Rozvody benzín 1998-2004

Odpovědět
olafek.1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.01.2010 13:58
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od olafek.1 » 04.02.2010 10:28

Tak rozvody mam hotové, s končil jsem v Táboře v servisu stim že puvodne jsem se tam jel jen tak zeptat. K mému udivu jsem se tam setkal s velice vstřícnym a přístupem ze strany mechanika, cena myslim taky dobrá takže to dopadlo jak dopadlo. Takže pokud by jste nekdo neco potřeboval mužu doporučit, kontakt přimo na mech. když tak pošlu at tu nedelám reklamu.A pro Fokiho: Až pojedu do Č.B. určite se za tebou taky zajedu kouknout.
Snad to pújde :-)

Yondiiik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 28.10.2009 16:45
Bydliště: Hranice

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Yondiiik » 21.02.2010 10:00

Ahojte, chystám se také na rozvody na svém vehiclu, ale sám si na ně netroufnu. V mém okolí je pár mechaniků se kterými ke své smůle nemám dobré zkušenosti. Co se týče podvozku, je pár km od mého bydliště dle mého jeden z nejlepších mechošů, kterého také využívám když si na něco netroufnu (skoro pořád :D ) ale co do motorové stránky, jsou tu samý nekvalitní lidé. Své předchozí autko (Hyundai Accent) jsem nechal spravovat v jednom z místních servisů tzv. "pro všechny typy aut" a chtěl jsem rozvody se vším všady a že klidně připlatím za kvalitu. Výsledek - když jsem šel na druhý den kolem, viděl jsem mladého chalana jak se mi v tom rýpe a když jsem auto přebral, bylo v mnohem horším stavu. Chcal olej, těsnění víka motoru které jsem chtěl nové, tam ani nebylo, byl tam pouze ubohý silikon a řemen byl původní, že prý ještě dobrý. Tak mi přijde že na mém autě se někdo špatně zaučoval. Tenhle servis jsem tedy vyškrtl. Další mechoši mě odmítli s tím že na Accenta v takovém stavu nešáhnou, že by to vyšlo moc draho. A po delším přemýšlení šel accent na odpočinek a nahradil ho hocus pokus FOCUS. O5 co se týče podvozku, u mého vybraného mechanika se má dobře, ale rozvody ho dělat nenechám. Jenže kde tedy? Krom těch dílen pro všechny vozy jsou tu už jen borci co se věnují jedné značce a Ford mezi nimi není. Nejblíže je pak už jen Ford Servis v OL, ale než to dát tam aby mi řekli že je vše vyměněno za nové a přitom tam zůstane staré jak to v dnešní době hojně chodí, nevěděli bystě o někom v okolí OL kdo je fakt kvalitní na Ford motory? (konkrétně 1.8 16V v benzínu 99rok ZETEC-E)
Mnohokrát děkuji za návrhy a info...
FFocus Kombi Ambiente 1.8 ZeTec-E, 85kW (115 HP), ročník 99 / už není
Seat Leon 1M Top Sport/FR 1.9TDi, chip 154kW (210 HP), ročník 2003, Octavia RS brakes podvozek Eibach, nárazníky Cupra R...

Obrázek

Uživatelský avatar
Rendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 169
Registrován: 09.12.2009 18:52
Bydliště: střed moravy

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Rendy » 21.02.2010 12:53

Yondiiik,poslal jsem Ti SZ.
ford focus 1,8i/2002/st křídlo/panther-schwarz met./folie bruxafol/trend.

https://imageshack.us/

smith639
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 21.03.2011 20:01

Rozdíly v rozvodech

Příspěvek od smith639 » 22.03.2011 09:01

Dobrý den,
focuse mám chvílí takže ho jěště moc neznám. Rád bych se dozvěděl jestli je nějaká záludnost ve výměně rozvodů. Konkrétně u motoru 1.8 16V 85kW. Chystám se na výměnu a nevím jestli to udělat doma nebo svěřit servisu. Na předchozím vozidle Renault 19 jsem si je vždy dělal sám a nebyl s tím jakýkoliv problém. Dále bych rád věděl, proč se povolují kola na vačkových hřídelých, psali to v návodu. U R19 to nebylo zapotřebí. A jako poslední bych se rád dozvěděl jestli se dá důvěřovat návodu v knize JAK NA TO. Předem děkuji za odpovědi.
Focus 1.8 16V, benzín, 85kW,1999

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Rozdíly v rozvodech

Příspěvek od VH123 » 22.03.2011 09:31

Asi ti moc nepomůžu, ale já jsem se u Fiesty s 1.25 Zetecem (rozvody by měly být podle Jak na to pro Focuse hodně podobné - stejné přípravky) svěřil servisu (resp. kamarádovi garážníkovi) a dobře jsem udělal. Měli jsme vytisklé "Jak na to" (ještě že jsem měl pdf v telefonu) a jak se hodilo. Nakonec jsme se na tom zasekli asi na 4 hodiny a ještě že jsem si vzal taky montérky (měl jsem v plánu filtry, brzdovku a nějaký drobnosti na podvozku a podběhách když už to bylo na zvedáku), protože se pak další dvě ruce docela hodily. Nevím jestli to popíšu správně, ale bylo potřeba vrazit a držet šroubovák mezi dvě velká ozubená kola zespoda u klikovky na druhé straně než je řemen, protože bez toho se nám pokaždý při dotahování hnulo ozubené kolo klikovky. Ovšem jsem si skoro jistý že přesně tohle řeší aretační trn (Ford 21-210), který jsem si chtěl u táty na soustruhu vytočit a pak jsem na to zapomněl. Na webu se dá dohledat výkres pravítka i toho trnu. Místo pravítka stačil vhodnej kus pásoviny. Pak by to asi šlo udělat svépomocí. Zbytek tak složitě nevypadal.
Od výměny cca 6 tis. km a vše ok.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Rozdíly v rozvodech

Příspěvek od Antony » 22.03.2011 12:02

A přesně kvůli tomu je dobré si povolit vačky.Potom můžeš řemen šponovat v pohodě a máš jistotu, že si s vačkama nehneš.Je taky dobrý si nějakým způsobem zaaretovat kliku a když je řemen našponovaný, tak utáhnout kliku i vačky.Nevím jistě, ale šroubovací trn je pro naftu.U benzínu jsou značky na řemenici a aretační přípravek se šroubuje místo starteru.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Rozdíly v rozvodech

Příspěvek od petulak » 24.03.2011 16:23

http://www.fordfans.cz/download/manual/1_6se.pdf

Sice to je na 1.6---ale jen tak pro zajímavost.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Koubas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.02.2011 19:56

Přeskočený rozvoďák?

Příspěvek od Koubas » 17.05.2011 19:12

Ahoj, mám Focuse 1,6 16v, r.v. 1999 a dneska se mi stala nemilá věc. Předjížděl jsem kolonu aut a při vytočené trojce na cca 6000ot. se mi místo 4-ky podařila dát na zlomek vteřiny 2-ka. Motor dál bez problémů jezdí, není to na něm znát, ale na volnoběh se hádá (jsou znát citelné vibrace i v kabině) a pobublává do výfuku. Při jízdě opravdu nic není znát. Motor má najeto cca 140000 km dle tacho (bude mít určo víc). Rozvody byly dělané před cca 2500km. Nestalo se někomu něco podobného? Mohl by být skočený rozvoďák o zub? Úplně z toho mám zkaženej den.. Jsem fakt de..il Předem díky za odpověď.

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Přeskočený rozvoďák?

Příspěvek od matys » 19.05.2011 19:19

Koubas............tak to bych ani neváhal a nechal bych rozvody překontrolovat , než se setkají písty s ventilama a to by se pak pěkně prodražilo . Při tom přeřazení se musely otáčky pěkně rychle roztočit a tím mohlo dojít k přeskoku řemene na vačce .
Třeba se jiní ozvou s jinýma názorama .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Přeskočený rozvoďák?

Příspěvek od Jardak » 19.05.2011 19:44

Jestli při jízdě není nic znát,rozvody skočené asi nebudou.Spíš se myslím,že došlo k lehkému kontaktu ventilu s pístem z důvodu,že pružina nestihla ventil vrátit včas při přetočení motoru.To by vysvětlovalo to bublání do výfuku-nějaký výfukový ventil asi netěsní.Nechal bych změřit tlaky a pro klid duše i zkontrolovat rozvody.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Přeskočený rozvoďák?

Příspěvek od Hal9000 » 19.05.2011 19:45

Rozhodně do překontrolování nejezdit

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Přeskočený rozvoďák?

Příspěvek od Tonda-B » 19.05.2011 20:38

Koubas píše:Mohl by být skočený rozvoďák o zub?
Je to možné.

Pokud je třeba sací vačka o zub pozadu, bude se teplý motor na volnoběh třepat jako drahý pes a budeš mít tak 100-násobek uhlovodíků (HC) ve výfukových plynech.

Ale pořád to pojede - ne že nebude mít motor žádný výkon.

Jednodušší diagnostiku neznám než změřit emise.
Pak už leda to rozebrat.

No a když už budeš v tom měření, změř i kompresní tlaky.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Přeskočený rozvoďák?

Příspěvek od matys » 19.05.2011 20:56

Před měřením kompres.tlaků musí být motor prohřátý a při měření sešlápnutý plynový pedál , aby se nasával vzduch , který se při kompresy stlačuje .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13448
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Přeskočený rozvoďák?

Příspěvek od miki21 » 19.05.2011 21:11

Shodit ventildekl a do výřezů ve vačkách vrazit pravítko (to kterým se dělají rozvody).Pokud přeskočila jedna,tak to tam nevleze.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Koubas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.02.2011 19:56

Re: Přeskočený rozvoďák?

Příspěvek od Koubas » 19.05.2011 22:20

Tak rozvody jsme kontrolovali včera-ty jsou ok. Bohužel nadešlo na větší problém- na 4-tém válci mám poloviční kompresi oproti těm ostatním. Vypadá to, že se nestihl vrátit ventil zpět a potkali se s pístem.. :( Achjo. Takže mě teď čeká hlava dolů a mrknout,co se tam stalo.. Jedno blbý přeřazení a takovejdle průser. Achjo. :cry:

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host