Stránka 13 z 17
Nákup FoFo
Napsal: 16.08.2017 08:07
od Teex
Ahoj,
už tak nějak poslední půl rok pokukuji po novém autě a postupným vyškrtáváním jsem vyřadil všechny vozy kromě Forda Focuse. Rád bych pořídil spolehlivé vozidlo prozatím pro cca 50% dálniční provoz/rychlostní silnice, 40% okresky a 10% města. Celkový roční nájezd by se měl pohybovat do 20 tisíc km. Vzhledem k tomu, že s ním občas budu potřebovat i něco převézt a vyrazit na delší dovolenou po ČR/zahraničí jsem zvolil variantu Kombi, ideálně s Hagusy nebo tažným (to ale není podmínkou).
Mezi mými aktuálními favority jsou následující:
- Ford Focus II po FL 1.6 + nechat dodělat LPG
- Ford Focus III před FL - motorizace 1.0 EB / 1.6 TDCi (volím vzhledem k možnému výhodnějšímu nákupu)
- Ford Focus III po FL 1.0 EB
Chtěl bych vás požádat o názory, která varianta je z pohledu spolehlivosti a nákladů na údržbu výhodnější za předpokladu, že pořizovací cena nehraje až tak velkou roli - aktuální budget okolo 300K, nicméně v případě nového auta uvažuji i o posunutí limitu, popř. investování do něčeho jiného, viz. FF II s LPG.

Pokud už má někdo s 1.0 EB najeto více jak 100TKM zajímal by mě i jeho názor na spolehlivost - těch je po focusích forech jako šafránu a téměř nic jsem nenašel.
Kdyby někdo měl tip na zajímavé vozítko z daného výběru, budu samozřejmě rád.
Re: Nákup FoFo
Napsal: 16.08.2017 08:27
od Stanley_vy
S ohledem na využití bych nevzal ani jednu z uvedených variant.
Re: Nákup FoFo
Napsal: 16.08.2017 22:42
od Teex
Díky za reakci. Jakou by jsi tedy doporučoval?
Co jsem se díval na recenze, ten 1.0 EB by nestačil ani v případě, že by byl 6-kvalt? Je mi jasné, že vyšší výkon je samozřejmě na dálnici lepší, ale papírově je to v pořádku, nebo se pletu?
Re: Nákup FoFo
Napsal: 17.08.2017 07:56
od Stanley_vy
- Ford Focus II po FL 1.6 + nechat dodělat LPG -
Krátké převody = vysoké otáčky na dálnici, bídná dynamika, navíc dnes už minimálně 6 let staré auto. Pokud FFII, tak utčitě 2.0i (bude se těžko shánět) nebo 2.0 TDCi (vše bude mít už vyšší nájezd)
- Ford Focus III před FL - motorizace 1.0 EB
Super motor na okresky a do města, na dálnici už bude ztrácet, tříválec... / 1.6 TDCi (volím vzhledem k možnému výhodnějšímu nákupu)
Pokud seženeš kousek s rozumným nájezdem a doloženou historií, tak snad.
Hledal bych 1.6 EB
- Ford Focus III po FL 1.0 EB
Stejně jako před FL. Šel bych do 1.5 EB
Re: Nákup FoFo
Napsal: 23.08.2017 17:49
od foki
co 2010 2.0DTCI titanium 130000km za 190000kc ?
nebo 1,6 TIVCT 2009 SPORT za 160000 ?
kdyz uz stanley radi naftu .

Re: Nákup FoFo
Napsal: 24.08.2017 13:44
od Teex
Foki, díky za nabídku. Určitě to zvážím. Jak by přes tebe případně cenově vycházel FFIII?
Jinak, forum mi prozradilo, že řešíš i servis Fordů. Máš nějakou zkušenost ohledně kurvítek nebo častých oprav u daných aut?
Re: FF3 predFL
Napsal: 05.10.2017 16:17
od IvanSt
Teexi, vzhledem k Tvému výběru, bych se určitě nebál Focuse 1.0 EB. Před časem jsem řídil 125k verzi 6-kvalt (myslím rok 2015) a to auto jede dobře. Nemá problém s rychlostí kolem 200km/h, kdy jede relativně tiše a bezpečně. Motorově je úplně někde jinde, než lína a přeci jen celkově starší 1.6 atmosféra FF2.
Že se (nejen) tříválcové EB motory povedly, značí i to, že Ford jimi chce ve stávající podobě osadit podstatnou část nižší a střední třídy roku 2018.
Re: FF3 predFL
Napsal: 11.10.2017 15:51
od Wolodyjowsski
EB 1.0 - tak tam mohu říct jen asi tolik, že je to asi lepší než VW/Schade 1,2TSI, jinak jízda s tím je podobná japonské motorce "eeen - éééén- éééén..." Motor se v uložení na volnoběh mrská trochu jak pověstné "nudle v bandě".
Dobře zajetá 1, 6 atmosféra na mě pořád budí příznivější dojem.
Nejprodávanější motorizace? Třeba u Fabie to byla zrůdná 1,2 HTP - protože se nic jinýho v podstatě nenabízelo.
Navrhovaný EB 1,6 je jiné kafe, ale v rozumném nájezdu (a ceně) NENÍ a když něco je, je hned pryč.
Za "ideál" bych považoval v benzínu 2,0 a v naftě 2.0 TDCI - pokud někde najdeš...
Re: FF3 predFL
Napsal: 11.10.2017 21:18
od IvanSt
Popravdě jízdu podobnou japonské motorce bude muset předvádět atmosferická 1.6, pokud bude chtít udržet krok s tříválcovým 1.0 EB. To je jasné i tomu, kdo tyto motorizace neřídil, jen z pohledu na průběh výkonu.
Ano motor může nepatrně vibrovat na neutrál. A ještě jedna věc k buzení nepříznivých dojmů.. celkově ecoboost motory mají (jistě i díky doporučenému oleji 5W20) po zahřátí svůj specifický zvuk s hlučnějším palivovým čerpadlem..
O nejprodávanější motorizaci nebyla řeč, i když vzhledem k ceně to zřejmě tak i bude. Řeč byla o spolehlivosti. 1.0 EB jsou po letech oblíbené motory s dobrým výkonem i spotřebou, které netrpí dětskými nemocemi. To dokládá nejen starší test AutoBild, kdy rozebrali tento motor po 100 tisících km s verdiktem velmi dobrý. Nadšenci z nich dokáží vydolovat neuvěřitelné výkony kolem 200 koní (pak životnost bude samozřejmě jiná).
Souhlasím, 1.5/1.6 EB je lepší motor ( a 2.0 EB ještě "lepší"). Ale Teexovi favoriti se výkonově pohybují okolo 70-90 kW.
Rozdíl koncové ceny 1.0 vs 1.5 u nového auta je tuším stále téměř 100 tisíc Kč, kdy Ford vykalkulovaně nenabízí 1.5 v nejnižší výbavě. A to už stojí za zvážení.
Osobně bych využití atmosferické 1.6 viděl právě ve městě. Slabší motor nebude tolik hendikepován a odpadá jakákoliv myšlenka na dochlazování turba.
Samotná otázka je, zda zvolit FFII nebo FFIII. Opět vzhledem k tomu, že budget je 300 tisíc, jednoznačně Focus III (facelift).
Re: FF3 predFL
Napsal: 12.10.2017 15:37
od Wolodyjowsski
Jistě, "jen z pohledu na průběh výkonu"

Alles klar Herr Komissar....

Re: FF3 predFL
Napsal: 13.10.2017 15:09
od IvanSt
Porozumět jednoduchým grafům většinou nebývá pro průměrně inteligentního v automobilovém sektoru zdatného člověka nijak složité..
Pro ostatní vypíšu pár hodnot pro snazší pochopení.
Jedná se o atmosferický 1.6 Ti-VCT 92 kW (nový Focus nabízí už pouze 77 kW verzi) a 1.0 EcoBoost 92 kW.
při: poskytuje:
2000 ot/min 30 kW vs 40 kW
3000 ot/min 42 kW vs 60 kW
4000 ot/min 62 kW vs 75 kW
5000 ot/min 80 kW vs 88 kW
Výkony jsou zaokrouhlené a zprůměrované. Doporučuji se obrátit přímo na grafy průběhu výkonu. Kdo je číst neumí, je tady alespoň nějaká představa.
Závěr: motor 1.0 EB je lepší než motor 1.6, jelikož má v nižších a středních otáčkách výrazně vyšší výkon i vyšší točivý moment 130-150 Nm vs 170-200 Nm. Stačí mu nižší otáčky pro dosažení vyššího výkonu. Tzn. nemusí se tolik "eeen - éééén- éééén..." vytáčet

na rozdíl od atmosferické 1.6.
Snad už to je dostatečně jasné a už prosím bez OT poznámek.
Alles Gute!
Re: FF3 predFL
Napsal: 13.10.2017 19:09
od tommula
Ja i ecoboost tocim jak atmo..prece nebudu jezdit jak s dieslem

Re: FF3 predFL
Napsal: 13.10.2017 19:13
od ZaQik
doufam, ze pak dochlazujes
Re: FF3 predFL
Napsal: 13.10.2017 19:43
od TomFocus
tomme...tak zrovna ty můžeš ty motory rozseknout

Vím, že je to ff2 vs. ff3.
Re: FF3 predFL
Napsal: 13.10.2017 20:02
od tommula
Samozrejme dochlazuju po ostrejsi jizde....
Jinak proste radim jak s atmo a ne dle jejich radce,radim pri cca 3tis otacek,a netocim to 5-6tis. Jen proste tak nejak s rozumem..
Ja jsen s timto motorem zatim spokojeny. Byl jsem i s predchozim,ten aby jel se musel taky tocnout. Ecoboost neni potreba tak moc,navic zvuk i spotreba je nekde jinde. Bavi me tim jezdit, samozrejme kfyz je studeny motor tak to nejede ale to po nem ani nechci;-)
Jinak za me velky posun dopredu, jen je trosku potreba se s tim naucit...
Az budu na pc napisu to snad trochu lepe:-)