Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 13.08.2013 08:30
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Dobře, zkusil sem po práci s chladnou hlavou plnou informací z tohoto fora sednout za volant a nastartovat. Nejdříve sem zkontroloval hladinu oleje. Opravdu je ho tam tedy málo, ale furt tam je. Zkusil sem nastartovat a 2x se to nepodařilo. Poté sem zde na foru někde četl, že při otáčení klíčkem sešlápnout plynový pedál občas někomu pomohlo, tak sem to zkusil a vyšlo to. Nechal sem auto běžet na volnoběh a nechcíplo to (cca 5min). Vrátil sem se asi po hodině a nastartoval sem bez přidání plynu. Takže vůbec netuším čím to je. Auto má své dny asi.
Ad. olej. Koukal sem na servisní knížku a kompletní servis proběhl před necelýma 3tis km. A další je naplánovaná na 180tis km, což je za necelých 20tis km. Takže výměna filtrů a oleje měla proběhnout celkem nedávno.
Každopádně sem domluvený se servisákem, že mi to projede diagnostikou a kompletně zkontroluje. A eventuelně se s ním domluvím na těch filtrech apod. Určitě tomu nenechám klid a budu to řešit.
Ad. olej. Koukal sem na servisní knížku a kompletní servis proběhl před necelýma 3tis km. A další je naplánovaná na 180tis km, což je za necelých 20tis km. Takže výměna filtrů a oleje měla proběhnout celkem nedávno.
Každopádně sem domluvený se servisákem, že mi to projede diagnostikou a kompletně zkontroluje. A eventuelně se s ním domluvím na těch filtrech apod. Určitě tomu nenechám klid a budu to řešit.
Ford Focus Combi II 1.8 16V rv.2007 Ghia
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Tak to si měl říct hned
mě se tohle stává když je motor ohřátý a startuju. Když si třeba jen někam odběhnu. Musím startovat s nohou na plynu, někdy. Ne vždy a ani by se nedalo říct často.

mě se tohle stává když je motor ohřátý a startuju. Když si třeba jen někam odběhnu. Musím startovat s nohou na plynu, někdy. Ne vždy a ani by se nedalo říct často.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8454
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Jestli si mel servis pred tremi tisici km a nemas olej, tak je bud problem v mechanikovi a dal tam malo oleje nebo ti to docela slusne zere olej. Kazdopadne olej dolejt a kontrolovat hladinu! Nevim zda to souvisi se startovanim, asi tezko, ale ten olej bych si pohlidal.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13539
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Presne tak. Ak naliali olej ako mali (po hornu rysku) a po 3 tis km mas na minime, tak motor to uz ma za sebou...
To startovanie s plynom moze robit viac veci. Ci uz cidlo teploty alebo sekajuca sa skrtiaca klapka, alebo nieco ine.
To startovanie s plynom moze robit viac veci. Ci uz cidlo teploty alebo sekajuca sa skrtiaca klapka, alebo nieco ine.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Nestraš ho.. u dealera Fordu by mu řekli, že je to naprosto v normě.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13539
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Medzi ryskami je pol litra, ze? 3tis km a pol litra oleja. To mame 2.5l na 15tkm alebo 3.3l na 20t km.
Ja skor verim tomu, ze serviska je falosna. A posledny servis nebol vobec robeny. Takze ten olej tam je uz par desiatok tisic km. Alebo ten suflikant v bazare nalieval olej na (poriadne) krivej podlahe.
Ja skor verim tomu, ze serviska je falosna. A posledny servis nebol vobec robeny. Takze ten olej tam je uz par desiatok tisic km. Alebo ten suflikant v bazare nalieval olej na (poriadne) krivej podlahe.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Mezi ryskami bývá kolem litru, alespoň jsem to tak měl u všech aut.
A co vím, tak jinak zdravý motor si na delší trase vezme klidně litr na ty 3000km.
No nicméně, pokud je olej pod dolní ryskou a prodejce tvrdí, že olej je dělaný, tak lže jak když tiskne
A co vím, tak jinak zdravý motor si na delší trase vezme klidně litr na ty 3000km.
No nicméně, pokud je olej pod dolní ryskou a prodejce tvrdí, že olej je dělaný, tak lže jak když tiskne

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8454
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Taky by nebylo od veci se podivat na svicky v jakym jsou stavu.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 13.08.2013 08:30
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Zejtra s tím jedu do servisu na diagnostiku ohledně toho startování a určitě mu řeknu aby se podíval na olej a že to asi podezřele rychle mizí. Tak uvidím.
Ford Focus Combi II 1.8 16V rv.2007 Ghia
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Podle mě to podezřele rychle nemizí, jen na tebe udělali v bazaru habaďůru. Zase nemotej mechanikovi hlavu.. nech vyměnit olej s filtrem a pak si to každý týden kontroluj, na rovině a za studena. A samozřejmě rysku vytáhnout, otřít a až pak měřit 

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 13.08.2013 08:30
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Tak, auto už mám ze servisu doma. Vyměnil mi baterku a nový svíčky. Každopádně říkal, že diagnostika mu nahlásila náhodnou chybu. Kterou jednou reportoval, ale poté už se mu to nepodařilo najít. Říkal, že to vymazal. Nerozumím tomu. Bylo to něco mezi plynovým pedálem a škrtícím něco. Nebo to mohlo být v kabelech mezi řídící jednotkou. Olej s filtrem mi radí vyměnit až na jaře, protože podle stavu vozidla a servisky, to vypadá reálně ty km a olej. Protože auto hodně dlouhou dobu stálo. Olej mám kontrolovat tak ob týden a kdyby se to fakt rychle ztrácelo tak servis. Ale zatím to vypadá dobře.
Ford Focus Combi II 1.8 16V rv.2007 Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.07.2014 15:53
- Bydliště: Praha, Č. Budějovice
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Zdravím všechny forďáky.
Pořídil jsem Focus II FL 2008 1.6 74kW. Ze začátku jsem s ním byl velmi spokojený, ale asi jsem ho přechválil a začal mě trochu zlobit.
Po nastartování normálně naskočil, ale potom otáčky spadly hluboko pod 800 a s těží to motor ustál. Byl jsem s tím v servisu, ale řekli mi, že je všechno v pohodě a že je to normální, a že si prej mam vypnout klimatizaci před startováním. Trochu mě to zaskočilo, ale holt jsem sbalil klíče a odjel. Jenže se to postupem času zhoršuje, dělá mi to i s vypnutou klimatizací a velmi často to už neustojí a chcípne. Zajímavé je, že druhý start je už naprosto bez problémů, stejně tak když mu ten první pomůžu šlápnutím na plyn. Mám vyměněné všechny filtry, olej a rozvody.
Při prohlížení motoru jsem našel díru v jedné hadici co je na fotu. Nejsem až tak motorově znalý, takže nevím, co to je. Odvětrání klikovky? Trochu mě zaráží, že na to v servisu nepřišli... Chtěl bych se tedy zeptat: Může být tento defekt zdrojem mých problémů se studeným startem? Je to závažná závada nebo to klidně může ještě pár kilometrů nebo desítek kilometrů najezdit?
Pořídil jsem Focus II FL 2008 1.6 74kW. Ze začátku jsem s ním byl velmi spokojený, ale asi jsem ho přechválil a začal mě trochu zlobit.
Po nastartování normálně naskočil, ale potom otáčky spadly hluboko pod 800 a s těží to motor ustál. Byl jsem s tím v servisu, ale řekli mi, že je všechno v pohodě a že je to normální, a že si prej mam vypnout klimatizaci před startováním. Trochu mě to zaskočilo, ale holt jsem sbalil klíče a odjel. Jenže se to postupem času zhoršuje, dělá mi to i s vypnutou klimatizací a velmi často to už neustojí a chcípne. Zajímavé je, že druhý start je už naprosto bez problémů, stejně tak když mu ten první pomůžu šlápnutím na plyn. Mám vyměněné všechny filtry, olej a rozvody.
Při prohlížení motoru jsem našel díru v jedné hadici co je na fotu. Nejsem až tak motorově znalý, takže nevím, co to je. Odvětrání klikovky? Trochu mě zaráží, že na to v servisu nepřišli... Chtěl bych se tedy zeptat: Může být tento defekt zdrojem mých problémů se studeným startem? Je to závažná závada nebo to klidně může ještě pár kilometrů nebo desítek kilometrů najezdit?
Grand C-Max 2012 Trend, 1.6 TDCi 70 kW
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8454
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Melo by to byt co pises. Priznaky ale vetsinou jsou nepravidelny chod motoru, problem s vykonem...kazdopadne vymenit. Docasne treba zalepit, ale moc dlouho se ti tam normalni paska neudrzi.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.07.2014 15:53
- Bydliště: Praha, Č. Budějovice
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
lucky.jack: Díky moc. To jsem potřeboval slyšet. V podstatě mi hlavně šlo o to jestli to dojede do servisu, případně ještě dvě další kratší cesty. Zalepím to a příští tejden se objednám do servisu.
Ohledně těch příznaků, motor jede pěkně pravidelně a volnoběžný otáčky hezky drží. Jen holt při tom prvním studeným startu se mu musí ťuknout na plyn, ale pak už zase hezky drží. Ztrátu výkonu nepozoruju, leda bych tam tu díru měl od začátku (což je klidně možné). Každopádně auto táhne stále docela pěkně, jen kolem 90ti do kopce trochu ztrácí dech, což se asi u 1.6 dá čekat... Takže by ty starty mohly být ještě něčím jiným?
Ohledně těch příznaků, motor jede pěkně pravidelně a volnoběžný otáčky hezky drží. Jen holt při tom prvním studeným startu se mu musí ťuknout na plyn, ale pak už zase hezky drží. Ztrátu výkonu nepozoruju, leda bych tam tu díru měl od začátku (což je klidně možné). Každopádně auto táhne stále docela pěkně, jen kolem 90ti do kopce trochu ztrácí dech, což se asi u 1.6 dá čekat... Takže by ty starty mohly být ještě něčím jiným?
Grand C-Max 2012 Trend, 1.6 TDCi 70 kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13539
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Motor po nastartování sám po pár vtěřinách vypne
Odvetranie klukovky ide do sania, pod klapku, nie? Takze motor tadial taha vzduch pomimo klapky. A hlavne pomimo filtra, takze prach a spina sa moze dostat do valcov. Urcite vymenit a dovtedy urcite poriadne oblepit a zatesnit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti