Stránka 2 z 2
Re: turbo-slaby ťah
Napsal: 05.09.2013 20:17
od ivan1977
Zdravím všechny, nevím jestli se ptám na tom správnem místě, snad můžu tady, zajímalo by mě, jak to vlastně přesně funguje, myslím tím turbo u fofo 1, 1.8 tdci 85kw. Takže turbo se zapína při akceleraci kolem 2000 tis.ot. vždy nebo záleží na tom jak prudce sešlápnu pedál? jestli že budu akcelerovat velmi pozvolná i za hranicí 2000t.ot., zapne se turbo? pokud pojedu kolem 90km/h, tak turbo je v nečinností a netočí se,když otáčky motoru jsou kolem cca 1900ot.? potom když pojedu třeba 130km/h.ustálenou rychlostí a plyn.pedál budu v podstatě jen lechtat po rovince abych pouze udržoval rychlost, tak turbo pojede?když v podstatě jen při udržovaní rychlostí nepotřebují od motoru takový výkon? když na to z ustálené rychlostí šlápnu třeba abych předjel tak mi je jasné že turbo určitě zabere, a naopak pokud sundám nohu s plynu a motor bude v otáčkach tak turbo asi bude stát? a ještě jednu otázku ikdyž je to jiné téma, ale snad se můžu zeptat i tady, palivové čerpadlo odchází najednou? nebo se to dá nějak vypozorovat předem nějakými příznaky? mám nalítano kolem 175 000km,"snad poctivých" a mám z toho čerpadla docela obavy, jde nějak zjistit v jaké kondici to čerpadlo je? Omlouvám se za tolik otázek, ale to vše by mě opravdu zajímalo, nejsem moc zkušený s naftovými motory, je to můj první diesel, mám ho jen přes dva roky, takže vše kolem turba, čerpadel atd. je pro mě neznáma, děkuji za odpovědi.
Re: turbo-slaby ťah
Napsal: 05.09.2013 21:49
od Jardak
Turbo nic nezapíná točí se pořád i na volnoběh. Jak jistě víš turbo roztáčí výfukový plyny, takže čím víc šlapeš na plyn tím víc je výfukových plynů a tím větší otáčky a tedy i plnící tlak turbo vyrábí. Řídící jednotka podle tlakových snímačů na sacím potrubí(a ještě samozřejmě dalších) nastavuje maximální dávku nafty podle aktuálního tlaku v sacím potrubí (mezi turbem a sáním motoru).
Ve svým autě máš turbo s variabilními lopatkami (lépe řečeno lopatkami usměrňující výfukový plyny k turbínce). Změnou polohy těchto lopatek se mění účinnost turba. V nižších otáčkách motoru jsou lopatky nastaveny na největší účinnost. Jak otáčky motoru rostou, zvyšuje se plnící tlak turba a při určitý naprogramovaný maximální hranici tlaku se lopatky překlopí na nižší účinnost aby nedošlo k poškození turba i motoru.
Co se týče toho vstřikování, pokud motor šlape jak má, tak do něj nešťourej, tankuj kvalitní naftu, případně přidávej aditiva a včas měň naftovej filtr. Ten dávej origi Delphi.
Re: turbo-slaby ťah
Napsal: 06.09.2013 15:01
od ivan1977
Děkuji za vystizne vysvetleni,myslel jsem ze se kolem těch 2000t.ot. zapina,když je tak citit jeho nástup,ale to je teda asi temi jinymi faktory ktere jsi mi tak pěkně vysvětlil,naftu tankuji zasadně u benziny a pridavam aditiva VIF,tak snad mě to nezklame,mam prostě strach že mě to nemile překvapí zrovna třeba když budu daleko od domova,přeji pěkny den.
Re: turbo-slaby ťah
Napsal: 30.03.2014 13:52
od Jany_RS
Jardak píše:Na plastové trubce vedoucí z vývěvy je téčko a na něj je nasazený gumový kolínko od hadičky která vede k elektr. ventilům,koukni na něj často bývá uvolněný.
Jak sa vola to tečko?,ten vyvod mam ulomeny,a hadička mi dobre nesedi,asi by som kupil novy...
Re: turbo-slaby ťah
Napsal: 14.12.2015 08:12
od LH
Nechci zakládat nové vlákno, tak se zeptám zde. Po výměně hadice co vede od turba k intecooleru a najetí 1000km jsem si všiml, že ni kolem nové hadice (sponka originální a dotažená na fest) trochu sákne olej a na motoru pod hadicí je mastnej flek. Sundal jsem tedy hadici a byla uvnitř dost zasraná od oleje. Vím, že tam nějaká olejová stopa být musí, otázka je kolik tam toho oleje může být? Zkusil jsem vnitřek hadice vyfotit, tak na to prosím někdo, kdo se vyzná koukněte a poraďte. Úbytek oleje na měrce pozoruji tak 5mm na 10 000Km. Nikde z motoru mi olej nekape, takže to bude reálná spotřeba oleje motorem. Celkově se mi zdá, že turbo maká normálně (ale nemám s čím porovnávat).
Re: turbo-slaby ťah
Napsal: 14.12.2015 10:29
od vitut
Sundej intercooler a postav ho tak, aby z nej mohlo neco vytect. Pokud tam krome par kapek nic nebude, neres a jezdi. Neni to olej, spis takova smes vody, trochy oleje a jineho bordelu. Jen ty gumove hadice bych vymenil za novejsi. Ty zevnitr cervene jsou tenke a casteji praskaji ...
Re: turbo-slaby ťah
Napsal: 14.12.2015 16:08
od LH
Tak jsem odmontoval ten itercooler nechal 20minut stát a nevytekla ani kapka, hadrem jsem z pak neco bordelu z intercooleru a kovových trubek vytřel, tak to nejspíš bude OK. Jinak tyhle hadice jsem právě 2měsíce zpátky kupoval nové, v CZ-eshopech se mi je nedařilo najít, tak jsem objednal přes ebay z Anglie. Jedna z těch dvou půdních je ještě dobrá, tak ji raději přidám do kufru, kdyby náhodou tahle nová praskla. Díky za radu.
Kolísání výkonu a hlučnosti 1.8 TDDI 66kW
Napsal: 01.03.2016 20:31
od trejbalvojtech
Zdar lidi, mám dotaz, Focus r.00 1.8 TDDI 66kW, po nastartování nejvíce ale nejen po něm, nepravidelně snížený výkon zároveň se zvýšenou hlučností motoru, zvukem připomínající vyjetého Tranzita, prosím o rady o co nejméně nákladnou nápravu, chová se tak cca 50% doby chodu motoru, jinak jde v pořádku jak zvukem tak výkonem........ volnoběh drží stále cca také stejný, jak při normálním chodu tak při tom horším, stále cca na 750-800 ot/min...... díkys za rady
Re: Slabý výkon motoru - občas
Napsal: 01.03.2016 20:37
od lucky.jack
Co diagnostika?