Velké rány z motoru

Pavel 123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 31.10.2023 19:02
Bydliště: Nový Bor

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pavel 123 » 24.02.2024 14:42

Ten smajlík skákající radostí vypadá docela pozitivně. Jen stále doufám, že takto radostně budu skákat i já. :)
Někdy v příštím týdnu bych snad mohl mít půjčený ten kompresiometr, tak jsem zvědavý, jak to dopadne.

Ale přidám ještě jednu otázku úúúúúplně mimo toto téma. Netušíte prosím někdo jak je možné, že úplně normální šroub na přitažení řemenice na klikovou hřídel pro Duratec HE 1.8 a 2.0 (číslo Ford 1149131) jde sehnat pouze od Forda a nejlevněji někde kolem 300 Kč?!!!
Copak je to něco jiného než běžný pevnostní šroub?
Tedy nepřekvapuje mě, že si na tom Ford tak mastí kapsu, ale nechápu, jakto, že to nenabízí i někdo jiný? - Febi atp. Vždyť to nakonec stejně pro všechny vyrábí nějaká externí šroubárna.
Reálně přeci nejde, aby to Ford někomu zakazoval prodávat, tak tomu nějak nerozumím???
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pet70 » 25.02.2024 10:14

A rozvody jsi už kontroloval

Pavel 123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 31.10.2023 19:02
Bydliště: Nový Bor

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pavel 123 » 25.02.2024 19:50

No ještě ne. Auto mám na zahradě, která je po deštích pěkně nacucaná vodou a plazit se mi teď pod tím moc nechtělo. Pokud jsem to pochopil správně, tak Stano je navíc přesvědčený, že je to závada na jednom válci, a že to rozvody být nemohou. Zvažoval jsem tedy, že se pokusím změřit tlaky.
Bohužel mám pocit, že oběma teoriím všechny ty projevy motoru tak trochu odporují:

a) Pokud by to byl pouze jeden válec, tak mi logika říká, že při odpojení konektoru vstřikovače na tom jednom konkrétním válci by se nemělo dít prakticky téměř nic, a při odpojení kteréhokoliv z ostatních tří by to měl být znatelný rozdíl v nevyváženosti chodu motoru.

b) Pokud by to však mělo být posunutými rozvody, tak si zas myslím, že časování se posune pro všechny válce naprosto stejně, a i motor by tedy měl reagovat naprosto stejně na odpojení kteréhokoliv ze čtyř vstřikovačů.

Ani jedno z toho se však neděje. Motor téměř nereaguje na odpojení prvních dvou válců, a to dokonce ani na odpojení obou dvou zároveň. Naopak při odpojení kteréhokoli z ostatních dvou válců ihned chcípnul, přestože zbývající tři válce byly zapojeny. Měl jsem tedy pocit, jako kdyby motor běžel v podstatě jen na dva válce, a po odpojení kteréhokoli z nich ten poslední válec již zbývající tři nefunkční nedokázal utáhnout. Mám pocit, že toto neodpovídá ani posunutým rozvodům, ani nefunkčnímu ventilu na jednom válci.
Nebo by se snad posunuté rozvody opravdu mohly chovat tak, že by rozhozené časování mělo na různé válce diametrálně odlišný vliv?
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pet70 » 25.02.2024 20:46

jak myslíš , kontrola rozvodů je chvilka a víko půjde stejnak dolů jak ventilový tak na rozvodech , nikde není psáno že je jen jeden ventil nebo zdvihátko nebo vahadlo :?

co to je vlastně za auto , ford to není že ?

Pavel 123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 31.10.2023 19:02
Bydliště: Nový Bor

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pavel 123 » 26.02.2024 11:21

Ne, ne. Je to C4 Picasso, ale když už jsem tady na fóru s jiným autem, a tohle ma stejný motor jako Fordy, tak jsem s tím sem přispěl. Hned na začátku jsem sice uvedl, že je to HDI, ale dál už jsem se tím moc nechlubil.
Teď už to tedy budou vědět všichni, tak jen doufám, že mě teď někdo nezatratí jako prašivýho žabožrouta. :)
Ale zpět k tomu bouchání: To přeci asi ani nejde, aby se to nepotkalo, a přitom jen tak najednou ve dvou válcích odešly společně ventily?
No a kdyby se to potkalo, tak zase odejdou ve všech válcích.
Pořád mi na tom něco nesedí. Nebo se pletu a je to normální úkaz?
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km

Pavel 123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 31.10.2023 19:02
Bydliště: Nový Bor

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pavel 123 » 31.03.2024 23:26

Tak konečně vyřešeno! Bohužel jsem delší dobu neměl čas se k tomu dostat. Nakonec když už auto stálo skoro rok, tak mě těch pár týdnů navíc až tak netrápilo. Nyní se to však konečně podařilo. Každopádně vůbec nelituju toho, že jsem prvotně (alespoň odhadem podle odporu jednotlivých válců) odzkoušel tlaky a to, jestli nejsou o zub posunuté rozvody. Bylo to nejen to nejjednodušší čím začít, ale hlavně bych se tomu nakonec stejně nevyhnul. Musím přiznat, že jsem byl poměrně skeptický a čekal jsem, že na vačkách nic nebude, protože při ručním otáčení motorem se z pod ventilového víka žádné pazvuky neozývaly. Hlavně však vzhledem k tomu, že kontrola problému v hlavě je u tohoto motoru poměrně složitá, nechával bych ji tak jako tak až po kontrole tlaků a rozvodů. Kryt ventilů je totiž společný se sáním, a pro jeho sundání je třeba odstrojit plno dalších věcí. Navíc (pokud není problém na vačkách sání) sundání samotného krytu vlastně vůbec nic neřeší. Hlava se skládá ze dvou částí, a po sundání plastového víka ventilů a sání je vidět jen na vačkovou hřídel sání. Pro přístup k vačkové hřídeli výfukových ventilů je třeba sundat horní část hlavy, a ke kontrole hydroštelů, vahadel a hlavně ventilů je třeba vyhodit obě vačkové hřídele ven - tedy rozhodit i rozvody. Pokud bych tedy rozvody nezkontroloval předem, nemohl bych již následně mít jistotu, proč k problému došlo, a co vše se pokazilo. Pod vačkovou hřídelí výfukových ventilů jsem nakonec našel tři vyhozená vahadla a úplně rozlámanou dolní vodící lištu řetězu. Vzhledem k tomu, že jsem měl již zkontrolované rozvody, věděl jsem, že k problému by nemělo dojít jejich přeskočením. Sotva již s jistotou zjistím, jestli prvotně praskla vodící lišta, vletěla pod některé vahadlo a dál již následovala řetězová reakce, nebo jestli to bylo naopak. Každopádně po najetých 335 kkm nebyla zdvihátka a vahadla v nejlepší kondici, a tak jsem vyměnil všech 16 vahadel i hydroštelů včetně vačkové hřídele, která na sobě měla také několik vrypů od kolize s vahadly. Po sestavení vše OK a motor si přede jako kočička - jen mi zbylo pár součástek a úplně netuším kam přesně patří. Jedná se o prodlužovací šroub a nějaký držák pro uchycení hadiček či trubiček, ale ani bez něj nic nedrnčí. Před autem jsem ale později našel ještě takovou malou součástku s červenou plastovou hlavou. Auto jsem rozebíral venku před domem, a tak nemohu vyloučit, že tam prostě ležela a nemá s motorem nic společného, ale pravděpodobnější je, že to někam do motoru asi patří.
A ještě jeden dotaz pod sáním jsou dva výstupy do kterých jsou zapojeny dvě trubičky na ovládání turba. Nevyfotil jsem si ale kam která patří. Samostatnou trubičku jsem nakonec zapojil do horního vstupu a rozdvojenou do dolního. Vzhledem k tomu, že vše funguje, tak jsem s tím již víc nelaboroval, ale jistotu jestli to tak má být nemám. Pokud byste tedy někdo věděl kam s tím, tak budu rád za radu. :)
Přílohy
003.jpg
002.jpg
001.jpg
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů