Engine system fault

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
m_focus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 18.12.2011 20:41

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od m_focus » 19.01.2012 22:04

m_focus píše:Ahoj kluci,
včera se mi při pohodové jízdě na dálnici z ničeho nic rozsvítila červená kontrolka a displej zobrazil "Engine Systems Fault". Motor ztratil výkon (předpokládám, že "safe mode") a já jsem pomalu dojel pár kilometrů před barák. Dnes po nastartování "Engine Systems Fault" již nesvítilo. Když jsem projel DTC kódy, tak mi to zobrazilo tohle:

DTC 9318 - Battery voltage low
DTC A103 - Antenna not connected (asi nic zásadního)
DTC 9602 - PATS received invalid format of key-code from ignition key transponder (taky asi nic zásadního)

Před 2 týdny jsem měnil olej, všechy filtry a rozvody. Zároveň byla za novou měněna i baterka, takže mi nejde do hlavy, jak to může hlásit nízké napětí baterky... :-/

Pro doplnění ještě jen dodám, že při studeném motoru mi na volnoběh kolísají otáčky, když se motor zahřeje, tak už je to v klidu - nevím, jestli to taky může něco znamenat (možná EGR).

Netušíte pls někdo, kde by mohl být problém? Předem díky moc za radu,

M.
Tak po týdenním pobytu v servisu jsem pořád na začátku... :-/ Diagnostika nic neukazuje a až na neklidný volnoběh je auto údajně v pohodě. Bylo mi řečeno, že to budou nejspíš vstřiky. Po cestě domů po dálnici se chyba objevila znovu. Netušíte prosím někdo, jestli se špatné vstřiky můžou takhle projevovat? Pořád mi přijde divné, že po vypsání té chyby by diagnostika nic neukázala a bojím se toho, že dám 20 tisíc za vstřiky a auto bude pořád zlobit... :-/

Předem díky moc za jakoukoliv radu,

M.
-
Ford Focus 1,8 TDCi 2005

m_focus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 18.12.2011 20:41

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od m_focus » 26.01.2012 22:03

m_focus píše:
m_focus píše:Ahoj kluci,
včera se mi při pohodové jízdě na dálnici z ničeho nic rozsvítila červená kontrolka a displej zobrazil "Engine Systems Fault". Motor ztratil výkon (předpokládám, že "safe mode") a já jsem pomalu dojel pár kilometrů před barák. Dnes po nastartování "Engine Systems Fault" již nesvítilo. Když jsem projel DTC kódy, tak mi to zobrazilo tohle:

DTC 9318 - Battery voltage low
DTC A103 - Antenna not connected (asi nic zásadního)
DTC 9602 - PATS received invalid format of key-code from ignition key transponder (taky asi nic zásadního)

Před 2 týdny jsem měnil olej, všechy filtry a rozvody. Zároveň byla za novou měněna i baterka, takže mi nejde do hlavy, jak to může hlásit nízké napětí baterky... :-/

Pro doplnění ještě jen dodám, že při studeném motoru mi na volnoběh kolísají otáčky, když se motor zahřeje, tak už je to v klidu - nevím, jestli to taky může něco znamenat (možná EGR).

Netušíte pls někdo, kde by mohl být problém? Předem díky moc za radu,

M.
Tak po týdenním pobytu v servisu jsem pořád na začátku... :-/ Diagnostika nic neukazuje a až na neklidný volnoběh je auto údajně v pohodě. Bylo mi řečeno, že to budou nejspíš vstřiky. Po cestě domů po dálnici se chyba objevila znovu. Netušíte prosím někdo, jestli se špatné vstřiky můžou takhle projevovat? Pořád mi přijde divné, že po vypsání té chyby by diagnostika nic neukázala a bojím se toho, že dám 20 tisíc za vstřiky a auto bude pořád zlobit... :-/

Předem díky moc za jakoukoliv radu,

M.
Ahoj, tak pro potenciální majitele FoFa se stejným problémem "Engine System Fault" při zatížení si sám odpovím a připojuju příčinu problému po návštěvě dalšího servisu - nějakým způsobem se mi údajně zasekly klapky turba v jedné poloze a to tak při přidání plynu nedodávalo dost vzduchu (nízký tlak), ŘJ vyhodila chybu a auto dala do safe-módu. Klapky v servisu nějak vyčistili, už se hýbou a teď by to údajně mělo fungovat...

Za neklidný studený volnoběh ale prý údajně fakt můžou vstřiky a zanedlouho mě tak zřejmě čeká další investice... :-/

M.
-
Ford Focus 1,8 TDCi 2005

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od tomason » 26.01.2012 22:33

No nevim mě to houpe taky jen při studeném a reaguje to podle teploty venku při velikém mrazu to dělá s lepší naftou míň.Na emisích jsem prošel v pohodě a rozdíl v jednotlivých měřeních točení až do přeběhových oáček minimální ,vstřiky mají být v pořádku tedy.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

m_focus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 18.12.2011 20:41

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od m_focus » 26.01.2012 22:53

tomason píše:No nevim mě to houpe taky jen při studeném a reaguje to podle teploty venku při velikém mrazu to dělá s lepší naftou míň.Na emisích jsem prošel v pohodě a rozdíl v jednotlivých měřeních točení až do přeběhových oáček minimální ,vstřiky mají být v pořádku tedy.
Hmm, je možné, že vstřiky budou v pořádku (levnější varianta :-)), já jsem na jejich diagnostice ještě nebyl, takže nevím. Každopádně v servisu vyzkoušeli zřejmě všechno možné a na nic nepřišli, prý možná ty vstřiky, bez vyzkoušení to najisto neví. Každopádně mi bylo řečeno, že pokud mi to kolísání volnoběhu zastudena nevadí, tak to není snad žádný zásadní problém. Především jsem rád, že jsem se snad zbavil té "Engine Systems Fault" chyby, která na mě čučela na přístrojovce...
-
Ford Focus 1,8 TDCi 2005

Uživatelský avatar
Behemond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13.05.2010 08:08
Bydliště: Orlová

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od Behemond » 27.01.2012 15:44

Zdravím, tak dnes ráno jsem předjížděl traktor, podřadím vytočím motor a najednou ztráta výkonu a nápis "engine system fault" po chvíli jsem zastavil, po nastartování vše OK, ale ty nervy :shocked:
DPF nemám 1.6 r.v. 2008 najeto 95 tis
?? :nixw:
Ford Focus II 1.6 TDCi 90 HP 2008 Sea Grey
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od V12 » 27.01.2012 16:53

Diagnostika, takto sa da iba varit z vody :
- CR cerpadlo nestiha, lebo je vybehane
- vstrekovace maju velke prepady
- atd, atd, atd.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

m_focus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 18.12.2011 20:41

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od m_focus » 28.01.2012 09:35

Behemond píše:Zdravím, tak dnes ráno jsem předjížděl traktor, podřadím vytočím motor a najednou ztráta výkonu a nápis "engine system fault" po chvíli jsem zastavil, po nastartování vše OK, ale ty nervy :shocked:
DPF nemám 1.6 r.v. 2008 najeto 95 tis
?? :nixw:
Mmm, tak přesně tohle to dělalo mně. Nejdřív jsem si myslel, že se ta chyba rozsvěcuje náhodně, pak jsem ale zjistil, že se rozsvítí vždy, když "na to šlápnu". Bylo jedno na jakou rychlost, studený/teplý motor, prostě při prudším přidání plynu (předjíždění, jízda do kopce) to vyskočilo. Po zhasnutí a nastartování to zase bylo ok, až do dalšího většího přidání plynu.

Ale asi to určitě může být jak píše V12 hodně jiných věcí...
-
Ford Focus 1,8 TDCi 2005

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od zdenyvm » 28.01.2012 17:11

To samé jsem vyřešil výměnou palivového filtru, asi nepouštěl tolik nafty co bylo při vyšší zátěži třeba...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
Behemond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13.05.2010 08:08
Bydliště: Orlová

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od Behemond » 29.01.2012 11:14

zdenyvm píše:To samé jsem vyřešil výměnou palivového filtru, asi nepouštěl tolik nafty co bylo při vyšší zátěži třeba...
To zní rozumně, zkusím vyměnit ten filtr, už jsem ho chtěl měnit vloni a teď mám o důvod víc.
Díky
Ford Focus II 1.6 TDCi 90 HP 2008 Sea Grey
Obrázek

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od chudas » 20.02.2012 15:18

Behemond píše:
zdenyvm píše:To samé jsem vyřešil výměnou palivového filtru, asi nepouštěl tolik nafty co bylo při vyšší zátěži třeba...
To zní rozumně, zkusím vyměnit ten filtr, už jsem ho chtěl měnit vloni a teď mám o důvod víc.
Díky
a nemá sa filter vyminať vždy spolu s olejovým filtrom pri výmene oleja???
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od V12 » 21.02.2012 09:21

Nie, na palivak je interval myslim 60k km, v pripade stazenych prevadzkovych podmienok polovica. Pri kvalite nasej nafty by som to nad 30k nesponoval, hrozia problemy, hlavne v zime. Mna uz tiez caka, pri pripadnej dalsej vymene oleja ide novy.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

frantik.17
.
.
Příspěvky: 8183
Registrován: 26.01.2009 22:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od frantik.17 » 21.02.2012 09:58

já ho měnim po 15 tis. a výsledek byl u mk3 mondea 220 tis. spokojen jízdy ..(2.0 TDCi)
ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od chudas » 21.02.2012 10:10

frantik.17 píše:já ho měnim po 15 tis. a výsledek byl u mk3 mondea 220 tis. spokojen jízdy ..(2.0 TDCi)
Frantik..to je frajerka? :Dancer: kočka:)))

no a čo sa toho filtru týka ja ho mením vždy s olejom, na tom sa nedá nič pokaziť, teda je to nejakých 15.000 km..
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od V12 » 21.02.2012 12:16

Nepokazis tym nic, iba sa Ti potom predrazuje prevadzka. Dalsi bod proti dieslu :mrgreen:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

frantik.17
.
.
Příspěvky: 8183
Registrován: 26.01.2009 22:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Příspěvek od frantik.17 » 21.02.2012 23:37

...takových bodů by bylo, a přesto s ním rád jezdím... :wink:
ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host