u tvrdších gum je horší přilnavost k vozovce.jak dostaneš smyk na tvrdých gumách tak už s tím nic neuděláš.Focusini píše:A u pneumatik to je taky tak, že tvrdší jsou lepší ?
Al kola
- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19258
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
- Jasio
- Test driver
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jince, Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Alu
Jsem z toho ET docela zmatený. Chtěl bych při jarním přezutí přejít na alu kola. Díval jsem se na netu na nabídku kol pro Focuse, ale nikde jsem nenašel tak velký ET jaký mám v techničáku, tj. ET 52,5 (50 nebo 47,5) na kola 195/60...? Poradíte mi někdo do jakého rozpětí se musím vejít a jaké ET je nejvhodnější pro ráfek 6Jx15 H2. Dík 

- botsman
- Nováček
- Příspěvky: 79
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
To Jasio. Laické vysvětlení rozměru ET - čím větší je hodnota ET, tím méně kola vyčuhují z karoserie. Pokud nebudeš kupovat originály Ford, tak by bylo dobré je nejprve zkusit na autě, jestli ti bude sedět i středová díra a jestli se ti do kol vejdou přední brzdy. Taky nezapomeň, že musíš koupit jiné matky než jaké jsou u plecháčů. Cena jedné matky se pohybuje kolem 200 kč.
Botsman, Ford Focus 1,8 TDDi, combi, Trend/2002. Mondeo mk4 2.0TDCi
- Frost
- Junior
- Příspěvky: 271
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Český Brod
- Kontaktovat uživatele:
Nevim kde nakupujete jednu matku za 200kč, ale je to hodně. Před 14ti dny jsem kupoval nová alu OZ a koupil si k nim i montážní kyt, který obsahuje vymezovací kroužky a 4 sady šroubů přímo pro kola OZ. Ten kyt mě stál 1000Kč a obsahoval 16 matek. Dát 3200Kč jen za matky je malinko úlet.
2jasio: Neměl by jsi se bát osadit Focuse koli které mají ET věčí než 40. Toto se tu řeší asi v 5ti threadech. Ohledně kontroli středové díry a brzdových třmenů s Botsmanem souhlasim i když by to museli bejt hodně zvláštní kolečka aby se tam ty třmeny nevešly. To by jsi musel mít STčko aby ti drhly. Jinak jsem slyšel, že dost zpřísnily STK, takže s koly co nemáš zapsaná přímo v TP by tě neměly pustit, ale to se dá jednoduše vyřešit tím, že TP projdeš se zimáky.
2jasio: Neměl by jsi se bát osadit Focuse koli které mají ET věčí než 40. Toto se tu řeší asi v 5ti threadech. Ohledně kontroli středové díry a brzdových třmenů s Botsmanem souhlasim i když by to museli bejt hodně zvláštní kolečka aby se tam ty třmeny nevešly. To by jsi musel mít STčko aby ti drhly. Jinak jsem slyšel, že dost zpřísnily STK, takže s koly co nemáš zapsaná přímo v TP by tě neměly pustit, ale to se dá jednoduše vyřešit tím, že TP projdeš se zimáky.
-
- Junior
- Příspěvky: 401
- Registrován: 02.02.2008 03:47
- botsman
- Nováček
- Příspěvky: 79
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
A aby to nebylo tak jednoduché tak jsou rozdíly i v úhlech těch konusů. Já jsem se setkal zatím s dvěma druhy, ale může jich být i více. Navíc Ford (pochopitelně nejenom Ford) dělá matice, které mají na dosedací ploše nalisovaný hliníkový dosedací kroužek, který by měl zabránit vymačkání disku při utahování matic. Pokud to někdo takříkajíc "zesalámuje" a nacpe tam něco jiného, tak hrozí vylámání elektronového disku kolem matic a to může být při vyšší rychlosti dost překvápko.
Botsman, Ford Focus 1,8 TDDi, combi, Trend/2002. Mondeo mk4 2.0TDCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti