Stránka 2 z 3

Re: Emisná kontrola

Napsal: 18.08.2010 21:14
od stan
Při velmi nepříznivých podmínkách pro oxidaci paliva (velký nedostatek kyslíku, nízká teplota v blízkosti stěn, překročení mezí zápalnosti, vynechání jiskry) obsahují výfukové plyny nespálené uhlovodíky (HC) různého složení (co do obsahu individuálních uhlovodíků). U motorů s vnější tvorbou směsi se tato složka objevuje jako součást spalin i z důvodu úniku části čerstvé směsi přímo do výfukového traktu zkratovým vyplachováním. Za úplného nepřístupu vzduchu (uvnitř kapičky kapalného paliva) nastává při vysoké teplotě dekompozice molekul uhlovodíků, jejímž výsledkem je přítomnost pevného uhlíku (sazí) ve spalinách, hlavně u vznětových motorů. S výfukovými plyny odchází z motoru velmi malé množství dalších pevných částic (vysokomolekulové produkty tepelného poklesu mazacího oleje, prach, popel, částečky rzi atd.).

Re: Emisná kontrola

Napsal: 18.08.2010 21:18
od pbjun
No tak zkus jeste jedno kouzlo :D Natankuj den predem do plne bioethanol a ujed aspon 30km na tu smesku - at se srovnaji adaptace... Lih hori studene, adaptace nedaji pomer biolih/benzin a smes bude chuda - dobre prohorena...

Re: Emisná kontrola

Napsal: 18.08.2010 21:44
od Kombík
Ve Světě motorů dělali pokus se směsí benzínu a bioetanolu 85 v poměru 1 k 1 a emise byly poloviční, ale chce to projet na delší vzdálenost a vypálit motor a při měření měl motor ve felicii o 5 KW více a emise poloviční a ještě se ušetří za palivo.Uvádějí, že je to hlavně vhodné pro 16 ventilové motory s vyšší kompresí, což fordy splňují.

Re: Emisná kontrola

Napsal: 18.08.2010 22:10
od pbjun
Fordy na to jezdit umi, ale RJ nema dostatecne moznosti adaptaci takze jezdis na chudou smes coz neni idealni... Ale pro jednou v ramci emisni kontroly ktera je jednou za dva roky bych do toho vpoho sel :)

Re: Emisná kontrola

Napsal: 18.08.2010 22:23
od Kombík
Spíš psali o horší startovatelnosti v zimě, řídící jednotka by sem měla přizbůsobit, lambda stále porovnává bohatost , jen je díky alkoholu více O a tím jsou spaliny čistší a také odparné teplo alkoholu dovoluje lepší plnění motoru a tím vyšší výkon ,chce to zkusit.

Re: Emisná kontrola

Napsal: 18.08.2010 22:41
od bertikcertik
V těchto koncentracích se řídící jednotka přizpůsobí, ale při jiném poměru je nutné už měnit i dobu vstřiku a takový rozsah už standardní ŘJ nemá. Alespoň program v origoš ŘJ pro auta na E85 je jinčí.

Sice nejsem žádný antiekoaktivista, ale na polích se bude pěstovat samá řepka olejka a cukrová řepa a my už nebudeme mít co žrát :(

Re: Emisná kontrola

Napsal: 18.08.2010 23:01
od Kombík
My budeme mít, co jíst ,protože tady je všeho přebytek a podle toho vypadají ceny.Není, co na polích pěstovat, nic se nevyplácí, tak se pěstují technické plodiny díky dotacím v EU je z toho tady pěkný bordel.Na to spíše doplatí rozvojový svět,protože místo potravin budou vyrábět líh řepkový olej a chudí nebudou mít na jídlo.

Re: Emisná kontrola

Napsal: 18.08.2010 23:07
od bertikcertik
Kombík píše:Ve Světě motorů dělali pokus se směsí benzínu a bioetanolu 85 v poměru 1 k 1 a emise byly poloviční, ale chce to projet na delší vzdálenost a vypálit motor a při měření měl motor ve felicii o 5 KW více a emise poloviční a ještě se ušetří za palivo.Uvádějí, že je to hlavně vhodné pro 16 ventilové motory s vyšší kompresí, což fordy splňují.
Koukám, že jsou ve Světě motorů pěkné opičky. Tento test se dělal celkem nedávno v rámci projektu Metodika kvantifikace a vyhodnocení environmentálních a bezpečnostních vlivů dopravy, s úplně stejným vozidlem. Jen s tím rozdílem, že řídící jednotku Feldy upravili na ČZU Praha. My jsme se tam v rámci projektu taktéž ochomítali. To jsou kluci pirátský :perfect: .

Re: Emisná kontrola

Napsal: 18.08.2010 23:21
od Kombík
Je to spíš zajímalo z pohledu ušetřit nějakou korunu při tankování u starších aut a jak se motory palivu přizpůsobí a dali to na emise a na brzdu bez úprav řídící jednotky.Pro někoho každá koruna :bravo22: :bravo22: :bravo22:

Re: Emisná kontrola

Napsal: 19.08.2010 07:29
od pbjun
No fordi jednotka se dokaze prizpusobit o cca 30% dle vnejsich a jinych vlivu, takze motor by mel naprosto bez jakychkoliv problemu snest pomer 30:70 ve prospech naturalu... Ale je to teorie... Chtelo by to tam parkrat takhle nalit a pak vycist adaptace jak vypadaji.

Re: Emisná kontrola

Napsal: 19.08.2010 10:23
od stan
tie pokusy su zaujimave, ale za 20€ auto prejde aj bez pokusov, je to iny sposob ako obist limity, mna ale zaujima ako trvale odstranit problem s vysokym hc, este ma napadlo, asi 2r dozadu som mal velky servis ked som menil rozvody a sviecky, predtym ale tam boli sviecky pre 1,8 a nie pre 1,6, boli 2x drahsie, tak som ich upozornil nech tam daju take ake su predpisane, teraz som pozeral jagfordgarage ponuka nahradu za AYFS 22C (KTORE SU LEN PRE 1,4 A 1,6) AYFS22CB ktore mozu byt aj pre 1,8 a 2l , preco ?

Re: Emisná kontrola

Napsal: 15.05.2011 17:52
od gordon7
V juli ma čaka STK a emiska .... da sa ta hodnota CO nejako ovplyvnit? Prip. skusit spominanu kombináciu E85 a klasického benzínu?

Re: Emisná kontrola

Napsal: 16.05.2011 19:52
od V12
20EUR nahodne vypadnutych pri plynovom pedale a emisie su na jednicku :wink:

Re: Emisná kontrola

Napsal: 16.05.2011 19:55
od georgi
Lol... V12, mas niekde foto? Snazim sa predstavit si Ta ako vravis:"Pardon pan emisny kontrolor - ako pozeram k plynovemu pedalu, zda sa, ze Vam nieco vypadlo..." ;). Akurat si Ta predstavim podla avataru a kuzlo je v tahu.

Re: Emisná kontrola

Napsal: 16.05.2011 20:00
od viperk
georgi píše:"Pardon pan emisny kontrolor - ako pozeram k plynovemu pedalu, zda sa, ze Vam nieco vypadlo..."
:totlsmile: :totlsmile: :totlsmile: :mrgreen: