Vadný píst EB 1.6

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Sagic » 16.09.2023 18:10

Tak auto bylo na servisu, s tim ze at se podivaji ze mi pred 3 mesici auto zakourilo. Nakonec zakourilo i tesne pred servisem. Asi 4km bily dym a pak jak kdyz utne. Mechanik nic moc nenasel tak jsme se domluvili ze udelame servis a uvidi se. Vymena oleje, svicek (ty byly pry v poho) tycky stabilizatoru a zavarit vyfuk. Cestou ze servisu zas kour jak blazen nedalo se za autem ani jet, odstavil jsem auto, po chvili natocil vydal se zpet, po 7 km jak kdyz utne a dojel sem do servisu s autem jako kdyby mu nic nebylo. Zustalo tedy tam a bude se zkoumat. Napada vas co by to mohlo byt? Pist asi ne kdyz to neni porad. Turbo? Odvetrani? Nebo nevim kde by se jeste mohl dostat olej do sani.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2974
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Konik » 02.10.2023 21:11

Myslite, ze se LSPI muze projevit ve 2500 ot. na 5. prevodovy stupen po prerazeni ze 4. st. pri cca. 1/2 plynu?
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Sagic » 05.10.2023 15:41

Asi by klidne i mohlo ne? Zalezi hodne na zatizeni motoru a na 5 klidne i tech 2,5 tis muze byt malo.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Sagic » 05.10.2023 15:42

Jinak ja stale nemam vyreseno, cooler suchy, dnes sundane sani a sucho. Auto 2x projete jednou v pohode jednou hulilo, tak ja uz nevim odkud by mohl jit olej. Nekdy to jede uplne v pohode a jindy to je proste des.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2974
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Konik » 06.10.2023 10:28

Sagic píše: 05.10.2023 15:41 Asi by klidne i mohlo ne? Zalezi hodne na zatizeni motoru a na 5 klidne i tech 2,5 tis muze byt malo.
Je pravda, že to bylo do mírného kopce, ale neroztahoval jsem auto na pětku z nízkých otáček, ale ve 3 tis. přeřadil ze 4 na 5 (otáčky spadly někam k těm 2,5 tis.) a přidal plyn, ale určitě ne na podlahu. Přijde mi, že auto trochu ztratilo tah a ozvalo se takové zaťukání/rezonování. Ale pořád je to režim, co mi na LSPI úplně nesedí :nixw: Něco podobného se mi nestalo poprvé a dřív se to objevilo i na nižší kvalty. Ono se dost blbě identifikuje co to je, když to trvá tak 1 - 2 sekundy.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3920
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od djdekl » 06.10.2023 16:40

Zere ti to olej ? Jakej pouzivas ?

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2974
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Konik » 06.10.2023 20:39

Nezere. Resp. po 11 tis. km od vymeny je hladina kousek pod polovinou mezi ryskama, takze max. 0,5 l na 10 tis. km. Coz si myslim, ze je pri najezdu 184 tis. km normalni stav. Pouzivam Ford Motorcraft 5W-30 (predtim Formula F).
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3920
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od djdekl » 07.10.2023 16:10

Zacal bych preventivne pouzivat nakej LSPI olej... Total FGC, Millers LSPI apod.

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2974
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Konik » 08.10.2023 13:17

Asi na něj přejdu. A norma Ford WSS-M2C 946 by měla být USA norma pro Ecoboost motory včetně 1.5 a 1.6? Našel jsem nějaký USA návod k obsluze a tam se pro tyhle motory uvádí 5W-20 s normou 945. 946 mi mazací plány nabízejí jenom pro dvoulitr.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3920
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od djdekl » 09.10.2023 11:19

Primarne jsou predepsany 5W20, 5W30 maji tu 946 (pripadne jeste jinou novejsi normu)

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2974
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Konik » 10.10.2023 07:52

Rozumím, díky.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Sagic » 30.01.2024 17:39

Sagic píše: 05.10.2023 15:42 Jinak ja stale nemam vyreseno, cooler suchy, dnes sundane sani a sucho. Auto 2x projete jednou v pohode jednou hulilo, tak ja uz nevim odkud by mohl jit olej. Nekdy to jede uplne v pohode a jindy to je proste des.
Tak zda se hotovo, kdyby nekoho zajimalo nakonec to dostal do ruky clovek co fordum fakt rozumi a zjistil ze je takovy "pavouk" trubek, jeden konec tusim jde do sani, dalsi odvetrani motoru, dalsi nekde k turbu myslim a na na nem je nekolik ventilu ktere se oteviraji a zaviraji dle toho jestli je tam podtlak nebo pretlak a nektery z nich byl nejspis vadny protoze kdyz zkousel podtlak a tlak na tom co vytahl me z auta a na jinym kusu tak se oba chovali jinak... takze vymenil tohle a od ty doby mam klid.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti