizace řešen, ať je to provázané, kdyby někdo tento problém taky řešil...
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 4b#p483119
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Jsem to procet a nevim jak by mohla kvalita benzinu souviset s prutokem vzduchu EGR. To je IMHO kravina. Maximalne se muze stat, ze se rozsviti MIL kontrolka, ale ne s kodem P0400.
EGR, ktery mas, provadi inicializaci, aby ECU stoprocentne vedela, ze je ventil zavreny (projede od dorazu k dorazu a jeste par kroku na zavreni prida) a od toho momentu pocita kroky, ktere otevireji nebo zaviraji ventil. MAP je tam prave pro kontrolu, ze ten prutok vzduchu (ktery samoze souvisi krome dobre pruchozi cesty i s polohou ventilu) je takovy, jaky ma byt. EGR ventilu je cela rada, nektere byvaji rizene podtlakem, nektere podtlakem i elektricky, nektere jen elektricky.
EGR samotny se vetsinou nemusi moc cistit, alespon u benzinu to plati. Jak bylo nekde psano, udela se tam maximalne slaba vrstvicka sazi, ktera se prubezne vypaluje diky vysoke teplote proudiciho vzduchu. Usazovani probiha na miste, kde je napojeni do sani, kde je jednak radove nizsi teplota a jednak je tam rozpraseny olej od odvzdusneni ventildeklu. Olej udela vrstvicku na vnitrku trubky, ktera se upece horkym vzduchem se sazema a takhle to pokracuje, az tam naroste svinstvo, ktere vyznamne snizi prutok vzduchu, az si toho ECU vsimne a vyhodi MIL.
Uvidis, za jak dlouho se ti to zase objevi, jestli vubec. Pak to podle me bude zrale na kontrolu sani a kroky, ktere jsem drive popisoval s tim, ze kdyz se na to vybodnes, tak se stejne vubec nic nestane. EGR je jeden z nejvetsich omylu autoekologie, hned za nim je v zavesu DPF
EGR, ktery mas, provadi inicializaci, aby ECU stoprocentne vedela, ze je ventil zavreny (projede od dorazu k dorazu a jeste par kroku na zavreni prida) a od toho momentu pocita kroky, ktere otevireji nebo zaviraji ventil. MAP je tam prave pro kontrolu, ze ten prutok vzduchu (ktery samoze souvisi krome dobre pruchozi cesty i s polohou ventilu) je takovy, jaky ma byt. EGR ventilu je cela rada, nektere byvaji rizene podtlakem, nektere podtlakem i elektricky, nektere jen elektricky.
EGR samotny se vetsinou nemusi moc cistit, alespon u benzinu to plati. Jak bylo nekde psano, udela se tam maximalne slaba vrstvicka sazi, ktera se prubezne vypaluje diky vysoke teplote proudiciho vzduchu. Usazovani probiha na miste, kde je napojeni do sani, kde je jednak radove nizsi teplota a jednak je tam rozpraseny olej od odvzdusneni ventildeklu. Olej udela vrstvicku na vnitrku trubky, ktera se upece horkym vzduchem se sazema a takhle to pokracuje, az tam naroste svinstvo, ktere vyznamne snizi prutok vzduchu, az si toho ECU vsimne a vyhodi MIL.
Uvidis, za jak dlouho se ti to zase objevi, jestli vubec. Pak to podle me bude zrale na kontrolu sani a kroky, ktere jsem drive popisoval s tim, ze kdyz se na to vybodnes, tak se stejne vubec nic nestane. EGR je jeden z nejvetsich omylu autoekologie, hned za nim je v zavesu DPF
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- benobiker
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 12.07.2014 07:27
- Bydliště: České Budějovice
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Jj, to co píšeš, dává rozum...
Nechám to bejt a když se to holt rozsvítí a někdy se k tomu odhodlám, jediný co dává smysl je pročistit to celý, včetně sání, tam kde se tvoří největší bordel...
Nechám to bejt a když se to holt rozsvítí a někdy se k tomu odhodlám, jediný co dává smysl je pročistit to celý, včetně sání, tam kde se tvoří největší bordel...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
- Jean Paul
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 28.01.2015 07:37
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Ahoj. Rád bych oživil po letech tohle vlákno a poprosil o radu. Vím, že je to staré téma, ale já prostě svoje mondeo mám rád a chci ho mít v pořádku.
Taky se mi rozsvítila oranžová kontrolka motoru a diagnostika ukázala poruchu EGR ventilu. V mém servisu ho chtěl nechat vyčistit, ale byl prý spíš zralý na výměnu. Takže dali nový Pierburg. Po několik stech km se kontrolka objevila znovu a po vymazání té samé chyby se objeví znovu po 20 až 50 km. Na doporučení jsem zkusil 2x dekarbonizaci BG 208 44K - bez výsledku. Rozdělal jsem tedy sání, zkontroloval klapky, vyčistl klapku, volnoběžný ventil i tu trubku, která ústí do sání. Byla trochu zaprášená, včetně průchodu k EGR ventilu, snížení průtoku na pohled asi neměřitelné. Vyčistil jsem to, vše dal zpátky do kupy (hrozná práce) a všechny konektory prostříknul sprejem na kontakty. S pocitem dobře dobře udělané práce, jsem smazal chybu a vyjel. Po třech startech a deseti km svítí znovu. Prosím o radu, čím by to ještě mohlo být? Díky.
Taky se mi rozsvítila oranžová kontrolka motoru a diagnostika ukázala poruchu EGR ventilu. V mém servisu ho chtěl nechat vyčistit, ale byl prý spíš zralý na výměnu. Takže dali nový Pierburg. Po několik stech km se kontrolka objevila znovu a po vymazání té samé chyby se objeví znovu po 20 až 50 km. Na doporučení jsem zkusil 2x dekarbonizaci BG 208 44K - bez výsledku. Rozdělal jsem tedy sání, zkontroloval klapky, vyčistl klapku, volnoběžný ventil i tu trubku, která ústí do sání. Byla trochu zaprášená, včetně průchodu k EGR ventilu, snížení průtoku na pohled asi neměřitelné. Vyčistil jsem to, vše dal zpátky do kupy (hrozná práce) a všechny konektory prostříknul sprejem na kontakty. S pocitem dobře dobře udělané práce, jsem smazal chybu a vyjel. Po třech startech a deseti km svítí znovu. Prosím o radu, čím by to ještě mohlo být? Díky.
Mondeo 1,8 92kW, 2006
Kuga 1,6 Ecoboost 110 kW, 2014
Bylo:
C-Max 1,6 TDCi, 2007
K 1,4
Sierra XR4i, 2,0 DOHC 1991
Fiesta 1,4
Kuga 1,6 Ecoboost 110 kW, 2014
Bylo:
C-Max 1,6 TDCi, 2007
K 1,4
Sierra XR4i, 2,0 DOHC 1991
Fiesta 1,4
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23540
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
diagnostikou se musi nechat EGR po vymene prekalibrovat (naucit nove dorazy)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Jean Paul
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 28.01.2015 07:37
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Děkuji ZaQiku, prověřím to v servisu, kde mi to dělali.
Mondeo 1,8 92kW, 2006
Kuga 1,6 Ecoboost 110 kW, 2014
Bylo:
C-Max 1,6 TDCi, 2007
K 1,4
Sierra XR4i, 2,0 DOHC 1991
Fiesta 1,4
Kuga 1,6 Ecoboost 110 kW, 2014
Bylo:
C-Max 1,6 TDCi, 2007
K 1,4
Sierra XR4i, 2,0 DOHC 1991
Fiesta 1,4
-
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19.12.2009 15:59
- Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Dobrý večer, postačí po výměně EGR odpojit baterii? Nemám k dispozici odpovídající diagnostiku. Díky.
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23540
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
ne, nestaci
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3927
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
Ja bych si dovolil oponovat, ale mam pocit, ze u benzinu MK3 Mondeo se nastavovat nic nemusi.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23540
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004
omlouvam se - mondeo mk3 neznam
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host