Stránka 2 z 4

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 15.03.2012 08:22
od MichalBa
foki píše:jj datalogger je test beziciho motoru ale tam to ukazuje hodnoty + jde tam nastavit kdyz se v registru chyb objevi chyba tak ti to napise ze tam je ale v dataloggeru se popis chyby nezobrazi . to jsem zvedav co to je . jeste me napada co palivovej filtr ? kdy byl menenej ? kdysi jsem delal auto kdyz se mu nalozilo tak chciplo , hned slo natocit a pokud se pridavalo s rozumem tak to bezelo ale jak se nalozilo tak zase chciplo a psalo to malej tlak na CR .
No palivovej filtr byl měněný zhruba před 15 - 20 tis. km, takže tím by to snad být nemělo??? S autem jezdím normálně, ale občas mu i naložím. Naposledy v Brně mi auto začlo poškubávat zhruba při 110 km/ hod na 5 sekund, potom 10 km klid, dojel jsem k pumpe, 20 minut to stálo a už jsem nenastartoval. Druhý den ráno v servisu Ford auto bez problémů nastartovali... v rozmezí 3 dnů najezdili 140 km a závada se neprojevila, potom jsem s tím jel do Prahy (dálniční tempo), v pohodě, druhý den v servisu v Praze se jim ta závada znovu projevila (ale to už se opakuju).

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 15.03.2012 09:28
od V12
Skus vymenit ten filter. 20k km s nasou nie prave cistou naftou mu da poriadne zabrat. Dost vela problemov s vynechavanim motora ma na svedomi prave on. Potom napojit na diagnostiku, dat logovat tlak paliva v raile, otacky motora a polohu plynu, z toho sa potom da kadeco usudit. Na plny plyn pod plnou zatazou a otackami nad 3000 by CR cerpadlo malo tlacit 1600 barov. Ak je to menej, treba patrat po pricine, mozu byt 3 - vybehane cerpadlo, alebo vadne vstrekovace, ktore maju tak velke prepady, ze sa tlak v raile uvolnuje prave do prepadu, tretia a najlacnejsia pricina je pripchaty filter.
Upchaty filter by podla mna sposoboval problem aj pri postupnej akceleracii. Ak sa mylim, opravte ma.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 15.03.2012 11:16
od wilder01
Kolega s C5 a 1,6 HDi, co je vlastne identicky motor mal podobne prejavy. Auto chciplo.. zhanal nove vstrekovace.. skusal s nimi.. to iste... repasol turbo.. cistil egr.. a nakoniec zistil ze tam mal este povodny palivovy filter.. zasrany a polorozpadnuty..
Robil mu to nejaky garazmajster a vycistil mu celu palivovu sustavu... odvtedy mu auto slape bez problemov.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 15.03.2012 12:26
od MichalBa
Právě jsem domluvil s tím servisákem. Moje původní vysokotlaký čerpadlo rozebrali a zjistili, že mělo přidřený podávací čerpadlo. Dali tam jiné, s kterým najezdili 1000 km naprosto bez problémů (já jsem však od posledního problému najel také 1200 km bez jakýkoli problémů). A teď jim ke všemu diagnostika vyhodila chybu EGR ventilu.
Takže to vypadá na to přidřený podávací čerpadlo (musí se prý vyměnit komplet vysokotlaký čerpadlo a dát nový palivový filtr) a budou měnit i EGR :( .
Bojím se, abych někde nezůstal zase stát u krajnice. Aspoň je s nima domluva, že kdyby se to stalo, peníze mi vrátí.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 15.03.2012 15:32
od bufer
Mne sa to moc nezdá. Podávacie čerpadlo sú v podstate 2 ozubené kolieka točiace sa proti sebe a poháňané napevno. Keby boli pridreté podľa mňa by sa to prejavovalo nejak trvale a nie náhodným chcípnutím motora počas cesty.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 16.03.2012 16:57
od MichalBa
Tak dnes jsem si užíval svého "opraveného" auta zhruba 15 km. Opět ta samá závada :twisted: , přitom vyměněno vysokotalké čerpadlo (repas), palivové čerpadlo a je nový EGR. Vstřiky byly kontrolovány před měsícem. Servisák si auto odvezl zpět do dílny a bude pátrat dál. Diagnostika mu nic neukazuje.
Obávám se, jestli to nemůže být tím DPF, co jsem si nechal kuchat a přehrát SW (závada se začala objevovat zhruba po ujetí 600 km od vykuchání), fórum ohledně kuchání DPF jsem přečetl, ale nikdo tuto závadu neměl :-(. Zatím jsem v tom zhruba za 40 tis. a auto nejede (resp.jede, kdy se mu zachce) :(

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 16.03.2012 21:23
od V12
Skus vymenit snimac polohy vacky a klukovky.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 17.03.2012 00:47
od foki
MichalBa píše:Tak dnes jsem si užíval svého "opraveného" auta zhruba 15 km. Opět ta samá závada :twisted: , přitom vyměněno vysokotalké čerpadlo (repas), palivové čerpadlo a je nový EGR. Vstřiky byly kontrolovány před měsícem. Servisák si auto odvezl zpět do dílny a bude pátrat dál. Diagnostika mu nic neukazuje.
Obávám se, jestli to nemůže být tím DPF, co jsem si nechal kuchat a přehrát SW (závada se začala objevovat zhruba po ujetí 600 km od vykuchání), fórum ohledně kuchání DPF jsem přečetl, ale nikdo tuto závadu neměl :-(. Zatím jsem v tom zhruba za 40 tis. a auto nejede (resp.jede, kdy se mu zachce) :(

jak to rikal V12 ? DVD ------- Dost Vyjebany Diesel ? :huraa:

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 17.03.2012 08:28
od V12
foki :
Omyl, moj vyrok je PJD :mrgreen: Toto musel napisat iny priatel dieslov.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 19.03.2012 07:51
od bufer
štartér ti točí, keď to chcípne?

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 19.03.2012 09:01
od MichalBa
bufer píše:štartér ti točí, keď to chcípne?
Točí, vše bez problémů, palubni pocitac i diagnostika nic neukazuje (resp. pri prvnim chcipnuti mu to ukazalo maly tlak v palivove soustave, ale pri dalsim chcipnuti byla diagnostika bez zavad). V pátek to během zpátečný cesty do servisu (zhruba 15 km) chcíplo asi 3x :-(

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 19.03.2012 11:19
od V12
Ten nizky tlak v palivovej sustave moze znamenat vadne vysokotlakove cerpadlo, alebo niektory zo vstrekovacov. Taktiez to este moze byt rozpadnuty ci poskodeny konektor senzoru tlaku paliva v raile. Po tomto by som siel ako po prvom, uz sa to tu rozoberalo.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 19.03.2012 13:46
od bufer
Ja by som to tipol na nespoľahlivý kontakt alebo náhodný skrat na kostru niekte v obvodoch riadiacej elektroniky motora. To môže byť v kabeláži, konektoroch, v niektorom čidle, akčnom člene ale aj v samotnom PCM. Pokiaľ to nie je schopná detekovať diagnostika, v rovine komerčného vzťahu servis-zákazník sa mi to zdá neriešiteľné.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 19.03.2012 19:29
od lucky.jack
Jj je pravda, že závada se špatným kontaktem na čerpadle nebo čidle na railu už se tady řešila, takže by to bylo na snadě.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Napsal: 19.03.2012 21:27
od mirke
Ahoj, potřeoval bych radu. Začal jsem mít problem se svým focusem 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2008. Při jizdě do 130km je vše v pořádku ale jakmile zvyšim 140 a výš auto začne někdy škubat.A jak se ho zbavit? nejrychlejší je zastavit,zhasnout motor a znova ho nastartovat. Nevite někdo čím by to mohlo být?
Ještě jsem se chtěl zeptat jaký máte zkušenosti s adetivama?
Dík Míra