Stránka 84 z 149
Re: F1
Napsal: 10.09.2008 14:27
od chmelko
ORBman píše:
Myslím, že Michael tu pozici vrátil o kolo později, ale ruku do ohně bych za to nedal... každopádně souhlasím, že Michael jezdil jako prase

nie nie Michael nic nevracal,bo ani nemusel nebol ani vysetrovany,nakoniec ani nedosiel do ciela ale bodik bral

Re: F1
Napsal: 10.09.2008 14:52
od ORBman
chmelko píše:
nie nie Michael nic nevracal,bo ani nemusel nebol ani vysetrovany,nakoniec ani nedosiel do ciela ale bodik bral

Pravda, skouknul jsem kola 65-67 (Hungaroring 2006) a Pedro ho v tom nasledujicim kole na stejnem miste jednoduse znovu predjel (Michael opet obema koly mimo trat). Dokonce i v kole 67 si tu sikanu opet narovnal, coz uz ho ale stalo poskozeni podvozku, zpomaleni a nasledny pitstop... Tedy shrnuto - 3 kola po sobe si tu sikanu zkratil a bez potrestani. Hezka ukazka povestneho "red car rule".
Re: F1
Napsal: 10.09.2008 15:16
od chmelko
ok,uz davam pokoj, len si este pozrite ten onboard...Lewis si robil s Kimim co chcel...nech uz FIA vyhlasi kohoklevk sampionom,pre mna pre tuto sezonu to bude prave on
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=dWNN5W_B-Zk[/youtube]
Re: F1
Napsal: 10.09.2008 15:33
od petersbond
Myslím, že toto potvrdilo to, co již všicni víme ( jasně lewis kimiho pustil o celou délku) a co někteří včetně rudých nechtějí vzít na vědomí.
Re: F1
Napsal: 10.09.2008 16:13
od chmelko
Re: F1
Napsal: 10.09.2008 18:24
od Damon
Tohle bude na dlouho. Nekonečný příběh.Fakt nechápu co řeší??? Copak Kimi dojel těšně za Hamiltonem?? Aby ho těch pár desetin poškodilo a nemohl ho předjet??? Prdlajs. Rosekal to, Na mokru to neumí. Tak co
A další věc proč by měl skončit Hami až za Massou??? To je blbost ten s tím soubojem neměl nic společného a taky dojel daleko za Hamiltonem a tudíž to údajné zkracování a nepuštění ho nějak neovlivnilo.
Se divím že se ferrari nevymlouvalo v minulém závodu když Kimimu bouchnul motor že to bylo proto že si před ním jedoucí jezdec prdnul a proto při nasátí toho smradu jeho motor zkolaboval.
Už mě o tom nebaví ani psát.
Re: F1
Napsal: 11.09.2008 07:19
od madbugie
petersbond a to co zasa strieborny nechcu priznat ze hamik pustil "jasne" kimmonaka pred seba v strede cielovej rovinky pod plnym plynom...

(ak by to malo byt jasne pustenie tak to spravi hned za sikanou a nie pri plnom plyne, ak by to urobil takto tak by traťovaci nemohli nic povedat)
aj tak to bolo na nic, mantacik sa potom rozsekal a massa s tym nic nemal lebo bol daleko vzadu...
a este k tym zltym vlajkam nevlajkam... ked si pozriete to prve video tak ten komisar s tym maval tak nejak vlažne nič moc a byt jazdcom ktory ma vpravo od seba auto a vlavo šmikajuceho sa hammika tak sledujem cestu a nie vlajku v rohu na protilahlej zakrute...
aj tak je to jedno, a ani mna to už nebavi sledovat strieborny si myslia že červena lobby to riadi, červeny sa zasa obhajuju že s tym nič nemaju...
nuž šport už nie je to čo býval, dnes je to v prvom rade obrovsky buzzineeez...
Re: F1
Napsal: 11.09.2008 09:27
od misoo
na tom videu je pekne vidno ako jazdil hamilton kludne aj za dazda, kdezto kimi to sekal jak v divi... otazka je ci je to tym, ze to proste na vode kimi nevie, alebo tym, ze mal inac nastavene auto...
inac sa mi paci ako na suchu siel hamilton nadoraz, vo vyjazdoch zo zakrut v najvyssich otackach vzdy jemne kontroval, pritom to nebola ziadna realna "zachranovacia" kontra ktoru je vidno aj z dialky. pekne to drzal na hrane cely cas a pritom kludne, ziadne rychle stresove pohyby

Re: F1
Napsal: 11.09.2008 09:40
od chmelko
misoo:presne toto ma fascinuje, on by podla mna v poho zajazdil aj rally,narozdiel od massu...vsimni si prechqdzanie zakrut, ide totalne na krv ,a ked ho to rozhodi tak malinka kontra, ked sa to stane Filipemu tak nadherne pozlatene rolexky

Re: F1
Napsal: 11.09.2008 10:15
od Damon
Ferrari je sice z Maranela ale jak začne pršet tancují spíš Vídeňský valčík.

Re: F1
Napsal: 11.09.2008 10:44
od pette
Re: F1
Napsal: 11.09.2008 11:02
od ORBman
misoo píše:na tom videu je pekne vidno ako jazdil hamilton kludne aj za dazda, kdezto kimi to sekal jak v divi... otazka je ci je to tym, ze to proste na vode kimi nevie, alebo tym, ze mal inac nastavene auto...

To, že letošní Ferrari jsou na vodě (a zvlášť se slickama) horší než McLareny, to se ví a vědělo se to ještě před závodem a přesně proto se dle svých slov Lewis v posledních kolech modlil, aby začlo pršet, protože jinak by Kimiho nedohnal (opět dle svých slov). Naopak Kimi ještě dávno před závodem tvrdil, že pro ně je výhodnější ject pokud možno celou dobu na suchu. (Ovšem nesnažím se vyvrátit, že Lewis skutečně může být na vodě o něco lepší než Kimi, i kdyby byli ve stejných autech...)
misoo píše:inac sa mi paci ako na suchu siel hamilton nadoraz, vo vyjazdoch zo zakrut v najvyssich otackach vzdy jemne kontroval, pritom to nebola ziadna realna "zachranovacia" kontra ktoru je vidno aj z dialky. pekne to drzal na hrane cely cas a pritom kludne, ziadne rychle stresove pohyby

To je naprosto běžný způsob jízdy prakticky u každého z F1 jezdců (jízda nadoraz, jemné kontra na výjezdech ze zatáčky pod plným plynem, celkově plynulé pohyby volantem), i těch, co jezdí zcela na chvostu a pokud by všichni měli tak dobře nastavené auto jako má letos McLaren (prakticky ve všech závodech a za všech podmínek). To že ostatní častěji s autem "bojují", častěji zachraňují krizovky prudkými pohyby volantu atp. je z větší části dané nastavením vozu než že by byli o tolik horší než Lewis.
Re: F1
Napsal: 11.09.2008 11:11
od ORBman
chmelko píše:misoo:presne toto ma fascinuje, on by podla mna v poho zajazdil aj rally,narozdiel od massu...vsimni si prechqdzanie zakrut, ide totalne na krv ,a ked ho to rozhodi tak malinka kontra, ked sa to stane Filipemu tak nadherne pozlatene rolexky

Ferrari bývá obecně (nepatrně) více přetáčivé, což je obvykle z hlediska rychlosti výhodnější, ale vybírá si to výše zmíněnou daň (auto se snadněji roztočí a hůře se nad ním získá zpět kontrola). Navíc Massa (s největší pravdepodobností) často jezdí s nižším přítlakem, což to zvláště za horších podmínek ještě zvýrazňuje. Jinak bych Massu až tak moc nepodceňoval - opět musím citovat Lewise, když o něm prohlásil, že když mu auto a trať sedne, tak je nedostižný.
Re: F1
Napsal: 11.09.2008 11:51
od chmelko
tak ak tento rozhovor nieje prekruteny, tak ma Ham bud nervy zo zeleza, alebo superoveho psychouse
Otázka: Ako ste reagovali na rozhodnutie?
Lewis Hamilton: Samozrejme, že som bol sklamaný. Ja sám by som ako prvý priznal fakt, že som spravil niečo zlé. To je pre mňa ako športovca veľmi dôležité.
O: Ako dlho trvalo strávenie rozhodnutia?
LH: Necítim sa byť vinný a preto som nemal čo tráviť. Iné by to bolo, ak by som sklamal svoj tím, ale to som nespravil.
O: Čo znamená výsledok zo Spa pre zvyšok sezóny?
LH: Mám šesť bodov miesto desiatich, ktoré som si podľa mňa zaslúžil. Ak by som svoje auto v náročných podmienkach poškodil, mal by som nulu.
O: Čo by pre vás po tomto rozhodnutí znamenala nedeľná porážka Ferrari v Monze?
LH: Podobne ako víťaz Spa, aj víťaz Monzy dostane desať bodov. A dúfam, že ním budem ja. Na nič iné nemyslím, veľmi sa teším na jazdu v Taliansku.
O: Aké veľké sú vaše šance na titul?
LH: Veľké, snáď aj veľmi veľké.
Re: F1
Napsal: 11.09.2008 11:54
od chmelko
tak ze toto prehlasi Renault..klobuk dole
Šéfinžinier Renaultu Pat Symonds si myslí, že pre Lewisa Hamiltona bol trest pritvrdý a takéto kontroverzie vraj isto nepomôžu pri pokusoch o zatraktívnenie pretekania. Uznávaný odborník Renaultu tvrdí, že Hamilton bez problémov prepustil miesto Räikkonenovi a až potom ho predbehol, na jeho konaní vraj nebolo nič zlé.
Podľa Symondsa môže mať celá aféra nepríjemný dopad - piloti sa vraj budú báť riskovať, lebo im hrozia nepekné tresty. "Keď sa to stalo, tak sme v tíme o všetkom live-diskutovali a vedeli sme, že ide o situáciu, v ktorej mal súperovi vrátiť pozíciu," povedal Symonds. "Ani sme neboli prekvapení, keď sme sa dozvedeli, že to idú stewardi vyšetrovať. Ale keď som si pozrel záznam, prišlo mi Lewisa veľmi ľúto. Podľa mňa to bolo mimoriadne prísne."
"Vyvolalo to veľa zaujímavých otázok, napríklad či FIA nestojí na strane Ferrari. My však musíme veriť, že sú nestranní - ak by sme tomu neverili, tak by tento šport nemohol existovať. Ale týmto rozhodnutím sa spochybnila filozofia tohto športu. Veď neustále hovoríme, že potrebujeme viac predbiehania a viac vzrušenia. Okrem toho potrebujeme aj viac osobností."
Symonds si po viacnásobnom zhliadnutí videa myslí, že Hamilton pravidlá neporušil a nezískal žiadnu výhodu. "Pre mňa sú z retrospektívneho pohľadu fakty jasné. Pozrel som si videá i publikované dáta, ktoré dokazujú, že Lewis bol pri prejazde štartovej čiary o takmer 7kmh pomalší ako Räikkonen. Z kamery umiestnenej v jeho aute je jasne vidieť, ako ho pustil celkom pred seba. Podľa mňa však potom Räikkonen priskoro zabrzdil."
"Lewis ho predbehol zvnútra a keď sa pozriete na záznam, tak to zvládol veľmi ľahko. Ani sa veľmi nešmýkal, auto nemusel korigovať, nemusel ísť hlboko do zákruty. Bol to perfektne legitímny manéver. Toto je pretekanie, práve toto chceme," tvrdí Symonds.
Symonds si myslí, že okolo rozhodovania by malo byť viac jasno. A hlavne, rozhodovať by sa malo hneď a nie o dve hodiny, ako v tomto prípade. "Myslím si, že motorizmus by mal byť skôr ako futbal, nie ako kriket. Konajme, ale konajme v reálnom čase, nečakajme dva dni na výsledok," dodal Symonds.