FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od Nicco » 06.12.2011 16:33

Sobull píše:Můžu tě ujistit, že 2,0tdci při 160 rozhodně není v červeným :wink:
Nemyslel som to zle. Proste CRail je pod vysokym tlakom a vypnuty na maximum a tak je mozne, ze si pri/po zatazi RJ vyhodnoti urcite signaly,.... alebo aj maly detail tam uz moze hrat velke husle a nemusi to hned byt KO cerpadlo alebo upchaty vstrek. Nieco ako Widle - restart a ides znova.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Crush2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 03.12.2011 16:37

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od Crush2 » 06.12.2011 17:40

Dnes mi povedal chlapík vo Forde, že pokiaľ mi to nerobí pravideľne, tak mám si jazdiť veselo ďalej, lebo som mu povedal, že odvtedy som spravil 250km a nič ...max som išiel 140 - 150. Ale tiež mi vravel že skôr niečo s riadiacou jednotkou, že to auto je v elektrike,,a niečo možno zle vyhodnotila,ťažko povedať. ...ale hento s tým olejom sa mi nezdá, mám tam čisto nový olej menený pred 4 dňami ...CASTROL odporúčaný fordom ..myslím 5W - 30. A je to tá A1/B1 ..niekto tu písal, že je známe, že je to zlý olej pre 2.0 TDCi ...potom by ho neodporúčal FORD nie ? ...skôr si tieež myslím, že to RJ nejako zle vyhodnotila, lebo auto frčííí normálne ďalej bez chyby

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od vita_k » 06.12.2011 19:39

ahoj. Pokud by se neco zacalo pri 190 pridirat, tak nezpomalis, ale zrusis motor rovnou. Pridirani zvysi teplotu natolik, ze se to okamzite zadre tak, ze by se znicily ojnice, klikovka atd ve zlomku vteriny. Tuto myslenku bych opustil. Svitilo snad mazani?

spis bych to videl na software. Pokud se pridira VNT, budou v ECU chybove kody - budou trable s davkovanim vzduchu. Nechal sis nacist diagnostiku?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Crush2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 03.12.2011 16:37

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od Crush2 » 06.12.2011 20:04

Zdar, mazani nesvietilo, žiadna kontrolka nič, nesignalizovalo žiadnu chybu. Idem meniť kladku asi v piatok, tak to dám napichnúť aj na diagnostiku, či tam niečo ukáže alebo nie, som zvedavý. Ale inak auto ide jak strela.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od V12 » 06.12.2011 20:43

Crush2 :

K tomu oleju :
Tvoj (aj moj) motor nie je Ford, ale zabozrut od PSA. A je velmi zaujimave, ze PSA predpisuje olej 5W-40 A3/B3. Liat do toho A1/B1 je tak trochu sypat prachy do kasicky Fordu na dalsie opravy. Nastastie 2.0TDCI je ako celok navrhnuty podstatne lepsie nez 1.6TDCI - objem olejovej naplne je 5.5 litra (takze sa olej az tolko neprehrieva), katalyzator, pripadne DPF pod autom, turbo az za motorom, takze nezohrieva vzduch prudiaci na blok motora a tym este viac prehrievajuci olej. Ta jedna-sestka ma objem olejovej naplne iba 3.8 litra a vdaka imbecilne umiestnenemu turbu a katalyzatoru s DPF vie tuto napln bez problemov zohriat na 130 stupnov uz po 20km jazde 140-tkou po dialnici pri vonkajsej teplote 10 stupnov Celzia. Na 100 stupnoch je uz po 10km. Tieto teploty su na 5W-30 jednoducho privysoke, olej zacina karbonizovat a prudko degradovat. Okrem toho, za vyssej teploty sa este viac oslabuje mazaci film, ktory je pri specifikacii A1/B1 beztak dost tenky. Preto do 1.6TDCI 80kW DPF Fordom predpisany olej Formula F 5W-30 A1/B1 jednoducho nepatri. Treba tam liat minimalne 5W-40 A3/B3/C2/C3. Specifikacia C2, resp. C3 znizuje tvorbu sadzi, co ma pozitivny vplyv na DPF - bude sa menej casto regenerovat.

Podciarknute a zratane - mne do motora 5W-30 A1/B1 nesmie. Svojho zabozruta krmim vyhradne olejom Castrol Edge TurboDiesel 5W-40 A3/B3/B4/C3.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Crush2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 03.12.2011 16:37

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od Crush2 » 08.12.2011 11:18

No zdravíčko...takže bol som v servise u kamoša, keď som mu povedal, že to je v oleji, tak sa zasmial, že to v žiadnom prípade. Olej 5W-30 je dobrý. Spravil diagnostiku, vyhodilo mu tam slabý tlak v turbe, že to teda bolo kvôli tomu, že prestal ťahať motor. Odvtedy som spravil už 300km .. je síce pravda, že som išiel max 140-150 ...ale odvtedy to nespravilo ani raz. Vravel, že môžem na tom behať, keby to v budúcnosti začalo robiť častejšie, treba vybrať turbo a odkarbonizovať ho či čo.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od miki21 » 08.12.2011 11:31

Až to v budoucnu bude dělat častěji,tak už nejspíš bude pozdě.Motor bude mít takové vůle,že bude žrát olej po litrech.Věř,že ta řídká vodička,co Ti doporučuje kámoš,je tam jen kvůli ekologii s neblahým dopadem na životnost motoru a jeho komponentů.....Ale když na to máš(nebo ten kámoš) :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od vita_k » 08.12.2011 11:38

Crush2 píše:No zdravíčko...takže bol som v servise u kamoša, keď som mu povedal, že to je v oleji, tak sa zasmial, že to v žiadnom prípade. Olej 5W-30 je dobrý. Spravil diagnostiku, vyhodilo mu tam slabý tlak v turbe, že to teda bolo kvôli tomu, že prestal ťahať motor. Odvtedy som spravil už 300km .. je síce pravda, že som išiel max 140-150 ...ale odvtedy to nespravilo ani raz. Vravel, že môžem na tom behať, keby to v budúcnosti začalo robiť častejšie, treba vybrať turbo a odkarbonizovať ho či čo.
to bylo hned jasny, ze to neni olejem. Olej ti ovlivnuje hlavne stupen opotrebeni.

Jinak rekl bych to uplne opacne: slaby tlak v turbu zpusobil, ze prestal tahat motor. Proc slaby tlak z turba, to je otazka, co si polozit.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od ballu » 08.12.2011 12:39

Tobě to jasný je , ale mě taky, je to olejem. Proč ztrácí výkon turbo, které není nijak mechanicky poháněné??? Turbo se roztočí spálenými plyny, proto na turbu a prvním pístním kroužku je největší teplota a taky náchylnost na kvalitu oleje. Jestli se turbo neroztočí plyny na požadované otáčky, co zapříčiňuje toto snížení výkonu, když žádná mechanická vazba zde není. Jednoduché, není řádně mazáno a žádná ŘJ nemá vliv na jeho točky , jen na naklopení lopatek a to nefunkční nebo špatné naklopení má menší vliv na plnění motoru, než když špatně mazané turbo se přidírá a točí jen polovinu toček. Jestli to prohlásil mechož, že to není olejem, tak by měl odevzdat výuční list.
Jen pro zamyšlení, proč motor s turbem se nesmí vypnout ve vyšších otáčkách a musí se chvilku na volnoběh promáznout a zchladit??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ten jeho motor bude ne diagnostice OK,to přidření turba/ chybu nevyhodí/ ale sníží životnost o 50tis. km :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od V12 » 08.12.2011 13:39

vita_k píše:...Proc slaby tlak z turba, to je otazka, co si polozit.
Dovolim si odpovedat :
Pretoze sa pridiera v dosledku nedostatocneho mazania. A ked mechanik nameral nizky plniaci tlak, uz je to turbo definitivne chytene a caka na vymenu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od miki21 » 08.12.2011 13:42

"keď som mu povedal, že to je v oleji, tak sa zasmial, že to v žiadnom prípade. "

Asi ho ten smích přejde,až mu předložíš účet. :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Crush2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 03.12.2011 16:37

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od Crush2 » 08.12.2011 13:55

Sranda je že z fordu mi napísali, že takýto problém ešte neriešili a že do každého fordu dávajú 5W-30 A1/B1.
Toto tam mám teraz:
Castrol Magnatec
5W-30 A1
Castrol Magnatec 5W-30 A1 kombinuje „inteligentné“ molekuly so syntetickou technológiou, ktorá zabezpečuje silnejší film ochrannej vrstvy. Vhodný pre používanie v moderných úsporných benzínových a naftových motoroch Ford vrátane motorov s medzichladením a preplňovaných motorov.
Spĺňa špecifikácie:
ACEA A1/B1, A5/B5
API SL
ILSAC GF-3
Ford WSS-M2C-913-A
WSS-M2C-913-B


To fakt navrhujete vyliať celý ten olej zase von a dať tam nejakú 5W-40 ?

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od miki21 » 08.12.2011 14:29

No přece ve Fordu ze sebe neudělají blbce a neřeknou,že to co nařizovali spoustu let v manuálech,je na nic. :totlsmile:
A to cos napsal jako popis vlastností oleje je napsáno na skoro každé flašce všech druhů.Snižuje tření,zamezuje opotřebení kluzných částí,snižuje spotřebu,bla,bla,bla.Ovšem ne vždy to platí pro dané podmínky:mrgreen:
Tam spíš půjde o to,že ten 5w30 A1/B1 rychleji ztrácí své mazací schopnosti a rychleji se degeneruje.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od ballu » 08.12.2011 14:51

Crush2, to kecali , toto řeší každý den, ale svedou to na řidiče, že provádí pozdní výměny oleje a ještě mimo autorizovaný servis, špatným užíváním, viz. vypínání psané výše. Ktomu bláboly, kdy ti vymění půlku motoru a čidel zbytečně. :(

Kdy konečně všichni dáte na rady a přestanete papouškovat manuál. Ušetříte si hodně peněz a starostí. :?

Pamatuje si někdo z pamětníků , že by někdy, nejenom u Forda byly problémy s turby, než zavedli místo A3/B3 normu A1/B1. Já tedy ne a turba držely při správném zacházení životnost motoru. Tam na něm není co posrat, jen ho zadřít. :dih:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FORD FOCUS COMBI 2.0 TDCi 100kW prestal ťahať motor

Příspěvek od V12 » 08.12.2011 18:43

Napisem uz viackrat napisane :
1.6TDCI a 2.0TDCI su zabozruti z PSA. A PSA do nich predpisuje 5W-40 A3/B3. Ford si ale vymyslel 5W-30 A1/B1. Kua, preco ??? :dih:

Crush2 :
Ked tomu nebudes moc udrbavat, nechaj to uz tak a vymen ho za 5W-40 A3/B3 po 7500 - 10000 km. Ocakavam, ze to pokrstene turbo klakne podstatne skor :evil: ak to teda bolo nim, co asi ano, ked mechos zdiagnostikoval nizsi plniaci tlak. Ozaj, kolko nameral ? Relativny plniaci tlak by mal byt 1.3 - 1.5 baru, tomu zodpoveda absolutny 2.3 - 2.5 baru.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host