Stránka 2 z 2
Re: Problém s komunikací s alternátorem
Napsal: 17.03.2023 17:41
od xmrazik
Update jednotek jsem udělal, ale na výsledku to nic neměnilo. Zprávy 0x32 a 0x34 evidentně nejsou problém.
Když LIN nového alternátoru Hella v C-MAXu připojím k počítači a "povídám" si s ním, funguje naprosto v pořádku (první sloupeček je čas v ms, druhý je ID zprávy):
Kód: Vybrat vše
26548 29 24 45 1f 00
28959 11 22 00
28979 11 22 00
28999 11 22 00
29019 11 22 00
Když komunikaci přehodím na řídicí jednotku, okamžitě přestane poslouchat a většinou i odpovídat:
Kód: Vybrat vše
11205 29 30 f2 18 00
11221 11
11235 32 00 00 00 00
11255 34
11270 11
11285 29 30 f2 18 00
11300 11
11315 32 00 00 00 00
11335 34
11350 11 00 00
11365 29 30 f2 18 00
11380 11
11394 32 00 00 00 00
11414 34
11430 11
11444 29 30 f2 18 00
11459 11
Když ale k téže řídicí jednotce připojím originální alternátor, všechno jede, jak má:
Kód: Vybrat vše
11381 29 07 f2 18 00
11397 11 0a 01
11411 32 00 00 00 00
11431 34
11446 11 0a 01
11461 29 07 f2 18 00
11476 11 0a 01
11491 32 00 00 00 00
11511 34
11526 11 0a 01
11540 29 08 f2 18 00
11556 11 0a 01
11570 32 00 00 00 00
11590 34
11605 11 0a 01
Ještě jsem tedy objednal Valeo a uvidíme, jestli jsem nakonec odsouzený k nákupu forďáckého OEM...
Re: Problém s komunikací s alternátorem
Napsal: 24.03.2023 23:09
od xmrazik
Takže Valeo běží, stejně jako originál.
Není úplně zřejmé, proč to s Boschem a Hellou nešlo. Vzhledem k tomu, že komunikace zásadně nefungovala při běžícím motoru, nezbývá než předpokládat, že se jedná o problém elektromagnetické kompatibility.
Problém s elektřinou/alternátorem Focus 2010
Napsal: 05.08.2025 13:45
od gorg
Ahoj, prosím o názor či radu. Problém se týká Fordu Focus MK3 1.6ti 77kW r. v. 2010. V listopadu loňského roku mi byl vyměněn alternátor poté, co se rozsvítila kontrolka nabíjení a auto po cestě "zemřelo". Od té doby se problém se svítící kontrolkou nepravidelně vrací. Auto 1-2 měsíce normálně jezdí, zčistajasna se na jednu jízdu rozsvítí kontrolka nabíjení a pak je zase klid. Pokaždé, když jsem navštívil servis, tak na baterii i alternátoru v klidu i za chodu byly naprosto standardní hodnoty napětí. Vyzkoušel jsem doslova vše, protože servis už se se mnou nebaví a elektrikář není nebo věčně nemůže. Kabely jsou v pořádku, test s pojistkami absolvován, nevím si rady, není tu někdo, kdo zažil s tímto typem auta něco podobného? Předem moc děkuji.
Marek
Re: Problémová komunikace s alternátorem
Napsal: 07.08.2025 07:24
od ZaQik
slouceno, precti si zkusenosti jinych s ruznymi vyrobci alternatoru
---------------------
zacal bych voltmetrem v zasuvce autozapalovace, abych videl stav napeti pri rozsviceni kontrolky dobijeni - zda trvale poklesne nebo je to jen nejaka okamzita vychylka
Chyba dobijeni
Napsal: 03.12.2025 20:11
od sexsamba2
Čau.
Mám problém s dobíjením, vyměnil sem alternator. Ale chyba přetrvává.
Vůl jsem měl první vyzkoušet odpojit LIN od alternátoru.
Když odpojím LIN nabíjení naběhne.
Zjistil sem ze to dělá jenom občas. Kdy spadne napětí na 11,8-12,2V.
Po odpojení lin přepne altik pěkně do nouzaku, po připojení opět vypne.
Dočetl jsem se že je to buď zkrat na LIN nebo chyba BMS na baterii.
FOCUS MK3 2014 1.0L M2DA TREND
------------------------------
Mam problém s dobíjením po nastartování napětí skočí na 14,6V - 15V. Po chvíli to spadne na 13,2-13,6. Pak na 12,2V, nebo se úplně vypne.
Alternator je úplně nový a chyba přetrvává.
po odpojení komunikace LIN napětí skočí na 13,5V.
Dneska sem po jízdě odpojil BMS a nabíjení okamžitě naskočilo na 14,4V-14,6V.
BMS je napojené do SS a PCM, bude chyba v kódování PCM. Nebo spis už vadný BMS?
Dik moc za pomoc.
Re: Problémová komunikace s alternátorem
Napsal: 04.12.2025 06:50
od ZaQik
... a jak se to chova po vytazeni pojistky F22 (v motorove pojistkovnici, 15A) ?
Re: Problémová komunikace s alternátorem
Napsal: 04.12.2025 08:57
od xmrazik
Jak se problém prakticky projevuje? To, že se vybíjení během chodu motoru vypíná, nemusí být problém, ale vlastnost. K vypínání dochází z důvodu snižování emisí při volnoběhu, takže je běžné, že se dobíjení v tu dobu vypne. To, že poklesne napětí, nemusí být příčina vypnutí dobíjení, ale naopak jeho důsledek.
Re: Problém s nabíjením
Napsal: 04.12.2025 21:01
od Tonda-B
Ten komunikační kablík.
Není někde předřený, neopírá se o kostru?
Re: Problémová komunikace s alternátorem
Napsal: 05.12.2025 06:19
od ZaQik
xmrazik píše: 04.12.2025 08:57... nemusí být problém, ale vlastnost ...
presne proto jsem se ho ptal na chovani po vytazeni pojistky F22 ... muze jezdit bez ni (jako vetsina zdejsich majitelu), ale patrne ma touhu analyzovat odlehcovani motoru s ohledem na stav dobiti baterie

Re: Problémová komunikace s alternátorem
Napsal: 05.12.2025 13:02
od sexsamba2
Jde mi o to že mám napojenou kameru, ktera mi spina při 13,5V a vypíná při 12,2V.
A teď nevím jestli to že se vypne nabíjení úplně je v pohodě?
Protože mi pak spadne auto na 11,8V. A kamera nejede.
Hlavně sem za půl roku zničil novou baterii.
nejspíš podvybijenim.
Auto má start-stop. Tak nevím jestli to vypnutí alternátoru je vlastnost nebo chyba.
Re: Problémová komunikace s alternátorem
Napsal: 05.12.2025 13:30
od ZaQik
ano, BMS dokaze dobijeni uplne vypnout (odhodit zatez)
ano, BMS dokaze nevhodny typ baterie zlikvidovat za par mesicu
obecne (a mimo tema): cokoli v aute fungujici na uroven hladiny napeti je spatne; je jen otazka casu, kdy to nebude spravne fungovat ... jistejsi je to zapojit na spinane napeti (tj. +12V je jen pri zaplem zapalovani)
Re: Problémová komunikace s alternátorem
Napsal: 05.12.2025 14:33
od sexsamba2
Mám na kameře režim parkování, proto je to zapojené na přímo. A hlídám spodní hranici baterie, aby mi to po pár dnech kdy je auto mimo provoz šlo nastartovat.
je divné že to odpojí baterii během jízdy. Kdy jsou zaple světla, radio, vyhřívaná podložka atd...
Re: Problémová komunikace s alternátorem
Napsal: 05.12.2025 15:20
od ZaQik
ZaQik píše: 04.12.2025 06:50
... a jak se to chova po vytazeni pojistky F22 (v motorove pojistkovnici, 15A) ?
ZaQik píše: 05.12.2025 06:19
presne proto jsem se ho ptal na chovani po vytazeni pojistky F22 ... muze jezdit bez ni (jako vetsina zdejsich majitelu), ale patrne ma touhu analyzovat odlehcovani motoru s ohledem na stav dobiti baterie
Re: Problémová komunikace s alternátorem
Napsal: 05.12.2025 20:11
od Vacil
sexsamba2 píše: 05.12.2025 14:33
je divné že to odpojí baterii během jízdy. Kdy jsou zaple světla, radio, vyhřívaná podložka atd...
Proc je to divny? BMS se snazi udrzet baterku kolem 80% (u cgea se da nakonfigurovat i jinak).
Baterii to neodpoji, ale muze ji klidne behem jizdy prestat dobijet. Pak altik napaji jen zatez.
Obcas BMS dokonce i za jizdy napaji lehci zatez z baterie.
Proste pro hypoteticky lepsi spotrebu prijdes driv o baterii.
Jak pise Zaqik, vyndej pojistku F22 jak se to bude chovat