Stránka 2 z 2
Napsal: 17.07.2007 07:35
od mehturt
a napises aj preco?
Napsal: 17.07.2007 10:36
od polkiboj
mehturt píše:a napises aj preco?
Prosate ten tah, ta dinamika, zrychlenie, nízka spotreba, emisie, a urcite aj pre terajsiu cenu nafty. U nás v SR je mini o 1-2SK lacnejsia ako benzin. A benzin isto pojde stale hore.
Napsal: 17.07.2007 12:14
od omik
polkiboj píše:mehturt píše:a napises aj preco?
Prosate ten tah, ta dinamika, zrychlenie, nízka spotreba, emisie, a urcite aj pre terajsiu cenu nafty. U nás v SR je mini o 1-2SK lacnejsia ako benzin. A benzin isto pojde stale hore.
no. to je tazka debata vhodna na riadny flame war

. Tiez sa mi paci prejav diesla ale len v porovnani s nizkoobjemovym benzinom. Ked si vezmes dobry benzinovy dvojliter, alebo este lepsie 6valcovy 2.2 alebo 2.5 liter, tak je to co sa tyka dynamiky a prejavu motora vyrazne lepsie (mozes ho krasne tocit az do nepricetna a ma to dokonca aj vyznam z hladiska vykonu!). Spotreba je ine kafe (aj ked s tymi velkoobjemovymi benzinmi sa da jazdit aj za relativne malo, cca. do 10l).
A emisie, to je velka otazka, ze co je cistejsie. jednoznacne sa to povedat neda, kazdy si najde svoje vyhody a svoje nevyhody...
Cena nafty porastie podla mna tiez umerne s cenou benzinu.
ale je to straaaasne off topic
.
Napsal: 17.07.2007 12:47
od polkiboj
No ale ja som myslel porovnania rovnakoobjemových motorov a poprípadne aj výkonových. Napr porovnanie 1.6 85kW nafta a to iste benzin. Keby si sa zviezol oboma tak urcite by si sa naklonil viac pre naftu. No a čo sa tika emisii tak asi necitas autocasopisi. je vseobecne zname ze nove naftaky vytvaraju menej emisii ako nove benzinaky a to je fakt. Samozrejme sa to neda povedat o starych diesloch ktore este nemaju ani nastartovane a ide znich kudol. vsedko porovnavam s novými motormi.
Re: .
Napsal: 17.07.2007 13:14
od omik
polkiboj píše:No ale ja som myslel porovnania rovnakoobjemových motorov a poprípadne aj výkonových. Napr porovnanie 1.6 85kW nafta a to iste benzin. Keby si sa zviezol oboma tak urcite by si sa naklonil viac pre naftu. No a čo sa tika emisii tak asi necitas autocasopisi. je vseobecne zname ze nove naftaky vytvaraju menej emisii ako nove benzinaky a to je fakt. Samozrejme sa to neda povedat o starych diesloch ktore este nemaju ani nastartovane a ide znich kudol. vsedko porovnavam s novými motormi.
protiargument:
rovnaky objem (1.6) a turbodiesel/turtbobenzin... co zvolis? Prejav turbobenzinu bude asi krajsi

. Proste porovnava sa v tomto pripade neporovnatelne (benzin / TURBO diesel)
Emisie... nove turbodiesly maju emisie niektorych prvkov daleko nizsie, ale zase produkuju sadze, ktore su rakovinotvorne. Tento efekt sa zmiernuje filtrom pevnych castic, ktoreho vyroba zatazuje zivotne prostredie (neviem presne a nemam teraz cas patrat ale pouziva asi nejake latky, ktore nie su uplne koser). Obcas sa vypali a tym sa precisti. Co sa deje pri tom vypaleni? Neviem. Ale pre mna z toho vyplyva jednoznacne to, ze posudzovat ekologiu prevadzky motora len na zaklade emisii je trosku moc uzky pohlad a treba sa pozret na vsetky suvislostis tym spojene.
V casopisoch sa pise akurat o tom, ze diesel neprodukuje sklenikove plyny, ale v skutocnosti produkuje inych skodlivin (oxidy dusika ak sa nemylim) viac ako benzin. Preco su asi Euro normy nastavene inak pre diesel a inak pre benzin (prisnejsie pre benzin)???
Vravim, ze toto je tazka tema a je strasne offtopic, tak to radsej nechajme tak, alebo ak chces tak tomu zaloz vlakno a mozme sa vo volnom case "hadat"

.
PS: sam mam diesel
Napsal: 17.07.2007 13:43
od polkiboj
ja viem, že je to veľmi ťažká téma. Podľa mňa je na oboch stranách aj diesla a aj benzinaku niečo zlé. Ale to mi už neovplyvníme. Iba vtedy ak by sme si kupili auta na vodik. Hned by bol svet krajsi, lahšie by sa dichalo...Lenze vyvoj v tomto smere akosi dost dlho stagnuje. Sú už nejaké prototipi. Vraj Mercedes chce od budúceho roku sériovo vyrábať auto na vodík. Lenže v malom počte lebo vodikove čerpacie stanice niesu skoro nikde len v Nemecku. No ale dosť už tejto teme. Sme uplne v inom vlakne a nove nejdem zakladat, aby sme to tu nemali až priliš prevlaknene. Mali by sme sa venovat tomu TDCičku. Aj mňa by mnoho o tomto motore zaujímalo. Veľa som hladal, ale našiel som len také odrobynky. Chcel by som nejaké prezenčné video na TDCi mnoho článkov venovaných len tomuto motoru a tak. Je škoda, že takéto veci tu niesu. Možno sa niekde niečo objaví. Budem stále pátrať.

Napsal: 17.07.2007 22:26
od martinsk
Troška odbočím, u mňa rozhodlo TDCI aj preto, že je z čoho vyberať, naproti tomu benziňákov je veľmi málo.
Napsal: 18.07.2007 15:24
od Hallogen
Taky jsem se rozhodoval mezi benzínem a "károu f dechtu"
.Jezdím půl roku s nafťákem a nelituju...solidní zápřah,spotřeba do 5.5 litrů- a to nejezdím zrovinka úsporně.¨
leč všechno má své pro a proti,je to otázka...přání,myslím,že ten turbodiesl za to vyzkoušení stojí.
Napsal: 18.07.2007 19:56
od pette
po tom co jsem měl možnost jezdit jak benzínem tak s naftou jednoznačně u mě vyhrála nafta TDCI,spotřeba i při rychlé jízdě super.
Napsal: 18.07.2007 21:58
od abe