Dobry den vsem
Mam ford Focus II kombi. 1.6 TDCI 88kW. Najeto 135tis km, koupeno z nemecka.
Když jedu po dalnici a jedu do kopce na ctverku nebo petku rychlost 110 nebo vic – do vetsiho stoupani tak motor začne cukat. Jedine co pomůže je to ze dam trochu nohu z plynu a nejedu v takovych otackach – snizim pod 2000, pak musim zastavit na odpočívadle nebo sjet z dalnice a pockat az ventilátor který bezi ve predu motoru se přestane otacet. Když je motor chladnejsi tak pak motor zase v pohode, necuka. Nastesti to dela jenom na dalnici v rychlosti nad 110 do vetsiho kopce. Když je auto zatizene. Když jedu do velice prudkeho stoupani na nizsi stupeň třeba na dvojku nebo trojku a hodne to vytacím, tak to motoru vůbec nevadi a necuka.
Pravidelne menim filtry tj naftovy, vzduchový i ke klimatizaci. Olej menim taky pravidelne. Driv to delalo jenom v lete když bylo nad 30 stupnu venku a v zime nebyl problem. Ted to zacina delat i když je venku 10 stupnu.
Zadna chybova kontrolka na pristrojovce se neobjevuje. Jenom jednou me na palubovce problikla oranzova kontrolka co je mala kulata ale pak zhasla.
V servisu fordu mi rekli ze pokud cukani nemuzu nasimulovat s technikem v aute když by jsme auto projeli tak to mam nechat vyhnit.
Zvazoval jsem nad tim ze cely problem musí ovlivňovat teplota motoru protože když motor trochu zchladne tak najdenou všechny problemy zmizi.
Nechal jsem napichnout auto na pocitac ale tam nenasli zadnou chybovou hlasku ze by byla zaznamenana. Tak ze to pry bude mechanicka chyba.
Ted chci nechat vymenit palivovy fitr, ze jsou tam dva pro naftu: naftovy filtr nekde u motoru a druhy palivovy zepry hruby filtr který je u nadrze.
Nenapada vas cim by to mohlo byt? Diky za všechny věci co vas napadnou.
Nechci jenom menit součástky v aute aby me to stalo moc penez.
naftovy motor cuka
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: naftovy motor cuka
Že by regenerace DPF...?...který už má asi nejlepší léta za sebou.
BTW: 88kW??
BTW: 88kW??
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 29.03.2010 20:32
Re: naftovy motor cuka
Jo sorry je to 80kW
jeste jsem tam nenapsal ze teplota motoru pri cukani je podle palubovky v normalu tj 90 stupnu
jeste jsem tam nenapsal ze teplota motoru pri cukani je podle palubovky v normalu tj 90 stupnu
-
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 23.02.2012 13:00
Re: naftovy motor cuka
tak pre tento motor 90 nie je urcite normal, nemyslim ze by som tu teplotu niekedy dosiahol za 5 rokov co ho jazdim, ani v horucom lete, nieto v tomto case
termostat je nastaveny na 82 a potom zapina ventilator tusim 88 takze pri 90 uz nestiha chladenie...
termostat je nastaveny na 82 a potom zapina ventilator tusim 88 takze pri 90 uz nestiha chladenie...
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4039
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: naftovy motor cuka
Sahara spina tak pri 103-105st
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: naftovy motor cuka
vitej v klubu cukacu.
Me dela to same pri regeneraci uz neexistujiciho filtru-mel jsem ho tam nez jsem jej nechal odstranit. Proste u naseho motoru to neni zvladnute. Lisi se to asi co serie/revize.
Nekde doporucuji prehrat sw v jednotce novejsim, doporucit se da prohlednout hadicky podtlaku k turbu a kolem.
takze:
1. zajit na diagnostiku - staci vycteni kodu.
2. napsat sem na forum pokud jsou nejake chyby pritomny
3. pokud bez chyb, tak nechat prehrat software u Forda
4. kontrola hadicek podtlaku.
5. napsat jak to dopadlo
Pokud bych filtr mel, tak bych sel do forda taky na prehrati softu, ale to bych si nepomohl kvuli odstranenemu filtru :(. Je mozne, ze by ti automaticky rekli, ze mas plny filtr castic a chteli ti jej vymenit. Dost mozna, ze by to ale problemu nepomohlo.
dnes jsem zkousel se dopatrat kde konci hadicka regulace turba je to strasne blbe pristupne. Zkusim to pri dalsi vymene oleje. je to nekde pod pumpou vakua a filtrem paliva. hruza des se tam dostat :(
Me dela to same pri regeneraci uz neexistujiciho filtru-mel jsem ho tam nez jsem jej nechal odstranit. Proste u naseho motoru to neni zvladnute. Lisi se to asi co serie/revize.
Nekde doporucuji prehrat sw v jednotce novejsim, doporucit se da prohlednout hadicky podtlaku k turbu a kolem.
takze:
1. zajit na diagnostiku - staci vycteni kodu.
2. napsat sem na forum pokud jsou nejake chyby pritomny
3. pokud bez chyb, tak nechat prehrat software u Forda
4. kontrola hadicek podtlaku.
5. napsat jak to dopadlo
Pokud bych filtr mel, tak bych sel do forda taky na prehrati softu, ale to bych si nepomohl kvuli odstranenemu filtru :(. Je mozne, ze by ti automaticky rekli, ze mas plny filtr castic a chteli ti jej vymenit. Dost mozna, ze by to ale problemu nepomohlo.
dnes jsem zkousel se dopatrat kde konci hadicka regulace turba je to strasne blbe pristupne. Zkusim to pri dalsi vymene oleje. je to nekde pod pumpou vakua a filtrem paliva. hruza des se tam dostat :(
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti