Stránka 13 z 16

Napsal: 13.12.2007 21:00
od Tad
jj taky to tak vidim a taky se už teď podle toho řídím :wink:

Napsal: 14.12.2007 07:17
od Stehnak
160 !? Jedine tam, kde jsou 3 pruhy (skoro nikde), jinak pocet obyvatel CR pujde rapidne dolu :? Takova mala republicka, takove precpane dalnice, takovy "inteligentni" cesti ridici, takovy stav dalnic a takova rychlost? Hosi, dle me to opravdu nejde dohromady.

Napsal: 14.12.2007 07:27
od zewl
Partizan píše:jamaka má pravdu tohle je nesmysl.To chtějí prosadit lidi co nejezdí autem.
to neni pravda, i panove poslanci jezdi autem. Ale s tim rozdilem, ze oni si z rychlosti starosti nedelaji, kdyztak prece "spali" nebo kdyz jsou nahodou za volantem, tak spechaji na dulezitou schuzi.

Jinak mam tez nazor jak Stehnak. 160 je kravina, to by kazdej, kdo dnes jezdi 160, jezdil 190. A opravdu silnice na to nejsou nikde. Ti poslanci jsou fakt idioti. Tam, kde je to OK chcou rychlost snizit a kde je to opet OK, chcou rychlost zvysit. Nejsem politik a proto to asi nechapu. Jak psal chmelko, jsou to populisticky kecy. Nothing more :!:

Napsal: 14.12.2007 17:04
od Damon
Tad píše:jj taky to tak vidim a taky se už teď podle toho řídím :wink:
JJ taky tak akorát když jedu na služebku do NL tak občasv D trochu víc. :wink:

Napsal: 14.01.2008 18:53
od Damon
„Výmluvu“ na osobu blízkou má ukončit novela silničního zákona
Ministr dopravy Aleš Řebíček chystá změny v podobě silničního zákona. Tým složený z expertů ministerstva chce mimo jiné zavést přednost chodců před tramvají, uvažuje také o změně bodového systému a zavedení řidičáků na zkoušku.


Ministr se o novelizaci rozhovořil v neděli v pořadu Otázky Václava Moravce. Její definitivní podobu však zveřejní až v příštím měsíci.

Bodový systém zůstává
Ačkoliv má nová podoba silničního zákona ledacos změnit, zůstat má diskutovaný bodový systém. Možné však je, že se zvýší počet bodů, které mají řidiči k dispozici. Maximální rychlost na dálnicích by mohla v některých úsecích vzrůst až na 160 km/h, zatímco dnešní maximum 130 km/h by se směrem dolů pohnout nemělo. V této otázce však není jasno, neboť se k ní experti nevyjadřovali a názory v parlamentu se různí. Zhruba na jedné třetině dálnice D1 z Prahy do Brna by mělo být kamionům zakázáno předjíždět.

Motoristé, kteří nabourají a nezpůsobí přitom žádné zranění, už nebudou mít povinnost přivolávat policii když škoda překročí 50 tisíc korun. Tato hranice se má posunout směrem nahoru. Komise navrhuje až 250 tisíc, ovšem ministr se v pořadu Otázky Václava Moravce přikláněl spíš k nižší částce. Účelem je ulevit dopravní policii od papírování a umožnit její častější nasazení v terénu.

Instituci výmluvy na „osobu blízkou“ při snaze o vyhnutí pokutě při spáchání dopravního přestupku má novela zákona zrušit. Ovšem nevypovídat proti rodinným příslušníkům je právo každého z nás, a tak není osud této části novely ještě zcela uzavřen.

Změny mají platit za rok
Komise, která od září chystá podklady pro novelizaci zákona, je složená ze zástupců různých politických stran a dopravních expertů. Proto má novela reálnou šanci, aby prošla hlasováním v parlamentu i senátu. Nicméně – pokud projde - platit by měla až začátkem příštího roku.

Napsal: 14.01.2008 21:16
od Jozkablack
Jo ještě než to začne platit, tak si skočim na magistrát jestli tam nemám náhodou nějakej ten bodík a pokud ano tak to byla ta osoba mě blízká :lol: Pak už to bude problem. Nedávno byl jasně slunečnej den a já idiot si nerozsvítil a když mě na to jeden auták upozornil, měl jsem už projetou prahu z Petřin až na Černej most. Když jsem se o tom zmínil v hospodě, tak jeden z hostů řek že tim mám zaděláno na bodík. No kamer jsem musel minout hodně, ale nevěděl jsem že za to jsou body. A manželka se mi nedávno přiznala že zřejmě jela na hraně červený přes křižovatku, ale neni si jistá, no ona naštěstí jezdí skoro pravidelně s kšiltovkou, tak by to taky mohlo bejt v klidu. 8)

Napsal: 14.01.2008 22:26
od Skubi
jinak od září budete mít možnost si nechat odmazat 3 body pokud doložíte, že jste absolvovali školení, které bude provádět pouze k tomuto účelu akreditovaná autoškola ( samozřejmě za patřičný poplatek ). týká se to však pouze těch, kteří získali max. 10 bodů a pouze do 5 bodových přestupků ( takže žádný přestupek za 6 nebo 7 bodů ) :wink:

Napsal: 15.01.2008 00:34
od Jozkablack
Zase další možnost korupce.

Napsal: 15.01.2008 03:20
od Kóťa
Korunu jim tam všem na hlavu.To je pořád samej odborník a dopravní expert a how no!To sem se zas roztočil před spaním :evil:

Napsal: 15.01.2008 05:42
od ClairVOYanT
No ale to je klasika - je dulezite mit prostor pro korupci a napakovat se. K nicemu jinemu to neni ...

Napsal: 15.01.2008 10:17
od Skubi
ale vždyť je to jen možnost, kterou nemusíte využít. :wink:
jinak jen tak na okraj - od 1.4 bude potřeba profesák ( po starém 16 hod školení ) na náklaďák již od 3,5 t a to teprve bude mazec :wink:

Napsal: 15.01.2008 14:57
od Jari
To teda bude mazec.Pro nový řidiče,kdo ho nemají 180 hod.školení=60 000Kč,- :!: :!: :!: To bude nedostatak řidíčů s profesákem.Mě to čeká 2.2.školení+testy :cry: :cry: (naštěstí jen jednou za 3roky)

Napsal: 15.01.2008 15:44
od Skubi
od 1.4 už je to jinak. budeš mít 6 měsíční lhůtu na vydaní nového profesáku ve velikosti řidičáků a během 5 let musíš absolvovat 35 hodin školení ( 7 hodin ročně ) :wink:
co se týče té ceny, tak to se csice proslýchá ale zase pracuje konkurence
jinak základní školení je 140 hodin a rozšířené 280 hodin -

novelizovaná 361/2000

V § 6 se za odstavec 8 vkládají nové odstavce 9 až 11, které včetně poznámek pod čarou č. 9a až 9c znějí:

"(9) Řidič motorového vozidla, k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny C, C+E, D nebo D+E nebo podskupiny C1, C1+E, D1 nebo D1+E nebo řidičské oprávnění uznávané jako rovnocenné, je dále povinen mít při řízení u sebe průkaz profesní způsobilosti řidiče pro příslušnou skupinu nebo podskupinu nebo obdobný doklad vydaný jiným členským státem Evropské unie, s výjimkou vozidel stanovených zvláštním právním předpisem9a). Držitel průkazu profesní způsobilosti řidiče, který se podrobil vstupnímu školení v základním rozsahu podle zvláštního právního předpisu9b), je oprávněn řídit motorové vozidlo skupiny C a C+E až od 21 let a motorové vozidlo skupiny D a D+E až od 23 let, s výjimkou motorového vozidla linkové osobní dopravy, pokud trasa linky nepřesahuje 50 km. Držitel průkazu profesní způsobilosti řidiče, který se podrobil vstupnímu školení v rozšířeném rozsahu podle zvláštního právního předpisu9b), je oprávněn řídit motorové vozidlo skupiny C a C+E od 18 let a motorové vozidlo skupiny D a D+E od 21 let.

(10) Průkaz profesní způsobilosti řidiče pro některou ze skupin nebo podskupin C1, C1+E, C nebo C+E platí pro všechny tyto skupiny a podskupiny. Průkaz profesní způsobilosti řidiče pro některou ze skupin nebo podskupin D1, D1+E, D nebo D+E platí pro všechny tyto skupiny a podskupiny. Věkové hranice podle odstavce 9 tím nejsou dotčeny.

vše podstatné zde http://www.sbirka.cz/NOVE/07-374.htm

Re: Bodový systém

Napsal: 29.08.2008 14:21
od Damon
Tak v pondělí zahájím školní rok na PČR v Kongresovce tak to snad dopadne nějak rozumně. :roll:

Re: Bodový systém

Napsal: 29.08.2008 14:34
od panther7
Damon píše:Tak v pondělí zahájím školní rok na PČR v Kongresovce tak to snad dopadne nějak rozumně. :roll:
Hold 12 bodů je 12 bodů - já to říkal jezdi pomalu, jezdi pomalu, jezdi pomalu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: