Stránka 14 z 14
Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 26.10.2019 07:29
od tox232
Jůj to že jsem ve vláknu pro MK1 jsem nějak překoukl. Omlouvám se
Každopádně, kilometry souhlasí stoprocentně. Rozvody udělám po novém roce.
Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 26.10.2019 12:44
od Jardak
tox232 píše:No jo ale mechanik mi tvrdí že nová sada stojí 4500 Kč. A tam jak jsem psal jsou okolo 2000 Kč. Ale spíše mi jde o to jestli mohu bejt v klidu s intervalem a nechat to treba na příští rok. Roční najezd mám cca 15000km.
Děkuji
Asi bych se nebál to nechat do příštího roku pokud jsou km poctivý. Rozvodový řemen není u tohoto motoru příliš namáhaný a ani napnutí automatickou kladkou není moc silný. Řemeny který jsem z těchto motorů demontoval byly většinou jako nový.
Jinak cena rozvodový sady INA vč. šroubů je na cardu 650 kč + vodní pumpa 613 kč. To jen aby jste věděli kolik na dílech má servis, protože ten to má za podobný peníze (ať už bere kdekoliv).
Rozvody 1.6 16V
Napsal: 27.10.2019 10:10
od vita_k
4500 je za materiál fakt blbost. A i když to to mechanik zvora a motor se zruší, tak jak víte, že on nahradí škodu? Nevěřím tomu ani trochu. Na něco se výmluvi
Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 02.02.2021 18:10
od vladka1
U rozvodů jsem u řemenice kliky narazil na utahovací moment pro MK2 - 1,6i 2010 SHDA: (M14)100Nm-90°-(Čakajte 10 sekúnd)-15°
Proč ta změna? U MK1 to je v Etzoldovi 40Nm + 90° Je tam jiný železo nebo to je změna kvůli protáčení řemenice při původním dotažení a bude lepší použít to nový??
Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 02.02.2021 18:36
od miki21
B je správně

Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 02.02.2021 18:50
od vladka1
40Nm + 90°a 100Nm+90°+15°je docela rozdíl.. Stejně to jsou kreténi, ušetřili jedno pero a pak se to musí dotahovat totálně na krev
By to chtělo hodit někam k návodům, tady to zapadne.. Jsem si toho všiml jen náhodou...
Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 02.02.2021 19:16
od djdekl
Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 02.02.2021 19:34
od vladka1
To si dělaj prdel, měřit díru do špičky

To kótoval mistr strojař, asi ten samej co to vymyslel bez péra
Jaká je pevnostní třída toho šroubu? Tipnul bych že součástí rozvodový sady bude ten nejkratší...?
A koukám že ten větší moment je pro M14, na starší verzi je tedy M12 a přitahovat ho víc je pitomost..
PS 2 Miki21: A je správně je tam jiný železo...
Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 02.02.2021 20:16
od jenikHK
Za mě je naopak změření hloubky díry naprosto v pohodě - pokud víš, že máš 3 varianty, které mají 3 různé hloubky díry, respektive závitu, tak to změří správně i cvičená opice.
Je to prostě udělaný tak, aby to bylo co nejlevnější na výrobu a montáž v prvovýrobě (takže bez pera) - servis platí jiná parta.
Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 02.02.2021 20:28
od vladka1
Jenik nastuduj si jak se kótujou a měří díry - do tý špičky to nemáš čim změřit, musel bys měřit hrotem a ten na šupléře ani hloubkoměru jaksi moc neni. Je tam ploška která do tý špičky nedosáhne = to na obrázku je paskvil. Sice detail, ale ve strojařině podstatný. Díra se měří po straně k začátku kuželu a tak to má být i na výkrese.
Ano levná výroba, ale moc se jim to teda nepovedlo, a zrovna na spoji tak zásadním pro motor. Zlatej Fiat.
Re: Rozvody 1.6 16V
Napsal: 02.02.2021 20:44
od jenikHK
Ja ti rozumím, vím, jak se správně kotuje hloubka díry a závitu, ale snažím se tím říct, že správným postupem měření dle výrobního výkresu se v servisu nikdo zabývat nebude a vlastně ani není potřeba. Navíc tady nejde o milimetrové rozdíly a to zvládne poleno v servisu tou suplerou a nebo klidně špejlí z jitrnice i kdyby se dotknul dna díry špičkou kdekoli.
Věř, že návody pro servisy dělají lidí, který moc dobře vědí, s jakým "materiálem" se tam bude pracovat a ještě za nima budou stát se stopkama.
A jestli se ta řemenice po předepsaném utažení za provozu neprotočí, tak proti tomu řešení nelze moc namítnout , protože funguje a dražší řešení s perem a drážkou ve vedení nikdo neschválí (jo, servis doma bez speciálních přípravků nikoho nezajímá).