Škrtící klapka
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Škrtící klapka
otocit kluc do polohy jedna (jedno otocenie po zasunuti kluca). stlacit gombik na nulovanie km a otocit kluc do dalsej polohy (zasvietia sa kontrolky. cakat, kym na displeji nezasvieti napis test a pustit gombik. potom stlacanim gombika je mozne posuvat sa v menu (jednotlive polozky najdes na fore). je mozne nastartovat, menu ostava. zmizne to az po vypnuti motora.
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
![Obrázek](https://black.ford-focus.cz/blackgroupcj2.gif)
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
![Obrázek](https://blue.ford-focus.cz/blue.jpg)
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
![Obrázek](https://black.ford-focus.cz/blackgroupcj2.gif)
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
![Obrázek](https://blue.ford-focus.cz/blue.jpg)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5654
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Škrtící klapka
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Škrtící klapka
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
![Obrázek](https://www.imgup.cz/images/2015/05/19/panther6e03a.jpg)
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
![Obrázek](https://www.imgup.cz/images/2015/05/19/panther6e03a.jpg)
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 600
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Škrtící klapka
FF 1,6 FYDD kombík 2004, 160000km
Tak jsem taky čistil klapku, začínala se lepit a na jemné přidávání plynu mi to vadilo. (Resp. klapka se nelepí, ale usazeniny zvětší průměr klapky/ zmenší díru a klapka je v krajní poloze v díře s přesahem.) Pár postřehů:
1. rychlospona před klapkou: nechápu proč jí měnit za šroubovací - sikovkama + šroubovákem šla sundat i nasadit snadno (sikama stáhnout, šroubovákem vyháknout/ zaháknout zobáček) Na celé práci bylo zapnutí spony to nejjednodušší...
2. povolení šroubů držících klapku na sání: Šrouby zrezlé (mizerná antikor. úprava), rez zvětší šroub a i v plastu to drží fest. I přes prostříknutí, poklepání, povolování tahem jsem jeden (dolní zadní) ukroutil. Jsem to odvrtal a nahradil vrutem (je tam dost místa i na zvětšení díry a vyříznutí závitu až na asi M8)
3. Na klapce i tělese je opravdu těsnicí hmota jakoby silikon, okrová (hnědozelená?) barva, ale už tam byly jen zbytky = asi není třeba extra opatrnost že se poškodí čištěním. Opatrně jsem očistil hranu klapky i vnitřek tunelu, hlavně dosedací plochy pro klapku. Štětečkem to moc nešlo tak hadrem. Proti světlu klapka skoro po celém obvodu lehce prosvítala - vlasová štěrbina.
4. čistil jsem i volnoběžný ventil (volnoběh mi lehce kolísal - jen málo)
5. Po připojení baterky jsem nastartoval, nechal na volnoběh ohřát, pak normálně jel, jen jsem to párkrát vytočil až k omezovači.
Plyn jde po vyčištění krásně lehce bez "odlepení z dorazu", volnoběh drží naprosto bez kolísání, jen při zapnutí klimy se lehce zvýší otáčky a drží je zase bez kolísání. Otáčky volnoběhu zhruba stejné jako před čištěním. Auto jde o něco málo líp za plynem, předtím mělo při 6000 zpomalení tahu, teď jzrychluje bez zpomalení až do omezovače.
Tak jsem taky čistil klapku, začínala se lepit a na jemné přidávání plynu mi to vadilo. (Resp. klapka se nelepí, ale usazeniny zvětší průměr klapky/ zmenší díru a klapka je v krajní poloze v díře s přesahem.) Pár postřehů:
1. rychlospona před klapkou: nechápu proč jí měnit za šroubovací - sikovkama + šroubovákem šla sundat i nasadit snadno (sikama stáhnout, šroubovákem vyháknout/ zaháknout zobáček) Na celé práci bylo zapnutí spony to nejjednodušší...
2. povolení šroubů držících klapku na sání: Šrouby zrezlé (mizerná antikor. úprava), rez zvětší šroub a i v plastu to drží fest. I přes prostříknutí, poklepání, povolování tahem jsem jeden (dolní zadní) ukroutil. Jsem to odvrtal a nahradil vrutem (je tam dost místa i na zvětšení díry a vyříznutí závitu až na asi M8)
3. Na klapce i tělese je opravdu těsnicí hmota jakoby silikon, okrová (hnědozelená?) barva, ale už tam byly jen zbytky = asi není třeba extra opatrnost že se poškodí čištěním. Opatrně jsem očistil hranu klapky i vnitřek tunelu, hlavně dosedací plochy pro klapku. Štětečkem to moc nešlo tak hadrem. Proti světlu klapka skoro po celém obvodu lehce prosvítala - vlasová štěrbina.
4. čistil jsem i volnoběžný ventil (volnoběh mi lehce kolísal - jen málo)
5. Po připojení baterky jsem nastartoval, nechal na volnoběh ohřát, pak normálně jel, jen jsem to párkrát vytočil až k omezovači.
Plyn jde po vyčištění krásně lehce bez "odlepení z dorazu", volnoběh drží naprosto bez kolísání, jen při zapnutí klimy se lehce zvýší otáčky a drží je zase bez kolísání. Otáčky volnoběhu zhruba stejné jako před čištěním. Auto jde o něco málo líp za plynem, předtím mělo při 6000 zpomalení tahu, teď jzrychluje bez zpomalení až do omezovače.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Škrtící klapka
no mne ta spona nesla nasadit...to zavisi...
napriklad sroby sli paradne, ziadna rez.
co sa tyka tesnenia na obvode klapk si myslim,z e tam ziadne nie je...neverim tomu, ze tam nejake vydrz dlhsie ako chvilu![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
vsetko co tam je je proste sajrajt![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
napriklad sroby sli paradne, ziadna rez.
co sa tyka tesnenia na obvode klapk si myslim,z e tam ziadne nie je...neverim tomu, ze tam nejake vydrz dlhsie ako chvilu
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
vsetko co tam je je proste sajrajt
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
![Obrázek](https://black.ford-focus.cz/blackgroupcj2.gif)
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
![Obrázek](https://blue.ford-focus.cz/blue.jpg)
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
![Obrázek](https://black.ford-focus.cz/blackgroupcj2.gif)
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
![Obrázek](https://blue.ford-focus.cz/blue.jpg)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12981
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Škrtící klapka
Ta nalepka moze znamenat:
Necistit, je tu specialny povrch! Takze ak sa zaspini, kupte novu a vymente celu klapku...
Necistit, je tu specialny povrch! Takze ak sa zaspini, kupte novu a vymente celu klapku...
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Škrtící klapka
ja tu sponu měnil za klasickou šroubovácí čistě z praktického hlediska. po vyčištění a resetu jednotky jede auto předpisově a po cca 100km to začne zase kolísat a to mam ventil novej.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
![Obrázek](https://www.imgup.cz/images/2015/05/19/panther6e03a.jpg)
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
![Obrázek](https://www.imgup.cz/images/2015/05/19/panther6e03a.jpg)
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 461
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka
Vladka: Jak se ti tam podařilo vrtat? K tomu zadnímu jde sotva strčit klíč ![shocked :shocked:](./images/smilies/smiley_emoticons_shocked.gif)
![shocked :shocked:](./images/smilies/smiley_emoticons_shocked.gif)
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 600
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Škrtící klapka
Vyndal jsem držák baterky, pak se v pohodě vejde normální vrtačka...gargulakj píše:Vladka: Jak se ti tam podařilo vrtat? K tomu zadnímu jde sotva strčit klíč
Nacvaknutí spony sikama - chce to grif. Za pivo naučim, za 10 minut to zvládne i cvičená vopice
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Škrtící klapka
no vidis a srobovacia stoji menej ako pivovladka1 píše: Nacvaknutí spony sikama - chce to grif. Za pivo naučim, za 10 minut to zvládne i cvičená vopice
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
![Obrázek](https://black.ford-focus.cz/blackgroupcj2.gif)
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
![Obrázek](https://blue.ford-focus.cz/blue.jpg)
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
![Obrázek](https://black.ford-focus.cz/blackgroupcj2.gif)
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
![Obrázek](https://blue.ford-focus.cz/blue.jpg)
- Achiler
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26.02.2012 14:08
- Bydliště: Mírovice, Praha-východ
Re: Škrtící klapka
Já řeším už dlouho problém s volnoběhem, za studena drží vysoké otáčky, za tepla zase nestihá/nekoriguje voloběžný ventil zátěž. Viz například světla, stojím se zahrátým motorem, vyplá světla, motor v pohodě šlape, jen auto trochu vibruje. Zapnu světla a v okamžiku přepnutí se auto velmi otřese, z motorového prostoru mi něco velmi zarezonuje a poté to rezonuje v určitém intervalu a celkově vůz vibruje (při otevřených dveřích když mám v kapse položeny klíče tam skáčou a chrastí) . To samé při dojíždění na semafór, parkování, vždy při zastavení na neutrál (nebo tak 1 vteřinu po zastavení) se auto rozvibruje. Při stání a přidání plynu též vibrujeme při přechodu z volnoběžných otáček.
Celkově jsem to dával za vinu volnoběžnému ventilu, i v servise mi to bylo řečeno, avšak když ho odpojím, auto začne zdechat - takže funguje. Je možné, že je zanesená ta pružinka, ale kolikrát jsem to už čistil a více méně bez výsledku. Teď mě začla trápit i prodleva, která se občas projeví při plné akceleraci (šlápnu na plyn, sekundu nic a pak to táhne). Vzpomněl jsem si na klapku. Čistil jsem ji jemně před rokem a vzpomínám, že mi netěsnila. Když jsem do ní nalil malého panáka tech. benzinu, do pár vteřin prokapal. Nemůžou být tedy všechny tyto mé problémy způsobeny právě tím? Volnoběž. ventil by mohl být ok. Čistě můj lajcký nápad, pokud stojím s ohřátým motorem, na volnoběh, škrtící klapka posílá údaje, že je na tolik a tolik přivřená, ale vlastně posílá falešné údaje o průchodu vzduchu, s kterýma si ŘJ neumí poradit a proto je chod motoru tolik nestabilní. Na druhou stranu by snad měl být tou netěstností vyšší volnoběh, jelikož protéká víc vzduchu. Mohl by jen někdo zkušenější moji teorii potvrdit/ vyvrátit? Díky
Už to řeším přes rok a furt se snažím sebrat informace, v čem je problém, abych nevyplázl přes 3 tisíce za volnoběžný ventil, kterým to ale nebude..
Nebo ještě baterka? Je fakt, že jak popisoval Cimi, i mě při brždění na neutrál dost padají otáčky, baterie je už slabší, při startování spadne napětí k 9V a rozsvítí se kontrolky ABS a ruč. brzdy, ale že by stála za všemi mými problémy s volnoběhem? Nevím! Není nějaká dobrá duše z Prahy a severního okolí s motorem 1.6, která by mi volnoběžku na minutku za nějakou flašu vypůjčila?
Asi nebude jiná možnost, než jít do risku cestou nejmenšího odporu - vůči peněžence. Tzn. první baterka, pak možná klapka, pak kdyžtak ventil...
Celkově jsem to dával za vinu volnoběžnému ventilu, i v servise mi to bylo řečeno, avšak když ho odpojím, auto začne zdechat - takže funguje. Je možné, že je zanesená ta pružinka, ale kolikrát jsem to už čistil a více méně bez výsledku. Teď mě začla trápit i prodleva, která se občas projeví při plné akceleraci (šlápnu na plyn, sekundu nic a pak to táhne). Vzpomněl jsem si na klapku. Čistil jsem ji jemně před rokem a vzpomínám, že mi netěsnila. Když jsem do ní nalil malého panáka tech. benzinu, do pár vteřin prokapal. Nemůžou být tedy všechny tyto mé problémy způsobeny právě tím? Volnoběž. ventil by mohl být ok. Čistě můj lajcký nápad, pokud stojím s ohřátým motorem, na volnoběh, škrtící klapka posílá údaje, že je na tolik a tolik přivřená, ale vlastně posílá falešné údaje o průchodu vzduchu, s kterýma si ŘJ neumí poradit a proto je chod motoru tolik nestabilní. Na druhou stranu by snad měl být tou netěstností vyšší volnoběh, jelikož protéká víc vzduchu. Mohl by jen někdo zkušenější moji teorii potvrdit/ vyvrátit? Díky
Už to řeším přes rok a furt se snažím sebrat informace, v čem je problém, abych nevyplázl přes 3 tisíce za volnoběžný ventil, kterým to ale nebude..
Nebo ještě baterka? Je fakt, že jak popisoval Cimi, i mě při brždění na neutrál dost padají otáčky, baterie je už slabší, při startování spadne napětí k 9V a rozsvítí se kontrolky ABS a ruč. brzdy, ale že by stála za všemi mými problémy s volnoběhem? Nevím! Není nějaká dobrá duše z Prahy a severního okolí s motorem 1.6, která by mi volnoběžku na minutku za nějakou flašu vypůjčila?
Asi nebude jiná možnost, než jít do risku cestou nejmenšího odporu - vůči peněžence. Tzn. první baterka, pak možná klapka, pak kdyžtak ventil...
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka
Když jsem do ní nalil malého panáka tech. benzinu, do pár vteřin prokapal. Nemůžou být tedy všechny tyto mé problémy způsobeny právě tím?
...ja kolem ni proti svetlu vidim(mozna i list z novim by prolezl) a chova se to uplne korektne....az jednou budu mit cas tak to predelam aby tesnila...jestli se to do te doby nezlomi vejpul kvuli korozy....
...ja kolem ni proti svetlu vidim(mozna i list z novim by prolezl) a chova se to uplne korektne....az jednou budu mit cas tak to predelam aby tesnila...jestli se to do te doby nezlomi vejpul kvuli korozy....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5654
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: Škrtící klapka
Ja bych osobne taky rek, ze netesna klapka nebude problem. Naopak baterku bych nevylucoval (byt to je spis jen muj pocit).
Mam sice 1.8i, ale mam ForDiag kabel, tak na to muzem spolu mrknout, severozapad Prahy, dej vedet SZ.
Mam sice 1.8i, ale mam ForDiag kabel, tak na to muzem spolu mrknout, severozapad Prahy, dej vedet SZ.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Škrtící klapka
Drobný dotaz, pokud to tu ještě někdo čte - vy, co vám škrtící klapka netěsní...tušíte, jaké máte na volnoběh dlouhodobé korekce směsi?
Řeším dlouhodobě (respektive - před asi dvěma lety jsem marně hledal a pak se na to nakonec vykašlal, abych se k tomu teď, kdy jsou ty korekce dokonce ještě o něco vyšší než bývaly, zase vrátil a zase si nad tím rval vlasy) problém, který se ve všech ohledech tváří jako že auto někde přisává falešný vzduch, ale za nic na světě nejsem schopen nic najít. Mám pocit, že jsem všechno prošel už minimálně třikrát a pořád nic, tak mě napadlo, jestli by to náhodou nemohlo souviset s tou netěsnící klapkou, protože mně taky tak docela netěsní - že prostě řídící jednotka očekává, že je klapka plně zavřená, ale on přes ni stejně vzduch prochází a volnoběžný ventil to nezvládá úplně přesně korigovat. Úplně mě ale nenapadá, jak to vyzkoušet jinak než výměnou klapky, do čehož se mi úplně nechce (protože ani jinou nemám a kupovat ji, byť na vrakovišti, se mi úplně nechce, když nevím, jestli by to k něčemu bylo).
Případně kdyby někdo měl co nejvíc diagnostických dat (korekce, tlak v sání, otevření IAC...prostě co nejvíc) z benzínového Zetecu 1.6 74kW s MAP, běžícího na volnoběh, o kterém ví, že je prokazatelně naprosto v pořádku, tak bych to taky ocenil, protože dost často "selským rozumem" jenom odhaduju, jestli hodnota, na kterou koukám, je doopravdy normální nebo ne.
Díky.
Řeším dlouhodobě (respektive - před asi dvěma lety jsem marně hledal a pak se na to nakonec vykašlal, abych se k tomu teď, kdy jsou ty korekce dokonce ještě o něco vyšší než bývaly, zase vrátil a zase si nad tím rval vlasy) problém, který se ve všech ohledech tváří jako že auto někde přisává falešný vzduch, ale za nic na světě nejsem schopen nic najít. Mám pocit, že jsem všechno prošel už minimálně třikrát a pořád nic, tak mě napadlo, jestli by to náhodou nemohlo souviset s tou netěsnící klapkou, protože mně taky tak docela netěsní - že prostě řídící jednotka očekává, že je klapka plně zavřená, ale on přes ni stejně vzduch prochází a volnoběžný ventil to nezvládá úplně přesně korigovat. Úplně mě ale nenapadá, jak to vyzkoušet jinak než výměnou klapky, do čehož se mi úplně nechce (protože ani jinou nemám a kupovat ji, byť na vrakovišti, se mi úplně nechce, když nevím, jestli by to k něčemu bylo).
Případně kdyby někdo měl co nejvíc diagnostických dat (korekce, tlak v sání, otevření IAC...prostě co nejvíc) z benzínového Zetecu 1.6 74kW s MAP, běžícího na volnoběh, o kterém ví, že je prokazatelně naprosto v pořádku, tak bych to taky ocenil, protože dost často "selským rozumem" jenom odhaduju, jestli hodnota, na kterou koukám, je doopravdy normální nebo ne.
Díky.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů