Stránka 12 z 57
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 17.08.2009 20:40
od hanzey
PaWel píše:Hanzey: Prosímtě, kolik máš asi najeto - že už je to slyšet?
Pawel : Teď necelejch 140000, ale už se to ozývalo u necelejch 138000.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 17.08.2009 20:55
od hanzey
ballu píše:Záleží na tom, jestli investovat do nového sání i s prací 10 tisíc!! nebo to vykucháš sám . Na chodu motoru, jak je psáno dříve, to nemá žádný vliv.

ballu : Asi bych investoval do novýho sání,ať je to teda origoš, ale aby vydrželo aspoň 80000km. A ta cena je jistá v každym značkovym servisu FORD? Já jsem to zatim nezjišťoval. A jestli se na ně taky můžu spolehnout,že tam daj nový a né třeba ňáký jetý.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 17.08.2009 21:05
od Ma.rt
jestli to nema zadny vliv, tak si myslim, ze vymena je zbytecna. 5000 bych jeste pochopil, ale 10000? Zvladnu sam to rozebrat a taky se podivat, kdyz jsem na auta levej, nebo to radsi nedoporucujete?

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 17.08.2009 21:08
od ballu
Někde zde ve vlákně ta suma je psaná jak od Fordu/ 9 tis/, tak od dodavatele ND/ 7 tis/, je tam rozdí nějaké 2 tisíce Kč. Pak jen cena práce.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 31.08.2009 07:58
od pavel574
Také já, masírován jobovkami zde, jsem minulý víkend demontoval sání. Mám Mondeo 2001, 81kW, 140.000km. Uložení klapek bylo hodně vymleté, bylo už slyšet klepání. Vyměnil jsem klapky za nové. Cena klapek 4x 210Kč u Ford Charouz. Čtyřhrannou tyčku 3,5mm délka 395mm jsem tam použil tu původní, novou jsem neměl. Trvalo mě to ca. 8 hodin čisté práce, celkový čas 24hod. Použil jsem malou 1/4 a střední 3/8 Golu. Pro demontáž čtyřhranné tyčky jsem použil WD olej, pro montáž špatně přístupného šroubu vteřiňák do goly. Myslím že to může zvládnout každý středně šikovný kutil. Jsem rád že jsem to udělal, snad bude klid.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 31.08.2009 08:23
od Boban
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 31.08.2009 09:49
od ballu
Těch 210 Kč za klapku to je jiná písnička , ale v době před půl rokem, servis je neměl a i neměl zájem dodat čistě klapky a jen celé sání. Spíše se přikláním k tomu , že se teprvé učí tyto závady odstraňovat po větším dovozu ojetin, které mají nalítáno přes 100 tis. km a tato závada nenechá na sebe dlouho čekat.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 31.08.2009 09:51
od Ma.rt
pavel: Tak to jsi fakt dobrej,klobouk dolu. Jednoznacne nejefektivnejsi reseni, staci jen sikovne rucicky.Ty ja moc nemam
Prosim Te a jak je narocny sundat to sani, treba jen, abych se podival, v jakem je to stavu. Chapu dobre, ze nejtezsi neni ani tak demontaz sani, jako pak vymena tech klapek?
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 31.08.2009 10:44
od pavel574
Právě že nejtěžší je demontovat sání z auta. Zespodu 2 šrouby jsou v pohodě. Shora 7 šroubů trochu horší přístup, málo místa protože tam vadí chladič třeba použít správnou délku nástavců goly. Šrouby jsou zarostlé musí se trochu zabrat něž se utrhou. Vzduchové hadičky šly dobře rozpojit. Nejhorší pro mě bylo rozpojit včechny konektory a uchycení kabeláže k sání. Hlavně jeden konektor ca. 20cm pod škrtící klapkou mě dával zabrat.
Výměna klapek byla celkem v pohodě nechal jsem WDčko několik hodin působit, karbon povolil a tyčku jsem na poněkolikáté postupně vytáhnul. Pak vytažení starých klapek ze sání kombinačkama a dloubáním šrobováčkem, bacha na oči při vytahování mě jedna praskla a skoro mě zasáhla.
Zpětná montáž překvapivě v pohodě, jelikož už není potřeba žádné násilí a ani se nemusí už nic objevovat. Jen nic nezapomenout zapojit. Na postup montáže s obrázky je odkaz v diskuzi, ten jsem si vytiskl.
Díky všem v diskuzi za návody a fota, moc mě to pomohlo.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 31.08.2009 16:37
od Ma.rt
tak to jsi fakt jednicka

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 05.09.2009 11:26
od hanzey
pavel574 píše:Také já, masírován jobovkami zde, jsem minulý víkend demontoval sání. Mám Mondeo 2001, 81kW, 140.000km. Uložení klapek bylo hodně vymleté, bylo už slyšet klepání. Vyměnil jsem klapky za nové. Cena klapek 4x 210Kč u Ford Charouz. Čtyřhrannou tyčku 3,5mm délka 395mm jsem tam použil tu původní, novou jsem neměl. Trvalo mě to ca. 8 hodin čisté práce, celkový čas 24hod. Použil jsem malou 1/4 a střední 3/8 Golu. Pro demontáž čtyřhranné tyčky jsem použil WD olej, pro montáž špatně přístupného šroubu vteřiňák do goly. Myslím že to může zvládnout každý středně šikovný kutil. Jsem rád že jsem to udělal, snad bude klid.
Pavel574: Takže to sání neni potřeba měnit komplet celý, ale v servisu jsou schopný vyměnit jenom ty klapky plus ty domky a tyčku???
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 06.09.2009 10:53
od pavel574
Ano. Jen musíš najít servis, který to udělá a nechá si svoje rozumy. Např. ve značkovém servisu FORD mě řekli že je potřeba vyndat celý motor.
Číslo náhradního dílu klapka sání u Forduv je 1317276
U Fordu to našli v pohodě podle typu motoru. Obsahuje dva plastové díly naklipsnované do sebe.
1.klapka otočný díl
2. ten domeček okolo ve kterém je klapka otočně uložena
Do parohů sání se to montuje takto předmontované a nakonec se všechny 4 klapky napíchnou na unášecí čtyřhrannou tyčku jako špíz.
Tyčka není vedena u Fordu jako samostatný díl, tu musíš sehnat někde v železářství.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 06.09.2009 17:46
od Boban
pavel574: díky za super informaci

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 07.09.2009 07:18
od Wizzy008
Legrace je v tom, že Ford oficiálně tvrdí, že to jde, ale pouze u novější varianty (odhaduju 2003+), kde proběhly nějaké úpravy na sání. Taky jsem kolem toho dost zjišťoval

Prvním nápadem bylo opravdu klapky vyměnit a funkčnost zachovat, ale po tom, co mi u Forda řekli, že to lze, ale jen u novějších, že u mého auta jen celé sání za strašné peníze, tak šly klapky do háje zeleného a pohoda, mě vůbec nechybí. Na to, v jakém je ten můj motor stavu, tak jede dobře, dlouhodobá spotřeba 8,7l/100km a to jezdím hodně po městě a nejsem klobouk. Jo a k tomu mám ještě vyřazené další zelené kurvítko - EGR, které bz tu spotřebu takz ještě asi trochu stáhlo, ale dělalo potíže kolem 2000rpm, tak šlo do háje.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 08.09.2009 21:58
od hanzey
pavel574 píše:Ano. Jen musíš najít servis, který to udělá a nechá si svoje rozumy. Např. ve značkovém servisu FORD mě řekli že je potřeba vyndat celý motor.
Číslo náhradního dílu klapka sání u Forduv je 1317276
U Fordu to našli v pohodě podle typu motoru. Obsahuje dva plastové díly naklipsnované do sebe.
1.klapka otočný díl
2. ten domeček okolo ve kterém je klapka otočně uložena
Do parohů sání se to montuje takto předmontované a nakonec se všechny 4 klapky napíchnou na unášecí čtyřhrannou tyčku jako špíz.
Tyčka není vedena u Fordu jako samostatný díl, tu musíš sehnat někde v železářství.
pavel574: Díky za odpověd, začnu to zjišťovat ve Ford servisech. ...Akorát ta tyčka tam může zůstat ta původní ne,na co dávat novou?