P0420 - Účinnost katalyzátoru pod prahem...

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: P0420 - Účinnost katalyzátoru pod prahem...

Příspěvek od lewis » 19.02.2024 18:53

Hmm...zkusím vypozorovat...možná ten vlnovec... :nixw: , zřejmě se někdy motor pořádně zatřásl...mám u šroubků popraskané plechové kryty turba a katíku :nunu:
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
gordon7
Nováček
Nováček
Příspěvky: 151
Registrován: 18.04.2008 13:24

Re: P0420 - Účinnost katalyzátoru pod prahem...

Příspěvek od gordon7 » 24.03.2024 11:54

Ahojte, moja skúsenosť s KAT a lambdami. Mám C max 1.0, 92kw, rv.2015, najazdené cca 106 000km. Jazdím prevažne okres, snažím sa nie krátke jazdy. Olej mením každý rok origo Ford.
September 2022 svieti kontrolka motora, diagnostika ukazuje na zníženú účinnosť KAT a zlý priebeh lambdy. Vymenil som napokon obe. Kontroka zhasla a po 120km svieti znova. Diagnostika ukazuje to isté. Do nádrže som vlial aditívum na prečistenie KAT. Kontrolka zhasla ale po cca 100km svieti znova. Kašlem na to a jazdím. V marci 2023 zisťujem, že mi pribúda olej a vymením vysokotlak.čerpadlo paliva. KAT musel dostať zabrať. Kontrolka zhasne, vymením olej, urobím STK a EK bez problémov, ale po 30km sa rozsvieti znova. Diagnostika ukazuje vždy to isté - zlý KAT a lambda.
Jazdím ale pred 3 týždňami už teplý motor nenaštartujem. Všetky iné potrebné hodnoty sú ok. Znovu diagnostika a výsledok ten istý, bohatá zmes, nefukčný KAT a lambda. Objednávam nový KAT a medzitým mi v dielni vymazali "adaptívne" hodnoty a resetli interval výmeny oleja. Kontrolka zhasla, spotreba klesla o cca 1-2 deci, prešiel som už cca 250km a kontrolka nesvieti ....... čo teraz, kde je problém? Len v resetovaní? Možno sa kontrolka rozsvieti neskôr. Výmena KAT iba originál ak treba, iné by som ani neskúšal.

Takže po pár týždnoch je problém vo vysokotlakovom čerpadle. Auto mi už skočilo do núdzoveho režimu. Ostatné hodnoty sú podla diagnostiky ok. Čerpadlo nemá taký tlak pri štartovaní ako by mal mať. Čerpadlo bolo menené pred rokom za originál diel.
Grand C max 92 kw 2015

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: P0420 - Účinnost katalyzátoru pod prahem...

Příspěvek od Antonín Plhal » 12.05.2024 20:36

Auto mi začalo při prudším přidání plynu škubat. Nejprve jsem vyjel benzín a dolil na EuroOilu N98 s tím, že zkusím, jestli za to nemůže benzín. Najel jsem na N98 cca 20km (abych vyjel z palivové soustavy a měl jistotu, že motor už pálí N98) a prudce jsem přidal. Benzínem to nebylo a když jsem ho chvilku podržel, naházelo to několik chyb. Mimo jiné něco v tom smyslu, že špatné spalování na 2. válci a P0420 - účinnost katalyzátoru. Dle rad na tomto fóru jsem na 2. válci vyměnil zapalovací cívku. Protože jsem měl i na originál svíčkách najeto 58.000km a po 60.000 se mají měnit, vyměnil jsem všechny 3 svíčky. Tentokrát jsem dal NGK - protože originál pro Ecoboost 74kw nejsou Motorcraft, ale vyrábí je pro Ford NGK. Tak jsem dal NGK s dvojitou platinou. Zapalovací cívku jsem zvolil stejné značky. Jsem ale rozhodnut, že stejně vyměním všechny 3, aby byly stejné. Jenomže mi nějak chodí na etapy. Takže jedna cívka problém vyřešila. Přesto při prudkém zátahu sem tam motor tak jakože malinko zvolní. Toho jsem si všímal už dřív, ještě, než jsem řešil tady to turbo. Je to takové nenápadné, manželka by si toho vůbec nevšimla.
Po cca 300km od vyměnění cívky, se mi objevila na přístrojovce Aladinova lampa a zběžně po připojení telefonu a CarScanneru jsem odmazal chybu P0420. Následně jsem dokončil cestu (cca 150km), vyměnil druhou cívku (na 3. válci - moje dedukce. Jestli z těch zbývajících dvou nějaká trpí, pak to bude ta na víc teplé straně).
Teď už při prudkém přidání motor jede téměř úplně plynule (evidentně to problém řeší). Čekám na tu 3. cívku. Ta příjde cca v půlce týdne. Akorát teď, po cca 500km od vymazání chyby P0420 a cca 500km od smazání a cca 150km od výměny druhé cívky mi to chybu hodilo znovu. S tím, že tam je 2x. Jednou z PCM a jednou něco v tom smyslu, jako "ověření z ODBII".
Nedokážu tedy říct, jestli se interval chyby prodloužil.
Můj dotaz zní:
Může na katalyzátor (jasně, až vyměním tu třetí, částečně odpověď dostanu) mít aktuálně špatné zapalování poslední cívky? Mohl se katalyzátor vadnou cívkou poškodit?
Zkoušel jsem osciloskop ve ForScanu a ten podle mně nenasvědčuje vadné lambda sondě (nebo ano?):
cat03.jpg
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů