Stránka 2 z 3
Napsal: 27.10.2007 23:56
od chmelko
-Ladis- : tak už som zviezol Dona, Puldu, Fokinu prvé dojmy rozpačité, ale teraz na to snad dobre spomínaju

Napsal: 28.10.2007 00:00
od -Ladis-
No, jestli se někdy potkáme, doufám, že tě ukecám abys mi svižný styl jízdy (mimo provoz, ovšem) ukázal

Napsal: 28.10.2007 00:01
od chmelko
velmi rád

Napsal: 28.10.2007 00:04
od MobyDick
Při sportovní jízdě je brždění motorem snad i nutné a těžko se tomu vyhneš.
Napsal: 28.10.2007 11:26
od antonio
Pokud potřebuješ co nejdříve zabrzdit, zažazený kvalt bez vymáčklé spojky ti v tom moc nepomůže. Zkus si na nějaké široké silnici bez provozu zatáhnout ruční brzdu a nech zařazený kvalt. Brzdit to bude. Jakmile spojku vyšlápneš, sám ucítíš že auto bude brzdit mnohem více, než se zařazenou rychlostí. Při normální jízdě je brždění motorem ok, ale při sportovní nemá smysl (je to ale jen můj názor).

Napsal: 28.10.2007 11:33
od chmelko
anotonio:myslím ,že učinnost motoru pri brzdení je efektívna tak nad 3tis..otačok..
znamena, že ked sme tu popisovali konkretny prípad (brzdenie zo 150km/h podla mojho nazoru tam ta 3niečo pomože..
Napsal: 28.10.2007 11:37
od MobyDick
Jasně že pomůže, máš za 4 plnej knedlík blíží se zátočina brzda spojka za tři nebo až dva brzdíš vjezd do zátočiny motor ti pomůže brzdit a pak zase plnej a jedeš pěkně pod plynem ven.
Napsal: 28.10.2007 11:51
od antonio
Jasně, v tomhle máte pravdu. Já to také myslel s ohledem nechání zařazení stávajícího kvaltu při šlápnutí na brzdu. Podřazování neberu jako brždění motorem (v pravém slova smyslu).
Napsal: 28.10.2007 11:53
od chmelko
ako to?praveže pri sportovej jazde inak brzdenie motorom nedocielis..
nepojdeš predsa bez plynu a ked prejdes zakrutu pridas plyn, v takomto prípade sa uz o sportovej jazde velmi hovorit neda..
Napsal: 28.10.2007 11:59
od antonio
Myslel jsem to tak, že pokud potřebuješ prudce zabrzdit a necháš tam stávající kvalt, tak ti to nepomůže. Pokud podřadíš, tak samozřejmě ano.

Napsal: 28.10.2007 15:11
od vcedula
No, pekne sa to tu rozobera. To som rad.
Este sa pokusim vysvetlit, preco si myslim ze je otazne, ci pri brzdeni z vyssich rychlosti do nizsich nechavat zaradenu rychlost, alebo ju tam dat az tesne pred zakrutou.
Standardny motor, ako mam aj ja, neupraveny, ma velku zotrvacnost (tusim sa to robi kvoli spotrebe). Sportove motory maju odlahcene krutiace sa casti a tym je zotrvacnost omnoho mensia. Mne trva vyslovene niekolko sekund (nemeral som to, ale je to dost dlho), kym sa dostanu otacky z cca 6000 na 2000. Pri sporotvych motoroch je to omnoho menej. Tato vlastnost ma podla mna za nasledok, ze ked prudko brzdim so zaradenou rychlostou, tak brzdami brzdim este aj ten motor, pretoze jeho otacky zotrvacnostou klesaju pomalsie a nestiha za brzdami. Dufam, ze mi rozumiete.
A tento jav (zotrvacnost) ma este jednu zlu vlastnost, ze ked podradujes a pustits spojku, motor sa musi roztocit a tento moment strasne rozhodi auto. Treba to robit s velkym citom. A to zasa potrebuje cas. Zakial sa motor roztoci, uz mozem zasa vytlacat spojku. Dnes za mokra som napr. skusil tu spojku pustit rychlejsie a dostal som smyk na predne kolesa.
Takze ja mam uz taky pocit, ze sa to neoplati. Ale aj tak to stale robim
Diki za nazory. Cakal som, ze mi tu aj niekto vynada

Meziplyn
Napsal: 29.10.2007 09:23
od Pulda
Možná se to sem hodí: dáváte meziplyn při podřazování - např. před zatáčkou? Nebo je to zbytečné?
Napsal: 29.10.2007 09:28
od chmelko
u mna osobne to je zbytočne, podradujem tak, že nechavam otáčky spadnut a jemne tlačím na paku až tam rýchlost spadne sama..
Napsal: 29.10.2007 10:42
od MobyDick
Když je na to čas tak i s meziplynem.
Napsal: 29.10.2007 11:02
od TripleJay
Nakolko su prevody (okrem spiatocky) synchronizovane, nie je to zbytocne
