Motor porucha, neodkladný servis "i"
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6819
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
koukaval jsem na videa tohohle servisu, kde zjistovali zavady, ktere i znackove servisy vzdavaly, docela mi to pripomina Tvuj problem, je to jen napad, tak koukni https://www.youtube.com/@FCD_Garage_cz
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Mohlo by toto na volnoběh způsobit chybnou korelaci plnícího tlaku?
https://www.youtube.com/watch?v=4t-Fik8-bUQ
https://www.youtube.com/watch?v=4t-Fik8-bUQ
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Ahoj všem.
V první řadě bych chtěl poděkovat všem, kteří byli ochotni mi pomoci!
Níže popsané budiž slouží budoucím podobným problémům a jejich rychlejšímu řešení.
ZaQuikovi za pomoc s řídící jednotkou a zaslání schematu zapojení pro proměření.
Stano za: "Takuto chybu MAPu ti nehodi hned po vyskutnuti anomalie v datach. To, co mu nesedi, musi trvat dlhsi cas."
Zjistil jsem mimo jiné, že pokud mám problém s autem, nemá cenu se obracet na autorizované servisy ve svém okolí. Pozor, tím neházím všechny do jednoho pytle.
Elektrika s problémem souvisela nepřímo. ŘJ a senzory ve skutečnosti celou dobu měly pravdu. Senzory celou dobu hlásily: "mám problém se vzduchem".
Očištění naoxidovaných koster mělo vliv ve skutečnosti takový, že chyba senzorů se ozvala o trochu dříve/očištění problém pouze trochu oddálilo.
Když nepomohly autorizované servisy a servis 1, vlezl jsem si před auto a znova vše procházel:
Když jsou senzory vpořádku, trubky taky. ŘJ je ok (vyměněná) a elektrika proměřená. Alternátor chybu nedělá a baterie je nová. Co říkají senzory? "mám problém se vzduchem". Co jediné tam ještě řeší vzduch?
Vzpomněl jsem si na servis 2, jak mi říká: "Tondo, vodešlo ti turbo"
"né, to né"
"no jak myslíš"
Objednal jsem si nové turbo od kamaráda ze servisu 2 a vsadil vše na jednu kartu.
Nečekal jsem, až mě nějaký servis vezme, sám jsem si ho vyměnil.
Já neautomechanik (ale vyučený zámečník), za sedm hodin v autě dýchalo nové (ne repas) Nissens. Postupoval jsem velmi opatrně, vše přetěsnil a před spuštěním turbo naplnil stříkačkou oleje, aby se nestartovalo na sucho. Zátky a krytky jsem sundaval až na poslední chvíli, aby nevnikly dovnitř nečistoty. Stejně tak sací potrubí po odpojení jsem ucpal hadrem.
První start proběhl po 200násobné kontrole všech hadiček. Ihned po startu jsem kontroloval těsnosti, hlavně oleje. Překročil jsem kritických 9 minut a po 15ti jsem si troufnul začít mačkat tlačítka. A představte si - autu to vůbec nevadilo!!!
Po cca 5ti minutách se z turba začalo kouřit. Po půlminutovém infarktovém 200/150 jsem zjistil, že se začal odpařovat konzervační olej.
Následovala 20km testovací jízda i přes kritickou křižovatku - vpořádku. To vše už 28. září.
Druhý den po vychladnutí opět kontrola těsnosti.
Dnes jsme už jeli trasu nějakých 120km - vše naprosto vpořádku.
Ono turbo vysloveně neodešlo. Ve skutečnosti zpuchřela membrána podtlakové regulace natočení klapky na turbu. Jenomže nerupla úplně, takže, dokud byl vyšší podtlak, jelo. Když byl nižší - spadlo to nouzáku. Turbo ale zadřené/přidřené není. Točí se hladce. A těch devět minut? ŘJ jednotka některé věci vyhodnocuje, až po nějakém času od satrtu. Proto jak na studený, tak na zahřátý motor pokaždé 550s +- pár sekund.
Stejně jsem šel do nového. To Nissens jsem pořídil za super cenu (skoro za cenu repasu) včetně sady těsnění.
Jen mě udivuje, že v tom autorizáku takovouhle základní věc ani nehledali, aby odhalili.
V první řadě bych chtěl poděkovat všem, kteří byli ochotni mi pomoci!
Níže popsané budiž slouží budoucím podobným problémům a jejich rychlejšímu řešení.
ZaQuikovi za pomoc s řídící jednotkou a zaslání schematu zapojení pro proměření.
Stano za: "Takuto chybu MAPu ti nehodi hned po vyskutnuti anomalie v datach. To, co mu nesedi, musi trvat dlhsi cas."
Zjistil jsem mimo jiné, že pokud mám problém s autem, nemá cenu se obracet na autorizované servisy ve svém okolí. Pozor, tím neházím všechny do jednoho pytle.
Elektrika s problémem souvisela nepřímo. ŘJ a senzory ve skutečnosti celou dobu měly pravdu. Senzory celou dobu hlásily: "mám problém se vzduchem".
Očištění naoxidovaných koster mělo vliv ve skutečnosti takový, že chyba senzorů se ozvala o trochu dříve/očištění problém pouze trochu oddálilo.
Když nepomohly autorizované servisy a servis 1, vlezl jsem si před auto a znova vše procházel:
Když jsou senzory vpořádku, trubky taky. ŘJ je ok (vyměněná) a elektrika proměřená. Alternátor chybu nedělá a baterie je nová. Co říkají senzory? "mám problém se vzduchem". Co jediné tam ještě řeší vzduch?
Vzpomněl jsem si na servis 2, jak mi říká: "Tondo, vodešlo ti turbo"
"né, to né"
"no jak myslíš"
Objednal jsem si nové turbo od kamaráda ze servisu 2 a vsadil vše na jednu kartu.
Nečekal jsem, až mě nějaký servis vezme, sám jsem si ho vyměnil.
Já neautomechanik (ale vyučený zámečník), za sedm hodin v autě dýchalo nové (ne repas) Nissens. Postupoval jsem velmi opatrně, vše přetěsnil a před spuštěním turbo naplnil stříkačkou oleje, aby se nestartovalo na sucho. Zátky a krytky jsem sundaval až na poslední chvíli, aby nevnikly dovnitř nečistoty. Stejně tak sací potrubí po odpojení jsem ucpal hadrem.
První start proběhl po 200násobné kontrole všech hadiček. Ihned po startu jsem kontroloval těsnosti, hlavně oleje. Překročil jsem kritických 9 minut a po 15ti jsem si troufnul začít mačkat tlačítka. A představte si - autu to vůbec nevadilo!!!
Po cca 5ti minutách se z turba začalo kouřit. Po půlminutovém infarktovém 200/150 jsem zjistil, že se začal odpařovat konzervační olej.
Následovala 20km testovací jízda i přes kritickou křižovatku - vpořádku. To vše už 28. září.
Druhý den po vychladnutí opět kontrola těsnosti.
Dnes jsme už jeli trasu nějakých 120km - vše naprosto vpořádku.
Ono turbo vysloveně neodešlo. Ve skutečnosti zpuchřela membrána podtlakové regulace natočení klapky na turbu. Jenomže nerupla úplně, takže, dokud byl vyšší podtlak, jelo. Když byl nižší - spadlo to nouzáku. Turbo ale zadřené/přidřené není. Točí se hladce. A těch devět minut? ŘJ jednotka některé věci vyhodnocuje, až po nějakém času od satrtu. Proto jak na studený, tak na zahřátý motor pokaždé 550s +- pár sekund.
Stejně jsem šel do nového. To Nissens jsem pořídil za super cenu (skoro za cenu repasu) včetně sady těsnění.
Jen mě udivuje, že v tom autorizáku takovouhle základní věc ani nehledali, aby odhalili.
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 03.10.2023 13:51, celkem upraveno 2 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13344
- Registrován: 18.07.2011 19:55
- JackalMAX
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 29.09.2012 16:23
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Tak paráda
. Gratulace k nalezení problému a řádného vyřešení. 


FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9449
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24277
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
dobry risk, ktery se vyplatil 

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- reckoname
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 03.08.2008 21:38
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Paráda, celou dobu jsem to tu sledoval a držel ti palce. A kvalita servisů bude všude podobná.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 624
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Chválit no nevim, ta membrána nejde měnit samostatně? Takhle to je spíš pokus - omyl.. Diagnostika neukáže na live datech požadovaný tlak - dodávaný tlak? To by jasně ukázalo na turbo/ regulaci tlaku/ díra za turbem.. I když po bitvě je každej generál..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Přesně, jak píšeš. Škoda, žes to nenapsal před dvěma měsíci. Jinak:
Podtlakový ventil stojí kolem 6000,- +-.
Repasované turbo stojí 8000,- +-.
Já tohle turbo pořídil za 9500,- včetně 2x sady těsnění, nových šroubů a pod.
Abych mohl podtlakový ventil vyměnit, musel bych turbo stejně vyndat. Tím pádem bych stejně zalomil 3 šrouby na výstupu výfukových spalin a musel bych je odvrtávat. Ventil je přístupný ze spodní strany. Nehledě, že jsem se na to turbo o pár příspěvků výše ptal:
Odpověď:Antonín Plhal píše: 23.09.2023 20:56 Mohlo by být turbo "slabší" a na těch 860ot prostě už dostatečně nefoukat?
Ano, mohlo. Je hned několik možností. Jedna z nich je zpuchřelá membrána podtlakové regulace, která v nízkých otáčkách způsobí, že se klapka dostatečně neotevře.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- Mirec.K
- Nováček
- Příspěvky: 139
- Registrován: 28.12.2010 11:33
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Nie som mechanik, ani len amatérsky netuším, o čom si tu písal (o chybe a správaní auta áno), ale gratulujem, že všetko ide zas tak ako má. Máš môj obdiv. A tiež pochválim aj servis 2, niekto proste vie.
Ford Focus Kombi Mk4, 1,0 EcoBoost mHEV, 114kW (2023)
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 21.01.2025 11:03
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Ahoj, p006a mě trápí už měsíce. Problem je, že mam mondeo, nepadá do nouze a regulaci mam elektrickou
uz nevím po čem jít. Až se oteplí, sundam vsechny hadice a vyčistím
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Co máš za motor?
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 21.01.2025 11:03
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
2.2 tdci, ted rano se zase rozsvíti. To auto déle nejezdilo a pomalu ho tak nejak davam dohromady. Tady u toho netusim po čem jít. Jiná váha vzduchu nepomohla a 1400kc v hajzlu
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"
Jestli jsem to celé pochopil správně, tak to není jen váha vzduchu. Na začátku máš senzor (váha vzduchu). Na konci - poblíž sání je druhý senzor. Tzv. MAP a MAF. P006A ti říká, že mezi těmito senzory je nesoulad. Říká ti, že množství nasávaného vzduchu neodpovídá tomu, co je na sacím potrubí/nebo je požadavek aby bylo na sacím potrubí. To znamená:
- může být chyba na senzorech
- může být někce dírka na sání. Vede ti trubka od filtru kolem dokola motoru (u každého jinak), cestou máš turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, škrtící klapku a sání. Tímto by to přisávalo falešný vzduch - proto nesoulad
- může být problém s turbem. Požadavek je, aby turbo dodávalo vzduch - a to jej nedodává. Opět nesoulad.
--------------------
- Vyzkoušej druhý senzor. Ten je levnější a když se domluvíš s jakýmkoli servisákem a nepoškráběš ho, vždy to jde vrátit.
- V případě neúspěchu si natlakuj u filtru trubku. Já jsem si udělal špunt, odpojil jsem trubku za váhou vzduchu a normálně pumpou na lehátka jsem tak nějak s citem natlakoval. Vytáhnul hadičku od pumpičky, dírku ve špuntu ucpal prstem a půl minuty počkal. Pak jsem uvolnil - a z dírky ucházel vzduch, takže potrubí OK.
- Pak už ti zbývá turbo. Nemusí to být, že netočí (jako v mém případě - pouze se málo otevíralo)
Dej pak vědět.
- může být chyba na senzorech
- může být někce dírka na sání. Vede ti trubka od filtru kolem dokola motoru (u každého jinak), cestou máš turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, škrtící klapku a sání. Tímto by to přisávalo falešný vzduch - proto nesoulad
- může být problém s turbem. Požadavek je, aby turbo dodávalo vzduch - a to jej nedodává. Opět nesoulad.
--------------------
- Vyzkoušej druhý senzor. Ten je levnější a když se domluvíš s jakýmkoli servisákem a nepoškráběš ho, vždy to jde vrátit.
- V případě neúspěchu si natlakuj u filtru trubku. Já jsem si udělal špunt, odpojil jsem trubku za váhou vzduchu a normálně pumpou na lehátka jsem tak nějak s citem natlakoval. Vytáhnul hadičku od pumpičky, dírku ve špuntu ucpal prstem a půl minuty počkal. Pak jsem uvolnil - a z dírky ucházel vzduch, takže potrubí OK.
- Pak už ti zbývá turbo. Nemusí to být, že netočí (jako v mém případě - pouze se málo otevíralo)
Dej pak vědět.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů