Stránka 68 z 88

Re: Brzdové destičky

Napsal: 11.11.2014 12:00
od stano.
ATE dosky mam. Su dost tvrde, maju kopu metalickych casti v sebe. Sice funguju do trochu vyssich teplot, ale dost deru kotuc. A za studena vydavaju typicky zvuk. Ak jazdis na bicykli s kotucmi a metalickymi platnickami, urcite ho poznas :)

Re: Kotouče

Napsal: 04.03.2015 22:23
od gargulakj
Proč každé moje kotouče vypadají takhle a začnou kopat :roll: :dih: já už fakt nevím. Brzdím málo?
Desky i kotouč jsou TWR.
DSC_0177.jpg

Re: Kotouče

Napsal: 04.03.2015 22:57
od jarod72pm
TWR jsou cenově dole a kvalitou taky ,lepší je koupit buď Brembo nebo ATE to je jistota kvality.

Re: Kotouče

Napsal: 05.03.2015 00:28
od stano.
Pripada mi to ako zle zajazdene. Potom kvoli lokalnym prehriatiam vznikaju cementitove struktury (tie cierne flaky), ktore potom sposobuju trasenie. A ta otlacena platnicka tam tiez dost bije do oci. Asi si prehrial brzdy, zastal, a zostal so stlacenou brzdou. To je pre ne istota buducej smrti.

Re: Kotouče

Napsal: 05.03.2015 20:38
od gargulakj
To se mi právě nezdá, jezdím rovné trasy a na okruhy taky nejezdím, vždy jsem se snažil opatrně zajíždět, žádné přehřívání, na křižovatce ručka místo stáni na brzdě.. a stejně to dopadlo takhle, příště to zkusím právě opačně... pěkně vyhřát :oops: :|

Re: Kotouče

Napsal: 05.03.2015 21:23
od stano.
TRW dosky su dost tvrde. Skus Textary.

Re: Kotouče

Napsal: 06.03.2015 00:39
od Nonid
Hmm, ja mam vzadu Brembo+Brembo, brzdy pouzivam HODNE a tohle se mi taky nestalo. Asi bych, bejt tebou, sel do mekcich, jak radi stano.

Napsal: 06.03.2015 05:40
od vita_k
Prej kotouce trw jsou pro změnu měkké? :-)

Re: Kotouče

Napsal: 06.03.2015 09:07
od stano.
To je predny kotuc.
A kotuce TRW mam zatial len vzadu a to nie prilis dlho. Takze neviem povedat.

Napsal: 06.03.2015 09:48
od Nonid
Ja vim, uvedl jsem to jenom jako priklad :)

Re: Kotouče

Napsal: 08.09.2015 01:13
od Dingo-zetec se
ano mas pravdu TRW predne pouzivam aj s platnickami a su fakt maksie , ubehla sezona a pol a je vidiet riadne opotrebenie ale brzdia perfektne a nehadzu :palec_nahoru:

Re: Kotouče

Napsal: 08.09.2015 19:17
od gargulakj
Mám stejnou zkušenost jako Dingo :palec_nahoru: Doporučuju

Re: Kotouče

Napsal: 09.09.2015 12:19
od vladka1
gargulakj píše:Proč každé moje kotouče vypadají takhle a začnou kopat :roll: :dih: já už fakt nevím. Brzdím málo?
Desky i kotouč jsou TWR.
DSC_0177.jpg
To je koroze z vlhka. Hlavně na nezajetým kotouči (který ještě nemá povrch "zrcadlo" odolný proti korozi). Ty obtisklý destičky taky - zmokne nebo se orosí, kolem kraje destičky a pod deskou se vlhkost drží dýl a orezne to víc než okolí.
Stano myslí že to je od brždění a destičky "obtisklý", ale to vylučuju - schválně jsem to zkoušel, nikdy jsem nezůstal stát s přišláplou deskou. Za sucha nic, po dešti a delším stání (dva dny) se "obtisklá deska" objevila a to na všech kotoučích, přitom na zadních vylučuju i vysokou teplotu. V těch místech kde koroze začala to pak jede rychle, udělají se hrby a začne to kopat... Je dobrý nezajetý kotouče nenechat oreznout.

Zvlnění kotoučů - jako hlavní příčinu vidim špatnou montáž - mírnou házivost kotouče, která se ještě neprojeví kopáním při brzdění = pak při brždění se kotouč v místě "kopce" zahřívá víc a v "díře" míň a rozdílným tepelným namáháním se časem zvlní, tím se zvýrazní i to namáhání = zvlnění se zrychlí, a začne to kopat
Chce to pečlivě (škrabákem) očistit dosedací plochu náboj/ kotouče a házivost kontrolovat (hodinkama), a pozor při montáži kola se kotouč může pohnout = mezi kotouč a náboj může spadnout binec (rez), takže házivost je ideální měřit až s nasazeným kolem.
Nevěřim že to servisy dělají - sundaj kotouč, utřou hadrem, máznou a nahodí novej. Projedou, nekope to takže dobrý a hotovo... - takhle ale mírnou házovost nepozná a kvůli ní se kotouč časem zvlní

Re: Kotouče

Napsal: 09.09.2015 13:30
od gargulakj
Mám pořád stejné kotouče a teď už vypadají mnohem lépe, už žádné fleky a brzdní krásně. Kdyžtak vyfotím.. Stačilo trošku více brzdit :)

Re: Kotouče

Napsal: 09.09.2015 14:03
od stano.
Ked tam ten odtlacok zostane aj po mnohych brzdeniach, je tam vypeceny. Nie je to iba korozia.