Vyčtené chyby z diagnostiky
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23513
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
odpoj PCM a koukni, jestli ostatni chyby zmizi
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- tauco
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 14.08.2023 11:33
- Bydliště: Mníšek pod Brdy
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Už startuji ! Nedoléhal pin 1 v konektoru C90 (pojistkovka vedle baterky). Pak šly vymazat chyby. To jsem asi způsobil já sám, kontroloval jsem hodně konektorů. Zásadní problém tedy byl opravdu v budíkách. Díky za radu, ....
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13078
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 21.05.2013 10:44
- Bydliště: Vyškov
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Ahoj, mám takový "záhadný" problém - přítelkyně si stěžovala, že auto (FF Mk2 1.8i Flexifuel) musela odemknout klíčkem přes zámek, že dálka nejela, start normální a pak se auto v půli cesty rozhodlo umřít a všechny kontrolky jak vánoční stromeček, motor+elektronika mrtvá. Nové nastartování první vůbec nic (ani necvaklo), podruhé vše ok. Baterku jsem paradoxně tu noc dobíjel, takže tou to není, navíc mi nepřišla nějak vybytá, alternátor taky ok (i když někdy dobíjí i k 15V, ale to je ta skvělá smart funkce). Napadá vás něco, co za tím stojí? Tady je shrnutí z diagnostiky s komentářem:
PCM (Řídící jednotka motoru):
P1246 - Vada vstupního zatěžovacího obvodu alternátoru (Zkrat nebo přerušený obvod kabelu monitoru ALT.) -> důvod: na chvíli jsem vyjmul pojistku abych vypnul snímač inteligentního nabíjení baterie při testování alternátoru
IC (Přístrojová deska):
U1900 - CAN závada komunikace bus - Komunikační chyba BUS CAN -> Je to od té doby, co mám v budíkách češtinu, ignorovat
DFDM (Řídící jednotka dveří řidiče):
U1900 - CAN závada komunikace bus - Komunikační chyba BUS CAN - obdržená chyba
B2086 - Zkrat kontrolky zamykání zadního okna na + pól akumulátoru. (Pečlivě zkontrolujte kabely mezi jednotkou ovládání dveří a sestavou spínače elektrického ovládání okna.) - chyba se vyskytuje pouze, když je vypnuté blokování oken, tedy když dioda nesvítí
ACM (Řídící jednotka audio systému):
B2204 - Zkrat nebo přerušený obvod napojení antény GPS - Zkontrolujte připojení antény GPS. -> GPS funguje normálně, ještě mrknu na kabeláž a probíjení antény
GEM (Řídící jednotka komfortu):
B2092 - Slabá baterie dálkového zamykání -> Vyměnil jsem baterii v klíčku, snad už ok (i když je baterie v klíčku vybitá, tak to i přes imobilizér projde? Prý to vůbec nepustilo); jde nějak nastavit, aby se tato hláška zobrazovala na budíkách?
B1796 - Zkrat na baterii obvod tlumených světel -> Vyskytuje se pouze, pokud jsou světla (xenon) zapnutá, jinak ne, jejich řízení funguje normálně, ta chyba už je tam několik let, ignorovat
EPS (Elektronicky ovládaný posilovač řízení):
C1956 - Závada obvodu snímače natočení volantu ->Zkontroluj zapojení snímače a pojistku č.22 Modulu řízení s posilovačem; Pokud je závada trvalá, pak je snímac SAS vadný (vyměnit jen snímač)
B1318 - Nízké napetí baterie (-20V) ->Zkontroluj zapojení snímače a pojistku č.22 Modulu řízení s posilovačem
U1900 - Chybí zpráva o otáčkách motoru - Závada komunikace sběrnice CAN -> Zkontrolujte kabely CAN / síť CAN je funkční.
U261B - Nevhodné ukoncení programu
EPS - nebyl umožněn "hloubkový" test jednotky (čínská krabička ne vždy zvládne vše, možná z toho vznikly i ty chyby u EPS, ty už tam jsou taky pár let, pojistku už jsem myslím dříve kontroloval, ještě to zvládnu znovu, posilovač normálně funguje, tak možná blbne EPS modul?)
Díky za návrhy.
PCM (Řídící jednotka motoru):
P1246 - Vada vstupního zatěžovacího obvodu alternátoru (Zkrat nebo přerušený obvod kabelu monitoru ALT.) -> důvod: na chvíli jsem vyjmul pojistku abych vypnul snímač inteligentního nabíjení baterie při testování alternátoru
IC (Přístrojová deska):
U1900 - CAN závada komunikace bus - Komunikační chyba BUS CAN -> Je to od té doby, co mám v budíkách češtinu, ignorovat
DFDM (Řídící jednotka dveří řidiče):
U1900 - CAN závada komunikace bus - Komunikační chyba BUS CAN - obdržená chyba
B2086 - Zkrat kontrolky zamykání zadního okna na + pól akumulátoru. (Pečlivě zkontrolujte kabely mezi jednotkou ovládání dveří a sestavou spínače elektrického ovládání okna.) - chyba se vyskytuje pouze, když je vypnuté blokování oken, tedy když dioda nesvítí
ACM (Řídící jednotka audio systému):
B2204 - Zkrat nebo přerušený obvod napojení antény GPS - Zkontrolujte připojení antény GPS. -> GPS funguje normálně, ještě mrknu na kabeláž a probíjení antény
GEM (Řídící jednotka komfortu):
B2092 - Slabá baterie dálkového zamykání -> Vyměnil jsem baterii v klíčku, snad už ok (i když je baterie v klíčku vybitá, tak to i přes imobilizér projde? Prý to vůbec nepustilo); jde nějak nastavit, aby se tato hláška zobrazovala na budíkách?
B1796 - Zkrat na baterii obvod tlumených světel -> Vyskytuje se pouze, pokud jsou světla (xenon) zapnutá, jinak ne, jejich řízení funguje normálně, ta chyba už je tam několik let, ignorovat
EPS (Elektronicky ovládaný posilovač řízení):
C1956 - Závada obvodu snímače natočení volantu ->Zkontroluj zapojení snímače a pojistku č.22 Modulu řízení s posilovačem; Pokud je závada trvalá, pak je snímac SAS vadný (vyměnit jen snímač)
B1318 - Nízké napetí baterie (-20V) ->Zkontroluj zapojení snímače a pojistku č.22 Modulu řízení s posilovačem
U1900 - Chybí zpráva o otáčkách motoru - Závada komunikace sběrnice CAN -> Zkontrolujte kabely CAN / síť CAN je funkční.
U261B - Nevhodné ukoncení programu
EPS - nebyl umožněn "hloubkový" test jednotky (čínská krabička ne vždy zvládne vše, možná z toho vznikly i ty chyby u EPS, ty už tam jsou taky pár let, pojistku už jsem myslím dříve kontroloval, ještě to zvládnu znovu, posilovač normálně funguje, tak možná blbne EPS modul?)
Díky za návrhy.
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23513
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
slaba baterka v klici = nekdy tou dalkou odemknes, nekdy ne
(hlaska na budikach je jen u bezklicoveho startovani)
pak se auto v půli cesty rozhodlo umřít a všechny kontrolky jak vánoční stromeček
nemohlo ji to je chcipnout pri rozjezdu? a co vsechno svitilo? ma fotku pristrojovky?
Nové nastartování první vůbec nic (ani necvaklo), podruhé vše ok.
a dala klicek do polohy 0, nez zkousela znovu poprve nastartovat?
chybu U1900 bych neresil, pokud jde odmazat a hned se nevrati (ani po nastartovani), chyby v ESP souvisi s nizkym napetim, zbytek je v pohode
(hlaska na budikach je jen u bezklicoveho startovani)
pak se auto v půli cesty rozhodlo umřít a všechny kontrolky jak vánoční stromeček
nemohlo ji to je chcipnout pri rozjezdu? a co vsechno svitilo? ma fotku pristrojovky?
Nové nastartování první vůbec nic (ani necvaklo), podruhé vše ok.
a dala klicek do polohy 0, nez zkousela znovu poprve nastartovat?
chybu U1900 bych neresil, pokud jde odmazat a hned se nevrati (ani po nastartovani), chyby v ESP souvisi s nizkym napetim, zbytek je v pohode
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 21.05.2013 10:44
- Bydliště: Vyškov
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Díky.
Tak baterku v klíčku jsem vyměnil, ale stejně měla 2,93V, takže by měla být ok, ale třeba to tam hodilo, protože se to někdo snažil odemknout z moc velké dálky a už byl slabý signál.
Fotku samozřejmě nemá, prostě chcípl motor, opravuji, elektronika prý jela. Vidím tam souvislost s tím, že z nějakého důvodu když je studený motor/zima, tak se musí dělat první start s plynem, jinak auto chcípne, druhý start už ok, ale to je bohužel taková "záhadná" chyba u tohoto motoru, bojuje s tím víc lidí, a řešení se moc nenašlo (po všem možném teď podezírám prasknutou hadici odvětrání klikovky, ale ta je schovaná pod sáním a nikomu se do toho nechce)
Co bylo divné, že hodila dítě do školy, vrátila se k autu a auto už dálkovým neodemkla, tak otevřela normálně klíčkem, ale auto nechtělo vůbec nastartovat (ani cvaknutí), klíček prý mezi starty vyndala ze zapalování.. imobilizér? Po pár hodinách jsem dojel, že auto kdyžtak nahodím přes kabely nebo odtáhnu a baterka 12.6V a jelo jako by nic, zkoušeno se stejným klíčkem.. Ještě mě napadlo, jestli tam není nějaké relé pro přepětí, kdyby se inteligentní altík zbláznil a dával moce velké napětí (teď v zimě dává 15V) jestli něco na 30minut neodpojí napájení, aby to neodpálilo moduly.
Zítra s tím jdu na STK, tak to nechci zbytečně promazávat, ať mě nepošlou k šípku, že je to den promazané, snad to tam nechcípne potom plánuju zkontrolovat a očistit kostru a možná preventivně dopředu přepájím budíky, i když jsou zatím ok.
Tak baterku v klíčku jsem vyměnil, ale stejně měla 2,93V, takže by měla být ok, ale třeba to tam hodilo, protože se to někdo snažil odemknout z moc velké dálky a už byl slabý signál.
Fotku samozřejmě nemá, prostě chcípl motor, opravuji, elektronika prý jela. Vidím tam souvislost s tím, že z nějakého důvodu když je studený motor/zima, tak se musí dělat první start s plynem, jinak auto chcípne, druhý start už ok, ale to je bohužel taková "záhadná" chyba u tohoto motoru, bojuje s tím víc lidí, a řešení se moc nenašlo (po všem možném teď podezírám prasknutou hadici odvětrání klikovky, ale ta je schovaná pod sáním a nikomu se do toho nechce)
Co bylo divné, že hodila dítě do školy, vrátila se k autu a auto už dálkovým neodemkla, tak otevřela normálně klíčkem, ale auto nechtělo vůbec nastartovat (ani cvaknutí), klíček prý mezi starty vyndala ze zapalování.. imobilizér? Po pár hodinách jsem dojel, že auto kdyžtak nahodím přes kabely nebo odtáhnu a baterka 12.6V a jelo jako by nic, zkoušeno se stejným klíčkem.. Ještě mě napadlo, jestli tam není nějaké relé pro přepětí, kdyby se inteligentní altík zbláznil a dával moce velké napětí (teď v zimě dává 15V) jestli něco na 30minut neodpojí napájení, aby to neodpálilo moduly.
Zítra s tím jdu na STK, tak to nechci zbytečně promazávat, ať mě nepošlou k šípku, že je to den promazané, snad to tam nechcípne potom plánuju zkontrolovat a očistit kostru a možná preventivně dopředu přepájím budíky, i když jsou zatím ok.
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12913
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
To moze byt kludne starter. Z casu na cas ani netukne.
Hadica odvetravania je za sanim, ale da sa vytrhnut a nainstalovat bez jeho demontaze. Myslim, ze len skrtiaca klapka musi ist dole.
Ten zvysok moze robit aj slaba baterka alebo prerazena dioda v alternatore.
Hadica odvetravania je za sanim, ale da sa vytrhnut a nainstalovat bez jeho demontaze. Myslim, ze len skrtiaca klapka musi ist dole.
Ten zvysok moze robit aj slaba baterka alebo prerazena dioda v alternatore.
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Před Vánoci jsem řešil podobný problém. Po studeném ranním startu kdy se sepnulo veškeré vyhřívání, okna, PTC +ventilátor na max a světla. Po pár vteřinách se rozsvítila kontrolka dobíjení a začalo problikávat ABS a ESP. Chcípnul jsem motor, vše jsem povypínal a zkusil nastartovat znovu. Motor vůbec nereagovat na startovací tlačítko. Vzal jsem si jiné auto a odjel do práce. Odpoledne jsem normálně odemkl (bezklíč) a bez problému nastartoval. Po pár sekundách opět kontrolka dobíjení a ABS s ESP. V mém případě bylo jasno, alternátor nedobíjí. Druhotným znakem byl zvuk alternátoru (takové syčení při běhu, které se nikdy před tím neozývalo). V diagnostice zapsaná chyba P1246-63 - vada vstupního zatěžovacího obvodu alternátoru. Po výměně alternátoru auto funguje bez problému. Vzhledem k tomu, že je dodělávané PTC, zvolil jsem místo 120A alternátoru ten nejvýkonnější a to 150A od Bosche. U jednotky bezklíčkového zamykání, jednotky ABS a audio jednotky jsem musel dodatečně vymazat chyby ohledně nízkého napětí.
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Zdravim,potreboval bych poradit co znamena tahle chyba ...sw forscan
Na mém APIM se mi stále zobrazuje kód DTC B1215:00-28.
Dekuji
Na mém APIM se mi stále zobrazuje kód DTC B1215:00-28.
Dekuji
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23513
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
SYNC2 ? v SD slotu neni mapova karta
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Ano SYNC2 pametova karta tam je,je tam navigace..
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23513
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
a navigace funguje?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6711
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
To mě taky čas od času vyskakovalo, mám dojem, že i s originální mapou...
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Navigace normalne funguje,mapu mam originalni.Zkusil sem vycistit kontakty..a uvidim tedy.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 21.05.2013 10:44
- Bydliště: Vyškov
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Ahoj, zase já (FF Mk2 1.8i Flexifuel) - byl jsem u mechanika, aby mi proměřil tlaky kvůli chcípání při 1.startu studeného motoru + vyšší otáčky na volnoběh a udělal i diagnostiku (Delphi), která ukázala jiné kódy než moje ELM327, tak nevím zda tomu věřit:
1) P0121 - Obvod snímače A polohy škrtící klapky/pedálu - problém rozsahu/výkonu (trvale)
2) P0020 - Obvod ovladače polohy sacího vačkového hřídele, 2.řada válců - rozpojený obvod
3) B2308 - Motor pro teplotu vzduchu vstupujícího do interiéru - chyba motoru
Ad 1) TPS snímač (dva potenciometry proti sobě) mám proměřený jak z pohledu elektroniky, tak z pohledu jeho mechanické funkce a neshledávám na něm nic špatného, zde jsem již problém hledal.
U zbylých kódů nevím co si o tom myslet (zejména P0020) nebo jak řešit. Kontrolka motoru nesvítí, klimatizace funguje normálně, auto jede normálně. Díky.
1) P0121 - Obvod snímače A polohy škrtící klapky/pedálu - problém rozsahu/výkonu (trvale)
2) P0020 - Obvod ovladače polohy sacího vačkového hřídele, 2.řada válců - rozpojený obvod
3) B2308 - Motor pro teplotu vzduchu vstupujícího do interiéru - chyba motoru
Ad 1) TPS snímač (dva potenciometry proti sobě) mám proměřený jak z pohledu elektroniky, tak z pohledu jeho mechanické funkce a neshledávám na něm nic špatného, zde jsem již problém hledal.
U zbylých kódů nevím co si o tom myslet (zejména P0020) nebo jak řešit. Kontrolka motoru nesvítí, klimatizace funguje normálně, auto jede normálně. Díky.
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů