Stránka 13 z 52

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 29.03.2011 21:15
od vitr73
uz jen proto ze po resetu ŘJ se to chova docela v pohode ale uz po par km se jednotka adaptuje podle nejakyho nesmyslu co nekde dostava a pak to blazni. Po reset to ridi podle pevneho programu nez si ocucha vsechna cidla ze? Neslo by to vykoukat podle tabulky adaptivnich hodnot? prece nekde tam bude velka zmena podle zakladniho programu ne? Poradi nekdo?

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 29.03.2011 21:21
od Bullitt
Diagnostiku jsem dělal, bez chyb ani žádné uložené chyby(což tedy není 100% jistota, že je vše OK, ale aspoň něco). V Live datech není úplně všechno a chtělo by to zkušenosti, co sledovat.
Hlavně je mi divný, že mně padají otáčky různě rychle podle režimu jízdy(ostřejší jízda=pomalejší padání, blbý je při zastavení - to trvá třeba 5 sekund než slezou třeba ze 4000). A není to jenom o vytočení motoru, motor musí být víc zatížený ostrou jízdou, aby ty otáčky déle držely. Jezdí se s tím pěkně blbě - když uberu plyn, ventil ještě chvíli drží otáčky(jako tempomat), což je obdobný tomu nepadání otáček při řazení.
Jinak ten restriktor v kanálku - vyvrtal jsem v něm pro začátek tři 3mm díry, možná by to chtělo ještě míň, ale chtělo by to víc času na pokusy. Možná to odpovídá těm 1500ot., co drží za jízdy.

vitr73: ono by to chtělo ve Fordu narazit na odborníka a hodit s ním řeč, protože takhle tam člověka berou jen jako tuctovýho zákazníka.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 29.03.2011 21:29
od cr4sh3r87
Bullitt píše:vitr73: ono by to chtělo ve Fordu narazit na odborníka a hodit s ním řeč, protože takhle tam člověka berou jen jako tuctovýho zákazníka.
:totlsmile: :totlsmile: :totlsmile:

Přeju úspěšný hledání, mi to přijde že to tam je samej magor a už bych si tam nikdy nenechal opravit ani propisku. Jednou a stačilo, zabít se nenechám....

Do Fordu pouze pro díly, ikdyž jsou drazí, ale maj vždy co potřebuju.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 29.03.2011 21:45
od vitr73
Bullitt: nevim jak u tebe v Plzni.....ale tady v u nas ve fordu odbornik? kde by se vzal? aspon tak mne to prislo po 3 navstevach. povolit dalsi klic do immo byl ukol na 2 hodiny klubani do klavesnice...a mnel jsem bobky aby to vubec slo natocit

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 29.03.2011 21:47
od Bullitt
Jsem právě v jednom servisu byl pro filtr nebo něco, tak jsem se zeptal na ten můj problém. Bylo znát, že ten člověk měl přehled, ale stejně začal běžnými věcmi - udělat diagnostiku, vyměnit voln.ventil. Ale nenechal jsem se odbýt a jmenoval jsem mu, co jsem zkoušel, čistil, měnil - pak když poznal, že o tom něco vím, tak zkoušel nadhodit další možnosti, ale já na to vše odpovídal, že to už jsem prošel. Takže nakonec nevěděl už co a jediný říkal o kalibraci TPS. Ptal jsem se i na přehrání SW, ale na to se moc netvářil, ale že jestli to fakt chci, tak to udělají.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 29.03.2011 22:01
od cr4sh3r87
Bullitt píše:Jsem právě v jednom servisu byl pro filtr nebo něco, tak jsem se zeptal na ten můj problém. Bylo znát, že ten člověk měl přehled, ale stejně začal běžnými věcmi - udělat diagnostiku, vyměnit voln.ventil. Ale nenechal jsem se odbýt a jmenoval jsem mu, co jsem zkoušel, čistil, měnil - pak když poznal, že o tom něco vím, tak zkoušel nadhodit další možnosti, ale já na to vše odpovídal, že to už jsem prošel. Takže nakonec nevěděl už co a jediný říkal o kalibraci TPS. Ptal jsem se i na přehrání SW, ale na to se moc netvářil, ale že jestli to fakt chci, tak to udělají.
K tomu jsi se postavil jak?

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 29.03.2011 22:29
od Bullitt
Že se tam chystám. Hledal jsem o tom něco na netu(protože zase z jiného zdroje jsem slyšel, že se nic takového nedělá, ve smyslu kalibrace ŘJ na TPS - pokud nesedí krajní hodnoty napětí, je TPS vadný nebo je problém mechanicky s klapkou).

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 29.03.2011 22:35
od cr4sh3r87
No já právě četl zase, že si jednotka sama načte mezní hodnoty a s těma pracuje. Takže by mě taky zajímalo kde je pravda v tomhle :nixw:

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 29.03.2011 22:56
od Bullitt
Většinou psali, že si při každým startu si ŘJ sama načítá polohu TPS bez plynu - i proto se má startovat bez plynu. Pokud by se startovalo s plynem(jednotka pak vidí napětí TPS mimo očekávaný rozsah), kalibraci tentokrát neprovede a použije minulou hodnotu. Ale jiná kalibrace(v servisu) že se neprovádí.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 30.03.2011 15:51
od vitr73
cr4sh3r87 mas pravdu s tou klapkou. Mam to potvrzeno od kamarada co dela v Hradci diagnostiky Ford a Mazda.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 31.03.2011 18:08
od vitr73
takze vymena ventilu za novy....a vysledek zadnej. Teda mozna drzi to otacky o vterinu mene. Kdo tuhle blbost do ty jednotky vymyslel ten v zivote auto neridil!
Ucinil jsem pokus...stary ventil jsem nechal namontovan a odpojil jsem kabel a povolil uplne stelovaci sroub volnobehu az tak ze motor drzi volnobeh i bez kabelu(ale jen asi 800 ot.)....na kabel jsem nasadil jiny ventil aby řj nevedela ze je odpojen a konecne se to chova jako normalni auto. skoda ze za studena pri startu to nedrzi volnobeh......ach jo

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 19.04.2011 18:14
od Bany121
ahoj, viem ze vkladam dalsiu "prosbu" o radu do rozbehnutej temy, ale hadam by ste mi vedeli dat nejake rady.mam FF 1,6 16v a prosim o rady ohladam nizkych otacok volnobehu.po zahriati motora (cca 10min, jazdy) mi pri "vyhodeni" rychlosti padnu otacky na 500-550 ALE drzia.sem-tam sa stane ze znicoho nic vyletia na 1300 a zasa spat. 550-1300-550. je to len taky brnk ako keby som brnkol do pedalu.vedel by niekto nejake rady ??? dakujem

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 20.04.2011 17:00
od petulak
Štelovat a štelovat, psal jsem tady někde o tom. Já mám furt klid s otáčkami. Za studena--1100,
po ohřátí motoru--750,jen při dojíždění do křižovatky na neutrál držej tak 900, zastavím a spadnou na 750. :mrgreen: :mrgreen:

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 20.04.2011 18:31
od maxo111
Ked to robi nepravidelne, skor navrhujem popozerat hadice odvetrania klukovky, pripadne rovno ich vymenit aj s plastovym ventilom. Potom klasika vzduchovy + palivovy filter. Su to jednoduche/lacne veci ktore treba ajtak raz za cas vymenit. Az potom by som zacal riesit cistenie vahy vzduchu a stelovanie/vymenu toho volnobezneho ventilu.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 20.04.2011 22:38
od Bullitt
Jo, začít od nejjednoduššího, pak bych zkusil voln.ventil pročistit(u 1.6 je lépe přístupný, takže to není problém), jestli uvidíš změnu.