Stránka 2 z 2

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 12.11.2012 19:08
od V12
Pri nasej kvalite nafty by som ho menil po 30k. Standardny interval je myslim 60k km.

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 12.11.2012 20:45
od vita_k
posledne jsem sehnal od kolegy tady z fora do 1500 myslim a pak jsem mel z polska - allegro za jeste lepsi cenu - napr(bral jsem asi od jineho prodejce):
http://allegro.pl/show_item.php?item=2757902318

nejak jsem prekecal pana at to posle do CR :)

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 13.11.2012 11:31
od V12
Mna mechanik vyslovene varoval pred lacnymi palivakmi (a aj inymi dielmi) z PL. Argumentoval, ze cena CR cerpadla a vstrekovacov je tak vysoka, ze sa neoplati riskovat ich pripadne poskodenie sposobene filtrom, ktory nemusi byt vzdy v 100%-nej zhode so specifikaciami vyrobcu. Preto Plechac v ramci ponakupneho servisu dostal origo Ford palivak a keby sa u mna dozil jeho vymeny, opat by som ho so skripajucimi zubami kupoval vo Forde.

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 13.11.2012 15:48
od atomovyhrib
Softwarovy nedostatek? Kde jsi na to prisel? Je to sice hezka vymluva pro to, ze se nekomu nechce zkouset dil po dilu, ale mam pocit, ze to je dost neprustrelnej argument co se dalsi reklamace tyce - nebo teda "flashovat" auto jsem jeste nezkousel :-) Ale mam strach co je vetsi zlo - jestli to nechat zit a smirit se s tim, nebo to resit a treba rozhodit motor uplne, co?

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 14.11.2012 11:04
od vita_k
co se ti na tom nezda? TDCI jede dost softwarove. Rizeni vstrikovani je dost software. Rizeni regenerace: ovlada to sofware. To ze auto cuka, coz je nasledek rizeni motoru (SW), ktere si neumi poradit s regulaci tahu motoru aby to necukalo. Kdyz to uz cuka - osciluje, tak ten soft neni ani schopny vyhodit chybu a ukazat cim by to mohlo byt.
Tomuto rikam chyba sw. To neni bug, ale chyba designu softwaru.

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 14.11.2012 14:44
od V12
vita_k :
To ako IT-ckar podpisujem :mrgreen: Ked vyvojar software nieco nezvladne, tak sa to oznaci ako feature (vlastnost). Apropo, kolko inzinierov Microsoftu treba na vymenu jednej ziarovky ? Ziadneho, zasadne inzinierska rada a vyhlasia tmu za standard...

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 14.11.2012 14:59
od stano.
Vypalena ziarovka je hardwerovy problem, to softweristi neriesia.

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 15.11.2012 09:26
od vita_k
v12: dik. System/SW design je trochu muj obor, tak mozna nejsem uplne mimo misu. Sice kdyz se to prehani s elektrikou, tak to taky nedela dobrotu, ale v pripade tohoto motoru se toho sleduje zalostne malo. Senzory/regulatory jsou vetsinou neinteligentni, tj. kdyz jsou chybne, tak nezahlasi chybu. Jen par vyjimek me napadlo: EGR a MAF a mozna skrtici klapka. Ty se hlidaji samy. Ale zbytek, kdyz nefunguje, tak ECU nic nehlasi - napr. MAP, regulator Turba, regulator vakua, tlak v railu, regulator tlaku cerpadla, teplomer vody. Neco jsem zapomnel?

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 15.11.2012 10:07
od V12
MAP je urcite kontrolovany, ked dava nezmysly alebo nestabilne hodnoty, RJ ho prehlasi za chybny, prestane ho pouzivat, prejde na nahradny rezim a samozrejme rozsvieti MIL. Regulacia turba je podobna vec, mal som ELM strceny v FFI 1.8TDCI, kde to indikovalo polohu variabilu. Ako je to ale v 1.6TDCI netusim, zatial som sa nezaoberal ani s jednym. K tomu ostatnemu sa vyjadrit neviem.

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 15.11.2012 12:48
od vita_k
To je pravda, ze kdyz ho odpojis uplne, tak to nefunguje ok a ECU si toho vsimne. Ale treba MAF hlasi over/under voltage a jednotka to zahlasi rovnou, ze v ri*i. Ma to 5 dratu, kde kazdy neco znamena a ECU vyhodnoti, jestli je rozsah mimo. Ale u tech ostatnich senzoru to tak dobre neni.

Poloha VNT u me 1.6 muze byt leda vypocitana. Nova turba maji snimac polohy a to pak jednotka muze pomerne dobre urcit, kde muze byt chyba. Regulator podtlaku taky presne netusi, jestli sam o sobe reguluje turbo dobre. Kdyz je nekde dira v hadicce, tak se to mozna ani neukaze.

Nutno rict, ze snimace na vnt byvaly potenciometry - vibrace to casem proste rozbily. Ted jsou pry bezkontaktni, kapacitni a to je jina. Ma to sve pro a proti - pridavat elektroniku do motoru - je to drazsi.

Re: Kolísání výkonu 2300-3000rpm

Napsal: 21.01.2013 08:53
od millosh
kluci, mam podobny problem, muj FF 135tkm obcas cukne a to vyhradne na dalnici a pri plne nalozenem aute, vetsinou kdyz chci hodne pridat plyn (do kopce, predjizdet), zkratka pri vice plynu a otackach kolem 2500-2800 cukne (celkem vyrazne) a pak jede dal...je to neprijemne a motoru to urcite nedela dobre...:(
palivovy filtr meneny ve 100tkm, od te doby jezdim 50% Shell (od jedne pumpy v nasem meste), 20% OMV, zbytek zahranicni benzinky u dalnice...
pokud jedu normalne do 100kmh mimo dalnice, nikdy nic necukne...
uz mam koupeny novy pal.filtr, chystam se na vymenu, tak potom napisu, zda to pomohlo...