Stránka 2 z 3
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 01.06.2010 19:20
od Spread
no ja by som sa taky priklonil k Cakrovmu nazoru.. nieco na tom asi bude

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 01.06.2010 19:48
od petulak
Tenkrát jsem celý motor/Š-120/ odvezl do výzkumu motorů LIAZ technické univerzity Liberec. Tam zjistili zadření motoru vlivem špatného oleje. Vydali nám odborný posudek, se kterým jsme se obrátili na ten serviz i fakturou servizu o provedené výměně oleje. Ten pak uznal svoje pochybení a udělal celou GO motoru zdarma. Vyrovnání mezi univerzitou a servizem proběhlo bez naší učasti. To je jen moje zkušenost s olejem v servizu. Takže, žádná pohádka, ale real.
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 01.06.2010 21:06
od Radekjo
Kdyby někdo chtěl tak v Lidlu za sto 1l.
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 01.06.2010 22:30
od Marťas
Lidl??

To ten Supertech ci Hi-Tech bude zarucene

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 01.06.2010 22:35
od Spread
ten olej mozno bude sunt..

ale na druhu stranu by som to W5 neodsudzoval.
Niekde som cital nejaky test pripravkou od W5 a bol nadmieru pozitivny. (myslim hlavne rozne cistice).
Ta znacka v tom teste dokazala konkurovat produktom z o par tried vyssej cenovej hladiny

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 01.06.2010 23:29
od foki
Radekjo píše:Kdyby někdo chtěl tak v Lidlu za sto 1l.
kdyz to je v lidlu tak to je na fritovani nebo do salatu

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 01.06.2010 23:39
od Cakra
Přesně tak, nechci urazit žádné supermarkety ale zase.... není 5w40 jako 5w40 je nesmysl myslet si, že stačí když si koupím olej 5w40 nebo 5w30 a mohu na to vesele jezdit... u těch olejů záleží také na normě..když to zase přeženu pro laiky, tak není ten samý olej 5w30 prodávaný tady v Čr jako 5w30 v USA. Tuším že ford doporučuje originál olej (nebo spíše výrobce, se kterým je smluvně vázán), a jako alternativu a možný další olej do benzínových motorů je Schell helix plus 5w30 a je tam u toho ještě nějaké písmeno tuším že F (právě to je ta norma udávaná výrobcem vozidla), někde to tu možná na fóru bude. Označení na obalu ať už je to 5w30 5w40 10w40 atd. je jedna věc, ale složení a norma pro určitou značku vozidla je věcí druhou. Auto vám na ty oleje taky pojede, ale otázkou je jestli pořizujete vozidla na pár desítek tisíc, nebo s ním chce bez komplikací najezdit pár stovek tisíc kilometrů...
Na oleji neušetříš, na oleji neušetříš !! a když ano, tak se ti těch pár stovek několikanásobně vrátí ve spotřebě, snížení životnosti motoru, jeho opotřebení a následné opravě, jestli bude mít vůbec cenu.
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 01.06.2010 23:58
od Cakra
Tak jsem našel konkrétně specifikaci a např. olej shell pro fordy je pod názvem (speciálně vyrobený pro zn. FORD)
Shell Helix F 5W/30
Specifikace: SAE 5W/30, API SJ,ILSAC GF-2, ACEA A1/B1-98, Ford WSS-M2C913A a WSS-M2C913B.
Z jiných olejů nevím který by měl kromě doporučovaného výrobcem, tuhle specifikaci a o to právě jde... není 5w30 jako 5w30 apod..
Snad to někoho odradí od kupování olejů v supermarketech apod. a koupí originál, nebo jiný s přípustnout normou....
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 02.06.2010 00:15
od Spread
tak je jasne, ze taketo oleje su urcene fakt len do hooodne starych aut, u ktorych je zazrak ze vobec jazdia.
neviem si predstavit cloveka, co by nalial takyto olej do svojho mazlika..

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 02.06.2010 05:33
od Radekjo
kdyz to je v lidlu tak to je na fritovani nebo do salatu

Dobrou chuť

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 02.06.2010 07:28
od Marťas
Spread píše:Niekde som cital nejaky test pripravkou od W5 a bol nadmieru pozitivny. (myslim hlavne rozne cistice).
Ale ty byly do koupelny nebo na koberce, ne??
Kdo chce olej z Lidlu, tak at koupi.....ale i zde plati oblibene heslo "Nemyslis - zaplatis"

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 02.06.2010 08:26
od Spread
jj.. urcite do kupelne..

))
ja som absolutne
proti tomu oleju.. ja som len pisal.. ze znacka sama o sebe to nebude spatna

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 28.06.2010 23:10
od Fige
Cakra píše:Tak jsem našel konkrétně specifikaci a např. olej shell pro fordy je pod názvem (speciálně vyrobený pro zn. FORD)
Shell Helix F 5W/30
Specifikace: SAE 5W/30, API SJ,ILSAC GF-2, ACEA A1/B1-98, Ford WSS-M2C913A a WSS-M2C913B.
Z jiných olejů nevím který by měl kromě doporučovaného výrobcem, tuhle specifikaci a o to právě jde... není 5w30 jako 5w30 apod..
Snad to někoho odradí od kupování olejů v supermarketech apod. a koupí originál, nebo jiný s přípustnout normou....
Cakra, zdravim Ťa. Čo sa týka výmeny oleja som na tom podobne, že nie som si istý, čo mám v mojom FF 1.8 TDCi 85kw. Má najazdených 128000km a chcel by som si vymeniť olej atd..., aby som mohol kľudne jazdiť. Prikláňam sa k tvojmu názoru. Takže mi odporučaš naliať samozrejme ,,origo-olej" a potom po cca 5000km znovu vymeniť/aj s filtrom/ a potom ešte 1-2 krát a môžem potom kľudne jazdiť bez obáv o motor. Prípadne ak ešte niečo je potrebné spraviť tak daj link a dik už vopred.
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 29.06.2010 01:29
od Radekjo
Fige není třeba nový olej měnit po 5000 natož motor proplachovat.
Nynější oleje mají takovou kvalitu že vydrží podstatně více. Ford doporučuje
(ale nepřikazuje) výměnu po roce nebo po 20 000 Km.
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 29.06.2010 06:29
od madbugie
no chlapci... nechcem Lidl nijako obhajovať...
ale ked si zoberieme že my platíme za Ford Formulu, Castrol Magnatech, Valvoline Durablend, Shell Helix a iné 300 korún za liter a viac (v servisoch x 2 s vysokohorskou "prirážkou") bohužial verím tomu že najväčšiu položku na tej cene tvorí obchodnícka marža a "platba" za značku výrobcovi oleja...
keby sa to "očistilo" tak nám možno vylezie aj menej ako 100 korún

holt to je dnešný svet, platíme si za "značky"...
do nejakej starej škodovice & spol. by som sa to nebál naliať... dnes je výroba olejov inde ako pred 20 rokmi...
čo sa preplachovania týka tak jednak si myslím že sa dnes už celkom účinne olej filtruje, takže nejaké hrubé "nečistoty" by ani v moderných motoroch nemali byť a tieto vysokovyskozne oleje ako 5w-30, stečú dole skoro že úplne že komplet "nezostane" po nich ani ten mastný film
to Cakra - tých olejov ktoré majú špecifikáciu Ford je určite viac... ako len ten Shell Helix
