Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
spigot
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2483
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava - SVK

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od spigot » 02.06.2009 09:34

Ja som skusal aj lukoil a nemal som ziadne problemy. Pytam sa, pretoze ma tiez nizsie ceny ako okolie.
Je: Skoda ST: Fabia 1,4 16V white devil
Bol: Ford Focus II Sedan, r.v. 2005, 1,6 74kW | Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od ballu » 02.06.2009 09:39

To je zajimavé, špatné pumpy zveřejnit nemohou, odvolávají se na zákony, ale podle kterého zákonu zveřejňují třeba v Černých ovcích nebezpečné sedačky , kola, ptraviny a jiné produkty. Tam dají výrobce i s distributory. 8O 8O 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

huncut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 28.05.2009 10:35

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od huncut » 02.06.2009 10:10

ballu: Přesně moje řeč. Podle mě by to naopak měla být povinnost zveřejnit. To je totiž jediný smysluplné trest pro takové podpodbé jednání. Nějaká směšná pokuta to nevyřeší.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od tomason » 09.06.2009 14:41

Kvalita paliv je výrazně horší

Zvláště v dubnu se podstatně zhoršila kvalita prodávaných paliv, zjišťovaná Českou obchodní inspekcí (ČOI). Na rekordní hodnotu vyskočil podíl nevyhovujících vzorků benzinu. Řidiči automobilů se zážehovým motorem by si tedy měli dávat pozor, kde tankují.

ČOI: Kvalita se zhoršila
Během března a dubna se výrazně zhoršila kvalita pohonných hmot prodávaných na tuzemských čerpacích stanicích, které nejsou zařazeny do systému Pečeť kvality, ani nejsou členy České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu (ČAPPO). Vyplývá to z výsledků monitoringu ČOI a monitoringu Pečeť kvality, který provádí Ústav paliv a maziv.
V rámci monitoringu ČOI se zhoršila jak jakost motorové nafty, tak i jakost benzinů. Zatímco v letošním lednu a únoru inspektoři ČOI u čerpacích stanic zjistili 4,9 procenta a 6,6 procenta závadných vzorků nafty, tak v březnu a dubnu inspekce zjistila více jak 10 procent nevyhovujících vzorků. Razantně se zvýšil zvláště počet závadných vzorků benzinu. Ještě v březnu ČOI u 98 vzorků tohoto paliva žádnou závadu nezjistila, ale v dubnu ze 118 kontrolovaných vzorků už nevyhovělo normám 8 vzorků, tedy 6,8 procenta. Za loňský ani letošní rok se tak vysoká zjištěná chybovost u benzinů ještě neobjevila.
Nejčastější závadou v dubnu odebraných vzorků benzinu byl normě neodpovídající obsah aromátů a oktanové číslo. Nejčastější zjištěnou závadou u nafty byl nižší bod vzplanutí a obsah síry vysoko nad limitem. Dvanáct z celkového počtu třinácti závadných odebraných vzorků kontroloři zjistili u čerpacích stanic stejné společnosti. „Jednalo se o hrubé odchylky od jakostních norem, které pravděpodobně napovídají o neoprávněné manipulaci s palivem,“ uvedla v prohlášení ČOI. Zveřejnit název zmíněné sítě čerpacích stanic inspektoři odmítají.

Pečeť je kvalitní
U petrolejářských firem sdružených v ČAPPO a čerpacích stanic označených Pečetí kvality je kvalita automobilových paliv mnohem vyšší. V rámci monitoringu Pečeť kvality bylo během března a dubna testováno celkem 1 291 vzorků pohonných hmot, tedy více jak dvojnásobek - v rámci monitoringu ČOI. Během těchto dvou měsíců nebyl zjištěn žádný závadný vzorek benzinu a ze vzorků motorové nafty bylo závadných jen 2,7 procenta odebraných vzorků. „Zjištěné odchylky u nafty jsou pouze v bodu vzplanutí, kdy je výsledná hodnota ovlivněna i stopovou kontaminací benzinem. Citlivost kontaminace je zvýšena podílem přidávaného etanolu, protože výsledný benzin má vlivem biolihu zvýšený tlak par,“ komentuje výsledky Vladimír Třebický z Ústavu paliv a maziv.

PETROLkoeficient kvality paliv
I přes výrazné zhoršení kvality pohonných hmot v rámci monitoringu ČOI zůstává hodnota PETROLkoeficientu kvality paliv vlivem většího odebraného vzorků paliv zhruba na stejné úrovni, na jaké se nacházela v lednu a únoru. U Pečeti kvality se vlivem většího počtu vzorků hodnota koeficientu od letošního ledna pozvolna zvyšuje. PETROLkoeficient vyjadřuje jistotu natankování kvalitního paliva. Při jeho výpočtu společnost PETROLmedia, která ho pravidelně sestavuje, bere v potaz jak podíl nezávadných vzorků, tak i jejich počet a „hustotu“ odebírání vzorků (četnost odběrů v rámci sledovaného segmentu čerpacích stanic.

Michal Roškanin

Partneři rubriky Kvalita:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
Ústav paliv a maziv
SGS ČR


citováno z PETROLmagazínu č. 3
Zdroj: PETROLmagazín

:evil: :evil: :evil:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od vitacz » 09.06.2009 16:56

Kdyz jsem mel Escorta bral jsem naftu v JETu. Jednou jsem pak bral 2 mesice Shell-V power D.
Ale pote co se mi zmrzla kapicka vody a ucpala palivove potrubi (tenkrat bylo -12°C) jsem vuci nim stratil duveru a vratil se k JETu a vse bylo OK. Auto jsem prodal a koupil Focuse.
Z pocatku jsem bral od Benziny Vervu jelikoz jsem tam mel slevu po dobu asi 8 mesicu.
Jednou jsem do Vervy nalil aditivu TDA-Castrol a chod motoru se ztisil i spotreba sla malinko dolu. Proto jsem opustil Vervu a zacal brat opet JET, vlastne uz to byl LukOil, kde jsem nadale obohacoval naftu o TDA. Chod motoru a spotreba byla uplne stejna jako s Vervou+TDA.
Po vybornych refernci a mnoho prectenych diskuzi zde na foru jsem si poridil aditivum VIF.
Rozdil mezi TDA a vif je opravdu znat. Proto ma kombinace je LukOil+VIF.
Motor je tichy dobre tahne, zatim jsem zcela spokojen.
Jeste doplnim ze na kombinaci LukOil+VIF jsem jiz ujel 8 nadrzi.
Pristi mesic jdu na vymenu palivoveho filtru, jelikoz uz pomalu nastava jeho cas.
Schvalne ho tedy rozeberu (rozrezu) a jsem zvedav jak bude zapraseny. Fotkama urcite do fora prispeji.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od tomason » 09.06.2009 18:48

tak to je zajímávé já na Lukoilu vzal naftu jednou a z motoru sem měl traktor .Netvrdím že to byla špatná nafta ,ale cetanové číslo asi horko těžko lízalo 51 cetanů a to sem do toho nalil 60cl Vifu raději sem to v polovině doplnil Vervou a spotřeba byla o 3dc vyšší než na Vervu nevím čím to bylo ,ale podotknu že to bylo rapidně slyšet hned po nastartování .Směrodatné je pro mě že Lukoil bere ze dvou zdrojů proto sem věrný benzině tam je jen jeden a vlastní doprava ne nájemná úplatná .Lukoil nemá pečeť kvality a já mám hlavně spoustu možností kde tankovat P3 Krejcárek 24,4 Top q třeba.Závěrem jezdil sem tam pro benzín a neměl nikdy problém a LPG :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od ballu » 14.06.2009 09:24

Řeší se zde jaký benzín a od jaké pumpy. Mohu jen potvrdit jednu věc, že na 95 jsou naše motory háklivé, jde ihned poznat kvalita tankovaného benzínu. Cukání v nižších otáčkách , pomalší reakce na plyn. Co píší v našich manuálech pro ČR je nepřesnost. Není 95 česká jako 95 německá, co se týče kvality. Mohou napsat 95 ale musí být jistota že v parametrech je benzín jak má být, a to dle testů na benzínkách dodrženo není. Srovnávání ceny 95 a 98 je blbost, která se jinde, u třeba gum ihned napadá pro bezpečnost, to znamená na naše káry kvalitní gumy a né šunty. To samé je u benzínu. Do našich kár můžeme tankovat minimálně 95, co je schopna ŘJ eliminovat klepání. Nyní vám napíši co se většině nebude zamlouvat . Motory 1,8 a 2,0 L mají mít oktanové číslo 97,7 což odpovídá 98 oktanovému. Jedině motory 2,5 a 3,0 L mohou jezdit na 95 oktanů. To že to jede na 95 , to jede, ale postupně odrovnáváte motor,nehledě na to že při nižších otáčkách úspornou jízdou nedosáhnete tabulkové spotřeby/ ŘJ dává bohatší směs pro zabránění samozápalů/ Nemusí to být znát na výkonu a spotřebě ale nevědomky při 98 oktanech šetříte motor. Pro pochybovače, nad kompres motoru 1: 10,5 musí být benzín 98 oktanů / na každý stupeň komprese je počítáno 9- 10 oktanů / . To znamená, že u 1,8 a 2,0 je komprese 10,8 x 9 = 97,2 což znamená 98 oktanový u přímého vstřiku 1,8 L je kompres 11,3 x 9 = 101,7 oktanů. Na tento motor by se měl tankovat 100 oktanový minimálně 98 oktanový. A nyní babo raď, neřešit cenu , neřešit co je psáno v manuálu ale lít do motoru to , co parametry motoru potřebují. 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od Jiri02 » 14.06.2009 10:44

Opravdu se mi to nezamlouva. Pokud bych si myslel, ze jsem chytrejsi, nez inzenyri od Forda, kteri nevedi, kolika oktanovy benzin patri do motoru, tak si postavim lepsi motor nebo si auto od Forda nekoupim.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od ballu » 14.06.2009 10:52

Přečti si to ještě jednou , 95 oktanový - kvalitní a s tímto benzínem ti inženýři od fordu počítají jako minimum, a ne ten šmejd , co kolikrát člověk natankuje.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Forfoc
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 771
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od Forfoc » 17.06.2009 07:34

Ford Focus Kombi Titanium-X 1.8 92kW Duratec HE , FL 2008, Silver Moondust
Měl jsem: Ford Focus 1.6 74kW r.2006 Aquarius Blue
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
panther7
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2265
Registrován: 15.04.2008 20:50
Bydliště: PRAHA

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od panther7 » 17.06.2009 07:38

Kvalita se zhoršuje a proto bych ted nikdy nejel kupovat naftu do pidi čerpačky, TankOno, hypermarkety a jiné noname čerpačky, jen k těm velkým-OMV, Shell, Benzina, Aral. Většinou tankuji je možné se podívat na mé čerpání OMV, Shell
Ford Focus 1,8TDCi 85kW, Trend Celebration 6/2008 Combi
Obrázek fotogalerie
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od ballu » 17.06.2009 07:51

Podle posledních informací se právě jedná o Shell, která má problémy i v německu. Jinak to potvrzuje to, co jsem psal výše, že veškeré problémy v nynější době na našich motorech, volnoběh, cukání, spotřeba a špatný tah, je nakvalita PHM. 8O 8O 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od alexino » 17.06.2009 09:34

sem včera koukal jaký stanice mají pečeť kvality, proti dřív co sem koukal tak ubyly nějaký Benziny, přibyly nějaký Shelly, často tam je OMV a jsou tam třeba takové pumpy jako Globus zličín a pod... tak a babo raď...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od ballu » 17.06.2009 09:40

Proto jsem udělal nové vlákno, aby napsal každý svou zkušenost a kde. Někde může být Shell OK a jinde to na Shell pančují. Většinou to budou pumpy kolchoz s.r.o. a jim podobné. Já jsem jezdil k podobné a byla OK, ale poslední tankování třech nádrží již OK nebylo :!: :!:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

PetrAT
Junior
Junior
Příspěvky: 459
Registrován: 09.12.2008 23:12

Re: Kvalita benzínu na jednotlivých čerpacích stanicích

Příspěvek od PetrAT » 17.06.2009 12:47

Fordům nechutná naše nafta, fordům nevoní naše 95ka .
Tak to asi někde dělají chybu. Nebo chtějí prodávat jen v západní Evropě ?
Kdo vyzkoušel benzín v Polsku, Rusku, Turecku , tak na ten náš nemůže nadávat.
V Rusku jsme třeba narazili na pumpě pouze na 80okt benzín. To aby pak člověk vozil kanystry s 98ku v kufru :mrgreen:
FF II 1,6 benzín kombi Trend

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti