Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
froxic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 06.08.2014 12:47
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od froxic » 16.09.2014 17:46

Ahoj, tak diagnostika už je doma. Nicméně jak na "svini", už kontrolka během jízdy nesvítí.

Nicméně i tak je pořád vidět v servisním menu na palubce jako DTC #1 D900. Tak jsem neváhal a hned jsem šel prubnout BT OBD II modul a funguje bez problému.

Chybu mi to odhalilo následující, P0420 - Pohonná jednotka - Catalyst System Effeciency Below Treshold (Bank 1). Teoreticky to může mít souvislost s tím špatným čidlem teploty, co myslíte?

Budu ho měnit asi ve čtvrtek, společně se svíčkama, tak bych to zkusil odchybovat a pak by se vidělo.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

Obrázek

ch4ser
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 17.08.2013 12:02

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od ch4ser » 16.09.2014 20:09

Prosímtě kde jsi koupil diagnostiku a kolik tě stála peněz?

Díky ;-)
Ford Focus 2017 1.6. Duratec Ti-VCT 77 kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23562
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od ZaQik » 16.09.2014 20:14

diagnostiku si res v prislusne sekci nebo pres SZ :nunu:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23562
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od ZaQik » 16.09.2014 20:15

froxic píše:Chybu mi to odhalilo následující, P0420 - Pohonná jednotka - Catalyst System Effeciency Below Treshold (Bank 1). Teoreticky to může mít souvislost s tím špatným čidlem teploty, co myslíte?
mozna, ale stejne tak i dira ve vejfuku nebo lambda nebo celej katalyzator
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
froxic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 06.08.2014 12:47
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od froxic » 18.09.2014 20:28

Tak čidlo vyměněno, stav stále stejný. Budík ukazuje teplotu korektně, v servisním menu vidím engine temp daleko vyšší klidně i 140 °C během jízdy, 70 °C pokud auto stojí dva dny na místě. Diagnostika ukazuje stejnou teplotu jako na budících, tak nevím co si mám myslet. Mám toto jednoduše ignorovat?

Chyby jsem jinak odstranil z ECU, a pro jistotu také odpojil baterku na 15 minut. Takže tam teď mám šedou chybu o tom, že je motor ve stavu učení, počítadlo spotřeby se mi zdá, že ukazuje menší hodnoty alespoň zatím. Ale podotýkám, že jsem dával i nové svíčky a KN vložku do airboxu. Motoricky se mi jinak zdá, že auto jede OK.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

Obrázek

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Standa.64 » 18.09.2014 21:02

Tu vysokou teplotu vůbec neřeš,není to teplota reálná ale určená pro ř.j.U dýzlu je odchylka jiná než u benzínu,rozdíly jsou i mezi objemy.Směrodatný je budík v přístrojovce.Odchylka bývá mezi 40-60 C.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
froxic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 06.08.2014 12:47
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od froxic » 19.09.2014 08:39

A fakt, že jo... z ENG fóra:
On the Torque app my coolant temp is 88.9 degrees C and engine temp 128 degrees C at operating temperature. Mine is the 100PS engine mk 2 focus. Hope that helps.
that sounds right the head is usually 40 degrees higher than the coolant so 136 on diagnostics is actually 96 coolant temp people freak out and say my coolant temps 145 degrees when its actually 105 degrees coolant temp which is when the fan will switch on
http://www.fordownersclub.com/forums/to ... iagnostic/

Takže čidlo OK, 400 Kč v tahu. Nebudu to řešit a už jenom jezdit. Snad to někomu z vás také pomůže.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

Obrázek

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Standa.64 » 19.09.2014 16:51

Nic si s toho nedělej.Když jsem listoval v PP,tak jsem taky na vysokou teplotu narazil a dost mě ten údaj překvapil.Na jiném FF byl údaj o teplotě +- stejný, tak jsem to nechal plavat a někde jsem se dočetl o 40 C odchylce a že každý typ motoru má odchylku jinou.Diagnostika ti neshnije,může se ti do budoucna hodit a čidlo máš aspoň nový.Za život projebeš daleko víc peněz a ještě za větší hovadiny.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4584
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od MK2 » 28.09.2014 10:11

Před nějakým časem jsem testoval zrychlení z 0-100 km/h a podařilo se mi dosáhnout papírových hodnot.

Včera jsem ještě trochu potrápil spojku a dostal jsem se o destinku pod oficiální udaj výrobce :D
Možná pomohl studenější vzduch (asi 12°C) a otevřený fitrbox - má to pak takový hrubší zvuk :cooler:
Přílohy
1,6 Ti-VCT
1,6 Ti-VCT
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
froxic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 06.08.2014 12:47
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od froxic » 28.09.2014 18:56

@MK2 - pěkné hodnoty, taky někdy musím zkusit :)

Jinak já bych měl dotaz ohledně tankování. Pokud se nepletu, tak by měla mít nádrž 55 L. Teď jsem chvilku jezdil s hladovým okem a při odhadovanému dojezdu 70 km se mi podařilo načepovat pouze 45,38 l. Není to nějak málo? Jak to máte vy?

Jinak rezerva se mi rozsvítila jak mi zbýval dojezd 90 km. Je to pouze varování a těch 90 km se dá v pohodě ještě jet a teprve až potom to jede na rezervu nebo jak je to? Ručička na palubce ještě nebyla na nule. (na starém autě mi spadla na nulu a až potom se jelo na rezervu).

Jak počítám, tak mi to stále nějak nevychází. Palubní PC mi za poslední interval ukazoval průměrnou spotřebu 7,3 l, spotřeby.cz ukazují 7,58 (nájezd na "plnou" 599 km) a údajně jsem měl před natankováním do plné cca 9 l v nádrži - to by byl dojez ovšem okolo 120 km, nikoliv 70 km.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

Obrázek

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5087
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anduril » 28.09.2014 19:50

Normalni .. obvykle nikdy nenatankujes plnou kapacitu a v nadrzi vzdycky zbyde nejaky benzin, ktery proste nevyuzijes.
Co to znamena jet na rezervu? Rezerva (narozdil od nejakych tech starych motorek treba, kde se prepinala rucne ventilem) je jen nejaka hranice paliva v nadrzi, kdy se ti na pristrojovce rozsviti kontrolka.
Pokud vim, pri rozsviceni "rezervy" je dojezd podle PP vzdy nejakych tech 80 (90) km (u novejsich firmwaru pristrojovky je to uz jinak). To ti rika, ze pri soucasnem jizdnim stylu (spotrebe) dojedes udavanou vzdalenost. Ukazuje to az do 0 km. Ale i tak pravdepodobne plnou kapacitu nenatankujes.

Jinak PP neukazuje uplne presne. Taky normalni.
Zaroven je mozne, ze vyrobce naschval neukazuje dojezd do posledni kapky.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od enjoy » 28.09.2014 20:10

Jakou to máš aplikaci na to měření zrychlení atd?
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4584
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od MK2 » 28.09.2014 20:16

Torque Pro (v1.6.20) pro Android telefony + samozřejmě ELM327 Bluetooth :wink:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nepér » 28.09.2014 20:26

Při dojezdu 0 km natankuješ 50l.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
froxic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 06.08.2014 12:47
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od froxic » 28.09.2014 21:46

Tzn, stále je v nádrži dalších 5 L na dojez který už palubní počítač neukazuje?
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host