Stránka 2 z 3

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 12:39
od arumba
Manžel si myslí že je někde dirka v té hlavě nad výfukovým ventilem a že když se motor vypne tak ty válce můžou být v různé pozici nebo otevřené x zavřené, nevím, tomuhle už vůbec nerozumím. No a podle toho jak jsou když vypínáme motor tak tam ta voda nateče nebo ne a pak to startuje nebo ne... ALe to už fakt píšu o něčem čemu vůbec nerozumím, takže třeba je to blbost, nevím...

Jinak jedem na Makarskou - Tučepi

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 12:53
od veny
Pokud by byla ve válcích voda, hned po nastartování by to hulilo takový bílomodrý kouř... Pokud má plně elektronicky ovládaný egr, at vyzkouší před startem odpojit konektor z elektoniky turba (na obrázku červené kolečko pod krytem motoru)
motor-ford-mondeo-2-0-tdci-85kw-rv-2003-7383005.jpg
Pokud je to tak jak se domnívám že je, tak by auto mělo normálně nastartovat a problém je i trochu někde jinde...

Já byl ted na ostrově Pag - paráda.... Budete se vyhejbat dálnicím ve slovinsku? Bacha na sobotní návraty... Vyplatí se jet hodně brzo, pač pak se stojí na dálnici fakt dost dlouho...

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 12:57
od Yeshterr
Rotvajlerovi hodíme věnec buřtů a o manželovi nepsala, že by byl zlej :lol:
V tomhle případě bych si asi radši auto půjčil, kámoš jel kdysi taky do chorvatska s prdlou hlavou, furt dolejval vodu a ve finále na Krku ucpal hlavní silnici, páč neměl kde zastavit a dolejt. Jinak musím souhlasit, že menší servisy, které živí dobré jméno, nemusí mít ani stránky, neboť mají i bez reklamy na netu stále dost klientů. Viz moje poslední zkušenost - auto mi blbě při prvním ranním startu chytalo. Najeto 150tis. Měl jsem podezření, že mi zpětný ventil palivového čerpadla nedokáže udržet tlak a padá mi benzín. Po cca měsíční laboraci jsem přišel na to, že tak trochu při prohlídce ve 120tis. v autorizáku zapoměli vyměnit palivový filtr. Převčírem jsem ho měni, od té doby krásně chytá. Původní už nešel skoro profouknout. Takže radši k osvědčené firmě, kde máš jistotu, že Ti namontují a nalijí to, co si koupíš nebo u nich naporoučíš, než autorizák, který Ti to buď zapomene vyměnit nebo dokonce vyfakturuje a nevymění (volal jsem tam a přiznali, že na to tak trochu zapoměli, ale budiž jim k dobru, že to aspoň nefakturovali).

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 13:17
od arumba
Kdybysme byli sami, tak bysme si to rozmýšleli jestli jet naším autem, ale s 10 měsíčním dítětem fakt ne. Jedeme na začátku září, takže fronty neočekávám. Dálnici ve slo jsme jednu dobu objížděli busem, jezdila jsem jako doprovod několik sezon, ale už jsem tam po starý dlouho nejela tak nevím. Ty jsi to objel? My jedem na 14 dní, tak bysme museli kupovat tu dražší známku.

Ten egr zkusíme, díky. Ale jako nestraš, že to není jen hlava, ale i něco jiného! Při nastartování to zakouří bíle, ale velmi krátce. Spíš bílo-šedě možná. Ale jeden mechanik nám řekl, že jde voda do výfuku, ale nevím jak na to přišel

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 13:26
od arumba
Ted jsem rychle koukla na diskuzi o egr a píšou že to přisává víc nafty, to by byla vyšší i spotřeba ne? My to ve středu vynulovali a za dva dny jízdy čistě jen po Praze to ukazuje 7-7,2. Před vynulováním tam bylo 6,8 cca... To bylo dlouhodobé, kombinace město-dálnice

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 13:29
od veny
mě to po nastartování taky lehce zakouří... Ještě bych kouknul na termostat... Jestli třeba když je otevřený nepropouští přes těsnění... Nevím přesně jak se dělá zkouška těsnosti, ale... Takže jen takový výstřel do tmy...

Pokud vím tak slovinci mají jen měsíční známky ne? Já to objížděl... cestou tam po nějakých úplně dementních cestách, zpátky jsme to vzali přímo kolem dálnice a to bylo o dost lepší...Všechny návody na netu jsou na tu hroznou cestu... A asi tak většina čechů jezdí, pač cestou zpět jsme jeli v koloně čechů a pak odbočili jinak a už žádného nepotkali :)

Nene spotřeba je stejná... Nemá to na ní vliv... Naopak, pokud je špatný egr a nezavře se při startu, tak ti jde nafta a výfukový plyny zpět do válců a auto se jakoby dusí...

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 13:34
od arumba
Známku mají ještě týdenní...

K tomu zakouření - já myslím že to je takový to normál co udělá každý auto při nastartování. Rozhodně nic nápadnýho...

Tak my to dneska zkusíme odpojit a uvidíme.
Já myslím že ten termostat atd asi ne, dělali tlakovou zkoušku v jednom normal servisu a pak ve fordu.
A jak je to s diagnostikou. Kolikrát to při tom špatnym startování běželo chvíli na 3 válce, to se tam neukáže žádná chyba? Ve fordu řekli, že když to nevykazuje žádný chyby na diagnostice, tak je velmi nepravděpodobná díra v hlavě... ?

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 13:55
od arumba
Ten egr to dusí jenom při startu? Nebo by se to dusilo i po cestě?
Ted mi volá manžel že to zase nešlo nastartovat a že teda zastavil hned jak odjel od práce aby se podíval pod auto. Ujel cca 20 metrů a prý z toho tekla čůrkem voda a za ním cca 4 metry čára vody. Bylo to zase uprostřed vzadu. Ten kondenzát z klimy se udělá tak rychle?

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 14:18
od Yeshterr
Nejjednodušší bude, když vypnete klimu a budete jezdit jen s ventilátorem, než to opozorujete. Pak můžete s jistotou říct, že to je z chladícího okruhu. Nevím, jak která kapalina, ale fridex je sladký. To se pozná hned. A vyplň si do profilu bydliště, třeba je ve vašem okolí někdo tady z fóra s diagnostikou a nemusíte s každým rozsvícením kontrolky jezdit za dlouhý prachy do Fordu :wink:

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 15:04
od arumba
Ve Fordu tomu dělali 2x diagnostiku, krásně to umyli, tlakovou zkoušku a platili jsme 750... Netroufli si víc, protože nevědí co s tím je

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 17.08.2012 23:21
od Yeshterr
Hm, celej autorizák...to by mě zajímalo, kdo jiný by měl vědět co s tím je, než oni sami :roll:
Bohužel tak to je. Těch mechaniků, co v těhle velkých servisech něco umí je žalostně málo a většina jejich zaměstnanců s diagnostikou končí když mají v ECU prázdný chybový registr. Jak bylo kdesi psáno, končí tam, kde kvalitní diagnostika (myšleno znalostmi) teprve začíná. Tady na fóru je pár lidí, kteří tyhle umělce svými znalostmi v pohodě strčí do kapsy, včetně jednoho vývojáře diagnostického programu. Kdo umí, umí, kdo neumí, čumí :|

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 19.08.2012 18:11
od Brehowicz
Tak co jak to vypadá s tím unikem?
Zkoušeli jste vypnout klimu?A je kaluž v místě výtoku kondenzátu z klímy dál nebo nic?Jestli je tam kaluž dál tak bude děravý ohřivač vzduchu.A jestli to nebude ani tady tak hlavu dolu a spoň skounout v jakém stavu je těsnění pod hlavou,tam to prožere v těsnění často.

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 20.08.2012 09:16
od arumba
Voda mizí pořád. Ale ta louže pod autem byla z klimy. Takže pořád mizí neznámo kam. Celý víkend to startovalo v pohodě a dneska manžel nemohl ráno nastartovat. Hlavu sundat necháme, jen ted vybíráme kde...

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 20.08.2012 10:35
od Brehowicz
Tak držím palce aby to bylo jen těsnění,jinak jestli tu u nás v té díře vím o pár šikovných motorářich tak u vás v hlavním městě to nemuže být žádny problém ,jen se poptat známych,kamarádu...

Re: Záhadný únik chladící kapaliny

Napsal: 20.08.2012 11:43
od arumba
My právě nejsme odsud, jsme náplava... Ale už máme dva tipy na neautorizovaný servis kde se specializují na ford. Ale dáme to tam až po dovče, protože ze zahraničí se nechcem domlouvat s někým ze servisu, takže budem napnutý až do půlky září :(