Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od zeli » 13.08.2014 21:31

Ja nevim presne, jestli u klasiky Duratecu umi ECU skutecne merit, zda EGRem tece spravne mnozstvi vzduchu, ale nejspis jo. Mela by se tedy kontrolka casem opet rozsvitit, pokud jsi motorek odsadil a ventil je tedy porad zavreny. EGR se nemusi demontovat, chladici okruh muze zustat bez zasahu. Mrknul bych na tu trubku do sani, musi to delat stejnou neplechu jako u toho SCicka. Nemam po ruce fotku, ale saze se usazujou na tom prechodu horky-studeny (horke spaliny-studeny vzduch v sani), vypada to jak vodovodni trubka zarostla zelezem.
Mimochodem, tahle zavada vubec nicemu nevadi a vymene drahych dilu bych se vyhnul, IMHO se tam nema co pokazit. Je to mechanickej ventil proti pruzine (jde ti lehce a tesni dobre) ovladanej krokovym motorem, kterej ti funguje.

Edit: Jo ted sem si precet, ze uz ti zase sviti. Napichni to a uvidis. Bude to zase to same. Nema cenu to mazat :wink:
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od benobiker » 13.08.2014 22:26

Jj, je to tak jak říkáš,
EGR jsem vyřadil tím, že jsem vyndal ten kovovej bazmek, co tlačil na píst EGR ventilu.. Teď po těch asi 200Km se kontrolka motoru rozsvítila, takže jsem EGR ventil dal do původního stavu, raději teda prostříkal WD40 konektor a očekávám, jestli kontrolka nezhasne sama, nebo až mi přijde diagnostika, tak to napíchu a uvidím, co vyleze...
Jinak raději jsem si objednal nový těsnění mezi ten ventil a blok motoru, kdyby náhodou došlo na to, že bych to celý rozebíral a čistil, jako že na to asi dojde..:-) Na Ebay jsem ho našel za stovku i s poštovným, tak jsem si objednal rovnou dvě...
V příloze máš fotografie mého motorovýho prostoru, detail na EGR ventil a pak zvlášť ten bazmek kovovej, než jsem ho zase vrátil na své místo..:-)
A s tím tvým návodem vyčistit tu hadičku co vede z EGR ventilu zpět do sání, tak u klasiky Duratecu je to asi jinak, než u SCI, našel jsem na netu fotky klasického Duratec motoru, mám to stejně.. V bloku motoru jsou dva otvory... Spodní je přívod spalin DO EGR ventilu a horní otvor je na přívod spalin Z EGR ventilu, tento otvor vede blokem motoru až přímo k parohám sání, kde zaúsťuje kovovou trubkou přímo do sání hned vedle vířívých klapek (sdružuje se to v jeden prostor dole u sání...) Ten malý otvor úplně nahoře, je pro napojení chladícího okruhu, který protéká skrz EGR ventilem...
Přílohy
Detailní pohled na sání Duratecu 1.8 / 2.0, kulatý otvor je pro přívod spalin z EGR ventilu. (ilustrační foto)
Detailní pohled na sání Duratecu 1.8 / 2.0, kulatý otvor je pro přívod spalin z EGR ventilu. (ilustrační foto)
Detail na pohled na sundaný EGR ventil u Duratecu 1.8 / 2.0 (ilustrační foto)
Detail na pohled na sundaný EGR ventil u Duratecu 1.8 / 2.0 (ilustrační foto)
Otvory v Bloku motoru po sundání EGR ventilu, spodní přívod spalin do EGR, horní výusť spalin z EGR do sání motoru, malý otvor úplně nahoře je pro napojení chladícího okruhu, který protéká skrz EGR ventilem... (ilustrační foto)
Otvory v Bloku motoru po sundání EGR ventilu, spodní přívod spalin do EGR, horní výusť spalin z EGR do sání motoru, malý otvor úplně nahoře je pro napojení chladícího okruhu, který protéká skrz EGR ventilem... (ilustrační foto)
Detail na pohled upevnění EGR ventilu u Duratecu 1.8 / 2.0 (ilustrační foto)
Detail na pohled upevnění EGR ventilu u Duratecu 1.8 / 2.0 (ilustrační foto)
Smontovaná hlava EGR ventilu
Smontovaná hlava EGR ventilu
Smontovaná hlava EGR ventilu
Smontovaná hlava EGR ventilu
Kovový bazmek před vrácením na své místo
Kovový bazmek před vrácením na své místo
Detail na EGR ventil a kovový bazmek tlačící na píst EGR ventilu
Detail na EGR ventil a kovový bazmek tlačící na píst EGR ventilu
EGR ventil
EGR ventil
Můj motorový prostor
Můj motorový prostor
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od zeli » 14.08.2014 21:31

Hm, tak to bude chtit rozebrat a hledat. Hledas neco jako tohle:
http://s2.hubimg.com/u/6626277_f260.jpg
Pak mozna jestli tvoje auto nema treba senzor tlaku v sani.
http://www.obd-codes.com/faq/images/map-sensor.jpg
Taky se umi radne zaprasit. Hodnoty z cidla tlaku (pripadne i vahy vzduchu) se pouzivaji k pocitani prutoku vzduchu pres EGR. A kdyz to dlouhodobe spatne vychazi, tak pak prave vyskoci chyba. Kdyz je to zapraseny jen stredne, tak o to dele trva, nez si je ECU jista, ze neco neni jak ma byt. Takze rozsviceni kontrolky trva nekolik desitek km nebo i vice.
Skoda, ze nemas SCi, tam bych te odnavigoval najisto :)

Jeste bych dukladne prostrikal konektory u EGR, MAFu a pripadne MAPu a parkrat je nasadil/sundal, aby byl dokonaly kontakt, aby ses vyhnul treba tomu, ze se nepovede prenest nektere pulsy pro krokac, ktery pak zustane v nezname poloze. Pri startu motoru se dela kalibrace, ale pak uz ne a postupne se to muze pri spatnem kontaktu rozhodit a ventil muze zustat treba zavreny, prestoze ECU si mysli, ze je otevreny. Vic uz asi fakt nevymyslim.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od benobiker » 15.08.2014 07:00

Uvidím, jak se to teď bude chovat, při nejhorším na to dojde, no..:-) Trebas to už svítit ale nebude..:-)
Tady je odkaz na nové samostatné vlákno na fordfans.cz, kde je tento problém u mé motorizace řešen, ať je to provázané, kdyby někdo tento problém taky řešil...
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 4b#p483119
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od zeli » 16.08.2014 22:43

Jsem to procet a nevim jak by mohla kvalita benzinu souviset s prutokem vzduchu EGR. To je IMHO kravina. Maximalne se muze stat, ze se rozsviti MIL kontrolka, ale ne s kodem P0400.
EGR, ktery mas, provadi inicializaci, aby ECU stoprocentne vedela, ze je ventil zavreny (projede od dorazu k dorazu a jeste par kroku na zavreni prida) a od toho momentu pocita kroky, ktere otevireji nebo zaviraji ventil. MAP je tam prave pro kontrolu, ze ten prutok vzduchu (ktery samoze souvisi krome dobre pruchozi cesty i s polohou ventilu) je takovy, jaky ma byt. EGR ventilu je cela rada, nektere byvaji rizene podtlakem, nektere podtlakem i elektricky, nektere jen elektricky.
EGR samotny se vetsinou nemusi moc cistit, alespon u benzinu to plati. Jak bylo nekde psano, udela se tam maximalne slaba vrstvicka sazi, ktera se prubezne vypaluje diky vysoke teplote proudiciho vzduchu. Usazovani probiha na miste, kde je napojeni do sani, kde je jednak radove nizsi teplota a jednak je tam rozpraseny olej od odvzdusneni ventildeklu. Olej udela vrstvicku na vnitrku trubky, ktera se upece horkym vzduchem se sazema a takhle to pokracuje, az tam naroste svinstvo, ktere vyznamne snizi prutok vzduchu, az si toho ECU vsimne a vyhodi MIL.

Uvidis, za jak dlouho se ti to zase objevi, jestli vubec. Pak to podle me bude zrale na kontrolu sani a kroky, ktere jsem drive popisoval s tim, ze kdyz se na to vybodnes, tak se stejne vubec nic nestane. EGR je jeden z nejvetsich omylu autoekologie, hned za nim je v zavesu DPF :D
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od benobiker » 17.08.2014 11:43

Jj, to co píšeš, dává rozum...
Nechám to bejt a když se to holt rozsvítí a někdy se k tomu odhodlám, jediný co dává smysl je pročistit to celý, včetně sání, tam kde se tvoří největší bordel...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

Uživatelský avatar
Jean Paul
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 28.01.2015 07:37

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od Jean Paul » 12.06.2023 15:17

Ahoj. Rád bych oživil po letech tohle vlákno a poprosil o radu. Vím, že je to staré téma, ale já prostě svoje mondeo mám rád a chci ho mít v pořádku.
Taky se mi rozsvítila oranžová kontrolka motoru a diagnostika ukázala poruchu EGR ventilu. V mém servisu ho chtěl nechat vyčistit, ale byl prý spíš zralý na výměnu. Takže dali nový Pierburg. Po několik stech km se kontrolka objevila znovu a po vymazání té samé chyby se objeví znovu po 20 až 50 km. Na doporučení jsem zkusil 2x dekarbonizaci BG 208 44K - bez výsledku. Rozdělal jsem tedy sání, zkontroloval klapky, vyčistl klapku, volnoběžný ventil i tu trubku, která ústí do sání. Byla trochu zaprášená, včetně průchodu k EGR ventilu, snížení průtoku na pohled asi neměřitelné. Vyčistil jsem to, vše dal zpátky do kupy (hrozná práce) a všechny konektory prostříknul sprejem na kontakty. S pocitem dobře dobře udělané práce, jsem smazal chybu a vyjel. Po třech startech a deseti km svítí znovu. Prosím o radu, čím by to ještě mohlo být? Díky.
Mondeo 1,8 92kW, 2006
Kuga 1,6 Ecoboost 110 kW, 2014
Bylo:
C-Max 1,6 TDCi, 2007
K 1,4
Sierra XR4i, 2,0 DOHC 1991
Fiesta 1,4

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23513
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od ZaQik » 13.06.2023 08:35

diagnostikou se musi nechat EGR po vymene prekalibrovat (naucit nove dorazy)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Jean Paul
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 28.01.2015 07:37

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od Jean Paul » 22.06.2023 22:07

Děkuji ZaQiku, prověřím to v servisu, kde mi to dělali.
Mondeo 1,8 92kW, 2006
Kuga 1,6 Ecoboost 110 kW, 2014
Bylo:
C-Max 1,6 TDCi, 2007
K 1,4
Sierra XR4i, 2,0 DOHC 1991
Fiesta 1,4

Alon
Junior
Junior
Příspěvky: 342
Registrován: 19.12.2009 15:59
Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od Alon » 14.11.2023 19:51

Dobrý večer, postačí po výměně EGR odpojit baterii? Nemám k dispozici odpovídající diagnostiku. Díky.
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23513
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od ZaQik » 14.11.2023 20:50

ne, nestaci
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3922
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od djdekl » 15.11.2023 07:11

Ja bych si dovolil oponovat, ale mam pocit, ze u benzinu MK3 Mondeo se nastavovat nic nemusi.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23513
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od ZaQik » 15.11.2023 15:20

omlouvam se - mondeo mk3 neznam :oops:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů