Stránka 11 z 18
Napsal: 19.12.2007 15:44
od misoka
chmelko píše:samozrejme že ano, preto sa predava tolko nových naftových motorov ako sa predava...
ale sami vidite,že trh reaguje na prudku poptavku nafty a preto ju zdražuje..
ved som to už neraz spomenul, že jedina výhoda naftoveho motoru je jeho spotreba..nič viac a nič menej..
Cena nafty sa tiez uz preberala

pockaj po zime , zasa bude na svojej standardnej cene , cela amerika sa v zime zohrieva vykurovacim olejom a ten velmi ovplyvnuje cenu nafty
Napsal: 19.12.2007 15:44
od Glip
Mimochodom, povodne jazdili nakladaky na benzin. Na naftu jazdia len preto, ze je lacnejsia.
Napsal: 19.12.2007 15:44
od vcedula
Preco sa standardne nemontuju turba do benzinov ? Ze by marketing ? Vzdy to tak funguje. Preco by som mal predat hned vsetko naraz, radsej postupne, viac zarobim
Dobre benzinove turba su na svete uz davno, len su upravene na vysoke vykony a nie na spolahlivost. Bohuzial, firmy ako Garret neinvestovali do vyvoja lacnych turbo ale prave do vykonnych. A to je ten krok, ktory chyba benzinom a nafty to uz maju za sebou.
Standardne sucasne benzinove turbo pracuje na principe: natlac to tam, nech to pali jak svina. Naftove turbo asi takto: trocha pridame, nech to nie je take lenive.
Napsal: 19.12.2007 15:44
od chmelko
problem je hlavne, ten,že kto vela jazdí si kupi diesla, pretože aj to navýšenie cca100tis kc sa mu vyplati
iný problem nastava,ked sa ho zbavuje, pretože človek ktorý ani tolko nenajazdí sa necha zlakat nizskou cenou provozu/nie servisu a samozrejme velmi často stočeným km...
Napsal: 19.12.2007 15:47
od chmelko
misoka:bohužial už tento trend o cene pohonných hmot prestava tiež platit, pretože v lete bude turistická sezona, na jar vojna v zálive, na jesen bude usa uvažovat zautočit na iran..
podla mojho nazoru sa s cenou nafty hboko pod 30kc rozlučte
Napsal: 19.12.2007 18:29
od jamaka
no ak pojde jedna cena paliva hore, pojde aj druha - neexist aby jedna stala a druha stupala.
A k benzin turbo - tie turba do benzin su o doooost drahsie ako v diesel, dalej ich vydrz nebude ani zdaleka taka ako v Di a zrat to bude v porovnatelnych rychlostiach a vykonoch hooooooooooooooooooooooodne viac. A to ze ma diesel turbo? Keby ho nemal, tak spotreba by bola este lepsia, sice pri nizsom vykone, ale aj o jednu poruchovejsiu suciastku by bolo menej. Ze boli najskor nakladne benzinove - no lebo nebola nafta

To su debaty o nicom.
Napsal: 20.12.2007 10:05
od omik
jamaka> konecne to tu niekto zhrnul

. suhlas
chmelko> uz som to tu v tomto vlakne tusim raz vravel, porovnavas fiktivny stav. Realita je proste taka, ze masovo sa turbo dava do nafty a do benzinov sa masovo turbo nedava. Takze ci chces alebo nie, poslednych x rokov a dalsich y rokov plati, ze nafta nad benzinom vyhrava v spotrebe a zatahu. Ze sa to mozno jedneho dna zmeni, to je problem o inom... Ja si nemyslim, ze by tu niekto popieral, ze benzin s turbom bude mat zatah podobny ako nafta, to som tu nikde necital....
Napsal: 20.12.2007 10:40
od vcedula
omik píše:Realita je proste taka, ze masovo sa turbo dava do nafty a do benzinov sa masovo turbo nedava. Takze ci chces alebo nie, poslednych x rokov a dalsich y rokov plati, ze nafta nad benzinom vyhrava v spotrebe a zatahu. Ze sa to mozno jedneho dna zmeni, to je problem o inom...
Omik neuveris, ale suhlasim, mas pravdu. Nafta v sucasnosti vitazi. My sme s chmelkom (trufam si to napisat) chceli vyjadrit len to, ze vyvoj benzinov sa zastavil na mrtvom bode, vsetky peniaze isli do nafty a samotny benzin tym v globale hrozne utrpel. Ale ked nastupia benzinove turbo motory, tak sa velmi lahko moze situacia otocit.
Teraz vsak vseobecne plati, ze nafta je lepsia. Ak ma vsak clovek specificke poziadavky uzivania si dravej jazdy, tak tam nafta konci a nastupuje benzin. Krasny priklad toho je test Focus Mk1 ST, ktory testovali na okruhu v Sosnovej a cely okruh robili len na dvojke. Bohuzial, na toto diesel nema.
Jednoducho su oblasti, kde ma navrch nafta, niekde ma navrch benzin. pre bezneho cloveka vyhrava nafta, vseobecne vyhrava nafta. To uznavam. Ale su oblasti, kde by sa jednoducho pchat nemala, lebo na to nema.
Nech zije Duratec ST !!!
Napsal: 20.12.2007 14:37
od chmelko
prave študujem katalog k S-maxu a rozdiel medzi 2.0 Duratec a 2.0TDCi je celých 123kg

Napsal: 20.12.2007 15:57
od zewl
chmelko: to je vaha toho turba navic

Napsal: 20.12.2007 20:06
od pepe123
chmelko píše:samozrejme že ano, preto sa predava tolko nových naftových motorov ako sa predava...
ale sami vidite,že trh reaguje na prudku poptavku nafty a preto ju zdražuje..
ved som to už neraz spomenul, že jedina výhoda naftoveho motoru je jeho spotreba..nič viac a nič menej..
Nielen, zewl aj ty si to spominal že životnosť je u diesla tiez podtatna. ak ma benzin zivotnost neviem 500.000km? s turbom by skončil na 350.000km, vyššie tlaky vo valci a pod.
Riesim to tak, ze kto chce diesel, ma diesel aj s jeho vyhodami aj nevyhodami, a kto benzin, ma benzin...
Napsal: 20.12.2007 20:10
od chmelko
podla mojho nazoru v dnešnej dobe pre diesel nieje skáza životnosti turbo, ale extremne tlaky pri vstrikovani a neskutočna nachylnost na karbon a rozne nečistoty v strikoch
Napsal: 21.12.2007 07:00
od zewl
No tak driv se uvadelo tusim zivotnost diesel 500.000 km, benzin 250.000. Ale jak je to dneska nevim
Napsal: 21.12.2007 09:15
od acoLaco
NEVĚDĚL BY NĚKDO, KDE NAJDU KŘIVKU (GRAF) PRŮBĚHU VÝKONU A KROUTÍCÍHO MOMENTU. Prostě jsem to nikde nenašel, ale někdo o nějakém zdroji snad ví, dík!

KONKRÉTNĚ CHCI NA 1.8TDCi 85kw
Napsal: 21.12.2007 09:35
od zewl