Stránka 14 z 14

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 26.10.2019 07:29
od tox232
Jůj to že jsem ve vláknu pro MK1 jsem nějak překoukl. Omlouvám se
Každopádně, kilometry souhlasí stoprocentně. Rozvody udělám po novém roce.

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 26.10.2019 12:44
od Jardak
tox232 píše:No jo ale mechanik mi tvrdí že nová sada stojí 4500 Kč. A tam jak jsem psal jsou okolo 2000 Kč. Ale spíše mi jde o to jestli mohu bejt v klidu s intervalem a nechat to treba na příští rok. Roční najezd mám cca 15000km.
Děkuji
Asi bych se nebál to nechat do příštího roku pokud jsou km poctivý. Rozvodový řemen není u tohoto motoru příliš namáhaný a ani napnutí automatickou kladkou není moc silný. Řemeny který jsem z těchto motorů demontoval byly většinou jako nový.

Jinak cena rozvodový sady INA vč. šroubů je na cardu 650 kč + vodní pumpa 613 kč. To jen aby jste věděli kolik na dílech má servis, protože ten to má za podobný peníze (ať už bere kdekoliv).

Rozvody 1.6 16V

Napsal: 27.10.2019 10:10
od vita_k
4500 je za materiál fakt blbost. A i když to to mechanik zvora a motor se zruší, tak jak víte, že on nahradí škodu? Nevěřím tomu ani trochu. Na něco se výmluvi

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 02.02.2021 18:10
od vladka1
U rozvodů jsem u řemenice kliky narazil na utahovací moment pro MK2 - 1,6i 2010 SHDA: (M14)100Nm-90°-(Čakajte 10 sekúnd)-15°
Proč ta změna? U MK1 to je v Etzoldovi 40Nm + 90° Je tam jiný železo nebo to je změna kvůli protáčení řemenice při původním dotažení a bude lepší použít to nový??

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 02.02.2021 18:36
od miki21
B je správně😉

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 02.02.2021 18:50
od vladka1
40Nm + 90°a 100Nm+90°+15°je docela rozdíl.. Stejně to jsou kreténi, ušetřili jedno pero a pak se to musí dotahovat totálně na krev :Dancer:
By to chtělo hodit někam k návodům, tady to zapadne.. Jsem si toho všiml jen náhodou...

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 02.02.2021 19:16
od djdekl
rozvody1.jpg
rozvody2.jpg

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 02.02.2021 19:34
od vladka1
To si dělaj prdel, měřit díru do špičky :nunu: To kótoval mistr strojař, asi ten samej co to vymyslel bez péra :Dancer:
Jaká je pevnostní třída toho šroubu? Tipnul bych že součástí rozvodový sady bude ten nejkratší...?
A koukám že ten větší moment je pro M14, na starší verzi je tedy M12 a přitahovat ho víc je pitomost..
PS 2 Miki21: A je správně je tam jiný železo...

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 02.02.2021 20:16
od jenikHK
Za mě je naopak změření hloubky díry naprosto v pohodě - pokud víš, že máš 3 varianty, které mají 3 různé hloubky díry, respektive závitu, tak to změří správně i cvičená opice.
Je to prostě udělaný tak, aby to bylo co nejlevnější na výrobu a montáž v prvovýrobě (takže bez pera) - servis platí jiná parta.

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 02.02.2021 20:28
od vladka1
Jenik nastuduj si jak se kótujou a měří díry - do tý špičky to nemáš čim změřit, musel bys měřit hrotem a ten na šupléře ani hloubkoměru jaksi moc neni. Je tam ploška která do tý špičky nedosáhne = to na obrázku je paskvil. Sice detail, ale ve strojařině podstatný. Díra se měří po straně k začátku kuželu a tak to má být i na výkrese.
Ano levná výroba, ale moc se jim to teda nepovedlo, a zrovna na spoji tak zásadním pro motor. Zlatej Fiat.

Re: Rozvody 1.6 16V

Napsal: 02.02.2021 20:44
od jenikHK
Ja ti rozumím, vím, jak se správně kotuje hloubka díry a závitu, ale snažím se tím říct, že správným postupem měření dle výrobního výkresu se v servisu nikdo zabývat nebude a vlastně ani není potřeba. Navíc tady nejde o milimetrové rozdíly a to zvládne poleno v servisu tou suplerou a nebo klidně špejlí z jitrnice i kdyby se dotknul dna díry špičkou kdekoli.
Věř, že návody pro servisy dělají lidí, který moc dobře vědí, s jakým "materiálem" se tam bude pracovat a ještě za nima budou stát se stopkama.
A jestli se ta řemenice po předepsaném utažení za provozu neprotočí, tak proti tomu řešení nelze moc namítnout , protože funguje a dražší řešení s perem a drážkou ve vedení nikdo neschválí (jo, servis doma bez speciálních přípravků nikoho nezajímá).