1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od vita_k » 15.05.2012 20:26

Az na vstrik to auto nemusi byt vubec v tragickem stavu. Kolik se da za necele 4 roky najezdit? Co bych udelal ja:
1. zkontroloval prutok oleje turbem kolik je (ja mam 0.9 pri teplem oleji)
2. nechal vydelat cedak z privodu oleje do turba.
3. Vymenil bych radsi rozvody, protoze nevis (ja i kdyz mel na tachecu cca 110t tak uz trochu propoustela vodni pumpa a i s pumpou to nevyslo nejak hrozne draho)
4. diagnostika komplet - nejaka zatezova - pokud je.

Jsou tam prvni brzdy? nebo uz druhe?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od pavel28 » 15.05.2012 21:01

vita_k píše:Az na vstrik to auto nemusi byt vubec v tragickem stavu. Kolik se da za necele 4 roky najezdit? Co bych udelal ja:
1. zkontroloval prutok oleje turbem kolik je (ja mam 0.9 pri teplem oleji)
2. nechal vydelat cedak z privodu oleje do turba.
3. Vymenil bych radsi rozvody, protoze nevis (ja i kdyz mel na tachecu cca 110t tak uz trochu propoustela vodni pumpa a i s pumpou to nevyslo nejak hrozne draho)
4. diagnostika komplet - nejaka zatezova - pokud je.

Jsou tam prvni brzdy? nebo uz druhe?
Tak já měl C-Maxe 2.5 roku starého když jsem ho kupoval, měl najeto ůdajně 96000km.,ale ve skutečnosti měl o 80 až 90000km.více.Jinak auto bylo velice zachovalé,jak vanak,tak i vnitřek.
Servisce jsem věřil,taky to sedělo,ale nezdáli se mě ,opravdu suprovně přepsané některé čísla v té servisce.Tak jsem začal pátrat a ,... :wallbash: :wallbash: :wallbash:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od V12 » 15.05.2012 22:08

Ked to ma 200k, vstreky su prve. Potom hlavna remenica, spojka s dvojhmotou, dlho na seba nenecha cakat ani turbo. Ked mas najazd 10 - 15k km do roka, dva, tri, mozno aj 4 roky to este urcite pojazdi. Vstreky vies vyriesit pouzitymi z buracky (ako ja) a budes jazdit, kym to pojde. A ked sa ukazu naznaky dalsej drahej opravy, predas to. Presne to iste som urobil aj ja. Kedze auto slo do vykupu, za tie 2 roky som na tom stratil docela dost. No teraz sa nebojim sadnut za volant, natankovat plnu a vyrazit na druhu stranu republiky. S tymi kachlami som sa bal.

Vsetko je otazka toho, kolko si do toho auta ochotny investovat aj ked vies, co je zac. Ja som bol rozhodnuty investovat - mat 2-litrove kachle v TOP vybave so 170k km sa mi javilo este ako - tak unosne. Preto som don co - to zainvestoval. No spojka + lozisko + dvojhmota uz bola na mna prisilna kava a bolo jasne, ze prva slusna SX4 mi bude hovorit Moj pane. Narazil som ale na BlackBirda...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od Sobull » 16.05.2012 06:58

Vy z toho uděláte vždycky kovbojku...
Jezdí to? Jezdí. Že podfoukl jeden vstřik? No to se snad může stát i u novýho. Oprav to a jezdi. Historie je asi nezjistitelná, tak koukni aspoň po referencích na bazar, kde jsi to kupoval. A porovnej cenu kterou jsi zaplatil s cenou obvyklou.
Kdyby někdo falšoval servisku, tak si nenechá ujít příležitost do ní namrskat i razítka kontrol.
Udělej preventivně rozvody, na komponenetech jsou myslím data výroby, tak třeba poznáš jestli jsou původní. Koukni na stav kotoučů, taky dost napoví.
Možná jsi naletěl, ale nenech se vystresovat od místních antidieselistů. Jak jsme se několikrát přesvědčili 300 000 pro tyhle motory není problém :mrgreen:
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od V12 » 16.05.2012 07:49

... a ako sme sa x nasobne viackrat presvedcili, obvykle uz 200k je problem...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Koficek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 123
Registrován: 29.03.2012 13:32
Bydliště: Chotěboř

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od Koficek » 16.05.2012 08:46

Tak chlapi moc dík.
Jen čučím, co jsem rozpoutal názorů. Ale je to dobře, co člověk, to názor...
Předevčírem, když jsem sem psal jsem myslel, že budu hned prodávat, ale odstupem času si říkám, že zatím asi ponechám a uvidím co toi udělá.
Na podfouknutý vstřik prodejce zareagoval velmi slušně, že máme spolu snad smlouvu na rok, že zásadnější opravy jdou samozřejmě na jeho hlavu, takže si říkám pokud splní co slibuje, tak že ten rok to auto u mě minimálně zůstane a uvídím.
Co jsem najaře přezouval na liťáčky, brzdy jsou v pěkným stavu, tak ještě mrknu jaké tam jsou.
Co by tam mělo být podle vás za značku? a kde hledat? Třeba to uvidím na první pohled, ale tak radši se ptám.

To Pavel28: Můžeš poslat odkaz, rád se mrknu :wink:

To Phofy : Odkaz rád uvítám, ať mám přehled :wink:

Tak ať se dílo daří chlapi a zatím moc děkuju :perfect:
Kofíček - Ford Focus 1,6 TDCi 66kw, kombi r.v. 2008 po Faceliftu, Bílá Frozen

suflikant
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 20.01.2012 11:07

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od suflikant » 16.05.2012 09:38

Sobull píše:Vy z toho uděláte vždycky kovbojku...
Jezdí to? Jezdí. Že podfoukl jeden vstřik? No to se snad může stát i u novýho. Oprav to a jezdi. Historie je asi nezjistitelná, tak koukni aspoň po referencích na bazar, kde jsi to kupoval. A porovnej cenu kterou jsi zaplatil s cenou obvyklou.
Kdyby někdo falšoval servisku, tak si nenechá ujít příležitost do ní namrskat i razítka kontrol.
Udělej preventivně rozvody, na komponenetech jsou myslím data výroby, tak třeba poznáš jestli jsou původní. Koukni na stav kotoučů, taky dost napoví.
Možná jsi naletěl, ale nenech se vystresovat od místních antidieselistů. Jak jsme se několikrát přesvědčili 300 000 pro tyhle motory není problém :mrgreen:
Konecne rorumna reakcia na dany problem. Vracanie sa do minulosti nema velky vyznam. Je to ako s neverou. Co oko nevidi srdce neboli. Co komu pomoze ked zisti ze auto ma najazdene o x-km viac ako je deklarovane. Avsak si treba uvedomit, ze kazda jazdenka si zoberie svoju dan v podobe oprav. Ak si niekto mysli, ze ine auta sa nekazia, je navelkom omyle. Auta opravujem, tak viem o com hovorim. Na fore pisu hlavne tí, ktori maju s autom problemy a nevedia si rady. Ale tych, ktorí problemy nemaju, alebo si ich vedia, alebo si daju opravit je daleko viac.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od vita_k » 16.05.2012 09:49

jasny co clovek to nazor. Ale udelej urcite to co jsem rikal ja :-))) Brzdy mam motorcraft
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od pepé » 16.05.2012 11:07

Komi píše:zaujimava sprava z nemeckeho FF fora - Ford servis pri 100t km utahuje skrutky vstrekovacov o 1/4 otacky
Mě to potkalo při tachometrových 96 000km(podle všech indicií a servisky mi km sedí), vyměnil jsem podložky a vše OK, už mám najeto 113 000km a stále OK.
Vypadáto, že to do tažení po 100 000km(jak píše Komi) je důležité, protože se to dotahuje přes to plastové vodítko a tam dojde k vymáčknutí. Při výměně jsem dotahnul i ostatní na 15 NM.
Když vemu dotažení 4NM + 1/4 otáčky a pak po 100 000km další 1/4 otáčky, tak možná u čísla 15nm budeme.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od V12 » 16.05.2012 19:45

Koficek píše:Předevčírem, když jsem sem psal jsem myslel, že budu hned prodávat, ale odstupem času si říkám, že zatím asi ponechám a uvidím co toi udělá.
Pozri - Osobne som 2 roky jazdil s autom, ktore som kupoval s tym, ze je stocene z cca 180 - 200k na 80k km, takze hned po kupe dostal 200k km servis - rozvody + filtre + naplne. Pravda bola nakoniec inde - bolo zmotane zo 137 na 80. Za tie 2 roky som na nom urobil cca 30k km, fantasticky som si ho uzil (aj v style rally :twisted: ). Aj som donho natlacil nejake tie prachy. Nuz a ked si vypytalo neakceptovatelne drahu opravu, slo z domu do vykupu. Neexistuje ziadny dovod, preco by si nemohol urobit to iste. Jediny rozdiel je v tom, ze pri konstrukcii 2.0TDCI sa setrilo podstatne menej, ako pri konstrukcii 1.6TDCI so vsetkymi z toho plynucimi dosledkami. V principe mas teda 3 moznosti :
1. skusit auto vratit predajcovi - na toto ale nemas v ruke nic o co opries svoje argumenty :(
2. okamzity predaj do vykupu - vygeneruje to velku stratu
3. ako som uz pisal - pojazdit a v pripade hroziacej drahej opravy predat do vykupu

Momentalne ten podfuknuty vstrek nie je ziadna terorizujuca ciastka, do 100 eciek sa musis vojst aj ked nebudes chciet.

Osobne nemam problem znova kupit stoceny voz. Z mojho pohladu nie je technicky rozdiel medzi autom s realnymi 200k km a stocenkou z 200k na 100k. Len to nesmie byt commonrailovsky diesel, nech je akykolvek.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9501
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od phofy » 16.05.2012 19:53

V12 ať stím jezdí je to jenom podfouknutý vstřik, což u těhle motorů je normální, ikdyž je pravda, že se mu to stalo na hodně málo kilometrech. Až příjde nějaká větší oprava, tak ať to opraví a dá auto do výkupu.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od V12 » 16.05.2012 20:03

Jj. Len ten vstrek treba poriesit ASAP, aby nestihol napachat ziadne skody.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9501
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od phofy » 16.05.2012 20:22

Tak vstřik si nechá přetěsnit jestli za to dá 2500 tak to bude hodně

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od lucky.jack » 17.05.2012 07:47

Když to přeženu tak na jeden vstřik se do 300,- vejde s přehledem. Jde to udělat i doma, ale jestli bude vstřik připečenej tak je to potom opruz.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

gazza215
Příspěvky: 1
Registrován: 17.05.2012 10:18

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od gazza215 » 17.05.2012 10:27

Ahojte.
Pred dvomi dňami mi začal vychádzať od motora taký rytmický šušťavý zvuk asi od unikacieho vzduchu. Pri pridávaní sa rytmus toho zvuku zrýchľuje. Okolo jedného vstreku je usadená čierna hmota. Je možné, aby pri netesnom vstreku bolo počuť také intenzívne unikanie vzduchu? Bol som s tým v servise a povedal, že to je tou netesnosťou vstreku. Som objednaný na pondelok. Hovoril, že treba popri výmene tesnenia toho vstreku aj otestovať trysky vstrekov, pričom test jednej trysky stojí cca. 20eur. A to sa mi nezdá, kedže si to tu niektorí meníte doma. Je potrebné dať tie trysky testovať?
Ďakujem za radu.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti