Problém se stěračem
- No1
- Člen klubu
- Příspěvky: 239
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberec
Problém se stěračem
Dobré ráno. Včera mě začala zlobit páčka s cyklovačem. Všechno funguje normálně až na "rychlostírání". Tak říkám tomu, když "ťuknete" do páčky směrem dolů. Na tehle povel to fungovalo tak, že přední stěrače vykonali jedno kompletní setření a vrátili se do výchozí polohy. Teď ale stírají jen tehdy, když tu páčku držím. Když do ní jen ťuknu, tak se pohne jen o kousek (podle toho, jak dlouho páčku držím). Takže do výchozí polohy to musím dostat ručně. A co s tím?
Díky, Zdeněk
Díky, Zdeněk
FORD FOCUS 1.6 16V KOMBI r.v. 2001, Silver Moondust - kde tomu je konec.....?
FORD FOCUS 2.0 CC MK2FL r.v.2009, blue foto
FORD FOCUS 2.0 CC MK2FL r.v.2009, blue foto
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Pokud je to rele, tak se dala vzdy nejakym zpusobem sundat krytka. Opalene kontakty jsou videt. Staci prelozit jemny smirek tak, aby byl oboustranny, vlozit mezi kontakty, pokud jsou rozepnute, tak pritlacit kotvicku tak, aby se kontakty pritlacily na smirek a pohybem smirku kontakty vyhladit. Nakonec se nesmi zapomenout zbytky kontaktu a smirku vyfoukat.
I rele 19 je pro sterace.
I rele 19 je pro sterace.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
- No1
- Člen klubu
- Příspěvky: 239
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberec
Zitra se na to mrknu, ale mezitim se to samo spravilo. Kdyz jsem jel ale z prace a nastartoval jsem, zaradil zpatecku (pri vypnutych steracich), pustil se zadni sterac. A pravidelne stiral (byl vypnuty). Stacilo vypnout motor a znovu nastartovat. Ale klidnej moc nejsem. Do ty pojistkovy skrine se mrknu, diky
FORD FOCUS 1.6 16V KOMBI r.v. 2001, Silver Moondust - kde tomu je konec.....?
FORD FOCUS 2.0 CC MK2FL r.v.2009, blue foto
FORD FOCUS 2.0 CC MK2FL r.v.2009, blue foto
- FastGeorge
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškov
- FastGeorge
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškov
Tak už mne nebavilo při stírání čekat až rameno dojede do koncové polohy a pak jsem mohl pustit páčku stěračů. Podařilo se mi dostat až k Relé 18,19, které jsou nad pojistkami (pod volantem). Vyndat relé sice trvalo asi 20 minut, ale "pustilo se". Kryt relé jde sundat snadno. Jedno relé bylo celé "začouzené a druhé čisťounké . Asi jsem málo šmirgloval a tak po zpětné montáži ...... nic. Zase se rameno stěračů zasekne jakmile je páčka puštěna. Naštěstí jdou relé mezi sebou zaměnit a tak je hlavní závada odstraněna na úkor vzniku nové (ale menší ). Snad se dají tyto relátka koupit i na okresním městě. Nejbližší Ford servis mám v až v krajském městě. A nepaltím za práci .
- No1
- Člen klubu
- Příspěvky: 239
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberec
Skvele. A nechces se podelit o zkusenosti, jak jsi se k tomu rele dostal? Me se to nepovedlo. A co je ta nove vznikla zavada?
Diky
Diky
FORD FOCUS 1.6 16V KOMBI r.v. 2001, Silver Moondust - kde tomu je konec.....?
FORD FOCUS 2.0 CC MK2FL r.v.2009, blue foto
FORD FOCUS 2.0 CC MK2FL r.v.2009, blue foto
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- FastGeorge
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškov
Oddělal jsem černý kryt pod volantem. Ten, jehož součástí je i polička. Bylo to 5 šroubů (vrutů) na křížový šroubovák. Pak na mne vykouklo bílé plastové tělo v kterém jsou uloženy pojistky a relátka. Je to přišroubováno na 2 šrouby (klíč nástrčák č.7) k již zmiňovanému kovovému držáku (ten nešťastně brání se dostat k relé 18/19). Jenže plastové tělo je drženo ještě v držáku pomocí "zarážek". Jde o to TO pomocí šroubováku nedestruktivně vyloupnout. (nejhorší je to ve spodní části). Na bocích (plastu) stačí jen tlak prsty. Tělo pak "vypadne směrem dozadu". Bude tam trochu odpor (kabeláž). Zbytečně jsem bílé plastové tělo neposunoval nikam mimo. Jen stačí jej nahnout trochu dolů ta, aby se přes vzniklé okénko šlo dostat k relátkům.
Vlastní relé mají šedou barvu. Zespoda je trochu podebrat šroubovákem a pak viklat a viklat,... (:x chudáci výrobci Forda, kteří mnou nebyli zrovna vychváleni).
Relátko jsem doma odkryl a pokusil se smirkem vyčistit doteky kontaktů. Ale nechtěl jsem moc tlačit a tak jsem to jen lehce ojel. Bohužel málo (stále se To sekalo). Jelikož nebyl čas, tak jsem jen vyměnil relátka mezi sebou. Takže se mi neseká stěrač předního skla, ale zlobí zadní. To je zatím pro mne menší zlo. Koupím nové relé. Ale ušetřím za práci v servisu.
Napiš, jak TO šlo Tobě. FastGeorge
Vlastní relé mají šedou barvu. Zespoda je trochu podebrat šroubovákem a pak viklat a viklat,... (:x chudáci výrobci Forda, kteří mnou nebyli zrovna vychváleni).
Relátko jsem doma odkryl a pokusil se smirkem vyčistit doteky kontaktů. Ale nechtěl jsem moc tlačit a tak jsem to jen lehce ojel. Bohužel málo (stále se To sekalo). Jelikož nebyl čas, tak jsem jen vyměnil relátka mezi sebou. Takže se mi neseká stěrač předního skla, ale zlobí zadní. To je zatím pro mne menší zlo. Koupím nové relé. Ale ušetřím za práci v servisu.
Napiš, jak TO šlo Tobě. FastGeorge
- No1
- Člen klubu
- Příspěvky: 239
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberec
Diky, to je naprosto vycerpavajici. Podle navodu jsem vse uspesne demontoval a zpatky smontoval. Vymenil jsem relatka a uvidim, co se stane.
FORD FOCUS 1.6 16V KOMBI r.v. 2001, Silver Moondust - kde tomu je konec.....?
FORD FOCUS 2.0 CC MK2FL r.v.2009, blue foto
FORD FOCUS 2.0 CC MK2FL r.v.2009, blue foto
- FastGeorge
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškov
Ahoj. Já jsem náhodou jel kolem značkového servisu Ford v Brně a tak mi to nedalo. Koupil jsem tam nové relátko na stěrače. Stálo 187 Kč. S jedním pánem tam se dobře znám a tak jsme chvíli diskutovali (já si stěžoval, že je to drahé). To mi potvrdil a zároveň to srovnal s jinými náhradními díly. Například tlumič výjde asi na 2000 kč. Myslel jsem přitom, že je o dost dražší. Ještě Ti poskytnu výpis z emailu, kterým jsem se dotazoval v servisu Ford na záležitosti kolem stěračů apod.:
Můj dotaz:
Ford Focus combi, rv. 2003
Nemám cyklovac na sterace.
1.Kolik by u Vás stála výmena ovladace steracu za nový s cyklovacem?
2.Kolik by stála montáž automatického rosvícení po startu?
3.Je možné namontovat ovladac smerových svetel s dobehem (po tuknutí je?ste asi 3x probliknou smerovky) jako má Fabie?
Odpověď:
ad1): je možné, mění se přepínač stěračů (1713,- Kč, práce cca 350,- Kč a
přeprogramování modulu GEM - povolení této funkce cca 1100,- Kč ). Pokud
vozidlo nemá přípravu na tento přepínač, je nutná ještě úprava kabelového
svazku spínače cca 1000,- Kč. Celkem cca 3200,- nebo 4200,- Kč.
ad2): montáž modulu celoročního svícení: materiál i práce 1190,- Kč
ad3): u některých vozů lze řešit přeprogramováním GEM modulu, tzn. pokud to
bude možné, nastavíme při programování podle bodu 1) a bylo by to bezplatně.
Je ale možné, že tato funkce nastavit nepůjde - nedá se řešit výměnou
spínače směrových světel, je to jen věc programování.
Ceny jsou včetně DPH.
vedoucí oddělení servisu vozidel XXX Brno
.......
Já tam byl neohlášený asi 30 min před zavíračkou a tak jsem se zeptal "jestli mohou na místě zjistit, jestli v mém FORDU ten GEM vůbec mám". Prý to musí zjistit jen elektrikář (ten už tam nebyl ) přes diagnostický program.
Neví náhodou někdo jestli to nemohu poznat doma ? (tzn. v garáži")
Můj dotaz:
Ford Focus combi, rv. 2003
Nemám cyklovac na sterace.
1.Kolik by u Vás stála výmena ovladace steracu za nový s cyklovacem?
2.Kolik by stála montáž automatického rosvícení po startu?
3.Je možné namontovat ovladac smerových svetel s dobehem (po tuknutí je?ste asi 3x probliknou smerovky) jako má Fabie?
Odpověď:
ad1): je možné, mění se přepínač stěračů (1713,- Kč, práce cca 350,- Kč a
přeprogramování modulu GEM - povolení této funkce cca 1100,- Kč ). Pokud
vozidlo nemá přípravu na tento přepínač, je nutná ještě úprava kabelového
svazku spínače cca 1000,- Kč. Celkem cca 3200,- nebo 4200,- Kč.
ad2): montáž modulu celoročního svícení: materiál i práce 1190,- Kč
ad3): u některých vozů lze řešit přeprogramováním GEM modulu, tzn. pokud to
bude možné, nastavíme při programování podle bodu 1) a bylo by to bezplatně.
Je ale možné, že tato funkce nastavit nepůjde - nedá se řešit výměnou
spínače směrových světel, je to jen věc programování.
Ceny jsou včetně DPH.
vedoucí oddělení servisu vozidel XXX Brno
.......
Já tam byl neohlášený asi 30 min před zavíračkou a tak jsem se zeptal "jestli mohou na místě zjistit, jestli v mém FORDU ten GEM vůbec mám". Prý to musí zjistit jen elektrikář (ten už tam nebyl ) přes diagnostický program.
Neví náhodou někdo jestli to nemohu poznat doma ? (tzn. v garáži")
- FastGeorge
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškov
Díky Pelene za návod na opravu relé. Já jsem to jen očistil smirkem a to bylo asi málo- nefungovalo to. Nové relé snad bude spolehlivější.pelen píše:to FastGeorge:
Rele prece muzes renovovat. Civku promeris a kontakty ocistis - prelozis smirkovy papir tak, aby byl smirek vne a cistis sepnute kontakty oba najednou. Po vycisteni si muzes prechodovy odpor promerit a nesmis zapomenout na predpruzeni - adjustaci.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 11 hostů