Tlak Pneumatik

Prostě vše kolem kol.
Uživatelský avatar
Jasio
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5805
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jince, Příbram
Kontaktovat uživatele:

Tlak v kolech

Příspěvek od Jasio » 11.04.2006 18:25

Podíval jsem se i do knihy "FF jak na to?" a tam je v tabulce při plném zatížení na zadních kolech dokonce 3,1. Na přední nápravě se navíc rozlišuje tlak podle typu motoru. (benzin/nafta). Já jsem kola napustil dusíkem na 2,2 - předpokládám, že tlaky jsou stejné jako na vzduch. 8)
Je Ford Kuga 1.6EB, 110kW Titanium 11/12
Je Ford Focus C-Max 2.0i, 107kW Ghia 02/05
byl Ford Focus Combi 1.6i, 74kW Ghia 02/99
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
boss99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 120
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boss99 » 11.04.2006 18:26

A v cem je dusik lepsi?

Uživatelský avatar
Jasio
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5805
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jince, Příbram
Kontaktovat uživatele:

Dusík

Příspěvek od Jasio » 11.04.2006 18:42

Vzduch časem uniká a správný tlak v pneumatice je rozhodujícím faktorem v otázce bezpečnosti a hospodárnosti provozu. Nesprávný tlak má značný vliv na opotřebení pneumatik a spotřebu pohonných hmot.

Dusík není hořlavý a působí dokonce ohnivzdorně. Vedle toho je dusík bez zápachu, chuti, není jedovatý a má špatnou vodivost tepla a proudu. Další vlastností dusíku je, že jeho molekuly jsou větší než molekuly kyslíku.
Dusík tedy proniká pomaleji skrz plášť pneumatiky, proto je ztráta tlaku za čas o mnoho menší. Kromě toho se dusík při zahřátí roztahuje mnohem méně než normální stlačený vzduch. Dusíkem plněná pneumatika tím zůstává ve svých jízdních vlastnostech konstantnější, což má za následek vyšší stabilitu a tím i zlepšenou stabilitu jízdy. Vytěsnění kyslíku má i ten pozitivní vliv, že je do značné míry zamezeno korozi ráfku, ventilu a oxidaci kostry pneumatiky.
Mrkni třeba na: http://www.pneurevue.cz/casopis/news.php?id=72
Napuštění jednoho kola mě stálo 27,- tak proč to nezkusit. 8)
Je Ford Kuga 1.6EB, 110kW Titanium 11/12
Je Ford Focus C-Max 2.0i, 107kW Ghia 02/05
byl Ford Focus Combi 1.6i, 74kW Ghia 02/99
Obrázek
Obrázek

Fordik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1557
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fordik » 16.04.2006 18:35

Já foukám všechny na 2.5 a pořád se mi to zdá málo. Zatím jsou tam orog.195/60 15-ctky.

Uživatelský avatar
ihrdlick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2046
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ihrdlick » 14.07.2006 12:32

Ta tabulka je pouze orientační. Píšou na moje gumy 250/50/R16 dopředu 2.2, ale v pneuservisu mi řekli, že záleží na výrobci a typu gumy. Předek mi hučel a když jsem tam dal 2,5 tak to přestalo. V PNEU Ti poradí.
Obrázek
1.6i 2000*Facelift*16"*EA*DIGI KLIMA*BC*PA

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 14.07.2006 18:53

Oni vzdycky poradi, ale tycky stabilizatoru a cepy uz ti nezaplati :wink: Ja mam taky kolem 2,4 - 2,5, na 2,2 je to silene mekke a na vice to zase silene mlati.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Focus - pneumatiky a disky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů