Stránka 2 z 5

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 08.03.2012 23:17
od Dav
To V12:
Nechci byt hnidopich, ale u 1,8tdci se taky muze motor rozpadnout :wink:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 70&start=0
Takze si nevyberes.
Za sebe jsem s 1,6Tdci 80Kw hodne spokojen. Po odstraneni DPF, co bylo uz pred cca 60tis km, zatim s nim nemam nejmensi problem a to pocitam, ze mam kolem 200tis km :palec_nahoru:
(Dle taho 110tis km :lol: )

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 06:12
od V12
Kazdy motor sa moze rozsypat, aj Duratec HE 2.0i, ked nasaje tie svoje klapky. Niektore motory ale k tomu roazsypaniu maju vacsie predpoklady (1.6TDCI) ako ine (ST Duratec 3.0V6). Takze asi tak. A ked mam minimalizovat rizika a nebyt motorom zozraty za ziva volim co ? Duratec 2.0i :mrgreen:

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 06:13
od V12
phofy píše:Takový jsou nejlepší co jezděj jak prasata. A to máš dotažený z francie? JO tak to pak natoč jak si přejíždíš fokuse tankem :D
Ked na to pride, video dam. Nemaj strach. Taku parrraaadu si nenecham iba pre seba :mrgreen:

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 06:47
od sandokan
V12
DPF sa regeneruje hodne casto, ak robis dlhe streky po dialnici, je to podstatne lepsie, regeneruje az po cca 700 km

na taku kravinu si dosiel sam, alebo to opisujes od niekoho ? na rozdiel od teba mam DPF a mam aj indikaciu regeneracie a viem ze na dialnici mito regeneruje najcastejsie lebo vtedy je zatazenie motora podstatne vacsie ako pri kludnej jazde v meste, jedine na dialnici v D by to fungovalo tak ako si ty prdstavujes - niekde nad 160kmh sa dosahuje teplota nad 450 kedy prebieha prirodzena regeneracia
problem s riedenim nafty suvisi s nedokoncenymi regeneraciami a tam je naozaj vacsia pravdepodobnost v meste, najma ked nemas indikaciu
radsej koncim, je mi z tychto odbornikov na vsetko spatne co tu blbnu lahkovernych svojimi magoriami

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 09:54
od Nicco
Dav píše:To V12:
Nechci byt hnidopich, ale u 1,8tdci se taky muze motor rozpadnout :wink:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 70&start=0
Takze si nevyberes.
Za sebe jsem s 1,6Tdci 80Kw hodne spokojen. Po odstraneni DPF, co bylo uz pred cca 60tis km, zatim s nim nemam nejmensi problem a to pocitam, ze mam kolem 200tis km :palec_nahoru:
(Dle taho 110tis km :lol: )
Este som to dalej necital, ale typek zacina ako z ucebnice upravcu tachometrov:
mam FOFO 1,8 TDCi, 85 kw, 2007, najazdene 100 000 km.
Podla jeho opisu mu nekontrolovane zahorel olej pretlaceny turbom a motor sa komplet pretocil. Nie je asi motor, ktory by to zvladol, jedine ze vodic ho dokaze nejako pridusit zaradenou ruchlostou a brzdenim. Obycajne kazdy stlaci spojku, lebo mu to samo zrychluje.

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 09:57
od Radegast
To Sandokan: jak jsi tu indikaci vyřešil ? Na foru se to tu řeší již hodně dlouho ale prozatím se k nějaké rozumné indikaci se nikdo nedopracoval a je tu snad jenom jeden člověk co to nějak zbastlil dohromady a zkouší jestli mu to opravdu ukazuje správně když ta regenerace probíhá.Tak se pochlub jak jsi to vymyslel :gott: :bravo22:

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 10:03
od sandokan
jednoducho - signal z teplomeru cez odpor na - vstup komparatora - napr LM258 , na + vstup komparatora si delicom das napatie pri ktorom xces spinat - napr 0,7-0,8V co je blizko 500stupnov a z vystupu rovno cez odpor na LEDku ale da sa tam zavesit aj nieco ine podla vkusu

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 10:52
od Nicco
Takze to mas ako ten Nemec

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 11:00
od sandokan
nielen nemec
najviac sa mi pacilo rumunske riesenie s 5 LEDkami, ale toto je jednoduchsie

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 12:54
od V12
sandokan píše: na taku kravinu si dosiel sam, alebo to opisujes od niekoho ?
mam to zo skusenosti s Octavkou. Asi jazdime roznym sposobom, so sluzobnym viac ako 140 po dialnici prakticky nejazdim, pripadna pokuta od policajtov s pridavkom od zamestnavatela by bola dost vysoka. Kedy to regeneruje viem tiez - zapne sa ventilator.

BTW, preco ludom, co jazdia kratke trasy po okreskach odchadza DPF castejsie ako tym, co jazdia dlhe trasy po dialniciach, ked podla Teba na dialnici prebieha regeneracia castejsie ?

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 13:34
od sandokan
preco ludom, co jazdia kratke trasy po okreskach odchadza DPF castejsie ako tym, co jazdia dlhe trasy po dialniciach

to je tvoja domnienka, na ziadnu statistiku som nenarazil, ja ked sa vraciam v lete z dovolenky - cca 3000km vacsina po dialniciach - tak sa mi este par tyzdnov motor z toho spamatava kym sa ukludni a natiahnu sa doby medzi regeneraciami

pri mestskych jazdach je problem s prerusenim regeneracie a jeho nasledkami - nafta do oleja - preto je prave kontrolka regeneracie vec ktora moze trosku tomuto skvelemu motoru pomoct, pokial to majitel sleduje, samozrejme tyka sa to hlavne ojazdenych vozov s pripchatymi filtrami kde ta regeneracia prebieha aj 10x castejsie ako u cisteho filtra a to je potom pre olej (najma riedky 5W-30) pekna devastacia, ale zasa aspon bude mat novy vyrobca na vychode dobry odbyt pre svoje turba

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 14:29
od V12
sandokan píše:...tomuto skvelemu motoru...
Hmmm, sorry ale to asi potom nevies, co je skvely motor. U mna je skvely motor napr. VW 1.9TDI PD 77kW, alebo jeho starsi predchodca s rotacnym cerpadlom vo vsetkych vykonovych verziach.
Ked sa pozrieme po benzinakoch, tak skvely je napr. Duratec 1.8i.

Vo firme mame hodne aut s 1.6HDI, prakticky vsetky idu po 120 - 140k km do drazby pre problemy s motormi. Keby s nimi problemy neboli, jazdia u nas podstatne dlhsie. Vopred lutujem toho, kto to kupi :mrgreen: To iste bolo aj v nasej pobocke v HU. Takze oznacit 1.6HDI za skvely motor je bud omyl, alebo neznalost. Nemozem ale nepovedat, ze sa s nim jazdi velmi dobre, nema ziadnu vyraznu spicku krutiaku, takze "nekope" ako vacsina inych dieslov. Jeho vykon 80kW je na bezne ucely uplne postacujuci na akekolvek ucely, na ktore je urcene auto, ktore pohana. A 1.6 TDCI je v podstate 1.6 HDI...

Cas turba mojho sluzobneho P307 SW sa uz tiez naplnil - je v servise na jeho vymene. Po 125k km. To auto nikdy neslo na plny plyn za studena, nikdy nebol motor vypinany po plnej zatazi atd. atd. Proste to turbo odislo pre konstrukcne chyby motora.

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 14:58
od Nicco
To je ten Duratec 1.8i co mu za studena lietaju otacky a nikto nevie co s tym a ma spotrebu ako vykonnejsi 2.0i?

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 15:35
od V12
Ano, prave ten :mrgreen:
Ak sa Ti nepozdava 1.8i, tak dalsi kandidat je jeho vacsi bracho 2.0i.

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Napsal: 09.03.2012 16:48
od sandokan
V12
Hmmm, sorry ale to asi potom nevies, co je skvely motor.

tak sorry specialne pre teba som tam mal dat uvodzovky...myslel som ze je to jasne ze to je sarkazmus, nabuduce to uz napisem priamo aby nemohli byt pochybnosti...nase sluzobne Octy 77kW maju viacere cez 200000km pri casto sadistickom zaobchadzani a slapu bez poruch....