Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Odpovědět
Uživatelský avatar
rado77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.10.2010 09:07

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od rado77 » 30.10.2010 09:18

Caute,

v prvom rade diki za info ze to vyraba firma Denso. V druhom rade system casovania funguje presne takto:
1, auto je v klude, pekne si stoji
2, presuvnik je aretovany v polohe nula, lebo posledne vypnutie motora sa udialo na volnobehu
3, pri nastartovani a tuknuti na plyn RJ zacne napajat el-mag ventil, ktory pootvori dieru pre olej do Advance komor v presuvniku
4, olej najprv ide pod aretacny piestik presuvnika, a zvysujucim sa tlakom oleja ten olej piestik odisti z diery
5, tym padom sa presuvnik moze natacat a olej dalej plni Advance komory
6, ked uzivatel otacky prestane zvysovat = pusti plyn, RJ zacne el-mag ventil nastavovat aby sa zacali plnit Retard komory = ale su tu vahy ! Tou castou kade isiel olej do Advance komor teraz olej je vytlacany naspet. No a zacinaju sa plnit samozrejme Retard komory
7, ked motor dosiahne volnobeh, motylik v presuvniku je v nulovej pozicii a a aretacny piestik zaskoci do svojej diery

Co sa tyka RJ a vyhodnocovania chyb - RJ berie do uvahy data z cidla polohy kluky (=cidla hornej uvrate) , a z polohy cidla vacky. Tieto udaje porovna podla tabulky co obsahuje, a teda pri danych otackach RJ ocakava dany fazovy posun vacky. Ked ale podla cidla vacky nameria, ze vacke je v inej polohe ako sa ocakava, vyhodnoti to RJ ako chybu VVT systemu a rozsvieti kontrolku (kontrolky, neviem ako u Forda). K tomu zaroven RJ aj ovlada casovanie vstrekov - ked sa u VVT skor otvaraju sacie ventily v case, RJ vstrekov tam naprasi skor palivo, a ventily sa aj skor uzavru v case.
Noa k tomu buchotu za studena....teraz nebudem opisovat vsetky mozne kombinacie co mozu nastat, ale je jasne ze aretacny piestik a okraj diery do ktorej zaskakuje su zo slabeho materialu, ktory sa casom vyderie. Piestik do diery zaskakuje len kusocek, a tym ze je tam to vydratie tak sa pri starte piestik uvolni a motylik zacne v presuvniku kmitat sem a tam, a to zase kvoli posobeniu tlakov oleja a sile pruzin ventilov, ktore posobia na vacku. Presuvnik sa pri starte snazi udrzat v polohe nula, ale piestik to kvoli vydratiu hrany uz neudrzi chytit v diere. A to je ten rachot.
Aj na Forde toto funguje rovnako....ved je toho plny youtube.com .....vsetky firmy to maju rovnake...akurat Rencek ma piestik smerom k motoru a ostatni vecsinou von, a niekto ma 3 vrtule motylika, niekto 4....to je fuk.
Jeden tipek uz spravil to, ze fixol natvrdo presuvnik v polohe nula. Rachotu sa zbavil, ale akonahle prvy krat prekrocil urcite otacky, RJ to samozrejme vyhodnotila ako chybu VVT a rozvietila kontrolky.
S olejom sme laborovali, v hustote atd to tiez nebude - proste ten piestik sa casom vyderie, na to nepomoze nic jedine lepsi material.
A posledna sanca - odpojenie cidla vacky - vtedy sice svietia kontrolky, ale pri odpojenom cidle to RJ berie ako chybu VVT systemu automaticky a el-mag ventil ani nenapaja a na vypocty vstreku uvazuje, ze vacka sacich je stale v nule.
Co sa tyka vykonu, u 1,6 16V motora 113koni odoberie odstavene VVT vva 13 koni - ale to je skor citit mierne vo vysokych otackach. Pri bezej jazde si clovek nic nevsimne.
No a posledna vec - existuje variabilne casovanie, alebo dvojstavove casovanie. Variabilne funguje ihned ako uzivatel tukne na plyn. Dvojstavove funguje od urcitych otacok (napr. 1500), kedy odrazu presuvnik zafunguje a ihned prehodi vacku do polohy MAX. Toto dvojstavove riesenie ma napr. MeganeII Sport a zatial sme nepoculi, ze by rachotil dvojstavovy presuvnik. To len pre info celkovo....
:bebng:
Fiesta MK4 1,25 16V ZetecS 3-dverak

tool11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 15.05.2008 06:52

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od tool11 » 30.10.2010 12:17

Ahoj..

mam podobny problem kdyz auto stoji delsi dobu,ted cca 3 dny a nastartuji,tak se ozve takovy vrzavy zvuk na cca 2-3 sec. Problikne kontrolka motoru,pak se jiz nerozsviti. Zatim se to stalo jen 2x od te doby co se ochladilo. Kdyz je motor zahraty,zvuk se neprojevi, nastartuje v pohode.

motor 1,6 TDCi 80 kW, rok 2005, najeto cca 140 tis.

diky za pripadne rady

Uživatelský avatar
rado77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.10.2010 09:07

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od rado77 » 30.10.2010 12:26

Predpokladam ze diesle casovanie ventilov nemaju, kedze maju turbo.....ci ?
Fiesta MK4 1,25 16V ZetecS 3-dverak

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od V12 » 30.10.2010 19:28

Nepér píše:Tak, co napsat do Fordu o nějaké oficiální vyjádření ohledně životnosti těch přesuvníků?
To je strata casu. Odpinkaju ta tak, ako odpinkali Nokerlu z SK fora, ked mu po 63 tisic km odisla vodna pumpa. Mal smolu, pretoze to uz nebolo v zaruke a predlzenu nemal. Treba sa s tym zmierit. V kazdom pripade je to zalezitost lacnejsia, nez take turbo, dvojhmota, ci vstrekovace nepodareneho diesla...

Podla mna to vyplyva z historie, 74kW FFI mal interval vymeny rozvodu 120 tisic (ak si dobre pamatam), TiVCT bol zlepsovak v podobe podrzania krivky krutiaku vo vyssich otackach hlavne vdaka lepsiemu plneniu a preplachovaniu motora. Nasledne prisiel dalsi zlepsovak - kvalitnejsi material ozubeneho remena a interval sa predlzil na 160 tisic km. No nikto sa nezamyslel nad zivotnostou TiVCT, podla vsetkeho bola tato mechanika navrhnuta prave na interval 120 tisic km.
rado77 píše:Predpokladam ze diesle casovanie ventilov nemaju, kedze maju turbo.....ci ?
Chvalabohu nie, to uz by bolo tych kurvitiek v diesli privela...

Plne variabilne casovanie ventilov vyvinula firma Denso v spolupraci s viacerymi automobilkami. Priamo oni to nevyrabaju. Vyroba prebieha v jednotlivych automobilkach na zaklade nejakej zmluvy ci patentu. To uz presne neviem. Samostatna je po tejto stranke Honda. Ich VTEC mechanizmus je prave 2 - polohovy a funguje na uplne inom principe. Pri nizkych otackach sa ventily otvaraju menej, pri vyssich viac. Tym, ze sa otvoria viac sa dosahuje aj ich vacsie prekrytie na preplach. Mechanika je velmi vtipna - po prekroceni urcitych otacok sa vymedzuje vola na druhu, inak tvarovanu vacku, ktora ma vacsi zdvih a ine casovanie. Technicky je kontinualny TiVCT pokrocilejsi ako VTEC, no zjavne problemovejsi :(
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od Nepér » 31.10.2010 01:05

Dnes večer, po přesně týdenním stání nic, žádné klepání, aretace pravděpodobně zapadla dostatečně. Pokud to stojí třeba 9 hodin v teple, většinou to zacvaká.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
rado77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.10.2010 09:07

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od rado77 » 31.10.2010 06:58

Ono sa to spocaitku deje nahodne....napr. pred par dnami to zarachotilo 2 x za den, a potom pomaly 2 tyzdne nic 8) Dalsia faza bude horsia - rachot bude pri kazdom starte (a to uz sa okoloiduci zacnu fakt obzerat = blbe meno znacke) , a nasledne uz zacne motor aj zdochynat okamzite po prvom starte :wink: Nasledny druhy start je uz vzdy ok
Fiesta MK4 1,25 16V ZetecS 3-dverak

rikos79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 04.11.2008 20:19

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od rikos79 » 31.10.2010 17:43

@rado77
- to jsou vyhlidky, me rachoti pro teplem startu cely posledni rok, zatim startuje napoprve... Tak planuju na jare nechat obe kola vymenit spolu s rozvody, najet 100tkm a prodat. Diky vsem za info.
Focus 2011, kombi, 1.6 EcoBoost, LPG Prins, Red Candy Tint

Uživatelský avatar
spachal
Junior
Junior
Příspěvky: 323
Registrován: 24.07.2010 19:58
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od spachal » 31.10.2010 18:07

Mam podobny 'problem', nejedna se o 'rachoceni', ale takovy divny zvuk hned po nastartovani, trva take tak cca 2 sekundy a neumim to popsat lepe, nez 'mnouknuti nadrzene kocky' :], zvuk prejde z vyssi toniny na nizsi a zpet na vyssi .. Ja vim, blby popis, ale ja to zkusim nahrat, zvuk se slovy velmi spatne popisuje .. Asi bych to neresil, ale zaujala me reakce kamosky, ktera mela dvojkoveho fokuse, navic naftak a pry se po nastartovani ozyval uplne stejny zvuk.
Nevite, co to je za zvuk? Chapu, ze bez ukazky se to spatne pozna, ale treba nekdo vi, pripadne predem dik za info!
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od foki » 31.10.2010 18:15

loziska na kladkach nebo remen ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

grimi83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 20.12.2010 13:28

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od grimi83 » 20.12.2010 13:37

Podobny problem sa mi stal zatial iba 2x skoro rano po mrazivej noci. 2 sekundy divny skripotavy zvuk a potom uz nic. Ani dokonca po vychladnuti motora a dalsom starte nic. Snad je to len menej kvalitnym olejom a zimou. Uvidim, este raz a pojdem asi do servisu s tym.
Ford Focus Collection X, 1.8i 92 kW, 5/2009

Uživatelský avatar
ihornak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 116
Registrován: 14.08.2009 13:49

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od ihornak » 20.12.2010 14:10

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6EfuRJrseD4[/youtube]
studeny olej alebo stuhnuta pumpa ktorou sa tlaci olej co zabezpecuje variabilne casovanie vaciek :bebng:
Ford Focus 2008 Collection, Combi, 1.8 Duratec HE, 92kW (125HP) Obrázek :)

grimi83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 20.12.2010 13:28

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od grimi83 » 20.12.2010 14:28

No podla tvojej odpovede, vidim ze sa ti stalo nieco podobne. Takze ako vidim v servise mi nic nepomozu :-( Jedine, co budem moct tak to dat tam omnoho kvalitnejsi olej na rok
Ford Focus Collection X, 1.8i 92 kW, 5/2009

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od foki » 20.12.2010 14:39

hezke
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Davefocus
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 603
Registrován: 17.02.2008 08:23
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od Davefocus » 27.03.2011 11:57

takže závěr je takový:vyměnit obě kola sací i výfukové+komplet rozvody a je po problému :idea:
Naposledy upravil(a) Davefocus dne 27.03.2011 12:15, celkem upraveno 1 x.
Dříve:Ford focus 1.6 16v futura rv.2002,74 kw
Obrázek
Galerie: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=94&t=8017
Nyní:Ford focus II,1.6 ti-vct,85 kw,2006,ghia,full palba...
Obrázek

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od Nepér » 27.03.2011 12:12

Ono komplet rozvody jsou v podstatě řemen a nějaké napínací kladky, což už je při výměně těch rozvodových kol jen malá práce navíc. Takže můj závěr - pokud to nedělá za jízdy, není třeba opakovaně startovat a nerozsvěcuje se kontrolka - vyměnit to při plánované výměně rozvodů, pokud výše popsané problémy nenastanou dříve.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host