Stránka 9 z 13
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 17.04.2011 12:29
od Jardak
xbobcz: Mám už pouze jednu jednotku delphi a kontrolka nesvítí.A myslím,že nejsem jedinej,stačí si přečíst tohle vlákno.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 17.04.2011 12:37
od xbobcz
To řízení lopatek turba je vidět když se podíváš na turbo. Je tam baňka do které jde hadička od podtlaku a od ní jde táhlo k turbu, které reguluje ty lopatky. Tohle řízení musí chodit volně. V případě, že se to zasekne
tak to většinou končí pádem motoru do nouzového režimu ( což není tvůj případ ) protože buď nemůže dosáhnout požadovaného tlaku turba nebo se tlak dostane přes povolený limit a jednotka to odstaví.
JardaK: psal jsem, že záleží i na verzi SW. Jseš schopný zjistit co tam máš za verzi? Původně jsem měl 3M51-12A650-LB, teď tam mám poslední verzi co je k dispozici 5S41-12A650-AA a u obou se to rozsvítilo.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 17.04.2011 13:48
od Jardak
Nevím jaké má označení verze SW co tam mám,ale když jsem byl ve fordu na diagnostice asi před rokem,tak mi tvrdili,že tam mám nejnovější verzi SW.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 18.04.2011 10:39
od Pitris
Tak diagnostika je za mnou a byl to EGR technik vymazal chybu tak doufám,že se to už nebude svítit

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 09.05.2011 13:45
od Patula
AHOJ VŠEM,
dnes jsem zaslepil EGR ventil. Auto jede lépe, nekouří, více akceleruje. Všem doporučuji. Při zaslepování jsem zjistil, že vedle EGR ventilu jsou podtlakové ventilky a ten úplně vpravo si pochrochtává. Je to na závadu? Jestli ano, jaké jou možnosti, např. vyčistit ap.? Díky za rady. Jó, já tam mám jen dva, a na fóru jsem viděl foto se třema. Nemám ten úplně vlevo. Před tím, tam byl motor 74 kW.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 15.05.2011 15:01
od xbobcz
Ten ventil napravo je řízení natáčení lopatek turba. Mě taky chrochtá, ale nepozoruju, že by to mělo na něco vliv. Nevypadá, že by se na něm dalo něco servisovat. Výměna je možná buď za 4000 oba do Focuse nebo si koupit
jen ten pravý do Mondea asi tak za 2500 a nebo vrakáč. Zvažuju, že pokud bude někde na vrakáči rozumná cena tak ho zkusím vyměnit, jestli se auto bude chovat jinak. Pokud by se ten ventil zaseknul tak záleží v jaké poloze,
buď to auto nebude dávat spravný tlak za turbem nebo půjde tlak přes limit a jednotka to odstaví do LIMP módu.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 15.05.2011 19:03
od Patula
Díky, a co to znamená , že odstaví do LIMP módu? Dá se s tím jezdit?
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 15.05.2011 19:33
od xbobcz
LIMP je nouzový režim jednotky při kterém ti bliká kontrolka žhavení. Záleží na příčině, buď se to přepne do režimu omezeného výkonu, nebo ten motor běží pouze na volnoběh. Při vypnutí motoru se
tento režim deaktivuje. Pokud by se to dělo často tak se s tím moc jezdit nedá. Není to zrovna příjemné když slápneš na plyn a akorát se rozbliká kontrolka žhavení a auto spadne na volnoběh.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 15.05.2011 19:45
od Patula
Dík, dej vědět jestli půjdeš na vrakáč, co tam za to chtěj. Zatím to řešit nebudu. Auto jezdí v pohodě, ale čeká mě dovolená a nerad bych někde zůstal.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 15.05.2011 19:57
od xbobcz
Já bych se toho nebál, že někde zůstaneš. Že mě to chrochtá jsem si všiml asi tak před 25t km a auto jezdí normálně, ze začátku mě to trochu znervózňovalo, když jsem pořádně nevěděl co to je.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 15.05.2011 21:04
od Patula
Tak to jsem hned klidnější. Pozoruju to asi tak dva měsíce.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 19.05.2011 13:22
od DanielPrusek
Není tady někde návod s fotkama jak EGR ventil vyřadit. Hledal jsem tady ale nic jsem nenašel. A nebo aspoň fotku kde ten EGR ventil najdu. Díky moc.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 19.05.2011 13:38
od Patula
na straně 3 tohoto tématu, třetí fotka ten stříbrnej klobouk. Od něho dolů vede trubka ke spojce a mezi tu dáš záslepku.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 20.05.2011 08:21
od DanielPrusek
Díky a moc a eště bych se chtěl zeptat, které hadičky mám zkontrolovat, co ovládají naklápění lopatek turba. Mám FF 1.8TDci 85 kw 2001 a když mu naložím plný plyn tak spadne do nouzáku a rozsvítí se kontrolka žhavení. Díky moc za rady.
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Napsal: 20.05.2011 09:23
od xbobcz
Když se podíváš na víko ventilů tak na něm budeš mít 3 ventily. Ten úplně napravo je ovládání lopatek. Vede od něj hadička do baňky přímo u turba. Můžeš zkusit zahýbat táhlem,
které jde z té baňky jestli to naklápění chodí volně. Hlavně by to chtělo zjistit příčinu proč to jde do nouzáku, nemusí to být regulací turba, ale můžou to být vstřikovače nebo
čerpadlo. Pokud propouštějí vstřikovače moc přepadem, tak to při plné zátěži nemusí stíhat dodávat palivo. Nebo to může být i vydřené čerpadlo, že už nedává tolik kolik by mělo.