Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009
Napsal: 18.12.2024 05:15
Jestli se to vyplatí, si stejně budeš muset rozhodnout sám. Nemáme ani žádné podstatné informace, dle kterých by se to dalo rozhodnout, ale předpokládám, že oprava už může stát možná polovinu současné kupní ceny. Tyhle motory (1,8 a 2.0) na zvýšenou spotřebu oleje trpí a je to z velké míry zapříčiněno tím, že jednak výrobce svého času natahoval intervaly mezi výměnami oleje (Ford to ještě vylepšil tím, že nechal do manuálu napsat, že regulérní spotřeba oleje může být až 1l/1000km), aby srovnal krok s konkurencí, dále tím, že se stejně intervaly nedodržovaly a za poslední, že majitelé aut do intervalu nepromítli četnost studených startů, krátkých jízd se studeným motorem, typických pro městský provoz. Hlavní příčinou velké spotřeby oleje jsou zapečené pístní kroužky, tím ztrácejí svou pružnost a schopnost dobře těsnit a do spalovacího prostoru se tak dostává víc oleje než je nutné. Oprava se bez rozebrání motoru provést nedá. Prevence, která zatím u mě funguje, je snížit interval výměny oleje na polovinu (cca 10t km) a zatím nemám problém s nadměrným úbytkem oleje. Bez dolití oleje motor zvládne 10t km, a to při celkovém momentálním nájezdu kolem 224t km. Auto k nám přijelo přes Krušné hory, takže se dá předpokládat, že nájezd bude ve skutečnosti vyšší, než je ten současný. Olej používám běžný Ford Motorcraft 5W30 (dříve Formula E; F).
Ještě bych doporučil před rozhodnutím jít nebo nejít do opravy, důkladně otestovat katalyzátor, protože spalování oleje mu určitě nesvědčí. To může být další poměrně velká položka v rozpočtu opravy. Slušný katalyzátor s výměnou může stát od 10-15t Kč.
Ještě bych doporučil před rozhodnutím jít nebo nejít do opravy, důkladně otestovat katalyzátor, protože spalování oleje mu určitě nesvědčí. To může být další poměrně velká položka v rozpočtu opravy. Slušný katalyzátor s výměnou může stát od 10-15t Kč.